Майстер-клас для вихователів «Виготовлення скрапбуків»
Мета: розширювати значення використання інноваційних технологій;
активізувати творчий потенціал; розвивати креативне мислення; ознайомити з поняттям «Скрапбукінг», переконати в перевазі його використання в роботі з дітьми; поділитися досвідом створення скрапбукінгу за творами О.В. Сухомлинського.
Матеріали: різні види скрапбуків, коробки з цукерок порожні, клей, ножиці, олівці, фломастери, гелеві, неонові ручки, вирізки з газет та журналів, фотографії, наліпки, штампи, різні види паперу, картон, фольга, серветки, намистинки, блискітки, різнокольорові стрічки.
План майстер-класу
I.Вступне слово
ІI.Теоретична частина
1.Міні-лекція «Техніка скрапбукінгу»
2.Презентація та види скрапбуків.
3.Використання скрапбукінгу в роботі з дітьми.
III.Практична частина
IV.Підсумок
Хід майстер-класу
- Доброго дня , шановні колеги! Професія педагога - професія творча. Саме від рівня інтелектуального потенціалу педагога, його вміння творчо мислити і втілювати свої задуми у життя залежить кінцевий результат розвитку дітей. Чим вищою є креативність педагога, тим більше шансів для розвитку потенціалу у дітей. Сьогодні вам випала унікальна можливість побувати на майстер-класі з виготовлення скрапбуків. Пропоную перегляд презентації видів скрапбуків минулих років (століть) з розповіддю «Техніка скрапбукінгу»
ІI. Теоретична частина
1.Міні –лекція та презентація «Техніка скрапбукінгу»
Слайд 1. Скрапбу́кінг — вид рукодільного мистецтва, що полягає у виготовленні та оформленні сімейних або особистих фотоальбомів.
- Цей вид творчості являє собою спосіб зберігання особистої та сімейної історії у вигляді фотографій, газетних вирізок, малюнків, записів та інших пам'ятних дрібниць, використовуючи своєрідний спосіб збереження і передачі окремих історій за допомогою особливих візуальних і тактильних прийомів замість звичайної розповіді.
- Основна ідея скрапбука — зберегти фотографії та інші пам'ятні речі про які-небудь події на тривалий термін для майбутніх поколінь.
- Скрапбук розвиває творчі здібності та комунікативні навички. І це просто цікаво, і не тільки для дошкільнят, а й для дорослих, тому що робота над скрапбукінгом захоплює і об'єднує! Особливо це актуально в наш час високих технологій, коли друковане слово не настільки популярне, і, коли, на жаль, наші діти більше віддають перевагу комп'ютеру, ніж походу у бібліотеку за звичайною книгою з картинками.
Слайд 2. Скрапбукінг допомогає: формувати у дітей нове мислення; сприяти розвитку візуальної культури; розвивати інтерес до практичної діяльності; цінувати і берегти культуру минулого сьогодення.
Слайд 3.Стилі скрапбукінга
Слайд 4.Старовинний стиль. Для цього стилю характерне використання старовинних фотографій або картинок зі старовинних елементів,а також будь-яких старовинних предметів: старих листівок, марок,прикрас. Кольорову гаму підбирають під стиль часу.
Слайд 5. Спадщина. Використовується для оформлення старовинних фотографій. Характерна особливість - використання кольорових гам,характерних для тих періодів з яких запозичені фотографії.
Слайд 6. Європейський стиль. Основна ознака -строгість та стриманість, використовується техніка розрізання фотографій за допомогою спеціальних інструментів. Зазвичай відрізняється єдиним принципом і сюжетом фотографій, мінімумом прикрас. Відмінна риса -не більше трьох фотографій на одній сторінці.
Слайд 7. Американський стиль. Він є класичним в скрапбукінгу ,його головна відміність - велика кількість самих різних прикрас,яка не домінує над фотографіями.
Слайд 8 . Потертий шик. Також відомий як «старовинний». Основна відмінність від інших стилів ,це використання стрічок з розлохмаченними краями, надірваними фонами, з різними потертостями, прим’ятістю. В якості фонів найчастіше використовують помірні кольори ( ніжно-рожеві, салатові, пастельні).
Слайд 9. Стиль чисто та просто. Головна відмінність від інших стилів - «квадратність» його елементів, чіткість ліній, простий графічний підхід, єдиний використовуваний шрифт. .Зазвичай в якості фону використовується світлий однорідний колір. Найчастіше сторіночки в цьому стилі виглядають як зібраний пазл.
Слайд 10. Змішання стилів,матеріалів і різних технік. Найголовніше та складніше в цьому стилі не перенасичувати сторіночку різними дрібничками і не намагатися поєднувати непоєднуване.
Слайд 11. Вільний стиль. Основні риси - світлий фон,сміливі кольори поєднання, присутній заголовок, журналінг, зроблені вручну за допомогою олівців або фломастерів.
- Познайомившись ближче з скрапбукінгом, ми зрозуміємо, що така форма організації матеріалу є для нас не зовсім такою новою та незнайомою. Напевне більшість з нас в дитинстві створювали такі альбомчики з таємними кишеньками, які прикрашали вирізками з газет, журналів, власними малюнками, віршами. Нагадує вона й шкільні стінгазети на певну тему з великою кількістю розділів та рубрик, заповнених цікавою інформацією.
Зацікавив нас скрапбукінг і можливістю активніше співпрацювати з батьками наших вихованців, ближче залучати їх до того що вивчають діти, до розуміння їх потреб.
- Через залучення батьків до спільної діяльності можливо створити справжню взаємодію в тріаді «батьки-діти-вихователі» та налагодити партнерські відносини з родиною в інтересах дитини.
2.Презентація та види скрапбуків
- Зараз зверніть свою увагу на створені скрапбуки педагогами нашого закладу за творами О.В. Сухомлинського.
3.Використання скрапбуків роботі з дітьми.
- Під час використання скрапбукінгу в роботі, діти вчаться планувати майбутню діяльність; домовлятися з однолітками; розподіляти обов'язки; шукати потрібну інформацію, узагальнювати її, систематизувати; самостійно давати пояснення на виникаючі питання; приймати власні рішення, спираючись на свої знання і вміння; використовувати усне мовлення, висловлювати свої думки і бажання.
- Перші книжки-саморобки дошкільнята можуть створювати разом з дорослими (батьками, вихователями) за мотивами улюбленої казки чи спільної подорожі. Так вони активізуватимуть набуті знання й «програватимуть» знайомі ситуації. З часом такі творчі роботи можуть стати справжніми витворами мистецтва. Створюючи скрапбук, дитина вчиться добирати матеріал з теми, структурувати його, розраховувати обсяг тексту й ілюстрацій, розміщувати їх на сторінці, творчо опрацьовувати відомі факти чи сюжети, виражати власне ставлення до них. Для вихователя Скрапбук - це посібник, який допомагає творчо розвивати та виховувати дитину, враховувати індивідуальні особливості, інтереси. Для батьків Скрапбукінг – це можливість цікаво та змістовно проводити разом час з дитиною.
ІIІ. Практична частина.
1.Створення скрапбуків власноруч.
-Зараз ми перейдемо до цікавої частини нашого майстер-класу по створенню власних скрапбуків за творами В. О. Сухомлинського. Всі учасники майстер –класу поділяться на три команди. Кожна команда має обрати собі твір В. О. Сухомлинського, уважно перечитати його зміст та, використовуючи свою креативність, виготовити власний скрапбук. Для того, щоб зробити скрапбук своїми руками, спочатку необхідно визначитися з його основою і в нагоді вам стане звичайна коробка з під цукерок.
- Після того, як ви визначилися з основою і змістом вашого скрапбука, прийшло саме час його заповнювати. І тут починається найцікавіше - ви можете малювати (олівцем, аквареллю, та будь-якими фарбами), можете вклеювати цікаві вирізки з газет і журналів, різних сюжетних серветок, вклеювати різні стрічки, намистинки, ґудзики, клаптики тканини тощо, простір для фантазії безмежний.
-Таким чином, в своєму скрапбукові ви маєте можливість комбінувати які завгодно матеріали і образи, виплескувати невгамовну творчу енергію, одним словом - експериментувати як завгодно, адже це той випадок, коли чим сміливіше і незвичніше - тим краще! Так що правило встановлюємо одне - отримувати нескінченне задоволення від творчого процесу! Тож спробуйте, відпускайте на волю свою фантазію і отримуйте задоволення!
2.Практична робота: виготовлення скрапбуків.
3.Презентація створених скрапбуків.
IV.Підсумок
Скрапбук допомагає сприяти організації матеріалу по темі, що вивчається в рамках тематичного планування; оформлювати результати спільної проектної діяльності і може бути формою представлення підсумків проекту або тематичного тижня; сприяти організації індивідуальної та самостійної роботи з дітьми; це прекрасний і чудовий спосіб подати всю наявну інформацію в компактній формі.