Відкритий колективний перегляд
освітньої роботи з дітьми 6-го року життя
«Державні символи України»
Формування українського мовлення дошкільників засобами національно-патріотичного виховання
Конспект заняття на тему: «Державні символи України»
Мета: закріплювати та поглиблювати знання дітей про Україну як державу, про державні та народні символи України; ознайомити з Конституцією України; продовжувати вчити дітей добирати слова-прикметники, які характеризують рідну країну за допомогою асоціацій; вдосконалювати вміння виразно читати вірші; розвивати мислення, пам'ять, увагу, звязне мовлення дітей, зорове сприйняття, спостережливість; поповнювати активний словник; сприяти розширенню світогляду дітей; пробуджувати пізнавальний інтерес; виховувати любов до своєї Батьківщини, до її традицій, символів, гордість за історичне минуле, патриотизм; виховувати шанобливе ставлення до культурних здобутків українського народу, гордість за творчість, винахідливість та працьовитість наших предків.
Попередня робота: розучування віршів, читання оповідань, легенд про Україну, розгляд державної символіки, національних символів, одягу, ілюстрацій про Україну, бесіда про професії людей.
Матеріал: Екран. Презентація «Державні символи України». Фізкультхвилинка «З песиком Патроном». Відео про Конституцію. Аудіозапис Гімну України. Пазли «Державні та народні символи України». Картинки до дидактичної гри «Яка Україна?». Шаблон для розмальовування – державні та народні символи України. Кольорові олівці. Круги Луллія з набором картинок «Що вміють робити українці».
Хід заняття:
Діти, одягнені в український одяг, заходять до музичної зали
Вихователь: - Діти, сьогодні до нас у садок завітало багато гостей. Давайте привітаємось та подаруємо їм свої посмішки.
В добрий ранок,
В добрий час,
Завітали ви до нас.
Всіх ми вас вітаємо,
Та гарного настрою
Вам бажаємо!
Вихователь: Дітки, щоб дізнатися, про що буде наше заняття, вам потрібно розділитися на 2 команди. Скласти картину-пазл та назвати предмети, які зображено на картині.
Діти діляться на команди, складають картину-пазл із зображеними державними та народними символами України
Відповіді дітей.
Вихователь: Так, дітки, сьогодні на занятті ми продовжимо говорити про нашу Батьківщину – Україну, про її Державні та народні символи.
В Україні, як і в кожній країні, є свої державні та народні символи. Давайте пригадаємо державні символи України.
Сідайте на стільчики і подивіться на екран.
На екрані прапор України
Вихователь: Прапор України – це символ державності та національної незалежної. Прапор України синьо-жовтого кольору. Синій колір – це колір чистого мирного неба. Жовтий колір – це колір пшеничної ниви, колір хліба, зерна.
Дитина. Прапор – це державний символ.
Він є в кожної держави.
Це для всіх – ознака сили,
Це для всіх – ознака слави.
Синьо-жовтий прапор маєм:
Синє небо, жовте – жито;
Прапор цей оберігаєм,
Він – святиня, знають діти.
На екрані герб України
Вихователь: Герб України – це тризуб. Він золотий на блакитному тлі. Відображає триєдність життя: батько – мати – дитя, які символізують собою силу, мудрість та любов. Закодоване в гербі України слово – «Воля».
Дитина. Тризуб, немов сім’я єдина,
Де тато, мама і дитина
Живуть у мирі і любові
На Україні вольній, новій.
Дитина. Знак країни головний –
Це тризубець золотий.
Він, як сонце, в небі синім,
В ньому слава, в ньому сила.
В нім священне слово «Воля»,
Що рятує від недолі.
Будь же, рідна Україно,
Під гербом цим вільна й сильна.
Хай про тебе в цілім світі
Знають всі: дорослі й діти!
Вихователь: Державний Гімн України – це урочиста патріотична пісня, символ нашої держави. Називається він «Ще не вмерла України і слава, і воля…». Слова гімну написав поет Павло Чубинський, а музику – композитор Михайло Вербицький. Коли звучить гімн, всі люди встають, прикладають до серця руку і вголос чи подумки співають, нашу Україну прославляють.
Слухаємо гімн України
Вихователь: Діти, ви знаєте хто встановив ці символи? (Конституція держави)
Що таке Конституція держави? Давайте подивимося відео і дізнаємося.
Вихователь: Діти! Ми з вами живемо у прекрасній країні. Подивіться, що це у нас на дошці? ( карта України) Наша країна чудова, має багату історію, свої традиції, які українці споконвіку шанують і бережуть. Давайте розкажемо нашим гостям про нашу країну. А розповісти про те, яка наша країна, нам допоможуть асоціативні картинки.
Оберіть собі 2 картинки і по черзі розкажіть, яка наша країна і розмістіть картинку біля карти України на дошці.
Дидактична гра «Яка Україна?»
Вихователь : Дітки, тепер давайте порухаємося разом з народним героєм песиком Патроном.
Діти дивляться на екран та виконують руханку.
Сідають на стільчики.
Вихователь: - Дітки, ми живемо в Україні, отже ми з вами хто? (Українці). А українці дуже працьовиті і не люблять сидіти без діла.
Тож я запрошую вас пограти ще в одну цікаву гру, яка називається «Що вміють робити українці?»
Дидактична гра «Що вміють робити українці?»
з використаням кілець Луллія
Опис гри
Гра містить 3 круги різного діаметру, нанизаних на загальний стрижень (по типу пірамідки). У верхній частині стрижня встановлюється стрілка. Круги рухливі. Всі круги розділені на 6 секторів. На секторах прикріплені картинки. При вільному обертанні кіл під стрілкою виявляються певні сектори.
Діти отримують завдання: Що вміють робити українці? Хто зробив? Що потрібно для роботи?
На першому маленькому колі розміщені картинки на липучках з предметами – результатами праці людей різних спеціальностей ( борщ, глечик, вишиванка, шаровари, хата, коровай).
На другому колі розміщені картинки на липучках із зображенням професій : швачка, гончар, будівельник, кухар, пекар, вишивальниця.
На третьому колі розміщені картинки на липучках з предметами, які знадобляться для виготовлення тих чи інших предметів, зображених на першому колі.
Діти по черзі обирають за допомогою стрілочки результат праці українця. Повертаючи 2 і 3 коло обирають правильну відповідь на поставлені питання: Хто зробив ? Чим користувався в своїй роботі або що потрібно для роботи?
Вихователь: Дітки, подивіться, які цікаві круги, на яких ми бачимо картинки. Давайте по черзі будемо підходити до столика та обертати стрілочку і круги, та з’ясовувати, що вміють і роблять українці, як називаються професії, та що потрібно для роботи.
Діти грають у гру.
Вихователь: Отже, ми з вами з’ясували, що українці дуже працьовиті. Дітки, ми з вами побачили, скільки всього корисного і цікавого вміють робити українці. Ми завжди працювали, працюємо і будемо працювати.
Вихователь: - Дітки, скажіть, будь ласка, а чим сьогодні і цілий рік займаються всі українці? (Наближають перемогу, воюють, захищають, допомогають, …)
Діти, наша держава зараз потребує захисту та допомоги. Захистники і захисниці щоденно захищають нашу країну і всіх нас від ворогів.
Як ви вважаєте, їм важко? (Так). Але вони сильні, мужні, витривалі, сміливі і ми в них віримо і чекаємо.
Як ми можемо підтримати наших воїнів? ( Намалювати малюнки для них, …)
Так, намалювати малюнки та передати нашим захисниками та захисницям!
А перед тим, як почнете малювати, потрібно пальчики розімяти.
Пальчикова вправа
Щоб нам гарно працювати,
Треба пальці розім’яти.
Ми в замочок їх складемо,
Кругом нього поведемо,
Потім в інший бік покрутим.
Пальці вгору піднімаєм,
Потім знову опускаєм,
І до себе, і від себе їх на гойдалці гойдаєм.
Потім ручки стряхнемо,
Працювати почнемо.
Під музичний супровід діти розмальовують
державні та народні символи України.
Вихователь: Дякую Вам, дітки, дуже гарні листівочки у вас вийшли, ми обовязково передамо їх нашим захисникам та захисницям.
Підсумок – « В чарівний мішечок заглядай – що на занятті цікавого запам’ятав, розповідай, подарунок обирай».
Вихователь: Ось і закінчилось наше заняття, вже час повертатись у групу.