Конспект. Технології. В'язання. 10 клас. Схематичне зображення петель з використанням різних узорів.

Про матеріал
Конспект уроку : мета та структура уроку: І. Організаційний момент ІІ Перевірка домашнього завдання ІІІ. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів. ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів Гра «Головоломка». ІV. Оголошення теми та мети уроку V. Вивчення нового матеріалу VІ. Закріплення вивченого матеріалу. VIІ. Підбиття підсумків заняття VIІІ. Домашнє завдання
Перегляд файлу

Урок №                              Клас __10__              Дата__________

 

Тема: Схематичне зображення петель з використанням різних узорів.

Мета: формування вмінь і навичок учнів читати схеми та виконувати в’язання виробів за ними; розвиток творчого мислення, концентрації уваги, пам’яті, просторової уяви школярів; виховання працелюбності, організованості, практичності під час виконання практичних завдань; корекція осанки, відповідей учнів.

Інструменти та матеріали: ножиці, спиці, нитки.

                                                        Хід уроку

І. Організаційний момент

Привітання, перевірка присутніх та готовності учнів і майстерні до заняття.

ІІ Перевірка домашнього завдання

ІІІ. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів

Робота з картками

Учитель пропонує учням об’єднатися в групи. Кожна група отримує своє завдання. Уважно опрацювавши його, представники груп виступають з повідомленнями (див. додаток А).

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів Гра «Головоломка»

Учитель ставить учням запитання: «У який спосіб записуютьпослідовність в’язання узору?» — та пропонує вибрати з кожного рядка букви, що трапляються лише раз. Таким чином учні й отримають відповідь на це запитання.

Варіант А

ІV. Оголошення теми та мети уроку

V. Вивчення нового матеріалу

Способи в’язання

У ч и т е л ь. Існує два способи в’язання спицями: плоский та круговий.

Плоский спосіб в’язання спицями — це в’язання полотна у вигляді прямокутника, квадрата, трикутника та інших плоских деталей. Кожен новий ряд після повороту в’яжуть у протилежний бік.

Круговий спосіб в’язання спицями — це спосіб, яким в’яжуть вироби круглої або циліндричної форми, наприклад, шкарпетки, шапочки, берети.

Схематичне зображення прийомів в’язання

У ч и т е л ь. Під час в’язання можна користуватися текстовим описом узорів. Але зазвичай він займає дуже багато місця і важко читається. Тому доцільніше користуватися схемою узорів — записом в’язання за допомогою умовних позначень петель.

Питання до учнів

Які умовні позначення петель на схемах в’язання спицями ми вивчали на попередніх заняттях?

(Учитель доповнює відповіді учнів і знайомить їх з новими умовними позначеннями, що застосовуються в схемах в’язання(див. додаток Б). Під час розповіді вчителя учні заповнюють таблицю в зошитах.)

А зараз, діти, ви ознайомитесь з основними правилами записуй читання схем узорів, користуючись опорними картками, які знаходяться у вас на столах (див. додаток В).

(Учитель формулює та пояснює правила, а учні, користуючиськартками, скорочено записують їх у зошити.)

VІ. Закріплення  вивченого матеріалу

Завдання для перевірки засвоєння учнями теоретичного матеріалу

Учитель пропонує учням скласти схему в’язання за текстовим описом. Один учень працює біля дошки, решта — самостійно в зошитах (див. додаток Г).

Проведення хвилинки відпочинку (руханки)

Раз, два, три, чотири, п’ять —

Будем ми відпочивать:__

Підніміться всі швиденько,

Усміхніться веселенько,

Помахайте ви руками

І потупайте ногами.

Уперед, назад пройдіться,

Знову весело всміхніться.

Трішечки поприсідайте

Й знов в’язати починайте!

Записати у зошит декілька зразків схематичного зображення узорів.

VIІ. Підбиття підсумків заняття

VIІІ. Домашнє завдання

 Підготувати (за бажанням) доповідь про професію дизайнера.

Додаток А

Картка 1

1. Установіть послідовність дій (проставте цифри за порядком) під час розрахунку кількості петель для в’язання виробу:

[ ] — помножити ЩГ на потрібну мірку;

[ ] — зняти потрібну мірку;

[ ] — обчислити щільність в’язання по горизонталі (ЩГ);

[ ] — зв’язати зразок обраним видом в’язання;

[ ] — пропрасувати зразок в’язання.

2. «Спіймай помилку»

Знайдіть у наведеному тексті помилки та закресліть їх. Правильні відповіді напишіть зверху.

На малюнку зображено вертикальний шов «петля в петлю». Для його утворення закриті петлі двох полотен зшивають зліва направо з виворітного боку виробу. Петлі шва за розміром мають відрізнятися від петель полотна. Щоб шов був непомітним, полотна потрібно стягувати. Цей шов також використовують для ремонту старих в’язаних речей.

 Картка 2

1. Установіть послідовність дій (проставте цифри за порядком) підчас закріплення краю в’язаного полотна:

[ ] — пров’язати дві петлі разом;

[ ] — повторювати доти, поки не залишиться одна петля;

[ ] — нитку обірвати та простягнути в останню петлю;

[ ] — петлю, що утворилася на правій спиці, перевести на ліву;

[ ] — увести праву спицю у дві петлі, розміщені на лівій спиці.

2. «Спіймай помилку»

Знайдіть у наведеному тексті помилки та закресліть їх. Правильні відповіді напишіть зверху.

На малюнку зображено горизонтальний шов для з’єднанняв’язаних деталей. Його використовують, якщо потрібно зшити горизонтальні краї полотен з виворітного боку. У такий спосіб зручно зшивати деталі, виконані резинкою або панчішною в’язкою.Голку вводять під дугу виворітної петлі, розміщеної поруч ізпружковою. Так по черзі підхоплюють другу петлю то лівої, топравої деталі.

 Додаток Б

Інструкційна карта

Умовні позначення на схемах для в’язання

Додаток В

Опорна картка

Головні правила запису і читання схем узорів

Кожен ряд на схемі узору позначають цифрами: непарні записують праворуч від схеми, парні — ліворуч.У схемах узорів непарні ряди відповідають лицьовому боку

в’язання, а парні — виворітному.Непарні ряди читають справа наліво, а парні — зліва направо.У схемах не позначається початковий ряд (набирання петель).Пружкові петлі ряду в схемах не позначаються, оскільки завждипров’язуються однаково: першу петлю знімають непров’язаною,а останню в’яжуть як виворітну.

Термін «в’язати, як показують петлі», що використовується в описах, означає, що в’язати необхідно відповідно до того, який вигляд мають петлі на цьому боці в’язання: лицьові — лицьовими, виворітні — виворітними. Якщо в схемах узорів немає опису якогось ряду, це означає, що його слід в’язати, як показують петлі.

Група петель, що створює малюнок в’язання і повторюється під час пров’язування ряду кілька разів, називається рапортом. В описах рапорт виділяється знаками *…*. Якщо до рапорту або післянього є петлі, то вони пров’язуються один раз: відповідно на початку або наприкінці ряду (для симетрії малюнка).

Додаток Г

Приклади текстового опису в’язання та складання схем

1. Шахівка (в’язка двобічна)

Текстовий опис

1-й, 2-й, 3-й і 4-й ряди — 4 лицьові, 4 виворітні петлі й т. д. до кінця ряду.

5-й, 6-й, 7-й і 8-й ряди — 4 виворітні, 4 лицьові петлі й т. д. до кінця ряду.

З 9-го ряду узор повторюємо, починаючи з 1-го ряду.

2. Густий узор № 1 (в’язка двобічна)

Текстовий опис

1-й ряд в’яжемо лицьовими петлями.

2-й ряд в’яжемо виворітними петлями.

3-й ряд — 5 виворітних, 5 лицьових петель і т. д. дo кінця ряду.

4-й ряд в’яжемо виворітними петлями.

5-й ряд в’яжемо лицьовими петлями.

6-й ряд в’яжемо виворітними петлями.

7-й ряд — 5 лицьових, 5 виворітних петель і т. д. до кінця ряду.

8-й ряд в’яжемо виворітними петлями.

9-й ряд в’яжемо лицьовими петлями.

10-й ряд в’яжемо виворітними петлями.

З 11-го ряду узор повторюємо, починаючи з 3-го ряду.

 

3. Плутанка 1×1 (в’язка двобічна)

Текстовий опис

1-й ряд — 1 лицьова, 1 виворітна петля і т. д. до кінця ряду.

2-й ряд — 1 виворітна, 1 лицьова і т. д. до кінця ряду.

3-й ряд — 1 виворітна, 1 лицьова петля і т. д. до кінця ряду.

4-й ряд — 1 лицьова, 1 виворітна петля і т. д. до кінця ряду.

З 5-го ряду узор повторюємо, починаючи з 1-го ряду.

 

docx
Пов’язані теми
Технології, 10 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
29 червня
Переглядів
118
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку