Конспект
Підсумкового заняття з математики
«Подорож дошкільнят від дитячого садочка до школи»
(старша група)
Підготувала: вихователька
І кваліфікаційної категорії
Ірина ІВАХІВ
Збараж, 2024
Мета:виявити обсяг знань з розділів математики; закріпити прямий і зворотній рахунок; кількісну і порядкову лічбу. Систематизувати знання про вимірювання, користування умовною міркою; формувати навички викладання предметів за допомогою геометричних фігур. Розвивати креативність, творчість, посидючість, наполегливість доводити розпочату справу до кінця. Виховувати позитивне ставлення до математики. Формувати інтерес до логікоматематичної діяльності, використання математичних знань в повсякденному житті.
Матеріали:
- демонстраційний матеріал:
Яблунька з яблучками на яких зображені цифри, цифри- капельки, годинник, умовні мірки (1- великий стакан, 1- малий стакан, 1-столова ложка, 1-чайна ложка), картинки із зображенням казок.
- роздатковий матеріал:
геометричні картинки, геометричні фігури, умовні мірки (смужки великі та малі), жучкики-сонечко та квіточки ромашки.
Попередня робота: читання казки «Марійка та ведмідь». Перегляд відеогри «Вивчаємо числа сусіди із рибкою Дорі». Відео перегляд «Пригоди хмаринки і її друзів. Годинникова майстерня».
Добрий день любі малята!
Гарні хлопчики й дівчата.
Рада я вас усіх вітати,
І до школи проводжати,
А, щоб до школи нам іти
Треба знання свої показати.
Чи уміємо рахувати і писати,
І казки розповідати,
Гарно віршики читати, І поетів впізнавати. Тож давайте починати І до школи вирушати.
(Стук у двері групи)
Ой, дітки, хтось до нас прийшов. Зараз я погляну. Хто це? (вихователь виглядає за двері групи, повертається із конвертом у руках).
А це до нас завітала бабуся Шапокляк, і принесла нам завдання, які ми повинні виконати, щоб ви змогли піти до школи.
А ви готові пройти усі випробування, виконати усі завдання?
І ви усі хочете до школи?
Отже, відкриваємо перший конверт, і перше наше завдання.
Лічба у порядковому і зворотному порядку.
Нам підготувала бабуся порахувати яблучка на яблуньці показуючи цифри у правильному порядку у порядковому і зворотному порядку.
(на яблуньці розміщенні яблучка із цифрами у хаотичному порядку, їх потрібно показати у правильному порядку від 1до 10, і від 10 до 1).
Молодці, ви вправно справилися із цим завданням.
Тож відкриваємо наступний конверт і виконуємо друге завдання.
У цьому завданні нам потрібно показати цифри сусіди відповідної цифри.
З неба капелька упала.
По дорозі сусіда собі шукала.
Де сусіда віднайти?
Поможіть її малята.
Швидко сусіда відшукати.
(на капельках зображені цифри, діти до відповідної цифри добирають цифри сусіди)
І з цим завданням ви вправно впоралися, молодці.
Тепер ми сміливо можемо відкривати третій конверт. І дізнатися яке наступне наше завдання, що нам цікавого підготувала Шапокляк.
Це завдання досить цікаве. У кожного на столиках є веселі геометричні картинки, на яких зображенні із геометричних фігур рибка, машинка, курчатко і.т.д. І також набір геометричних фігур. Вам потрібно за зразком викласти на листочках таку ж картинку. А потім ви мені скажете, які геометричні фігури ви використали, щоб у вас вийшла певна картинка.
І з цим завданням ви вправно впоралися.
Що ж малята ви втомились?
Дуже сильно натрудились?
Тож давайте всі вставайте, І активно відпочивайте.
Фізкультхвилинка Гопа- гопа гопачата,
Ми маленькі козачата.
Будем весело стрибати,
Танцювати, присідати,
Щоб нам краще розім’ятись-
Треба на носочки стати,
А тепер, мов ті м’ячі,
Пострибаєм від землі.
Годі нам відпочивати
До роботи час сідати.
Трішки відпочили, а тепер настав час відкрити четвертий конверт із нашими цікавими завданнями.
Зараз ми з вами наблизимося до нашої річки, там мешкають жабки і плаває листя латаття. Нам потрібно полічити скільки є жабок і скільки є листочків латаття,(шляхом накладання жабки на листочок), і порівняти кого більше жабок чи листочків, а кого менше і на скільки.
Скільки є жабок у річці? (6 жабок)
Скільки є листя латаття? (7 листочків)
Кого більше жабок, чи листя? (листя)
Наскільки більше листя ніж жабок? (на один)
Кого менше жабок, чи листя? (жабок)
Наскільки менше жабок ніж листя? (на одну)
А, що слід зробити, щоб було порівно жабок та листочків? (забрати один листочок)
І з цим завданням ви впоралися на відмінно. Тож переходимо до наступного п’ятого завдання, і відкриваємо конвертик.
Умовна мірка. Марічка варить кашу ведмедику.
До нас у гості завітала Марічка. Давайте із нею привітаємося. Добрий день Марічко! Вона не знає, як правильно приготувати кашу, щоб була смачною. Давайте ми її допоможемо.
Нам потрібно зварити кашу для ведмедика. А в допомогу нам стануть умовні мірки 1- великий стакан, 1- малий стакан, 1-столова ложка, 1-чайна ложка.
Ми має ось такий рецепт приготування каші.
1 великий стакан води
1 малий стакан каші
1 столова ложка цукру
1 чайна ложка солі
Ну, що допоможемо Марічці? Тоді до роботи.
(вихователь викликає до себе дітей, а вони набирають необхідну кількість води, каші, цукру,солі ).
Чого більше води чи каші?
Чого менше цукру чи солі?
Молодці діти допомогли наші Марічці приготувати кашу, тепер вона може пригостити ведмедика.
А ми можемо відкрити шостий конверт із завданням.
Шостим завдання у нас буде підказати Марічці годину, щоб вона встигла віднести кашу ведмедику поки не стемніє, бо як ви знаєте у лісі швидше настає ніч.
(діти мають на годиннику показати годину яку запитує вихователь) Покажіть на годиннику 8 годину?
Саме на восьму годину дівчинка має потрапити до ведмедика.
А якщо Марічка прийде на годину швидше, то яка буде година? (7 год.)
А якщо прийде на годину пізніше, то яка буде година? (9 год.) Молодці і з цим завданням ви впоралися.
А зараз переходимо до сьомого завдання.
Нам потрібно виміряти відстань від будинку Марічки до будинку ведмедика умовними мірками (смужками). Є дві стежини, і нам потрібно підказати дівчинці по якій із них потрібно іти, щоб швидше прибути до ведмедика, і принести кашку яку ми разом приготували.
(Діти вимірюють умовними мірками, смужками різної довжини відстань від одного будинку до іншого).
І так, перша відстань у скільки смужок?
Дві великі смужки, і чотири малих смужок.
А друга відстань у скільки смужок?
Чотири великих, і дві малих смужок.
То по якій дорозі потрібно іти Марічці, щоб швидше дійти до будинку ведмедика?
Так, вірно по першій стежинці.
А зараз ми з вами пограємо дидактичну гру математичного змісту «Політ
сонечка- жучка на квіточку».
Мета: закріпити вміння дітей рахувати в межах 10; розвивати логічне мислення, спостережливість, дрібну моторику рук.
На столику у нас лежать жучки- сонечка, які втратили по одному крильці, і не можуть злетіти. Кожному сонечку потрібно підібрати його крило. На жучках є відповідні цифри, і нам з поміж загублених крил потрібно знайти таку ж цифру на крильці, і прикріпити сонечку. Всіх жучків є 10. Бо вони не зможуть злетіти на квіткову галявину, де для них розквітла квіточка з їхньою цифрою.
Ну, що дітки допоможемо жучкам здійснити політ на квіточку?
Діти у музичному супроводі з’єднують крильця із жучками, і з квіточками, щоб цифри співпадали.
Отож, малята наше цікаве заняття закінчилося.
Чи сподобалося вам?
А яке із завдань Шапокляк вам сподобалося?
Всі дітки молодці, впоралися із завданнями, які нам приготувала бабуся Шапокляк. А це означає, що ви всі можете іти до школи і здобувати знання.
За сьогоднішнє заняття, що ви були активні, спритні і розумні отримаєте солодкі подарунки від бабусі Шапокляк.