Конспект заняття для дітей молодшого дошкільного віку "В гостях у Сороки - Ворони"

Про матеріал
Заохочувати дітей до розмови з дорослими; розвивати граматичне мовлення дитини. Формувати знання дітей про посуд, яким користувалися в давнину (горщики, дерев’яні ложки). Удосконалювати уміння дітей визначати величину, кількість предметів, кольори. Закріпити знання про пори року та характерні особливості роботи на городі. Формувати знання дітей про традиції українського народу, виховання дітей від їх народження (заколисування, співання колисок). Виховувати почуття відповідальності, взаємодопомоги.
Перегляд файлу

Конспект заняття з народознавства для дітей молодшого дошкільного віку

«В гостях у Сороки - Ворони»

Мета: заохочувати дітей до розмови з дорослими; розвивати граматичне мовлення дитини. Формувати знання дітей про посуд, яким користувалися в давнину (горщики, дерев’яні ложки). Удосконалювати уміння дітей визначати величину, кількість предметів, кольори. Закріпити знання про пори року та характерні особливості роботи на городі. Формувати знання дітей про традиції українського народу, виховання дітей від їх народження (заколисування, співання колисок). Виховувати почуття відповідальності, взаємодопомоги.

 Матеріал: глиняні горщики, різнокольорові хустинки, дерев’яні ложки, лялька Даринка, люлька, дидактична гра «Збери фантики», кульки пластиліну, фольга.

 Попередня робота: читання забавлянок, колисанок; заучування забавлянок, потішок, розучування народних ігор; знайомство з народними традиціями; знайомство з українським посудом; розглядання ілюстрованого матеріалу; розглядання ілюстрацій «Пори року».

 Хід заняття:

Вихователь: Добрий день, малята! Я – Сорока – Ворона! Дітки мої маленькі, сороченята – воронята,  ви, напевно, зголодніли? А кашку ви любите їсти? А давайте ми з вами кашку зваримо. Будете мені допомагати?

Гра з рухами «Зваримо ми кашку»

Вихователь: Зварили кашку. Сідайте, малята.

- А який у мене горщик? Великий чи малий?

- А чим я вимішувала кашку?

- А яка в мене ложка?

- А скільки в мене горщиків?

- А скільки в мене великих ложок?

- А діточок скільки?

- А як ми будемо кашку їсти, однією ложкою?

- Які у мене на столі є ще горщики?

- А скільки їх?

- Моя ложка велика, а ось ця яка?

- А скільки їх?

(Відповіді дітей)

(Вихователь роздає дітям маленькі ложки)

- Кашка яка? Гаряча?

- А гарячу кашку можна їсти?

Давайте поки кашка охолоне, ми потанцюємо.

Гра з ложками «Візьмемо ложки в руки»

Вихователь: Кашка наша охолола. Давайте одну ложку покладемо в порожній горщик, а іншою будемо їсти. Я вам кашки насиплю із великого горщика в маленький.

Вихователь: А-ну, починайте куштувати кашку (діти імітують, що їдять кашку).

Вихователь:. Ну а зараз треба попрацювати. Дівчата, ви мені допоможете?

(Роздати дівчатам різнокольорові хустинки)

Гра «Мамі будемо допомагати»

Вихователь: Випрані у нас хустинки! Давайте їх розвісимо. Візьмемо причіпочки того ж кольору, як хустинка.

(Дівчата підбирають причіпку за кольором хустинки)

Вихователь: Малята, а яка зараз пора року? Коли люди виходять на город працювати? Що висаджують на городах? А що в мене в кошику? (В кошику цибуля і  часник).

Вихователь: Хлопчики, ви мені допоможете посадити цибульку і часничок?

(Хлопці висаджують цибулю і часник)

(Раптом чутно плач дитини)

Вихователь: Діти, а хто так плаче? Та це ж мала Даринка плаче. А що треба зробити, щоб Даринка не плакала? (Відповіді дітей)

Вихователь: Діти, а у мене є колиска. Виготовлена вона з калини, це для дівчаток. А для хлопців виготовляли колиски з дуба.

Вихователь: Давайте покладемо ляльку Даринку у колиску. Ось так, щоб голівка була на схід сонця. А колисати будемо з цього боку.

Вихователь: А для такої дівчинки маленької матрасик клали у люльку з пшеничної соломки. Подушечку робили з гусячого пуху. Під подушечку клали квіти материнки та м’яти. Вони сон дитини оберігали. А щоб гарно росла донечка, не плакала, треба заспівати колискову пісню.

(Вихователь разом з дітьми співають колискову).

Вихователь: Вже і не плаче наша Даринка.

Вихователь: Ой, а де ж я загубила ще одного сороченятка? Немає бешкетника неслухняного! Він не допомагає, тільки все розкидає. Я послала його за цукерками. Мабуть, їх вже всі поїв.

Вихователь: Хлопчику мій, де ти?

(Забігає хлопчик, розкидає фантики з цукерок)

Вихователь: Що ти робиш? Таки дійсно поїв всі цукерки? Фантики розкидав. Треба прибрати!

Хлопчик: Не хочу, не буду я збирати. Я тільки вмію їсти. А збирати я нічого не буду.

Вихователь: Діти, давайте потішку йому розкажемо про неслухняного і ледачого сороченя.

Потішка «Сорока-Ворона»

Вихователь: Бачиш, як негарно ледарем бути? Не будеш збирати фантики - не отримаєш кашки.

Хлопчик: Я не вмію збирати, я вмію тільки розкидати, допоможіть мені будь ласка.

Гра «Збери фантики»

Вихователь: Добре прибрали!

Хлопчик: Малята, ви мені допомогли, і я теж навчився прибирати. Але подивіться, я знайшов кульки, схожі на намисто. Давайте для Сороки - Ворони зробимо подарунок!

(Діти роблять намисто)

Вихователь: Яке гарне намисто! Дякую, малята!

 

 

docx
Додав(-ла)
Саленко Ольга
Додано
9 травня
Переглядів
30
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку