Конспект позакласного заходу: " Екологічний брейн-ринг"

Про матеріал
Брейн-ринг до Дня довкілля та Всесвітнього дня Землі на тему: “Землю люби, Землю вивчай, Землю бережи!“ Учасники: 3 команди по 6 гравців та їх уболівальники, учні 7-х класів. Мета: формувати в учнів свідоме ставлення до навколишньої природи та екологічне мислення, виробляти навички охорони природи, уміння спілкуватися з нею; сприяти правильному уявленню про довкілля; показувати основні принципи і підходи до встановлення гармонійних зв`язків у ноосфері між людиною та природою; показати актуальність екологічних проблем та шляхи виходу з екологічної кризи; сформулювати стратегію і тактику виживання людства.
Перегляд файлу

          Брейн-ринг до Дня довкілля та Всесвітнього дня Землі з теми:

“Землю люби, Землю вивчай, Землю бережи!“

 

Учасники: 3 команди по 6 гравців та їх уболівальники,  

                    учні 7-х класів.

Мета: формувати в учнів свідоме ставлення до навколишньої природи та екологічне мислення, виробляти навички охорони природи, уміння спілкуватися з нею; сприяти правильному уявленню про довкілля; показувати основні принципи і підходи до встановлення гармонійних зв`язків у ноосфері між людиною та природою; показати актуальність екологічних проблем та шляхи виходу з екологічної кризи; сформулювати стратегію і тактику виживання людства.

 

Хід заходу:

I етап. Підготовчий. Оголошуються правила гри:

                     1. Під час гри учні повинні вести себе дисципліновано,

                         за порушення правил конкурсу з команди знімаються

                         бали.

                     2. Команди отримують завдання, на протязі певного часу

                         виконують його. Після фрази “Час вийшов”, право

                         відповіді має та команда, хто швидше підніме

                         руку. 

                     3. Якщо перша команда дає правильну відповідь, вона

                         отримує бал, інші команди втрачають право відповіді.

    

 

Вступне слово ведучих:

 -   Щорічно всі прогресивні жителі Землі відзначають день довкілля

(16 квітня) та Всесвітній день Землі (22 квітня). У нашій країні ця подія відзначається на підставі відповідного Закону України та указу Президента, тобто на офіційному рівні. Але відчуття турботи про захист природи має бути в душі кожної людини завжди.

 

-   “Ви мешканці однієї планети, пасажири одного корабля” - з такими словами звернувся одного разу до земляків французький письменник Антуан де Сент-Екзюпері. Півстоліття минуло з тих пір і лише сьогодні ми розуміємо, що це не поетичний образ, а глибинна суть нашого існування на велетенському космічному кораблі під назвою Земля. Проте, “велетенський” поняття відносне. Космонавти, яким довелося бачити нашу планету з висоти космічної орбіти, стверджують, що вона мала і дуже красива.

-   Земля наша прекрасна не тільки зі сторони, потрібно бачити і чути її красу кожен день, кожен час. Давайте будемо творити добро – і зміниться наша Земля, і вічним буде життя на ній!

-    Кращими знавцями та захисниками блакитної планети вважатиметься команда учнів, яка вийде у фінал та переможе.

-    Тож успіхів вам!

 

II етап. Конкурсна програма.

 

-   Познайомимось з командами і ми оголошуємо перший конкурс.

Команди підбирають назву, вибирають капітана.

 

1 тур: “Змагання розминка”

 

Кожна правильна відповідь – 1 бал.

  1. Яка наука вивчає взаємодії в довкіллі? (екологія)
  2. Що таке заповідник? (ділянка території, на якій зберігається без змін природа, не дозволяється господарська діяльність людини)
  3. Що таке Червона книга? (документ, що містить ілюстрований перелік рідкісних видів рослин і тварин, які знаходяться під загрозою зникнення і підлягають охороні)
  4. Як називають фактор впливу людини на довкілля?(антропогенний)
  5. Чи є на території Кіровоградщини заповідники і національні парки? (немає)
  6. Яке стихійне лихо для живої природи найнебезпечніше?(пожежа)

 

                                       2 тур: “Конкурс капітанів”

 

Капітани команд на аркушах паперу малюють (по пам`яті) дорожній знак, що захищає живі об`єкти. Найточніший малюнок оцінюється у 2 бали. Поки капітани малюють, усі присутні переглядають відеоролик смішаріки.

 

3 тур: “Швидкість мислення”

 

Кожна правильна відповідь – 1 бал для команди..

  1. Голос якого птаха чути за 2 км? (Бугая)
  2. Яка найдавніша квіткова рослина? (Латаття біле)
  3. Скільки років розкладається поліетиленова плівка? (100)
  4. Який шлях боротьби з відходами найефективніший? (повторне їх використання)
  5. Яких рослин називають “паразитами”? ( омела, петрів хрест)
  6. Квітки якої рослини мають найсильніший запах вночі? (нічної фіалки)
  7. Що найбільше забруднює атмосферу? (автомобільний транспорт)
  8. Назвіть дерев`янисті рослини із найменшою тривалістю життя? (верба, тополя – до 60 років)
  9. Скільки років розкладається папір? (2)

10. Отруйні сполуки якого метала накопичуються в грибах, травах, які

      ростуть поблизу автострад? (свинцю)

 

4 тур: “Екологічні плакати”

 

 Конкурсанти мають дати назву екологічному плакату і поясніть його сюжет.  По 2 бали.

 

                                   5 тур: “Що в чорному ящику?”

Правильна відповідь – 2 бали. У чорному ящику – хімічна сполука, що лежить не в тому місці, не в той час і всім заважає. ( Порожня пластикова пляшка)

 

6 тур: “Пісенний”

 

Згадайте по одному куплету з пісень про природу, рослин чи тварин. Програє та команда, в кого раніше закінчиться запас пісень. Команда, що виграла отримує 3 бали. 

 

7 тур: “Червонокнижні види рослин і тварин Кіровоградщини”

 

Підведення підсумків: визначення переможців, нагородження,

         виставлення оцінок найактивнішим учням. Заключне слово вчителя

         про необхідність вивчення і охорони природи рідного краю.

1

 

doc
Додано
17 січня 2021
Переглядів
1197
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку