Конспект уроку № 63 "Величина кута. Побудова кутів."

Про матеріал
Конспект уроку математики в 5 класі НУШ за темою "Величина кута. Побудова кутів." Урок № 63 за навчальною програмою Істера О. С., 2022 рік.
Перегляд файлу

Клас: 5  Математика  Урок № 63

Дата:

Тема: Величина кута. Побудова кутів. (Розв’язування вправ)

Мета:

навчальна: закріпити знання учнів з теми «Кути»;

розвивальна: формувати вміння узагальнювати та робити висновки;

виховна: виховувати наполегливість, охайність, відповідальність, уважність, дисциплінованість.

Тип уроку: закріплення знань, урок-практикум.

Обладнання і матеріали: конспект, картки з кросвордом,- дошка, зошити, презентація до уроку.

Хід уроку

І. Організаційний етап

Перевірка готовності учнів.

На уроці ми працюємо з картками самооцінювання.

Девіз уроку.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Щоб урок цікаво розпочати,

Загадку дам Вам відгадати:

Наук цариця недосяжна,

Могутня щедра і прекрасна,

Блискуче розум розвиває,

Правильно мислити навчає.

Неперевершена її краса,

Чудова логіка струнка.

Ну, діти, хто ж вона така.?

І чую: «Математика»

І сурова, й солов’їна,

Математики країна.

Праця тут іде завзято,

Вмій лиш спритно рахувати.

Вмій ділити, віднімати,

Множить швидко й додавати.

Вмій кмітливе все збагнути,

Першим в відповіді бути.

Ледарів у нас немає.

Хто руки не піднімає?

Вирушаймо всі у путь – нас цікаві речі ждуть.

 

Перевіримо домашнє завдання, що було дано на картках.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Гра «Вірю – не вірю»

Правила гри: я проговорюю твердження, а ваше завдання підняти синю картку, якщо ви вважаєте твердження вірним або червону – якщо ви не погоджуєтеся із моїм твердженням.

  1. Кут - це фігура, що складається з двох променів, які виходять з однієї точки.
  2.     Кут, який дорівнює 60°, гострий;
  3.     Кут, який дорівнює 83°, тупий;
  4.     Кут, який дорівнює 98°, прямий;
  5.     Кут, який дорівнює 117°, тупий;
  6.     Кут, який дорівнює 91°, гострий;
  7.     Кут, який дорівнює 180°, розгорнутий;

Чи правильно, що:

А) будь-який кут, менший від прямого – гострий,

Б) будь-який кут, менший від розгорнутого – тупий,

В) половина тупого кута – це гострий кут,

Г) будь-який кут, більший за гострий – тупий.

 

IV. Формулювання мети і завдань уроку

Метою і  завданням сьогоднішнього уроку є повторення, закріплення та удосконалення знань з теми «Кути та їх види» та підготовка до контрольної роботи

 

V. Розв’язування вправ.

 

Завдання для письмового розв’язування

Робота по рівнях

Виберіть посильний рівень та виконайте завдання.

Перші учні коментують виконання завдання, а всі перевіряють та відмічають в картку самооцінювання.

І рівень: побудуйте кути та їх бісектриси:<АВС=150, <MPD=80.

ІІ рівень: побудуйте кути та поділіть їх на 3 частини: <АВС=150,  <KMP=60.

 

Фізкультхвилинка

За допомогою рук учні показують вид кута, який називає вчитель

 

Робота в парах

Учнів класу об’єднуємо в пари. Учні будують на окремих аркушах паперу по три довільних кути. Потім обмінюються аркушами і вимірюють зображені кути. Після цього знову обмінюються аркушами і перевіряють, чи правильно виміряли кути їх товариші.

Завдання на встановлення відповідності

Установіть відповідність між градусною мірою кута (1-4) і його видом (А-Г)

1

50°

А

Прямий

2

180°

Б

Гострий

3

100°

В

Розгорнутий

4

90°

Г

Тупий

Відповідь: 1 – Б, 2 – В, 3 – Г, 4 – А.

Завдання по варіантах

За даним малюнком знайди градусну міру кута СОD

Варіант1                                                  Варіант 2

Визначте вид кута, що утворюють годинникова і хвилинна стрілки годинника, який показує:


а) 3 год;   

б) 5 год;  

в) 10 год;  

г) 11 год; 

д) 2 год 30 хв;

е) 5 год 30 хв?

 


VII. Підсумки уроку

Розгадайте кросворд

Якщо всі слова будуть розгадані правильно, то у виділеному стовпчику можна прочитати назву деякого приладу. Поясніть, для чого використовують цей прилад.

  1.     Одиниця вимірювання кутів.
  2.     Геометрична фігура, яку утворюють сторони розгорнутого кута.
  3.     Геометрична фігура, яка є стороною кута.
  4.     Прилад, за допомогою якого можна побудувати прямий кут.
  5.     Кут, градусна міра якого більша за 90°, але менша від 180°.
  6.     Кут, градусна міра якого дорівнює 180°.
  7.     Кут, градусна міра якого дорівнює 90°.
  8.     Геометрична фігура, яка є вершиною кута.
  9.     Кут, градусна міра якого менша від  90°.
  10. Промінь, який виходить з вершини кута і ділить його на дві рівні частини.

 

 

VIII. Підсумок уроку

Учням пропонується закінчити речення:

На уроці ми згадали…

Розглянули ….

 

Зібрати зошити, картки самооцінювання.

VIV. Домашнє завдання

Повторити § 20,21

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картка самооцінювання

______________________________

 

Завдання

Оцінка учня

Оцінка вчителя

1

Вірю – не вірю

 

 

2

Визнач градусну міру кута

 

 

3

Робота по рівнях

 

 

4

В яку ціль влучить кулька?

 

 

5

Робота в парах

 

 

6

Відповідність

 

 

7

Встановлення градусної міри кута

 

 

8

Вид кута за годинниковою стрілкою

 

 

9

Кросворд

 

 

10

Підсумок уроку

 

 

 

Бал за урок: ___________

 

Картка самооцінювання

______________________________

 

Завдання

Оцінка учня

Оцінка вчителя

1

Вірю – не вірю

 

 

2

Визнач градусну міру кута

 

 

3

Робота по рівнях

 

 

4

В яку ціль влучить кулька?

 

 

5

Робота в парах

 

 

6

Відповідність

 

 

7

Встановлення градусної міри кута

 

 

8

Вид кута за годинниковою стрілкою

 

 

9

Кросворд

 

 

10

Підсумок уроку

 

 

 

Бал за урок: ___________

 

1

 

doc
Додано
4 грудня 2022
Переглядів
1035
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку