Конспект навчального заняття "Поняття про відсотки"

Про матеріал
Конспект навчального заняття "Поняття про відсотки" розроблений для інклюзивного класу, у якому навчаються діти з порушеннями слуху та зору. Мета уроку: Формування ключових компетентностей: Спілкування державною мовою: грамотно висловлюватися рідною мовою; доречно та коректно вживати в мовленні поняття відсотка, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень; поповнювати свій словниковий запас. Навчальні ресурси: означення поняття відсотка, читання та запис відсотків. Математична компетентність: Процедурна компетентність: засвоєння учнями поняття відсотка, вміння використовувати алгоритми запису відсотків у вигляді дробів і навпаки. Логічна компетентність: формування уміння здійснювати дедуктивні обґрунтування правильності побудови алгоритму виконання вправ на відсотки. Навчальні ресурси: розв'язування математичних задач і вправ на відсотки, зокрема таких, що моделюють реальні життєві ситуації Соціальна і громадянська компетентності: висловлювати власну думку, орієнтуватися в широкому колі послуг і товарів на основі чітких критеріїв, робити споживчий вибір, спираючись, зокрема, і на математичні дані. Навчальні ресурси: задачі соціального змісту
Перегляд файлу

Конспект  навчального заняття з математики в інклюзивному  класі (дитина з порушенням слуху та зору)

Тема:  Поняття про відсотки.

Формування ключових компетентностей:

Спілкування державною мовою:

грамотно висловлюватися рідною мовою; доречно та коректно вживати в мовленні поняття відсотка, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень; поповнювати свій словниковий запас.

Навчальні ресурси: означення поняття відсотка, читання та запис відсотків.

Математична компетентність:

Процедурна компетентність: засвоєння учнями поняття відсотка, вміння використовувати алгоритми запису відсотків у вигляді дробів і навпаки.

Логічна компетентність: формування уміння здійснювати дедуктивні обґрунтування правильності побудови алгоритму виконання вправ на відсотки.

Навчальні ресурси: розв'язування математичних задач і вправ на відсотки, зокрема таких, що моделюють реальні життєві ситуації

Соціальна і громадянська компетентності:

висловлювати власну думку, орієнтуватися в широкому колі послуг і товарів на основі чітких критеріїв, робити споживчий вибір, спираючись, зокрема, і на математичні дані.

Навчальні ресурси: задачі соціального змісту

Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.

Обладнання та наочність: ілюстративний матеріал, картки, комп’ютерна презентація, Connect Clip - бездротовий мікрофон.

ConnectClip

 

 

Хід навчального заняття

І. Організація учнів до  початку навчального заняття

Вчитель перед початком уроку одягає Connect Clip - бездротовий мікрофон, сумісний з слуховим апаратом дитини.

Діяльність вчителя

Діяльність асистента вчителя

  • Привітання вчителя
  • Оголошення теми і мети уроку Виявлення відсутніх
  • Перевірка підготовки учнів до заняття;

 

Добрий день, шановні учні!

Тим, хто навчає математики,

Тим, хто вчить математику,

Тим, хто знає і любить математику,

І тим, хто ще не знає, що він любить математику,

Бажаю добре працювати сьогодні на уроці !

2) Визначення психологічного настрою на урок

 «Пантоміма»

Вчитель пропонує учням  пантомімою показати  свій настрій. Дві руки вгору – я прийшов на урок з гарним настроєм, голова вниз – у мене поганий настрій, закрити обличчя руками – мені страшнувато.

Повторює слова вчителя (за вимогою дитини) утримуючи візуальний контакт з дитиною

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Діяльність вчителя

Діяльність асистента вчителя

Коментує допущені учнями помилки та дає відповідь на запитання, які виникли  в учнів під час виконання домашнього завдання.

Разом з дитиною перевіряє домашнє завдання за зразком

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Діяльність вчителя

Діяльність асистента вчителя

Працює з дітьми усно

Математична розминка:

Учні по черзі виконують завдання:

1) Обчислити:

 а) 500: 100;          в) 420:100;      

 д) 6: 100;

б) 8000: 100;         г) 32: 100;     

е) 125 : 100.

2) Знайти:

а) 1/100 від 700;       

в) 20/100 від 6000;

б) 5/100 від 300;     

г) 50/100 від 3000.

 

Допомагає виконати розминку з картки (картка надрукована великим шрифтом)

 

IV. Мотивація навчання.

Діяльність вчителя

Діяльність асистента вчителя

Здійснює мотивацію учнів у формі бесіди:

У практичних задачах цілий ряд величин досить знати з точністю до со­тих частин.

1 к. = 0,01 грн.;

1 см = 0,01 м.

Ми знаємо, що інакше називають половиною, — четвертиною, — третиною. Чи має назву ?

 

Дублює мотивацію дитини у формі бесіди за карткою (картка надрукована великим шрифтом)

У практичних задачах цілий ряд величин досить знати з точністю до со­тих частин.

1 к. = 0,01 грн.;

1 см = 0,01 м.

Ми знаємо, що інакше називають половиною, — четвертиною, — третиною. Чи має назву ?

 

 

Вчитель звертає увагу на слайд:

Слайд. «Смачні відсотки»

 

На цьому слайді ви бачите плитку шоколаду, на якій написано «чорний шоколад 56%», стакан сметани «сметана жирність 15 %».

Ви, напевно, чули, як читають такі записи дорослі: «56 відсотків (процентів)», «15 відсотків». А що таке відсоток? Як ви думаєте, для чого вказують кількість відсотків на продуктах харчування?

Де ще використовують відсотки?

  • У хімії (відсотковий склад розчинів, сполук);
  • у біології (відсотки вологи грунтів, проростання (схожості) насінин);
  • у фізиці (коефіцієнт корисної дії, коефіцієнт тертя);
  • у банківській справі (нарахування відсотків);
  • економіці.

 

А зараз давайте послухаємо цікаві повідомлення учнів.

Учні коментують свої  повідомлення на слайдах

Слайд. Відсотки в нашому житті

 

Слайд. Відсотки навколо нас

V. Сприймання і засвоєння навчального матеріалу.

Діяльність вчителя

Діяльність асистента вчителя

Викладає новий матеріал:

 

Для однієї сотої частини будь-якої величини уведена спеціальна на­зва — відсоток.

Відсоток — це дріб одна сота:

1% = = 0,01.

Відсотки були відомі індійським математикам ще в V столітті, оскільки віддавна в Індії використовували десяткову систему числення. В Європі десяткові дроби, а з ними і відсотки, з'явилися через 1000 років. Уперше табли­цю відсотків опублікував фламандський вчений С. Стевін 1584 року. Впровадження відсотків виявилося дуже зручним для визначення кількості однієї речовини в іншій. У відсотках почали вимірювати зміну виробництва товарів, зростання прибутку тощо.


 

Слайд. А що таке відсоток?

Будь-яку кількість  відсотків можна записати десятковим дробом або натуральним числом.

Щоб записати відсотки десятковим дробом або натуральним числом, потрібно число, яке стоїть перед знаком %, поділити на 100.

Наприклад: 657 % = 6,57

                      39 % = 0,39

Слайд. Запам’ятайте:

Щоб виразити число у відсотках, потрібно його помножити на 100%.

Слайд. Запам’ятайте: (продовження)

Наприклад: 0,3 = 30 %

                       0,52 = 52 %

                        0,07 = 7 %

Слайд. Запам’ятайте: (продовження)

Дублює (за вимогою дитини) викладання матеріалу, повторюючи слова вчителя утримуючи візуальний контакт з дитиною:

 

 

VІ. Осмислення і закріплення поняття відсотків

Колетивна робота на дошці

 

Діяльність вчителя

Діяльність асистента вчителя

Вчитель контролює виконання вправ на дошці

1) Записати відсотки у вигляді дробів:

     а) 1% = 1/100 = 0,01;                   б) 7% =7/100 =0,07;

     в) 23% = 23/100 =0,23;                г) 40% = 40/100 = 0,40 = 0.4;

     д) 70% = 70/100 = 0,70 = 0,7;      е)100% = 100/100 = 1;

     є) 104% = 104/100 = 1,04;           ж)122% = 122/100 = 1,22.

 

2) Записати дроби у вигляді відсотків:

     а) 7/100 = 0, 07 =7%;                             д) 0,64 = 64%;

     б) 15/100 = 0,15 =15%;                          е) 0,47 = 47%;

     в) 32/100 = 0, 32 = 32%;                        є) 0,7 = 0, 70 = 70%;

     г) 3/10 =30/100 = 30%;                          ж)0,04 = 4%.

 

Робота з підручником

 

№ 1063, № 1067, № 1069

    Робота з роздатковим матеріалом

1. Записати у вигляді десяткового дробу:

6%;  12%;  63%;  76%;  130%; 102%;

2,4%;  40,1%;  5,2%;  0,7%;   8%;

 2. Записати у відсотках:

0,36;  0,01;  1;  0,05;  1, 02;  0,4;  1,5;  0,401;  0, 0908;  0, 024;  0,052;  0,07.

 

Асистент вчителя допомагає  дитині виконувати ці вправи з картки (картка надрукована великим шрифтом)

1) Записати відсотки у вигляді дробів:

     а) 1% =

     б) 7% =

     в) 23% =

     г) 40% =

     д) 70% =

     е)100% =

     є) 104% =

     ж)122% =

 

2) Записати дроби у вигляді відсотків:

     а) 7/100 =

     д) 0,64 =

     б) 15/100 =

     е) 0,47 =

     в) 32/100 =

     є) 0,7 =

     г) 3/10 =

     ж)0,04 =

 

Робота з підручником

Асистент вчителя допомагає дитині знайти завдання в електронному підручнику та збільшити до потрібних розмірів

№ 1063, № 1067, № 1069

    Робота з роздатковим матеріалом

Асистент вчителя допомагає  дитині виконувати ці вправи з картки (картка надрукована великим шрифтом)

1. Записати у вигляді десяткового дробу:

6%;  12%;  63%;  76%;  130%; 102%;

2,4%;  40,1%;  5,2%;  0,7%;   8%;

 2. Записати у відсотках:

0,36;  0,01;  1;  0,05;  1, 02;  0,4;  1,5;  0,401;  0, 0908;  0, 024;  0,052;  0,07.

 

 

VII. Домашнє завдання

1.Прочитати про відсотки у математичній енциклопедії і підготувати повідомлення на наступний урок.

2. № 1500, № 1502, № 1504

(О.С.Істер. Математика. 5 клас. Підручник для закладів загальної середньої освіти. 2018 р. )

VII. Рефлексія

Слайд. Підсумки уроку

Діяльність вчителя

Діяльність асистента вчителя

Вчитель перевіряє засвоєння нових знань та вмінь

Дайте відповіді на питання:

  • Що таке відсоток?
  • Як записати відсотки десятковим дробом?
  • Як виразити десятковий дріб у відсотках?
  • Що означає збільшити число на 100% ?
  • Що означає зменшити число на 50%?
  • Як знайти відсоток від числа?
  • Як знайти число за його відсотком?

 

Асистент вчителя допомагає дитині брати активну участь у рефлексії

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Математика, 5 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
6 березня 2021
Переглядів
1129
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку