конспект музичного заняття з патріотичного виховання «Моя рідна Україно, я — твоя мала частина»

Про матеріал
Мета: закріпити знання дітей про державні та народні символи України, навчати концентрувати слухову увагу, визначати їх у піснях, познайомити з народними танцями нашої країни, розвивати музичний слух, відчуття ритму, вокальні здібності, розвивати виконавську майстерність, виховувати патріотичні почуття до своєї країни засобами музики, любов до народних традицій, викликати задоволення, захоплення від заняття. Обладнання і матеріали: відеопрезентація, музичний запис творів, аудіозаписи. Хід заняття Вхід дітей до музичного залу під музичний супровід («Козацький марш») Музичне вітання. Вступ. Музичний керівник. На землі великій є одна країна: Гарна, неповторна, красна, як калина. І живуть тут люди добрі, працьовиті І скажу, до речі, ще й талановиті. Землю засівають і пісні співають, На бандурі грають і вірші складають Про ліси і гори, і про синє море, Про людей і квіти, то скажіть же, діти, Що це за країна? Діти: Наша Україна! (Слайд 1) Музичний керівник. - Україна – це Батьківщина для всіх людей, які живуть на її території. Усі ми любимо українську співучу мову, прекрасних наших людей, чарівну природу, щедру землю. Усе це — наша Батьківщина. Кожна країна має свої символи, звичаї… Я розповім вам ось яку легенду… Давно-давно жила колись жінка і звали її Україна (Слайд 2) І було в неї три сини. Росли вони чесними, сміливими, дуже любили свою матусю. Коли виросли, вирішили сини піти в люди та прославляти свою землю. Першим пішов старший син, і мати подарувала йому корону з трьома промінчиками. За корону, яка зігрівала людей, вела вперед, показувала дорогу до кращого життя, люди дали йому ім’я Тризуб (Слайд 3) Тризуб – це герб України. Він золотий на голубому тлі. Відображає триєдність життя: батько – мати – дитя, які символізують собою силу, мудрість, любов. На ньому можна прочитати слово Воля. Настала черга середнього сина. Йому в дорогу Україна-ненька подарувала жовто-блакитний одяг. Своїми звитяжними ділами прославляв він свою матір. І люди дали йому ім’я… Діти: Прапор (Слайд 4) Прапор – символ незалежної держави. Прапор України – блакитно-жовтий. Його кольори означають синє небо та золоту ниву. Кольори на прапорі «читають» згори донизу. А там, де був найменший син, завжди лунала дзвінкоголоса пісня. Адже мати своєму наймолодшому синові подарувала красивий солов’їний голос. І одержав син за свій голос і величний спів ім’я … Діти: Гімн. Музичний керівник. Державний Гімн України – це урочиста пісня, символ нашої державної єдності. Називається він «Ще не вмерла України і слава, і воля…» Слова гімну написав поет Павло Чубинський, а музику - композитор Михайло Вербицький. Коли звучить Державний гімн, треба обов’язково встати, цим ми виявляємо особливу пошану до наших державних святинь. (слухання з дітьми Гімну України) Музичний керівник. Отже, Герб, прапор, гімн – це державні символи України. В нашого народу є прислів’я: «Хто співає, той журбу проганяє». Пісня - справжній скарб українського народу. Коли Бог роздавав таланти, то французам дісталась елегантність, італійцям хист до музики, німцям дисципліна і лад. Одного разу Бог побачив дівчинку-україночку у віночку, і Він дав їй найдорожче – пісню. Давайте всі разом заспіваємо пісню. Пісня «Україна-ненька» (сл. і муз. Оксани Пічугіної) Музичний керівник. Розповідаючи про національні особливості країни неможливо оминути увагою народні українські танці. Народні танці, що відрізняються своєю оригінальністю і самобутністю, завжди виконуються в національному одязі. Найвідоміший танець українського народу, народжений ще за часів Запорізької Січі - гопак (назва походить від українського вигуку «гоп», під час виконання танцювальних елементів) Як правило, гопак виповнюється юнаками - з великою спритністю і легкістю, мужньо і темпераментно. Дівчата ж повинні рухатися лірично, весело, м'яко і скромно. Перегляд уривку танцю (відео) Музичний керівник. Ми з вами також вивчаємо елементи українських таночків під час наших занять. Давайте виконаємо наш таночок. Виконання таночку «Гопачок» Музичний керівник. До нас дійшли і найдавніші види танців - обрядові. Навіть зараз багато регіонів країни за стародавньою традицією різні свята, особливо весняні та літні відзначають з піснями, веснянками, хороводами. Хороводи - один із видів народного танцювального мистецтва. Найпоширеніші - веснянки, гаївки, танки. Ми також з вами почали вивчати весняний хоровод і зараз його затанцюємо Хоровод «Весна-красна» Музичний керівник. У кожного народу є улюблені національні страви. Зараз ми перевіримо чи знаєте ви свої національні страви? Гра називається «Ложку передай страву називай», примовляючи – українські ми малята будем страви називати. У кого на закінченні фрази спиниться ложка, той і називає страву (борщ, сало, вареники, галушки, пампушки, деруни, голубці, калачі). Гра «Ложку передай, страву називай» Музичний керівник. А після такої смачненької гри, можна і пісню заспівати! Пісня «Смачненький борщик» (сл. і муз. Н.Гайшинець) Підсумок заняття. Музичний керівник. Діти, завжди пам’ятайте про країну, в якій живете, про мову, про любов до рідного краю, шанобливо ставтеся до національних та державних символів, поважайте український народ, гордість за красу і велич нашої Батьківщини. Наше заняття добігло кінця, хай вам щастить. До побачення! Діти прощаються та під музичний супровід виходять із залу.
Перегляд файлу

Новомиргородський дошкільний навчально-виховний

комплекс (ясла-садок) «Калинонька»

 

 

 

 

             

     

                      «Моя рідна Україно, я — твоя мала частина»

 

                          (музичне заняття з патріотичного виховання

                                 з дітьми старшої групи «Вишенька»)

 

 

 

                   

 

 

                                                                                       Підготувала

                                                                                                   Музичний керівник

                                                                                       Бєлова О.О.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                         2024р.

 

                                            

 

Мета: закріпити знання дітей про державні та народні символи України, навчати концентрувати слухову увагу,   визначати їх у піснях, познайомити з народними танцями нашої країни, розвивати музичний слух, відчуття ритму, вокальні здібності, розвивати  виконавську майстерність, виховувати патріотичні почуття до своєї країни засобами музики,   любов до народних традицій, викликати задоволення, захоплення від заняття.

 

Обладнання і матеріали: відеопрезентація, музичний запис творів, аудіозаписи. 

 

Хід заняття

 

Вхід дітей до музичного залу під музичний супровід («Козацький марш»)

 

Музичне вітання.

 

Вступ.

Музичний керівник.

На землі великій є одна країна:

Гарна, неповторна, красна, як калина.

І живуть тут люди добрі, працьовиті

І скажу, до речі, ще й талановиті.

Землю засівають і пісні співають,

На бандурі грають і вірші складають 

Про ліси і гори, і про синє море,

Про людей і квіти, то скажіть же, діти,

Що це за країна?

 

Діти: Наша Україна! (Слайд 1)

 

Музичний керівник.

- Україна – це Батьківщина для всіх людей, які живуть на її території. Усі ми любимо українську співучу мову, прекрасних наших людей, чарівну природу, щедру землю. Усе це — наша Батьківщина. Кожна країна має свої символи, звичаї… Я розповім вам ось яку легенду…

 

Давно-давно жила колись жінка і звали її Україна (Слайд 2)

І було в неї три сини. Росли вони чесними, сміливими, дуже любили свою матусю.

 

Коли виросли, вирішили сини піти в люди та прославляти свою землю.

Першим пішов старший син, і мати подарувала йому корону з трьома промінчиками.

За корону, яка зігрівала людей, вела вперед, показувала дорогу до кращого життя, люди дали йому ім’я Тризуб (Слайд 3)

 

Тризуб – це герб України. Він золотий на голубому тлі. Відображає триєдність життя: батько – мати – дитя, які символізують собою силу, мудрість, любов. На ньому можна прочитати слово Воля.

 

Настала черга середнього сина.

Йому в дорогу Україна-ненька подарувала жовто-блакитний одяг.

Своїми звитяжними ділами  прославляв він свою матір. І люди дали йому ім’я…

Діти: Прапор (Слайд 4)

 

Прапор – символ незалежної держави. Прапор України – блакитно-жовтий. Його кольори означають синє небо та золоту ниву. Кольори на прапорі «читають» згори донизу.

 

А там, де був найменший син, завжди лунала дзвінкоголоса пісня. Адже мати своєму наймолодшому синові подарувала красивий солов’їний  голос. І одержав син за свій голос і величний спів ім’я …

 

Діти: Гімн.

 

Музичний керівник.

 

Державний Гімн України – це урочиста пісня, символ нашої державної єдності.

Називається він «Ще не вмерла України і слава, і воля…» 

Слова гімну написав поет Павло Чубинський, а музику - композитор Михайло Вербицький. 

 

Коли звучить Державний гімн, треба обов’язково встати, цим ми виявляємо особливу пошану до наших державних святинь.

(слухання з дітьми Гімну України)

 

Музичний керівник.

Отже, Герб, прапор, гімн – це державні символи України.

 

В нашого народу є прислів’я: «Хто співає, той журбу проганяє».

Пісня - справжній скарб українського народу. Коли Бог роздавав таланти, то французам дісталась елегантність, італійцям хист до музики, німцям дисципліна і лад. Одного разу Бог побачив дівчинку-україночку у віночку, і Він дав їй найдорожче – пісню.

Давайте всі разом заспіваємо пісню.

 

Пісня  «Україна-ненька»

(сл. і муз. Оксани Пічугіної)

 

Музичний керівник.

Розповідаючи про національні особливості країни неможливо оминути увагою народні українські танці. Народні танці, що відрізняються своєю оригінальністю і самобутністю, завжди виконуються в національному одязі.

 

Найвідоміший танець українського народу, народжений ще за часів Запорізької Січі - гопак (назва походить від українського вигуку «гоп»,  під час виконання танцювальних елементів)

 

Як правило, гопак виповнюється юнаками - з великою спритністю і легкістю, мужньо і темпераментно. Дівчата ж повинні рухатися лірично, весело, м'яко і скромно.

Перегляд уривку танцю (відео)

 

Музичний керівник.

Ми  з вами також вивчаємо елементи українських таночків під час наших занять. Давайте виконаємо наш таночок.

 

Виконання таночку «Гопачок»

 

Музичний керівник. 

До нас дійшли і найдавніші види танців - обрядові.  Навіть зараз багато регіонів країни за стародавньою традицією різні свята, особливо весняні та літні відзначають з піснями, веснянками, хороводами.

 

Хороводи - один із видів народного  танцювального мистецтва. Найпоширеніші - веснянки, гаївки, танки.

 

Ми також з вами почали вивчати  весняний хоровод і зараз його затанцюємо

 

Хоровод «Весна-красна»

 

Музичний керівник. 

У кожного народу є улюблені національні страви. Зараз ми перевіримо чи знаєте ви свої національні страви? Гра називається «Ложку передай страву називай», примовляючи – українські ми малята будем страви називати.

У кого на закінченні фрази спиниться ложка, той і називає страву (борщ, сало, вареники, галушки, пампушки, деруни, голубці, калачі).

 

Гра «Ложку передай, страву називай»

 

Музичний керівник. 

А після такої смачненької гри, можна і пісню заспівати!

 

Пісня «Смачненький борщик»

(сл. і муз. Н.Гайшинець)

 

Підсумок заняття.

 

Музичний керівник.  Діти,  завжди пам’ятайте про країну, в якій живете, про мову, про любов до рідного краю, шанобливо ставтеся до національних та державних символів, поважайте  український народ, гордість за красу і велич нашої  Батьківщини.

Наше заняття добігло кінця, хай вам щастить. До побачення!  

Діти прощаються та  під музичний супровід виходять із  залу.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
9 травня
Переглядів
46
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку