К О Н С П Е К Т
музичного тематичного заняття
« Українська народна пісня»
(старший дошкільний вік)
Музичний керівник: Кривонос Л.М.
Програмовий зміст:
- Вчити виразно промовляти слова, чисто інтонувати мелодію, працювати над чіткою дикцією.
- Закріплювати вміння передавати ритмічний малюнок в оплесках.
- Продовжувати збагачувати знання та враження дітей новими музичними поняттями: ритм, хор, ансамбль, соліст.
- Залучати дітей пісенної творчості: вчити придумувати мелодії на заданий текст, тональність.
- Сприяти розвитку творчих здібностей дітей за допомогою використання інноваційних технологій (прийоми ейдетики, ТРВЗ, «Піснезнайко»).
- Виховувати інтерес та любов до своєї країни засобами української народної пісні.
Матеріал: музичні інструменти, схематичне зображення пісні, «картки настрою», віночки,фотокартки .
Музичний матеріал: українські народні пісні: «Ой у вишневому садочку», «Веселі чобітки», « Танцювали миші»,«Кучерява Катерина». Українські народні примовки : «Кумо, кумо, що варила», «Киця зажурилася». Аудіо запис: спів соловейка, «Ой, мамо, люблю Гриця» - оркестр, ансамбль,соло.
Хід заняття
Діти забігають в зал підскоком.
Музичне вітання.
- Доброго ранку. Які сьогодні всі веселі, привітні, ой не всі. Погляньте, діти, що це? Сонечко, але де ж його промінчики? Діти, з сонечком трапилась біда: його промінчики розгубились, а знайти їх допоможуть українські народні пісні. Що ж нам робити?
Ходьба змійкою. Сідають на стільці.
Музично-дидактична гра «Хто співає?»
Укр. нар. пісня «Ой, мамо, люблю Гриця»
(За кожну укр. нар. пісню отримують промінчика, який прикріплюють до сонечка.)
Вправи на дихання
-Пахне різнобарвними квітами, чебрецем, м` ятою. Давайте з вами глибоко вдихнемо ці аромати.(Нюхають)
- Бубоніла діду баба,
Ой, не дмухай на кульбабу.
Бо із неї полетять
100 малих кульбабенят. (Дмухають)
Звуконаслідування
- Цок-цок.
- Тпру-тру
- Діти, прислухайтесь до звуків. ( Звучить запис співу соловейка.) Що ми чуємо? Спів пташок, точніше соловейка. Давайте відтворимо ці звуки.
(Уривок з пісні «Ой у вишневому садочку»)
- Віть-віть-віть,тьох-тьох-тьох, ….
Розспівування
(Уривок з примовки «Кумо-кумо»)
Спів в характері.
- Впізнай за ритмом по співку «Киця зажурилася».
Співи
(знаходять піктограми)
- Діти, а що це за малюнки? Так це ж наша пісня «Веселі черевички». Давайте її виконаємо за допомогою підказок.
Укр. нар. пісня «Веселі черевички».
Впізнай пісню.
Укр. нар. пісня «Танцювали миші»
1.Спів ланцюжком.
2. «Світлофор».
Пісенна творчість.
Зійшло сонце на (лужок)
Всіх нас кличе у танок.
2. Складання пісеньки.
- Діти, яка зараз пора року? Люди дуже чекали прихід весни, виходили на вулицю промовляли заклички, водили хороводи, співали весняні пісні. До речі як такі пісні називаються? (Веснянки). Гайда на луг водити «Кривий танок».
Веснянка «Кривий танок»
- За те, що ми віднайшли усі промінчики сонечко хоче вам подарувати весняну казочку (Гра на дитячих музичних інструментах).
Гра «Кучерява Катерина».
Підсумок
- Діти, які пісні ми сьогодні з вами слухали, співали, грали? Що це таке українська народна пісня?