Ранкові зустрічі розроблені для учителів початкової школи та класних керівників. Матеріал можна використовувати в позакласній роботі, на виховних годинах для створення позитивної атмосфери в учнівському колективі на весь навчальний день.
Вітання допомагає створити атмосферу дружби та приналежності до групи, створює спокійний і розважливий настрій для наступного елементу зустрічі. Обмін інформацією допомагає розвивати навички, які дають змогу навчатися впевнено говорити й слухати. Ці навички мають важливе значення для успішного життя в колективі, спільного навчання та розв'язання конфліктних ситуацій. Щоденні новини допомагають дітям тренувати навчальні навички, що сприяють розвитку математичних та мовленнєвих навичок. Повторення позитивного досвіду сприяє розвитку доброти, емпатії та інклюзії, а також дає результати як у спільноті класу, так і поза його межами.
Загальноосвіня школа І-ІІІ ступенів №9
Покровської міської ради
Ранкові зустрічі
Тиждень «Космічна подорож»
Підготувала
вчитель початкових класів
Данелія О.Г.
Покровськ - 2018
Данелія О.Г., учитель початкових класів
ЗОШ № 9 Покровської міської ради
Космічна подорож
9 квітня
І. ПРИВІТАННЯ
- Сьогодні ми з вами вирушимо в незвичайну подорож. Космос зберігає багато таємниць і загадок. А щоб він ними поділився, пропоную промовити космічне привітання :
Раз, два, три, чотири, п’ять
Почнемо космос вивчать.
В небі сонце і планети,
Ясні зорі і комети.
Ми вітання всім шлемо –
Дружно в космос летимо !
Вправа “Я - сонце”
Діти, давайте привітаємося із сонячними промінцями і перетворимося на маленькі сонечка.
« Я - маленьке сонце. Я прокидаюся. Я вмиваюся. Я розчісую свої промінці і піднімаюся вільно і урочисто. Я - велика Куля. В мене є багато тепла і світла. Я - велике Сонце. Я дарую своє тепло всім: небу, хмаркам, річці, полям, тваринам, людям. Я посміхаюся від щастя дарувати тепло».
ІІ. ОБМІН ІНФОРМАЦІЄЮ
Людина завжди прагнула пізнати незвідане. Космос — такий близький і водночас далекий — завжди вабив людей. Що там, на зірках? Наскільки вони далеко? Які за розміром? Як впливають на наше життя? Яка Земля з космосу? І чи самотні ми у Всесвіті? А якщо ще десь є життя, то чи можемо ми спілкуватися? Які вони, жителі інших планет? Отже, сьогодні темою нашої розмови стане космос — зірки, планети і…сонце.
Сонце — найближча до Землі зірка. Воно є центром і єдиною зіркою Сонячної системи. Якщо уявити Сонце такого ж розміру як звичайні двері, то Земля була б такого ж розміру як звичайна монетка. Без енергії Сонця не було б життя на нашій планеті. Воно зігріває нас своїм лагідним теплом, дає всім на Землі світло. Завдяки Сонцю ростуть дерева, трава, квіти, нагрівається вода в морях та океанах, і там можуть жити риби й різні тварини… А ще люди навчилися накопичувати і використовувати сонячну енергію: споруджують сонячні електростанції, будинки, електроенергія до яких надходить із сонячних батарей, конструюють автомобілі з сонячними панелями.
Творча вправа «Космічна подорож»
Учитель разом із дітьми влаштовується на килимку й починає «подорож»: «Ми прилетіли на космодром. Швидше сідайте в космічні шатли. Пристебніться. Починаємо політ».
— Під час зльоту відчуваємо незначне струшування (підстрибуємо).
— Шатли почало хитати (нахили тіла).
— Тепер ми відчуваємо невагомість (обертання тулубом без відриву нижньої частини від підлоги).
— Атака астероїдів (уникаємо їх, нахиляючись назад, уперед, праворуч, ліворуч).
— Небезпека знизу (підняття стегон).
— Космічні щупальця неземної істоти намагаються обплутати то праву, то ліву ногу (почергове піднімання ніг).
— Втеча від погоні (робота обох рук).
ІІІ. ЩОДЕННІ НОВИНИ
Календарна інформація
9 квітня Великодній понеділок (Поливаний понеділок).
Другий день Великодніх свят, понеділок після Великодня, називається ще «обливаним понеділком», бо в цей день, за стародавнім звичаєм, хлопці обливають дівчат водою.
ІV. ГРУПОВЕ ЗАНЯТТЯ
Бліц-опитування «Що я знаю про Сонце ?»
- Де знаходься Сонце ?
- Якої воно форми ?
- Коли ми бачимо сонячне світло ?
- Кому дарує Сонце свої промені ?
- Що таке Сонце ?
Відеоролик про Сонце .
Вправа«Промінчики сонечка»
Космос нас зустріне страшенним холодом. Щоб зігрітися, давайте пограємо у гру «Промінчики сонечка» (підбір антонімів з м’ячем).
ПИСЬМО ДЛЯ СЕБЕ
Щоб ти зробив, якби на один день став сонечком?
10 квітня
І. ПРИВІТАННЯ
Вправа «Вітання»
Діти стоять у колі, кожен з учнів називає своє ім’я так, як йому подобається, щоб його називали; говорить слова-вітання, „ввічливі слова”.
Учитель:
Давайте привітаємось,
Давайте посміхнемося,
Давайте в очі глянемо,
І нам тепліше стане.
Раз рука, два рука,
Раз плече, два плече.
Голова вліво, вправо подивилась,
Посміхнулась, привіталась.
- Діти, давайте сьогоднішню зустріч розпочнемо з побажань.
- Доброго ранку, Марійко, я бажаю тобі веселого дня!
- Доброго ранку, Лесику, я дуже радий тебе бачити!
- Вітаю тебе, Тетянко, я хочу щоб день у тебе був щасливим!
Динамічна пауза « Ракета»
Ми в ракету дружно сіли (Імітація.)
І у космос полетіли. (Махи руками.)
Повз малі планети й зорі (Стрибки з обертанням руками.)
Летимо, як метеори. (Біг на місці.)
Обігнали ми комету — (Стрибки на місці.)
Повернулись на планету! (Повернення на місця.)
ІІ. ОБМІН ІНФОРМАЦІЄЮ
Відеоролик. Космос. Енциклопедія для дітей.
Вправа «Перевірка на кмітливість. Відгадуємо загадки!»
Казка В.О.Сухомлинського «Як Зайчик грівся взимку проти Місяця».
Холодно взимку Зайчикові. Вибіг він на узлісся, а вже ніч настала. Мороз тріщить, сніг проти Місяця повіває. Сів Зайчик під кущем, простяг лапки до Місяця, просить:
- Місяцю любий, погрій мене своїм промінням, бо довго ще Сонечка чекати.
Жалко стало Місяцеві Зайчика, він і каже:
- Іди полем, полем, я тобі світитиму дорогу, а ти прямуй до великого стогу соломи.
Пострибав Зайчик, зарився в стіг, виглядає, усміхається:
- Спасибі, любий Місяцю, тепер твоє проміння тепле-тепле.
Запитання та завдання до тексту:
- Про яку пору року та час доби розповідається в казці?
-З яким проханням звернувся маленький зайчик до місяця? Чому він це зробив?
- Розкажіть, як Місяць допоміг Зайчику?
Діти разом з учителем роблять висновки:
√ Сонце світить і гріє!
√ Місяць тільки світить, але не гріє!
ІІІ. ЩОДЕННІ НОВИНИ
10 квітня Одеса була звільнена від нацистів (1944р.)
В результаті Одеської операції
(26 березня – 14 квітня) військами 3-го українського фронту від нацистів була звільнена Одеса.
ІV. ГРУПОВЕ ЗАНЯТТЯ
Вправа «Справи небесні». (Діти добирають слова-дії до малюнків за темою, які показує їм учитель)
- Що робить сонечко? (Світить, гріє, сходить, заходить, засліплює, пестить…).
- Що роблять зорі? (Сяють, виблискують, мерехтять, спалахують, гаснуть, падають…).
- Що робить космічний корабель? (Летить, подорожує, мандрує, мчиться, досліджує Космос…).
- Що роблять хмари? (Насуваються, пливуть, зникають, скупчуються, приносять сніг, дощ; закривають сонце…).
ПИСЬМО ДЛЯ СЕБЕ
Про шо мріє зірочка у нічному небі?
11 квітня
І. ПРИВІТАННЯ
Уявіть, що у ваших долоньках - дрібка гарного настрою. Поділіться ним, щоб зробити день приємнішим для всіх, хто зараз поряд з вами. Почнімо наш день такими словами:
Видумуй, пробуй, твори!
Розум, фантазію прояви!
Активним і уважним будь
І про кмітливість не забудь!
Вправа "Компліменти"
Усі беруться за руки, сидячи у колі. Дивлячись в очі сусіду, треба сказати йому декілька добрих слів, за щось похвалити. Той, хто приймає комплімент, киває головою і говорить: «Спасибі, мені дуже приємно!» Потім він вимовляє комплімент своєму сусідові. Якщо виникають певні труднощі, вихователь може зробити комплімент або запропонувати сказати щось «смачне», «солодке», «квіткове» тощо.
ІІ. ОБМІН ІНФОРМАЦІЄЮ
Земля — п’ята за розміром планета Сонячної системи. Земля велика чи маленька планета? Дуже важко відповісти на це запитання: порівняно з іншими планетами Сонячної системи Земля велика, а от якщо порівняти її з планетами-гігантами, Земля видасться дуже маленькою. Земля третя за віддаленістю від Сонця планета, але щоб досягти її поверхні, сонячному промінчику необхідно приблизно 8 хвилин 19 секунд. Зараз про життя на інших планетах людям нічого не відомо. Тож Земля — єдине тіло Сонячної системи, на якому є життя — люди, тварини, рослини. Життя на нашій планеті дуже різноманітне. Уявіть, що у чайній ложці звичайного ґрунту (землі, що у нас під ногами) живих організмів більше, ніж людей на всій планеті. Які ж маленькі ці живі організми!
Тільки на нашій планеті є головні умови існування життя — вода і повітря: океани займають більше половини поверхні Землі — 70 %, тільки на нашій планеті є атмосфера з достатньою для дихання кількістю кисню.
► Подивіться на фотографії Землі з космосу. Якого кольору наша планета?
► Чому так багато блакитного кольору?
► Як ви вважаєте, що на Землі може мати зелений колір? коричневий? жовтий?
► Які ще барви ви помітили на фото Землі з космосу?
► Як ви вважаєте, чого більше на нашій планеті — суходолу чи водойм?
Чому?
На фотографії з космосу добре видно: водойм на Землі значно більше, ніж суходолу: адже на світлині переважають синій і блакитний кольори. Якщо всю поверхню нашої планети розділити на три однакові частини, то площу більш ніж двох із них займатимуть водойми, і тільки одну — суходіл.
ІІІ. ЩОДЕННІ НОВИНИ
11 квітня – Міжнародний день визволення в’язнів нацистських концтаборів.
Щороку 11 квітня відзначається Міжнародний день визволення в’язнів нацистських концтаборів. Саме 11 квітня 1945 року американські війска вторглися на територію найбільшого табору – Бухенвальда.
ІV. ГРУПОВЕ ЗАНЯТТЯ
Вправа «Сімейка слів»
Як ми можемо ласкаво назвати зірку? (Зірочка, зіронька)
Яке небо, якщо на ньому багато зірок? (Зоряне)
Як називають корабель, що летить до зірок? (Зореліт)
Людина. Що передбачає події по зіркам – …(Звіздар)
Коли падають зірки, то це…(Зорепад)
Вправа на розвиток емпатії «Я – ЗЕМЛЯ»
Уявіть себе планетою Земля й дайте відповіді на питання.
Хто ти ?
Яка ти ?
Що тобі подобається ?
Що ти любиш ?
З ким дружиш ?
Чого хочеш ?
Відеоролик. Земля. Вигляд з космосу.
ПИСЬМО ДЛЯ СЕБЕ
Уяви, що ви планета Земля. Дай відповідь на запитання:
12 квітня
І. ПРИВІТАННЯ
Усміхніться всім навколо:
Небу, сонцю, квітам, людям,
І тоді обов’язково
День тобі веселим буде!
Доброго ранку, травам росистим!
Доброго ранку, квітам барвистим!
Доброго ранку! Сонечку ясному, людям усім і всьому прекрасному!
Доброго ранку, сонце і вітер!
Доброго ранку, ліси і поля!
Доброго ранку, плането Земля!
А всім присутнім зичимо здоров’я і добра!
А тепер до роботи братись пора!
Вправа "Дружба починається з усмішки"
Сидячі у колі, діти беруться за руки, дивляться сусіду в очі і мовчки посміхаються одне одному.
ІІ. ОБМІН ІНФОРМАЦІЄЮ
(Учитель показує дітям фотографію Юрія Гагаріна.)
Юрій Гагарін став першою людиною, яка побувала в космосі. Він облетів Землю на космічному кораблі «Восток». Це було в минулому столітті. Трохи згодом космос відвідали американські астронавти, вони висадилися на Місяць. Перед тим як люди зважилися полетіти в космос, експеримент із польотом у ракеті провели на собаці. Так Лайка стала найпершою живою істотою, що побувала в космічному просторі.
Людина винайшла місяцехід, який самостійно обстежував Місяць. Космічні станції, космічні телескопи стають нашими помічниками. Люди працюють на космічних станціях. Польоти в космос перестають бути рідкістю. І ми все більше цікавого довідуємося про Всесвіт.
Відеоролик. День в історії. Юрій Гагарін – перша людина, яка злетіла в космос.
Леонід народився 28 січня 1951 р. в селі Клішківці, Чернівецької області в родині вчителів. Йому було 10 років, коли Юрій Гагарін вперше полетів у космос, тоді у нього і з’явилася мрія – стати космонавтом. А далі Леоніду знадобилося більше 30 років щоб його мрія стала реальністю. Однією із найважливіших подій у житті Леоніда стала заява президента України Леоніда Кучми та президента США Білла Клінтона про участь українського космонавта в місіях американських шаттлів. І вже через рік українська команда разом із НАСА розпочала підготовку до польоту.
31 січня 2018р. у Києві перший космонавт України Леонід Каденюк помер на 68-му році життя.
ІІІ. ЩОДЕННІ НОВИНИ
12 квітня Всесвітній день авіації і космонавтики.
Це свято відзначається на честь історичного польоту радянського льотчика-космонавта Юрія Гагаріна, який відкрив нову епоху в освоєнні космосу.
ІV. ГРУПОВЕ ЗАНЯТТЯ
Вправа «Добре чи погано бути космонавтом ?»
- Можна на ракеті літати - добре бути космонавтом
- Потрібно дуже багато вчитися - погано
- Коли багато знаєш про космос - добре
- В космосі дуже холодно - погано
- Можна по Місяцю походити - добре
- Далеко від дому - погано
- Можна плавати в повітрі під час невагомості… добре
ПИСЬМО ДЛЯ СЕБЕ
Чи хотів би ти стати космонавтом? Чому?
13 квітня
І. ПРИВІТАННЯ
У всіх народів є слова вітання,
Вони повагу і любов несуть.
При зустрічі хороші побажання,
Завжди людську відображають суть.
То ж поговоримо про це, щоб знати,
Які потрібно говорить слова.
І як належить правильно вітати,
Щоб це запам’ятала голова.
Вправа "Чарівний м'ячик"
Діти сидять на стільцях або на килимі по колу. Учитель передає м'ячик дитині, та говорить ласкаве слово, або ласкаво називає ім’я поруч сидячої дитини, або говорить добрі побажання і т. і. Потім передає м'ячик наступній дитині по колу.
ІІ. ОБМІН ІНФОРМАЦІЄЮ
Як знайти свою зірку?
Люди здавна дивилися на небо і мріяли про політ. Спочатку як птахи, потім (коли з’явилися повітряні кулі, дирижаблі та перші літаки) люди стали мріяти злетіти вище від птахів, побачити космос, далекі зоряні світи.
Ми вже чимало дізналися про рідну Землю. Тепер хочеться ближче, на власні очі, побачити зірки.
Це можна зробити за допомогою телескопа. Величезні телескопи, які допомагають нам побачити навіть далекі зірки, встановлюють в обсерваторіях.
Подивімося на зоряне небо. Зірки на небі розташовані у певному порядку — в сузір’ях. Люди з давніх давен придумали назви сузір’ям і навчилися знаходити їх на небосхилі. Тепер ми, коли дивимося на зоряне небо, можемо знайти там родину ведмедів, лебедя, близнюків, дельфіна, голуба, стрільця, діву…
Що таке сузір’я? Щоб легше було орієнтуватися на небосхилі, ще в давнину люди перемалювали розташування зірок на папір, об’єднали деякі з них лініями у контури, що нагадують знайомих їм тварин, предмети, інші об’єкти. З тих пір на небі гуляють, завжди поряд, ведмедиця з ведмежатком, летить лебідь, лізе рак, мчить кудись возничий, є навіть свій дракон… Ми звикли до цих сузір’їв, і хто добре їх знає, швидко орієнтується по зірках, мандруючи по землі. Адже зірки у ясну ніч видно і з долин, і з гір, і з поверхні океану.
Зірки ковшів сузір’їв Великої та Малої Ведмедиці вказують на Полярну зірку. Це дуже яскрава зоря, вона завжди допомагає мандрівникам визначити північний напрям. Саме завдяки їй вони не збиваються зі шляху.
Відеоролик. Зірки та сузір’я.
ІІІ. ЩОДЕННІ НОВИНИ
13 квітня – Всесвітній день памяті жертв Катині.
В цей день поляки всього світу згадують одну з найтрагічніших сторінок власної історії, а саме масові розстріли полонених офіцерів польської армії більшовиками.
ІV. ГРУПОВЕ ЗАНЯТТЯ
Відгадування космічних загадок :
Котилося котильце,
Котильце-барильце,
То вище й вище,
То нижче й нижче.
Закидало у віконце
Золоте волоконце. (Сонце)
* * *
Високий соняшник у небі
Цвіте взимку й улітку,
Нам посилає проміння,
А досі немає насіння.
(Сонце)
* * *
Коли мати входить в хату,
Всіх на ноги підводить.
Всіх вона вкладає спати.
Хто зуміє відгадати,
А як батько заходить,
Що за батько, що за мати?
(Ніч і день)
* * *
Один пастух багато овець пасе.
(Місяць)
* * *
У синім небі світлячки,
Не дістать до них рукою,
А найбільший світлячок
Зігнувся, як черв»ячок.
(Зорі і місяць)
* * *
У синьому мішечку золотих ґудзиків багато.
(Зоряне небо)
Вправа «Вдень - уночі».
- Коли ми можемо побачити в небі білі хмари? (Вдень)
- Зорі? (Вночі)
- Сонце? (Вдень)
- Пташку? (Вдень)
- Літак? (Вдень)
- Вогник від літака? (Вночі)
- Місяць? (Вночі)
- Веселку? (Вдень)
- Сірі хмари? (Вдень)
- Зірку, що падає? (Вночі)
ПИСЬМО ДЛЯ СЕБЕ
Якого сузір’я, на твою думку, не вистачає на небі? Чому?
Список використаної літератури :