Конспект навчального заняття з математики в інклюзивному класі (дитина з порушенням слуху та зору)
Тема: Поняття про відсотки.
Формування ключових компетентностей:
Спілкування державною мовою:
грамотно висловлюватися рідною мовою; доречно та коректно вживати в мовленні поняття відсотка, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень; поповнювати свій словниковий запас.
Навчальні ресурси: означення поняття відсотка, читання та запис відсотків.
Математична компетентність:
Процедурна компетентність: засвоєння учнями поняття відсотка, вміння використовувати алгоритми запису відсотків у вигляді дробів і навпаки.
Логічна компетентність: формування уміння здійснювати дедуктивні обґрунтування правильності побудови алгоритму виконання вправ на відсотки.
Навчальні ресурси: розв'язування математичних задач і вправ на відсотки, зокрема таких, що моделюють реальні життєві ситуації
Соціальна і громадянська компетентності:
висловлювати власну думку, орієнтуватися в широкому колі послуг і товарів на основі чітких критеріїв, робити споживчий вибір, спираючись, зокрема, і на математичні дані.
Навчальні ресурси: задачі соціального змісту
Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.
Обладнання та наочність: ілюстративний матеріал, картки, комп’ютерна презентація, Connect Clip - бездротовий мікрофон.
Хід навчального заняття
І. Організація учнів до початку навчального заняття
Вчитель перед початком уроку одягає Connect Clip - бездротовий мікрофон, сумісний з слуховим апаратом дитини.
Діяльність вчителя |
Діяльність асистента вчителя |
Добрий день, шановні учні! Тим, хто навчає математики, Тим, хто вчить математику, Тим, хто знає і любить математику, І тим, хто ще не знає, що він любить математику, Бажаю добре працювати сьогодні на уроці ! 2) Визначення психологічного настрою на урок «Пантоміма» Вчитель пропонує учням пантомімою показати свій настрій. Дві руки вгору – я прийшов на урок з гарним настроєм, голова вниз – у мене поганий настрій, закрити обличчя руками – мені страшнувато. |
Повторює слова вчителя (за вимогою дитини) утримуючи візуальний контакт з дитиною |
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Діяльність вчителя |
Діяльність асистента вчителя |
Коментує допущені учнями помилки та дає відповідь на запитання, які виникли в учнів під час виконання домашнього завдання. |
Разом з дитиною перевіряє домашнє завдання за зразком
|
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Діяльність вчителя |
Діяльність асистента вчителя |
Працює з дітьми усно Математична розминка: Учні по черзі виконують завдання: 1) Обчислити: а) 500: 100; в) 420:100; д) 6: 100; б) 8000: 100; г) 32: 100; е) 125 : 100. 2) Знайти: а) 1/100 від 700; в) 20/100 від 6000; б) 5/100 від 300; г) 50/100 від 3000.
|
Допомагає виконати розминку з картки (картка надрукована великим шрифтом) |
IV. Мотивація навчання.
Діяльність вчителя |
Діяльність асистента вчителя |
Здійснює мотивацію учнів у формі бесіди: У практичних задачах цілий ряд величин досить знати з точністю до сотих частин. 1 к. = 0,01 грн.; 1 см = 0,01 м. Ми знаємо, що інакше називають половиною, — четвертиною, — третиною. Чи має назву ?
|
Дублює мотивацію дитини у формі бесіди за карткою (картка надрукована великим шрифтом) У практичних задачах цілий ряд величин досить знати з точністю до сотих частин. 1 к. = 0,01 грн.; 1 см = 0,01 м. Ми знаємо, що інакше називають половиною, — четвертиною, — третиною. Чи має назву ?
|
Вчитель звертає увагу на слайд:
Слайд. «Смачні відсотки»
На цьому слайді ви бачите плитку шоколаду, на якій написано «чорний шоколад 56%», стакан сметани «сметана жирність 15 %».
Ви, напевно, чули, як читають такі записи дорослі: «56 відсотків (процентів)», «15 відсотків». А що таке відсоток? Як ви думаєте, для чого вказують кількість відсотків на продуктах харчування?
Де ще використовують відсотки?
А зараз давайте послухаємо цікаві повідомлення учнів.
Учні коментують свої повідомлення на слайдах
Слайд. Відсотки в нашому житті
Слайд. Відсотки навколо нас
V. Сприймання і засвоєння навчального матеріалу.
Діяльність вчителя |
Діяльність асистента вчителя |
Викладає новий матеріал:
Для однієї сотої частини будь-якої величини уведена спеціальна назва — відсоток. Відсоток — це дріб одна сота: 1% = = 0,01. Відсотки були відомі індійським математикам ще в V столітті, оскільки віддавна в Індії використовували десяткову систему числення. В Європі десяткові дроби, а з ними і відсотки, з'явилися через 1000 років. Уперше таблицю відсотків опублікував фламандський вчений С. Стевін 1584 року. Впровадження відсотків виявилося дуже зручним для визначення кількості однієї речовини в іншій. У відсотках почали вимірювати зміну виробництва товарів, зростання прибутку тощо.
Слайд. А що таке відсоток? Будь-яку кількість відсотків можна записати десятковим дробом або натуральним числом. Щоб записати відсотки десятковим дробом або натуральним числом, потрібно число, яке стоїть перед знаком %, поділити на 100. Наприклад: 657 % = 6,57 39 % = 0,39
Слайд. Запам’ятайте: Щоб виразити число у відсотках, потрібно його помножити на 100%.
Слайд. Запам’ятайте: (продовження) Наприклад: 0,3 = 30 % 0,52 = 52 % 0,07 = 7 %
Слайд. Запам’ятайте: (продовження) |
Дублює (за вимогою дитини) викладання матеріалу, повторюючи слова вчителя утримуючи візуальний контакт з дитиною:
|
VІ. Осмислення і закріплення поняття відсотків
Колетивна робота на дошці
Діяльність вчителя |
Діяльність асистента вчителя |
Вчитель контролює виконання вправ на дошці 1) Записати відсотки у вигляді дробів: а) 1% = 1/100 = 0,01; б) 7% =7/100 =0,07; в) 23% = 23/100 =0,23; г) 40% = 40/100 = 0,40 = 0.4; д) 70% = 70/100 = 0,70 = 0,7; е)100% = 100/100 = 1; є) 104% = 104/100 = 1,04; ж)122% = 122/100 = 1,22.
2) Записати дроби у вигляді відсотків: а) 7/100 = 0, 07 =7%; д) 0,64 = 64%; б) 15/100 = 0,15 =15%; е) 0,47 = 47%; в) 32/100 = 0, 32 = 32%; є) 0,7 = 0, 70 = 70%; г) 3/10 =30/100 = 30%; ж)0,04 = 4%.
Робота з підручником
№ 1063, № 1067, № 1069 Робота з роздатковим матеріалом 1. Записати у вигляді десяткового дробу: 6%; 12%; 63%; 76%; 130%; 102%; 2,4%; 40,1%; 5,2%; 0,7%; 8%; 2. Записати у відсотках: 0,36; 0,01; 1; 0,05; 1, 02; 0,4; 1,5; 0,401; 0, 0908; 0, 024; 0,052; 0,07.
|
Асистент вчителя допомагає дитині виконувати ці вправи з картки (картка надрукована великим шрифтом) 1) Записати відсотки у вигляді дробів: а) 1% = б) 7% = в) 23% = г) 40% = д) 70% = е)100% = є) 104% = ж)122% =
2) Записати дроби у вигляді відсотків: а) 7/100 = д) 0,64 = б) 15/100 = е) 0,47 = в) 32/100 = є) 0,7 = г) 3/10 = ж)0,04 =
Робота з підручником Асистент вчителя допомагає дитині знайти завдання в електронному підручнику та збільшити до потрібних розмірів № 1063, № 1067, № 1069 Робота з роздатковим матеріалом Асистент вчителя допомагає дитині виконувати ці вправи з картки (картка надрукована великим шрифтом) 1. Записати у вигляді десяткового дробу: 6%; 12%; 63%; 76%; 130%; 102%; 2,4%; 40,1%; 5,2%; 0,7%; 8%; 2. Записати у відсотках: 0,36; 0,01; 1; 0,05; 1, 02; 0,4; 1,5; 0,401; 0, 0908; 0, 024; 0,052; 0,07.
|
VII. Домашнє завдання
1.Прочитати про відсотки у математичній енциклопедії і підготувати повідомлення на наступний урок.
2. № 1500, № 1502, № 1504
(О.С.Істер. Математика. 5 клас. Підручник для закладів загальної середньої освіти. 2018 р. )
VII. Рефлексія
Слайд. Підсумки уроку
Діяльність вчителя |
Діяльність асистента вчителя |
Вчитель перевіряє засвоєння нових знань та вмінь Дайте відповіді на питання:
|
Асистент вчителя допомагає дитині брати активну участь у рефлексії |