Конспект музичної розваги "Лісові переспіви"

Про матеріал
Конспект музичної розваги "Лісові переспіви"(Інтегрована діяльність для дітей логопедичних груп)
Перегляд файлу

«Лісові переспіви»

(Інтегрована діяльність для дітей логопедичних груп)

Мета: Вчити дітей сприймати музику та відчувати її настрій і характер, розуміти її зміст.

Завдання:

  • розвивати вміння дітей сприймати музичні образи та виражати їх в рухах, погоджувати рухи з характером музики, найбільш яскравими засобами виразності; визначати види ритміки (гра, танець, вправа) .
  • формувати чуття ритму, гарну поставу;
  •  вчити виразним, пластичним рухам в грі, танці, хороводі і вправі, передавати контрастні музичні образи через рух.
  • розвивати  емоційний відгук дітей, їх рухову активність, здатність до творчості, уяву , координацію рухів та мовлення, правильне мовленнєве дихання, фонематичне сприймання.
  • виховувати емоційну чутливість, ініціативність, активність дітей.

Обладнання:

  • зображення дятла, зозулі, чаплі;
  • дитячі музичні інструменти:дерев’яні палички, металофон, дзвіночки, маракаси, пляшки наповнені водою та соломинки;
  • ведмедик -м’яка іграшка;
  • м’яч,
  • крильця метеликів кожній дитині.

Музичні твори:

  •  «Зозуля» Ю. Слонова;
  • «Дятел», музично-дидактична гра
  • «Гірський струмок» Владислава Бучко;
  • музика до кінофільму «Поцілунок Метелика»;
  • запис співу чаплі та звуку гірського потічка;

Хід:

Музичний керівник: Малята, зверніть увагу, якщо на ліс поглянути здалеку, він видається темною смугою, та  здається страшним і дрімучим. Якщо підійти ближче, та зазирнути до середини, стає зрозумілим, - що тут вирує життя. Тож сьогодні, я запрошую вас на прогулянку в ритмі лісових звуків, мелодій, настроїв. Вслухаймося, і почуємо як ліс розмовляє щебетом птахів, дихає подихом вітру, награє звуками сріблястого потічка, крокує в ритмі своїх мешканців. Вирушаємо?

Мовленнєво-ритмічна вправа «Раз! Два! Три! Чотири!»

Раз! Два! Три! Чотири!   Крокують.

По доріжці я скачу.         Чотири стрибки на двох ніжках.

Раз! Два! Три! Чотири!    Крокують.

Черевички стрибати вчу. Чотири стрибки на двох ніжках.

Раз! Два! Три! Чотири!    Крокують.

Затупотіли каблучки.       Тупають однією ніжкою, потім іншою.

Раз! Два! Три! Чотири!    Крокують.

Черевички в ліс прийшли. Вільно розташовуються по музичній залі. (М. Яснов)

Пластична імпровізація з мовним супроводом «Пісня лісу»

На фоні тихої, спокійної музики слухають промову керівника та виконують разом з ним ритмічні рухи та дихальну гімнастику

Музичний керівник:

  • Ліс завжди гостей радо приймає, листочками весело махає  (повертають кисті рук). Як вітерець завітає, тут весело кружляє (кружляють на місці), поміж деревами літає  (легкий біг змійкою), та ніжно гілочки гойдає (почергове піднімання рук ).

   І ліс в дуеті з ним співає (діти роблять вдих і на видих кажуть) : о-о-о!

 А сонечко прийде (підіймають руки до верху) – промінчиками все торкне (повертають кисті рук опускаючи їх через сторони до низу), і ліс росте все вище й вище (піднімаються на носочки, одночасно підіймаючи руки до гори) , розводить гіллячко все ширше й ширше  (розводять руки в сторони), – до сонця посміхається, і радо з ним вітається: а-а-а!

  Сіра хмара надійде – дощиком покропить геть усе! Дощик тихо йде: кап-кап, кап-кап…(стукають пальчиком по долонці), потім дужче – тра – та - та!  (стукають долоньками по колінцях).    Сильно – сильно залопоче: трам  – тара  – тара - ра!  (стукають кулачками об землю), -  зелень лісу гарно змочить. Після дощу, пісня лісу така: у-у-у!

Чуєте тишу? Ліс мовчить…. але ж ні, чиясь пісня так ніжно звучить.

Звучить вже знайомий дітям музичний твір "Зозуля"Ю. Слонов

Музичний керівник:Музична п'єса ця вам не чужа

Про що розповіла вона? (діти пригадують назву твору, його зміст)

Так, нам музика розповідала

Як у гаю зозуленька співала.

(Музичний керівник наспівує співаночку, діти вправляються в інтонуванні терції в низ на склади ку-ку)

  • Якщо уважно вслухатись у звуки лісу,

Почуєте ще не одну пташину пісню (діти вслухаються у тишу)

Чуєте? Стук - стук - стуки молоток -

Хто ремонтує наш лісок? (дятел)

Діти виконують музично-дидактичну гру "Дятел"

 ( сл. А .Фаткіна , муз . Н. Леві )

   Педагог співає пісню “Дятел”, діти уважно слухають. Потім ще раз роспівує, як “стукав” дятел, а діти індивідуально за ним повторюють оплесками чи постукуванням, передаючи ритмічний рисунок мелодії.

  • Вам вже знайомий стукіт дятла у ліску,

І як співає зозулька у гайку,

Тож розкажу про них вам казку,

Сідайте зручно всі, будь-ласка.

Музична казка «Корисна пісня»

Під час звучання казки музичний керівник озвучує

на цимбалах ролі дятла та зозулі

Був спекотний літній день. Дятел сидів на стовбурі великого розлогого дерева та стукав по корі:

Він знищував шкідливих жуків.

Ось прилетіла зозулька, сіла на сусідню гілку і почала кувати:

"Що ти все стукаєш та стукаєш. Тільки музику лісу псуєш. Краще б послухав, як інші птахи співають".

А дятел продовжує стукати:

Та зозулька не втихає: "Краще послухай, як я вмію співати. Хоч  співаю я і не так, як соловейко, та все ж на двох нотах!" І знову закувала:

- А ти все стукаєш, одну й ту ж ноту, і яка користь від твоєї пісні? Потім зозулька стрепенулася і полетіла, а стук дятла ще довго було чути в лісі.

-А що думаєте ви про слова зозулі?

   Хоча його пісня була побудована на одній ноті - це була корисна пісня, бо ж дятел рятував дерево від шкідливих комах.

Після прослуховування казки музичний керівник пропонує дітям відтворити на цимбалах "пісню" дятла та зозульки.

Музичний керівник: (звертає увагу дітей на кущик, під яким сидить ведмедик) - Малята, погляньте, ведмежатко сидить… і сумує.Як думаєте, чому? І чи можемо ми його розвеселити? (відповіді дітей)

Музичний керівник: Я пропоную трішки з ним погратися, згода?

Діти утворюють коло навколо ведмедика та виконують музично-ритмічну ігрову вправу  «Ведмежатко сумне та веселе» супроводжуючи її рухами.

Сумне ведмежатко, не знаємо чому, (взявшись за руки, в такт музики ходять навколо ведмедика-іграшки)

Сумне ведмежатко, не знаємо чому.

Ведмежатко, не сумуй, з нами разом потанцюй! /2р.( плескають в долоньки)

На програш кружляють.

Музичний керівник: - Що, ведмедику, сидиш? Взявшись за руки, діти сходяться в коло

- Танцювати не спішиш?

Чуєш, музика звучить?    Розходяться з кола

В танець хоче запросить!

Гоп – гоп –каблучок,       Тупають ніжкою

Гарний танець – гопачок! Педагог бере ведмедика до танцю, діти стають парами.

Танок «Гопак» (на вибір музичного керівника)

Музичний керівник:  Здається наше ведмежатко трішки розвеселилося, тож може поспішати з гарним настроєм до своїх лісових друзів…якою ходою?

Педагог запрошує діток до виконання  характерних рухів  лісових звірят в музично-ритмічній вправі «В темнім лісі» сл. Та муз. І. Борисової.

 

 

 На кінець вправи на середину зали викочується мяч.

Музичний керівник: Погляньте, м’яч по лісовій стежинці котиться! (Бере мяч до рук) Як гадаєте, мячик тут гуляє чи блукає? (відповіді дітей)  Хочете з ним погратись? Ходімо в коло.

 

Музично-ритмічна  гра «Хто твій товариш?»

 Співаючи діти передають м'яч  по колу,  той, в кого зупинився м'яч, кладе його на підлогу та проплескує і промовляє ім'я свого товариша.

Кольоровий м’ячик з ручок в ручки скаче,

в кого зупинився, той ім’я друга скаже!   Після гри чути крик чаплі.

 

Музичний керівник: Чуєте? Чапля кричить! Хоча крик цієї птахи різкий, зате гарна постава, і стоїть вона на одній нозі.

  • Чапля зшила черевички

і мерщій пішла до річки.

– чапу-лапу, чапу-лапу,

в мене гарні черевички. –

поки хвастала, ходила,

черевичок загубила.

і стоїть вона в лозі

на одній своїй нозі,

другу вгору підіймає –

черевичка немає. (П. Воронько)

Ігрова вправа на розвиток координації рухів і мови «Чапля»

Діти поставивши руки в боки, стають на одну ніжку та промовляють:

-На одній стою нозі

На болоті, у грязі.

Музичний керівник: (звертає увагу дітей на зображення чаплі)-  Погляньте, в чаплі гарні білі пера, довга гнучка шия та гострий клюв. Ця велика гордовита птаха ходить повільно та спокійно, високо піднімаючи ноги, а вклоняється, тільки для того, щоб пийнути водички чи піймати  рибку в струмочку. Дзюркоче маленький, життєрадісний  струмочок, пропоную  озвучити  його мелодію музичними інструментами.

Оркестр (Владислава Бучко «Гірський струмок» )

Звучить музика у записі, діти грають на музичних інструментах

1-ша частина: грають на дзвіночках;

2-га частина: ритмічно дують через трубочки в пляшки з водою;

3-тя частина: грають на маракасах;

4-та частина: звучать всі задіяні музичні інструменти.

Музичний керівник: Під чарівну музику гірського потічка злетілись метелики.

Педагог одягає діткам крильця метеликів, вони розташовуються по залі присівши та склавши долоньки під обличчям «метелики сплять». Далі виконують рухи згідно тексту та музики.

Танцювальна фантазія на музику О. Мерлей («Міньйон») «Метелики» рухова імпровізація з мовним супроводом педагога

 ( «Музика та чудеса», І. Каплунова, І. Новоскольцева.)

- На галявині, склавши крильця, спали метелики. Настав ранок. Сонце стало підніматися, і перший промінчик легенько зачепив одного з метеликів. Йому стало лоскотно, він стрепенувся, відкрив оченята і посміхнувся. Потім потягнувся, розправив свої крильця і подивився на себе в капельку роси, як, у дзеркало. «Ох я. Який я гарний! Я Самий гарний!» - скрикнув метелик. Він подивився по сторонах :вся галявина була вкрита квітами, на всіх квітах спали метелики, капельки роси блистіли на сонці, як діаманти!

«Що ж ви спите! – скрикнув метелик. – Помилуйтесь, як скрізь гарно і який гарний  я!». Він став літати і будити своїх друзів , кожен метелик, до якого він торкався, відкривав оченята, посміхався, потягувався, розправляв крильця, струшував ними і …… злітав.

   Метелики кружляли в легкому вальсі, придумуючи неймовірно гарні фігури. «Ой, як скрізь  гарно! Ох, який гарний я! – наспівував кожен з них. Так вони співали і кружляли цілий день. Але ось сонце почало ховатися за горизонт. Метелики один за одним сідали на квіти, складали свої крильця і засинали. І кожен з них думав про те, що завтра він обов’язково прокинеться першим і першим скаже всім: «Ох, як скрізь гарно! Ой, який гарний я!».

Музичний керівник: І справді в лісі дуже гарно і затишно, та прийшла пора повертатись до дитсадка. Тож рушаймо.

Мовленнєво-ритмічна вправа «Раз! Два! Три! Чотири!»

Раз! Два! Три! Чотири!   Крокують.

По доріжці я скачу.         Чотири стрибки на двох ніжках.

Раз! Два! Три! Чотири!    Крокують.

Черевички стрибати вчу. Чотири стрибки на двох ніжках.

Раз! Два! Три! Чотири!    Крокують.

Затупотіли каблучки.       Тупають однією ніжкою, потім іншою.

Раз! Два! Три! Чотири!    Крокують.

Черевички до дитсадка нас привели. Виходять з музичної зали.

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
30 серпня 2019
Переглядів
2320
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку