Конспект музичного заняття "Ранок" Е. Гріг

Про матеріал
Конспект музичного заняття з слухання музики "Ранок" Е. Гріг для дітей середнього дошкільного віку.
Перегляд файлу

Е. Гріг „Ранок”

( середній дошкільний вік )

Мета: Формувати у дітей вміння слухати і емоційно сприймати музичний твір, використовуючи зорово-слухові асоціації.

 Вчити розрізняти характер музики, засоби музичної виразності, що передають образ твору.

 Збагачувати мову дітей словами на позначення емоційно-образного звучання музики.

 Виховувати інтерес до класичної музики.

Матеріали: Магнітофонний запис твору Е. Гріга „Ранок”, кольорові наочні посібники: ілюстрації, картина та відео „Народження ранку”, музично-ритмічний малюнок „Ранок” у виконанні діток страшої групи, музичні інструменти: флейта, гобой.

Хід заняття:

Гріг ( роль виконує музичний керівник ) нахилився біля фортепіано.

 (Дітей заводить до зали Гном ( вихователь ) під музику               Е. Гріга „В печері гірського короля”. Діти сідають на стільчики).

Гном: - Тс-с-с!

Гном: - Малята, сьогодні ми завітали в гості до Едвара Гріга. На жаль, Гріг дуже хворий і лікарі заборонили йому грати на фортепіано. Композитор переживає. Ночами йому навіть здається, що він чує, як зітхає інструмент. Зітхає і сам Гріг ... Одного разу йому наснилася чудова музика.

( Гном бере флейту й імітує гру на інструменті під музику Е. Гріга „Ранок” (аудіозапис). Гріг прокидається і слухає музику. Гном, не закінчивши твір, складає інструмент ).

Гріг: - Ти не закінчив музичний твір. Куди ж ти?

Гном: - Настає ранок. А твір ти допишеш сам.

Гріг: - Сам?.. (Пауза. Виконує „Ранок” Е. Гріга на фортепіано, див. додаток № 1 ).

Гріг: - Який я щасливий, що знову відчув музику. Мені так хочеться писати і  творити.

 ( Звертається до дітей ).

Гріг: - А вам сподобалась моя музика? Який настрій у вас вона викликала?

 ( Відповіді дітей ).

Гріг: - Так, музика дуже спокійна, лагідна, мрійлива, добра, легка, наспівна. Послухайте, яка незвичайна тут мелодія – прозора, ніжна.

 ( Виконує фрагмент мелодії ).

Гріг: - А акорди, що супроводжують, немов малюють якість і чистоту ранкового неба.

 ( Виконує фрагмент акомпанементу ).

 - Погляньте на ці картини і виберіть ту, що найпомітніше відображена в музиці.

 ( Відповіді дітей ).

Гріг: - Чому ви так думаєте?

 ( Відповіді дітей ).

Гріг: - Я з вами погоджуюсь, бо дійсно саме ця картина відповідає моїй музиці.  Які кольори переважають тут?

 ( Відповіді дітей ).

Гріг: - Такі фарби я використав і для створення своєї музичної картини: світлі, ніжні, прозорі, м’які.

 - Малята, що зображено на ній?

 ( Відповіді дітей ).

Гріг: - Авжеж, ранок. Так само і моя музика розповідає про народження ранку. Тому він так і називається „Ранок”. Давайте цей твір послухаємо у виконанні оркестру.

 ( Слухання твору у виконанні симфонічного оркестру в записі).

 - Можливо, з вас хтось впізнав вже знайомі вам музичні інструменти?

 ( Відповіді дітей ).

Гріг: - Насправді, твір розпочинають флейта і гобой. Давайте познайомимось з ними. Флейта (показує) – це музичний духовий інструмент, що означає в перекладі на нашу мову – подих. Вона має ніжний прозорий тембр, тоненьке звучання.

        Гобой ( показує ) в перекладі на нашу мову означає – високе дерево. Належить до родини дерев’яних інструментів, має високий голос, гарний соковитий звук, м’який тембр. 

  Я доручив саме цим інструментам розпочати мій твір тому, що їхні голоси нагадують звуки природи. Вони розповідають про те, як перші сонячні промінці прориваються крізь хмаринки. Як ранні пташки протирають свої оченята, як квіти починають піднімати свої голівки, травичка тягнеться до неба.

 - Послухайте, як звучить флейта, а ось вступає гобой.

( Звучить початок твору в записі ).

 - Далі я приєднав до їхньої мелодії звучання скрипок і вона починає звучати все голосніше, виразніше і насичено. Як ви думаєте, на що це схоже?

( Звучить середина твору. На фоні музики по відео перегляд ролику „Схід сонця” )

( Відповіді дітей ).

Гріг: - Авжеж, на схід сонця. І коли сонечко викотилося догори, воно своїми промінчиками пригріло всю землю. Його теплу зраділо все навколо: ніжний спів пташок, шарудіння вітру, дзюрчання прозорого джерела. Послухайте діалог природи з її мешканцями.

( Звучить кінець твору ).

- Я запрошую вас у свій казковий ранок, щоб ви теж мали змогу відчути, як усе прокидається. Зараз задзвенить мій чарівний дзвіночок і ви станете квіточками.

( Дзвенить дзвіночок. Діти одягають кокошники квітів і за Е. Грігом (музичним керівником) ідуть на лісову галявину (імітація галявини). На фоні музики Е. Гріга „Ранок” діти імпровізують. Виконується танцювальна фантазія „Квіти” ).

Гріг:

- Рано вранці квіточка прокинулась і подивилась навколо. Подивилася вправо, вліво, вверх, вниз. Справа вона побачила дерево і помахала йому своїм листочком, як ручкою: „Доброго ранку, дерево!”. Зліва вона помітила кущик і помахала йому іншим листочком: Доброго ранку, кущику!”. Потім підняла голівку доверху, побачила небо, сонце, хмаринки, пташок, що літають. Піднявши свої листочки доверху, закричала їм всім: „Доброго ранку вам, хмаринки! Здрастуй, небо! Здрастуйте, пташенята! Здрастуй, сонечко!” Потім квіточка опустила голівку і листочки до низу, подивилася на землю. А там по траві повзе божа корівка: „Доброго ранку, травичко, божа корівко!” – привіталася квіточка.

 Вона   подивилася   навкруги   і   побачила   поруч   себе  багато  різних квітів. Тут були ромашки, волошки, дзвіночки, кульбабки. Всі вони були дуже гарні і привітні. І всі вони вітали один одного з добрим ранком.

- І знову задзвенить мій чарівний дзвіночок ( дзвенить ). Ви тихенько сідайте на стільчики, заплющить оченята і чекайте ще на один сюрприз.

( Хореографічна композиція “Схід сонця” у виконанні дітей старашого дошкільного віку на музику Е. Гріга „Ранок” )

Гріг:

- Я запросив вас у світ своєї чарівної музики, де ви переконались, що красу природи можна передавати фарбами в картині, звуками в музиці, рухами в танці. Але я ще з вами не прощаюсь. Я буду писати для вас багато гарних творів.

 ( Гном виводить дітей із залу під музику Е. Гріга „В печері гірського короля” ).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 серпня 2019
Переглядів
3025
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку