Конспект уроку "Базові алгоритми для роботи зі змінними з використанням алгоритмічної структури повторення"

Про матеріал
Розгорнутий конспект уроку складено відповідно до нової програми. Містить практичну роботу з розв'язками.
Перегляд файлу

Клас: 7                                      Дата:                     Предмет: Інформатика

Тема уроку: Базові алгоритми для роботи зі змінними з використанням алгоритмічної структури повторення

Мета уроку: сформувати вміння складання та виконання алгоритмів із повторенням; розвивати світоглядні уявлення про пізнаваність явищ і процесів у навколишньому світі, дослідницькі навички, інформаційну культуру учнів; виховувати уважність та відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання.

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ:

Знати: структуру алгоритмів з циклами, їх типи

Вміти: складати та виконувати алгоритми із повторенням

Обладнання: підручник, картки з завданнями, презентація

Тип уроку: комбінований

МІЖПРЕДМЕТНІ ЗВ’ЯЗКИ: математика

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1. Вправа «Розподіл»

Які алгоритми є лінійними, а які циклічними? Розподіли на дві групи.

Рецепт омлету

Фарбування стовпчикової огорожі

Підйом сходинками

Приготування борщу

Вивчення вірша

Наповнення діжки водою

Посадка дерева

Стрибки на скакалці

Малювання квадрата

Покупка хліба у магазині

Розв’язування рівняння 2х+1=3

Малювання квітки з пелюстками

 

2. Вправа «Слідопит»

Знайдіть терміни, яки ви вивчили з теми «Алгоритми з повтореннями» використовуючи підказки.

1. ___________________ Базова алгоритмічна, структура призначена для організації багаторазового виконання набору. команд.

2. ___________________ Змінна, значення якої визначає кількість повторень команд тіла циклу.

3. ___________________ Послідовність команд.

4. ___________________ Одна або більше команд, які повторюються декілька разів.

 

ІІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку. Мотивація учіння школярів.

 

ІV. Сприймання і усвідомлення учнями нового матеріалу.

Учні знайомляться з новим матеріалом за допомогою вправи «Шпаргалка»

Учні об’єднуються у трійки. Кожна група учнів отримує аркуш зі змістом нової теми. За 10 хвилин їм необхідно скласти короткий конспект-шпаргалку. Після вправи учитель пояснює новий матеріал.

 

Цикл – частина програми, яка повторюється. Блоки циклів із групи Керувати позначають, які блоки потрібно повторювати і скільки разів. Це звільняє від необхідності додавати одні й ті самі блоки багаторазово.

Нескінченний цикл.

Все, що ви розмістите всередині блока «Завжди» буде повторюватися безкінечно. Після нього не можна додавати інші блоки, бо цикл «Завжди» ніколи не закінчиться.

Цикл «Повторити…»

Щоб повторити дію задану кількість разів, використовується блок «Повторити 10» (замість 10 ставиться необхідна кількість повторень).

Вкладені цикли.

Вкладений цикл – цикл, які знаходяться всередині іншого циклу.

Цикли з умовою.

Прості цикли потрібні для того, щоб повторювати частини програми або безкінечно, або задану кількість разів. Для того, щоб повторювати дії лише у певних випадках, потрібний блок «Повторювати, поки не…». Команди всередині цього блоку будуть виконуватися до тих пір, доки умова не стане істинною.

Цикл зі змінною

Для того, щоб вказати кількість повторень у циклі можна використовувати і змінну. Наприклад, для малювання хризантеми необхідно скласти такий скрипт:

Число 30 вказує на кількість пелюсток. Тобто два вкладених циклу будуть повторюватися 30 разів.

 

Але, якщо необхідно зробити алгоритм, у якому користувач буде задавати кількість пелюсток (повторень), то доцільно використовувати змінну. В такому випадку, програма набуде вигляду:

Користувач зможе встановити кількість повторень, використовуючи слайдер.

 

V. Осмислення, узагальнення, систематизація знань.

1.  Практична робота на ПК.

Створіть проект, у якому кіт буде малювати малюнок відповідно до зразка:

Вимоги до проекту:

  1. Змінна, яка вказує на кількість кроків для малювання кола, не відображається на сцені.
  2. Кількість кроків буде дорівнювати значенню змінної.
  3. Розмір олівця – 3.
  4. Колір олівця – зелений.
  5. Поворот для малювання кола – 3о, кількість повторів – 120.
  6. Після малювання першого кола кількість кроків збільшується на 1, колір олівця зміниться на 50.

 

 

VІ. Підсумки уроку.

1. Інтерактивна вправа «Інтерв’ю»
На уроці я:

  • дізнався …
  • зрозумів…
  • навчився…
  • найбільший мій успіх – це…
  • найбільші труднощі я відчував…
  • не вмів, а тепер умію…
  • на уроці сподобалось…
  • не сподобалось….

 

2. Домашнє завдання

Скласти сенкан «Цикл»

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Роєва Наталя Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
17 лютого 2019
Переглядів
6436
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку