1
Самостійна робота № 1
I варіант
І рівень (по 0,5 бала за кожне завдання) Позначте одну правильну відповідь.
1. Кровоносна система у кільчастих червів: А відкрита В незамкнена Б замкнена Г променева |
4. У членистоногих симетрія тіла: А відсутня В двобічна Б радіальна Г променева |
2. Основу покриву членистоногих становить органічна речовина: А муреїн Б целюлоза В хітин |
5. Павук-хрестовик починає перетравлювати їжу: А поза своїм організмом В у стравоході Б у глотці Г у шлунку |
3. Дощовий черв'як дихає: А легенями В зябрами Б шкірою Г трахеями |
6. Система виділення павуків утворена: А зеленими залозами В мальпігієвими судинами Б нирками Г видільними трубочками |
ІІ рівень (по 1 балу за кожне завдання)
7. Із запропонованих відповідей виберіть дві або більше правильних. Ознаки представників класу Ракоподібні:
А п’ять і більше пар ходильних ніг Б три пари ходильних ніг В органи виділення — мальпігієві судини Г мають дві пари вусиків |
Доргани дихання — зябра Е мають черевні ніжки Є шлунок має два відділи
|
8. Установіть відповідність між назвами комах та зображеннями типів ротових апаратів, які їм характерні:
1 муха м’ясна 2 жук-олень 3 комар-пискун 4 бджола медоносна 5 метелик поліксена
|
|
|
|
А |
Б |
В |
Г |
9. Підпишіть типи клітин гідри прісноводної.
ІІІ рівень (по 1,5 бала за кожне завдання)
10. Закінчи речення
1. Тіло членистоногих вкрите … .
2. Кутикула разом з м’язами утворюють … .
3. Порожнина тіла членистоногих … .
4. Кровоносна система … .
5. У травну систему членистоногих відкриваються протоки ….
6. Видозмінені кінцівки членистоногих утворюють … .
11. Яке значення в житті павука має павутина?
IV рівень (3 бали)
12. Дайте порівняльну характеристику класів Павукоподібні й Комахи.
Самостійна робота № 1
II варіант
І рівень (по 0,5 бала за кожне завдання) Позначте одну правильну відповідь.
1. Наука, яка вивчає поведінку тварин: А екологія Б зоологія В етологія Г зоогеографія |
4.У членистоногих порожнина тіла: А відсутня Б первинна В вторинна Г змішана |
2. З’їдаючи здобич, павук: А ковтає її цілком не пережовуючи Б усмоктує її розріджені нутрощі В відриває шматочки ногощелепами і поїдає |
5. Органи дихання павукоподібних: А легеневі мішки В легеневі мішки і трахеї Б трахеї Г легені і трахеї
|
3. Визначте, які комахи належать до суспільних: А воші Б терміти В метелики Г комарі |
6. У членистоногих кінцівки складаються: Аз кількох рухомо з’єднаних між собою члеників Б з одного членика В з кількох нерухомо з’єднаних між собою члеників |
ІІ рівень (по 1 балу за кожне завдання)
7. Із запропонованих відповідей виберіть дві або більше правильних. Ознаки представників классу Павукоподібні:
А мають одну пару вусиків Б чотири пари ходильних ніг В мають одну пару складних очей Г наявність однієї пари хеліцер |
Д органи виділення — зелені залози Е органи дихання — легеневі мішки і трахеї Є серце міститься на спинному боці черевця
|
8. Установіть відповідність між типами ротових апаратів комах та їх зображеннями.
1 колючо-сисний 2 гризучий 3 сисний 4 лижучий 5 гризучо-лижучий
|
9. Підпишіть типи клітин гідри прісноводної.
ІІІ рівень (по 1,5 бала за кожне завдання)
10. Закінчи речення
1. Павукоподібні — багатоклітинні тварини, у яких симетрія тіла ___________ .
2. Покрив __________ .
3. Тіло сегментоване, поділяється на відділи — _____________ .
4. Павукоподібні мають _____ пари ходильних ніг.
5. Травлення в павука починається поза його _________ і називається ______________ .
6. Органи дихання — _____________ .
11. Яке значення в житті рака мають клешні?
IV рівень (3 бали)
12. Дайте порівняльну характеристику типу Членистоногі й типу Кільчасті черви.