Заняття з правового виховання для дітей старшого дошкільного віку
« Розкажемо казковим героям про їх права»
Мета: Формувати цілісне розуміння правового захисту кожної дитини, її прав та обов`язків; закріпити знання про «Декларацію прав дитини», про правовий захист дитини; розширювати знання дітей про їх права на основі вирішення проблем казкових героїв, висловлювати свою думку; розвивати мислення, пам'ять, увагу, почуття власної гідності та розуміння прав людини.
Матеріал: ноутбук, презентація «Права дитини у казках», чарівний клубочок, телеграма з казкового королівства, відеозапис святкування дня дитини,магнітна дошка, квітка з пелюстками.
Хід заняття
Вихователь по ноутбукові показує дітям святкування Дня Дитини.
Вихователь: Людина – найцінніший скарб, кожен з вас особистість і саме такої людини, як ви, більше не буде на цій Землі. Незважаючи на те що ви ще маленькі, ви все одно люди, які мають права. Свої права ви можете знайти у спеціальному документі, який називається Конвенція про права дитини. У цьому документі записані ваші права, якими ви можете користуватися до 18-ти років, тому що після цього ви стаєш дорослими. Давайте пригадаємо, які права дітей ми маємо за «Конвенцією про права дитини».
Вихователь на ноутбукові показує Конвенцію про права дитини.
Проводиться гра «Квітка-семицвітка»
Діти на магнітну дошку до середини ківтки прикріплюють пелюстки і називають права дітей:
Пам’ятай, що ти людина, ніхто не може тебе ображати, бити, жорстоко і несправедливо поводитись з тобою, примушувати працювати на дорослих.
Роздається звуковий сигнал і діти отримують електронного листа з Казкового Королівства.
Вихователь: Діти, ми отримали телеграму від королеви Казкового королівства, вам цікаво, що ж вона нам пише?
« Дорогі діти, групи «Бджілка», в нашому королівстві сталося велике лихо.
Злий Чарівник зачаклував всіх казкових героїв та вони стали постійно порушувати права один одного.
Малята, я звертаюся до вас з проханням про допомогу і запрошую в наше Казкове королівство, щоб ви розповіли казковим героям про їх права і звільнили наше королівство від Злого Чаклуна»
Вихователь: Допоможемо казковим героям?
Діти : Так!
Вихователь: А щоб наша подорож проходила легко Казкова Королева прислала нам Чарівний Клубочок. А тепер візьміться всі за руки і давайте промовимо такі чарівні слова і вирушимо у подорож за клубочком:
«Ти котись, котись клубочок,
Попереду у лісочок.
Покажи малятам нашим
Як у казочку потрапить!»
Діти змійкою рухаються по групі за вихователем.
Вихователь: Діти,ми потрапили до Казкового Королівства. Погляньте, як тут гарно! А ось і перші герої, що потребують нашої допомоги.
Далі вихователь показує слайди з презентації права дитини у казках і проводить бесіду з дітьми за змістом слайду з правової точки зору.
Вихователь: Яка назва цієї казки? Хто хотів позбавити життя Білосніжку? Чи мали вони на це право? Хто допоміг Білосніжці? Про яке право ми розповімо Білосніжці?
Діти : Про право на життя!
Вихователь: Чому з Червоною Шапочкою сталася лиха пригода? Чи можна дітям однім вирушати в дорогу? Чи вірно вчинила мама? Про порушення яких прав ідеться у цій казці?
Діти : Право на піклування і турботу.
Вихователь: Це означає, що ваші батьки повинні піклуватись про вас, дбати про ваші інтереси.
Вихователь: Про кого йдеться в цій казці? Чому проганяли гидке каченя? Чи правильно вчинили мешканці двору? Яке право порушується в цій казці?
Діти : Право дитини на ім’я та громадянство.
Вихователь: До якої казки ця ілюстрація? Чому журавель та лисичка залишилися голодними? Як право лисичка і журавель порушили стосовно один одного?
Діти : Право на належне харчування.
Вихователь: Як ви думаєте з якої казки ці персонажі? Хто з персонажів казки виявився скривдженим? Чому? Якого права позбавила лисиця зайчика?
Діти : Право на житло.
Вихователь: Хто турбується про здоров’я тварин? Хто турбується про здоров’я дітей? Хто порушував в цій казці право тварин на медичну допомогу? Яке право порушив Бармалей?
Діти : Право на охорону здоров’я.
Вихователь: Хто допомагав Буратіно вчитися? Чи подобалося йому вчитися? А вам подобається вчитися? Дізнаватися про щось нове? Яким своїм правом Буратіно не хотів користуватися?
Діти : Правом на освіту.
Лунає звуковий сигнал і діти отримують електронного листа від королеви Казкового королівства.
« Дорогі , мої малята, всі мешканці казкового королівства дуже вдячні вам за допомогу,за те, що ви звільнили їх від чарів Злого Чарівника і познайомили їх з правами дітей та казкових героїв.
Дякуємо за допомогу! До зустрічі наступного разу в Казковому Королівстві!»
Вихователь: Ось і закінчилася наша подорож і вже нам час повертатися до нашого дитячого садочка. Тож давайте візьмемося всі за руки і вирушимо в путь!
«Ти котись, котись клубочок,
Попереду у лісочок.
Покажи малятам нашим
Як до садочка потрапить!»
Діти змійкою рухаються по групі за вихователем, приходять і сідають на килимок.
Підсумкова бесіда: