для учнів 2 класу загальноосвітніх навчальних закладів в обсязі програми загальноосвітньої школи. Урок допоможе учням удосконалити свої вміння та навички у всіх видах мовленнєвої діяльності, розширити свій кругозір, збагатити свій словниковий запас, проявити свої творчі здібності, реалізувати себе як цілісна та розвинена особистість. Цей матеріал стане у нагоді вчителям англійської мови, особливо вчителям початкової школи.
|
Проект розробив: Присакар Н.О. |
|
|
|
|
|
|
Анотація до уроку англійської мови в 2 класі на тему : “Winter Holidays”
Тип даного уроку: урок формування умінь та навичок, а саме застосування знань і вдосконалення вмінь.
На уроці формується здібность учнів до здогаду (по контексту), аналізу, порівнянню, розвиток довільної уваги і творчого мислення; розвивається вміння орієнтуватися в звичаях і традиціях, пов'язаних зі святами в Великобританії, США та інших країнах; формуються граматичні навички читання, говоріння і письма.
Purpose of the lesson: generalization of knowledge about holidays, that are popular in the UK and the USA: comparison of traditions related to the celebration of these holidays in our country.
Learning outcomes: As a result of the lesson students will be able to:
• actualize lexical material on the topic "Winter holidays";
• argue and express their opinions;
• systematize knowledge on the topic;
• find similarities and differences between traditions and customs of their country and other countries;
• make a story about their favorite holidays.
Materials: (equipment of the lesson):
notebook, projector, presentation for the lesson, handouts, textbook: English 2nd grade, Nesvit A.M., Kiev, Genesa, 2012; work-book: English 2nd grade, Nesvit A.M.
Development
I. Warming-up activities
a) Greeting (slide 1)
Teacher: - Good morning, dear boys and girls. I am glad to see you. - Are you fine? - How are you, …? - I’m fine, too - Sit down, please. Let’s start our lesson. |
Pupils: -Hello, we are glad to see you, too.
- Yes, we are. / - Yes, I am. -Fine, thank you. And you? |
b) Doing the riddle
Teacher: Well, pupils, look at the board, please. Here is a riddle for you to do. There are some pictures. Here is a picture of “winter” and it will help you to guess. Name all the words in the pictures, take only the first letter of each word and you will read the topic of today’s lesson. For example, a hat – letter Hh.
hat |
oranges |
lion |
ice-cream |
dog |
apple |
yellow |
smile |
H |
O |
L |
I |
D |
A |
Y |
S |
Teacher: So, what key word have we got?
Pupils: Holidays. Winter holidays
Teacher: You are right. (slide 2)
c) Answering teacher’s questions
Teacher: Well, let’s play a game. Catch the ball and answer my questions. (slide 3)
Teacher: – Do you like holidays? – What is your favourite holiday?
|
Pupils: – Yes, I do –My favourite holiday is New Year’s Day.
|
II. Follow-up activities
a) Matching
Teacher: Now, friends, look at the board. Read the names of the holidays in English, please. Repeat after me. (slide 4)
Christmas New Year’s Day St Valentine’s Day Birthday Independence Day Easter
|
Різдво Новий рік День Святого Валентина День нарождення День незалежності Великдень
|
b) Phonetic Drill
Відео (slide 5)
https://www.youtube.com/watch?v=aV7-Q-LPZOc
c) A Guessing Game (the riddles about some holidays)
Teacher: I am sure you know something about these holidays, now listen to me attentively and give the name of the holiday which I describe – guess the riddles.
Riddles:
Teacher: Very good, children. (slide 6)
d) Speaking
- Open your books at p.110 N 1
Let’s look at these pictures and say how people in different countries celebrate winter holidays. (textbook p.110 № 1) (slide 7)
e) Writing
- Open your exercise-books at p. 74 № 1
Use your books to write how people in different countries celebrate winter holidays. You have 2 minutes (exercise-book p.74 № 1) (slide 8-9)
Let’s check! Look at the board!
f) Group work
Teacher: Let’s work in groups. Every group gets the list “What do you usually do at this holiday”. And the puzzle with the picture of the holiday. Read the words and do the puzzle. Then we’ll try to guess what holiday is it.
Lists:
invite friends , bake a cake, have a party.
give and get presents, decorate the new year tree, sing and dance
You have 1 minute.
Teacher: Are you ready? Let’s check up. The first group, read your list, we will guess your holiday.
Thank you! (slide 10)
g) Physical break “Lets exercise” (slide 11)
https://www.youtube.com/watch?v=E_VcSQn73do
Open, Close! | Open Shut Them Song
h) Reading (slide 12-13)
Open your books at p.111 N 3, 4
III. Rounding off
a) Reflection
Teacher: What have you learned at the lesson?
The children call the words and phrases they’ve learned at the lesson.
Creating a student's emotional atmosphere by doing an exercise - with the help of a cloud and a sun cards, the students answer the question: "Did you like the lesson?"
If they liked the lesson - the children show the sun, if they did not like it - the cloud. (slide 14)
b) Setting the homework for the next lesson
Teacher: Now, open your day books and write down your home task for the next lesson, please. Let’s see what the task is. (slide 15)
p. 111, ex. № 6
Saying “Good bye”
Список використаних джерел:
3.Інтерактивні технології навчання: теорія, практика, досвід: Метод. Посібник/ авт..-уклад. О. Пометун, Л. Пироженко.-К.: АПН, 2002.
4. Підвищуємо якість навчання школярів з іноземних мов / М.В. Давидова .- Х. : Основа , 2016 .
6.Доступ до відео: https://www.youtube.com/watch?v=E_VcSQn73do
7. Доступ до відео: https://www.youtube.com/watch?v=aV7-Q-LPZOc
1