Конспект освітньої роботи з дітьми старшого дошкільного віку на тему: " Державні символи України "

Про матеріал
Конспект освітньої роботи з дітьми старшого дошкільного віку на тему: " Державні символи України ".Формування українського мовлення дошкільників засобами науіонально- патріотичного виховання.
Перегляд файлу

Відкритий колективний перегляд

освітньої роботи з дітьми 6-го року життя

«Державні символи України»

Формування українського мовлення дошкільників засобами національно-патріотичного виховання

 

Конспект заняття на тему: «Державні символи України»

 

Мета: закріплювати та поглиблювати знання дітей про Україну як державу, про державні та народні символи України; ознайомити з Конституцією України; продовжувати вчити дітей добирати слова-прикметники, які характеризують рідну країну за допомогою асоціацій;  вдосконалювати вміння виразно читати вірші; розвивати мислення, пам'ять, увагу, звязне  мовлення дітей, зорове сприйняття, спостережливість; поповнювати активний словник; сприяти розширенню світогляду дітей; пробуджувати пізнавальний інтерес; виховувати любов до своєї Батьківщини, до її традицій, символів, гордість за історичне минуле, патриотизм; виховувати шанобливе ставлення до культурних здобутків українського народу, гордість за творчість, винахідливість та працьовитість наших предків.

Попередня робота: розучування віршів, читання оповідань, легенд про Україну, розгляд державної символіки, національних символів,  одягу, ілюстрацій про Україну, бесіда про професії людей.

Матеріал:  Екран.  Презентація «Державні символи України». Фізкультхвилинка «З песиком Патроном». Відео про Конституцію. Аудіозапис  Гімну України. Пазли «Державні та народні символи України». Картинки до дидактичної гри «Яка Україна?». Шаблон для розмальовування – державні та народні символи України. Кольорові олівці. Круги Луллія з набором картинок  «Що вміють  робити українці».

 

Хід заняття:

Діти, одягнені в український одяг, заходять до музичної зали

Вихователь: - Діти, сьогодні до нас у садок завітало багато гостей. Давайте привітаємось та подаруємо їм свої посмішки.

В добрий ранок,

В добрий час,

Завітали ви до нас.

Всіх ми вас вітаємо,

Та гарного настрою

Вам бажаємо!

Вихователь:  Дітки, щоб дізнатися, про що буде наше  заняття, вам потрібно розділитися на 2 команди. Скласти картину-пазл  та   назвати предмети, які зображено на картині.

Діти діляться на команди, складають картину-пазл із зображеними державними та народними символами України

Відповіді дітей.

Вихователь:  Так, дітки, сьогодні на занятті ми продовжимо говорити про нашу Батьківщину – Україну, про її Державні та народні  символи.

В Україні, як і в кожній країні, є свої державні та народні символи. Давайте пригадаємо державні символи України.

Сідайте на стільчики і подивіться на екран.

На екрані прапор України

Вихователь:  Прапор України – це символ державності та національної незалежної.  Прапор України синьо-жовтого кольору. Синій колір – це колір чистого мирного неба. Жовтий колір – це колір пшеничної ниви, колір хліба, зерна.

Дитина. Прапор – це державний символ.

Він є в кожної держави.

Це для всіх – ознака сили,

Це для всіх – ознака слави.

Синьо-жовтий прапор маєм:

Синє небо, жовте – жито;

Прапор цей оберігаєм,

Він – святиня, знають діти.

На екрані герб України

Вихователь: Герб України – це тризуб. Він золотий на блакитному тлі. Відображає триєдність життя: батько – мати – дитя, які символізують собою силу, мудрість та любов. Закодоване в гербі України слово – «Воля».

Дитина. Тризуб, немов сім’я єдина,

Де тато, мама і дитина

Живуть у мирі і любові

На Україні вольній, новій.

Дитина. Знак країни головний –

Це тризубець золотий.

Він, як сонце, в небі синім,

В ньому слава, в ньому сила.

В нім священне слово «Воля»,

Що рятує від недолі.

Будь же, рідна Україно,

Під гербом цим вільна й сильна.

Хай про тебе в цілім світі

Знають всі: дорослі й діти!

Вихователь: Державний Гімн України – це урочиста патріотична пісня, символ нашої держави. Називається він «Ще не вмерла України і слава, і воля…». Слова гімну написав поет Павло Чубинський, а музику – композитор Михайло Вербицький. Коли звучить гімн, всі люди встають, прикладають до серця руку і вголос чи подумки співають, нашу Україну прославляють.

Слухаємо гімн України

Вихователь: Діти, ви знаєте хто встановив ці символи? (Конституція держави)

Що таке Конституція держави? Давайте подивимося відео і дізнаємося.

Вихователь: Діти! Ми з вами живемо у прекрасній  країні. Подивіться, що це у нас на дошці? ( карта України)  Наша країна чудова, має багату історію, свої традиції, які українці споконвіку шанують і бережуть. Давайте розкажемо нашим гостям про нашу країну. А розповісти про те, яка наша країна, нам допоможуть асоціативні картинки.

Оберіть собі 2 картинки і по черзі розкажіть, яка наша країна і розмістіть картинку біля карти України на дошці.

Дидактична гра «Яка Україна?»

Вихователь : Дітки, тепер давайте порухаємося  разом з народним героєм песиком Патроном.

Діти дивляться на екран та виконують руханку.

Сідають на стільчики.

Вихователь: - Дітки, ми живемо в Україні, отже ми з вами хто?  (Українці). А українці дуже працьовиті і не люблять сидіти без діла.

Тож  я запрошую вас пограти ще в одну цікаву гру, яка називається «Що вміють робити  українці?»

 

Дидактична гра «Що вміють робити  українці?»

з використаням кілець Луллія

Опис гри

Гра містить  3 круги різного діаметру, нанизаних на загальний стрижень (по типу пірамідки). У верхній частині стрижня встановлюється стрілка. Круги рухливі. Всі круги розділені на 6 секторів. На секторах прикріплені  картинки. При вільному обертанні кіл під стрілкою виявляються певні сектори.

Діти отримують завдання: Що вміють робити українці? Хто зробив? Що потрібно для роботи?

 На першому маленькому колі розміщені  картинки на липучках з предметами – результатами праці людей різних спеціальностей ( борщ, глечик, вишиванка, шаровари, хата,  коровай). 

 На другому колі розміщені картинки на липучках  із зображенням професій : швачка, гончар, будівельник, кухар, пекар, вишивальниця.

 На третьому колі розміщені картинки на липучках  з предметами, які знадобляться  для виготовлення тих чи інших предметів, зображених на першому колі.

Діти по черзі обирають за допомогою стрілочки результат праці українця. Повертаючи 2 і 3 коло обирають правильну відповідь на поставлені питання: Хто зробив ? Чим користувався в своїй роботі або що потрібно для роботи?

Вихователь: Дітки, подивіться, які цікаві круги, на яких ми бачимо картинки. Давайте по черзі будемо підходити до столика та обертати стрілочку і круги, та з’ясовувати,  що вміють  і роблять українці, як називаються професії, та що потрібно для роботи.

Діти грають у гру.

Вихователь: Отже, ми з вами з’ясували,  що українці дуже працьовиті. Дітки, ми з вами побачили, скільки всього корисного і цікавого вміють робити українці. Ми завжди працювали, працюємо і будемо працювати.

Вихователь: - Дітки, скажіть, будь ласка, а чим сьогодні  і цілий рік займаються всі українці?  (Наближають перемогу, воюють, захищають, допомогають, …)

Діти,  наша держава зараз потребує захисту та допомоги. Захистники і захисниці щоденно захищають нашу країну і всіх нас від ворогів.

Як ви вважаєте, їм важко? (Так). Але вони сильні, мужні, витривалі, сміливі і ми в них  віримо і чекаємо.

Як ми можемо підтримати наших воїнів? ( Намалювати малюнки для них, …)

Так, намалювати малюнки та передати нашим захисниками та захисницям!

А перед тим, як почнете малювати, потрібно пальчики розімяти.

Пальчикова вправа

Щоб нам гарно працювати,

Треба пальці розім’яти.

Ми в замочок їх складемо,

Кругом нього поведемо,

Потім в інший бік покрутим.

Пальці вгору піднімаєм,

Потім знову опускаєм,

І до себе, і від себе їх на гойдалці гойдаєм.

Потім ручки стряхнемо,

Працювати почнемо.

Під музичний супровід діти розмальовують

державні та народні символи України.

Вихователь: Дякую Вам, дітки, дуже гарні листівочки  у вас вийшли, ми обовязково передамо їх нашим захисникам та захисницям.

Підсумок – « В чарівний мішечок заглядай – що на занятті цікавого запам’ятав, розповідай,  подарунок обирай».

Вихователь: Ось і закінчилось наше заняття, вже час повертатись у групу.

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Горбенко Олена
Додано
8 березня 2023
Переглядів
1756
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку