Конспект "Пошук у масиві за певними критеріями"

Про матеріал
Конспект уроку з інформатики. Цілі:  навчальна: сформувати уявлення про класифікацію задач опрацювання одновимірних масивів; знання стандартних алгоритмів опрацювання одновимірних масивів, вміння використовувати стандартні алгоритми для розв’язування задач;  розвиваюча: розвивати здібності до формалізації; виховувати дослідницький підхід у пізнанні нового, формувати вміння застосовувати отримані знання для розв’язування прикладних задач;  виховна: виховувати інформаційну культуру та сприяти розширенню кругозору учнів.
Перегляд файлу

Тема. Пошук у масиві за певними критеріями

Дата: 15.02

Цілі:

  • навчальна: сформувати уявлення  про класифікацію задач опрацювання одновимірних масивів; знання стандартних алгоритмів опрацювання одновимірних масивів, вміння використовувати стандартні алгоритми для розв’язування задач;
  • розвиваюча: розвивати здібності до формалізації; виховувати дослідницький підхід у пізнанні нового, формувати вміння застосовувати отримані знання для розв’язування прикладних задач;
  • виховна: виховувати інформаційну культуру та сприяти розширенню кругозору учнів.

Тип уроку: Комбінований.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.

Програмне забезпечення: середовище програмування Lazarus, браузер, пакет офісних програм.

Хід уроку

І. Організаційний етап (2 хв)

  • привітання
  • перевірка присутніх
  • перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Актуалізація опорних знань. ( 10 хв)

1.Індивідуальна робота.

Тестування за допомогою програми MyTest.

1.        Що таке таблична величина?

2.        Як позначається у середовищі програмуванняLazarus:

1) одновимірний масив;

2) двовимірний масив.

3.        Поясніть призначення наступних властивостей елемента управління  Memo:

1)        Name;

2)        Lines;

3)        MaxLength;

4)        Left;

5)        Top;

6)        Font.

4.        Для чого призначений елемент StringGrid ?

5.        Поясніть призначення основних  властивостей елемента управління StringGrid:

1) ColCount;

2) RowCount;

3) FixedCols;

4) FixedRows;

5) FixedColor;

6) ScrollBars .

6.        Які складові містять програми для опрацювання табличних величин мовами програмування?

7.        За якими ознаками відбувається впорядкування даних?

8.        У чому полягає впорядкування лінійної таблиц:

    1)        метод вибору;

       2)        бінарний (двійковий) пошук.

2. Робота в парах.

Завдання. Виконайте завдання на встановлення відповідності між властивостями  елементів управління Memo та їх описом.

Властивості

Опис

Name

Ім’я. Використовують у програмі для доступу до елемента управління та його властивостей, зокрема для доступу до тексту, який введений у поле редагування

Lines

Масив рядків, що відповідає вмісту поля

MaxLength

Максимальна довжина тексту в полі Memo

Left

Відстань від лівої межі поля до лівої межі форми

Top

Відстань від правої межі поля до правої межі форми

Font

Шрифт

3. Фронтальна робота (бесіда).

Обговорення понять: опис змінних типу одновимірний масив, задавання значень елементам масиву, введення і виведення значень елементів масиву, найбільше(max) й найменше(min) значення.

ІІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності  (2 хв)

IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу (15 хв)

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)

cell, table iconcell, table iconДля того щоб зрозуміти, як відбувається пошук найбільшого елемента деякої табличної величини, уявімо себе на місці виконавця алгоритму.

Елементи табличної величини записані в пам'яті, доступ до комірок якої здійснюється за номерами елементів. Виконавець може одночасно відкривати доступ до однієї комірки.

Нехай задано лінійну таблицю з n цілих чисел.

Виконаємо такий алгоритм:

  1. прочитаємо з пам'яті перший елемент таблиці. Його значення дорівнює 5. Запам'ятаємо його як максимальне — надамо його значення величині max;
  2. прочитаємо другий елемент таблиці. Його значення більше за max, тому «забудемо» про попереднє значення й запам'ятаємо значення max=6;
  3. прочитаємо третій елемент таблиці. Його значення менше за max, тому можна приступати до наступного кроку без зміни значення max...

Продовжимо таким чином кроки алгоритму поки не будуть переглянуті всі елементи лінійної таблиці до n включно. На кожній ітерації циклу в змінній max міститиметься найбільше значення з пройденої частини лінійної таблиці, а по завершенні циклу змінна max зберігатиме максимальне значення в усьому масиві. (Чи є запитання?)

Запитання учням!!!

Подумайте, який алгоритм буде для знаходження найменшого елемента масиву.

Пошук найменшого елемента масиву здійснюють за аналогічним алгоритмом, знаходячи відповідно елемент (min), який менший від усіх переглянутих елементів.

 

Фронтальна робота з класом. Розв’язування вправи.(з демонстрацією на екран)

Завдання. Визначити найбільше значення елементів табличної величини чисел від 1 до 10.

Спочатку вважатимемо, що значення першого елемента табличної величини є найбільшим.

Після цього послідовно переглядатимемо значення всіх інших елементів табличної величини, і якщо трапиться значення, що більше того, яке на даний момент вважаємо найбільшим, то вважатимемо тепер уже це значення найбільшим.

Робота з підручником: § 18.2

Можливий варіант розміщення об’єктів на електронній формі.

 

 

 

Текст відповідної процедури:

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);

var a: array [1..10] of real; i: integer; max: real;

begin

 for i := 1 to 10 do a[i] := StrToFloat(Memo1.Lines[i-1]);

   max := a[1]; {вважаємо, що найбільше значення — значення першого елемента}

   for i := 2 to 10 do If a[i] > max Then max := a[i]; {замінюємо найбільше значення}

   Label1.Caption := FloatToStr (max) + ' — найбільше значення’;

end;

 

VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь (10 хв)

Робота за комп’ютером

  1. Інструктаж з БЖД.
  2. Практична робота за комп’ютерами.

          Вправа, с.132-133

Завдання. Створіть проект Випробування, у якому знаходять різницю між найбільшим і найменшим елементом лінійної таблиці з 10 дійсних чисел, які набувають значень від 5 до 10 випадково.

  1. Вправи для очей.
  1. Сядьте прямо, очі дивляться вперед, голова нерухома.
    2. Робимо рух очима вгору-вниз.
    3. Робимо рух очима вправо-вліво.
    4. Робимо рух очима по діагоналі.
    5. Малюємо очима прямокутник.
    6. Малюємо очима ромб.
    7. Малюємо очима трикутник.
  2. Розв’яжіть ребус

(Масив)

VIІ. Підбиття підсумків уроку (3 хв)

Бесіда

  1. Який алгоритм лежить в основі пошуку найбільшого елемента лінійної таблиці?
  2. Чим відрізняються алгоритм пошуку найменшого елемента лінійної таблиці від алгоритму пошуку найбільшого елемента?

VІІI. Домашнє завдання (2 хв)

  1.  § 18.2 ст. 132-133

 

docx
Додано
4 квітня 2021
Переглядів
3741
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку