Конспект уроку "Базові алгоритми для роботи зі змінними з використанням алгоритмічної структури розгалуження"

Про матеріал
Розгорнутий конспект уроку складено відповідно до нової програми. Містить практичне завдання з прикладами розв'язку.
Перегляд файлу

Клас: 7                                      Дата:                     Предмет: Інформатика

Тема уроку: Базові алгоритми для роботи зі змінними з використанням алгоритмічної структури розгалуження

Мета уроку: сформувати вміння створення алгоритмів і програм з розгалуженнями з використанням змінних; розвивати світоглядні уявлення про пізнаваність явищ і процесів у навколишньому світі, дослідницькі навички, інформаційну культуру учнів; виховувати уважність та відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання.

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ:

Знати: типи алгоритмів з розгалуженням

Вміти: складати алгоритми з розгалуженням та змінними

Обладнання: підручник, картки з завданнями, презентація

Тип уроку: комбінований

МІЖПРЕДМЕТНІ ЗВ’ЯЗКИ: математика

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1. Робота з картками

Знайди 5 слів, які стосуються теми уроку та поясни їх

в

и

к

о

н

а

в

е

ц

ь

с

е

а

к

а

о

ц

ь

ц

й

и

к

й

л

р

ц

с

е

и

о

с

з

р

а

г

і

р

н

і

р

ц

п

м

и

с

о

й

н

е

а

е

с

р

і

п

і

р

н

а

й

н

р

й

а

н

т

г

и

п

и

а

і

р

і

й

н

и

о

т

й

р

п

л

н

і

т

а

о

р

м

р

п

н

в

с

к

а

п

л

ц

алгоритм
сцена
скрипти
спрайт
виконавець
змінна
лінійний
прапорець

 

ІІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку. Мотивація учіння школярів.

 

ІV. Сприймання і усвідомлення учнями нового матеріалу.

При розв’язуванні задач часто використовуються алгоритми з розгалуженням, які передбачають виконання певних дій залежно від істинності деякого висловлювання, що є умовою виконання певних команд. Наприклад, алгоритм переходу дороги по пішохідному переходу, який регулюється світлофором: якщо горить зелене світло, слід переходити дорогу, в іншому разі — слід зупинитися перед пішохідним переходом.
   Алгоритмом із розгалуженням можна вважати алгоритм здійснення дзвінка з мобільного телефону: якщо є кошти на рахунку і мережа доступна, то ти набираєш номер адресата, інакше виклик не буде здійснено. При побудові таких алгоритмів використовують алгоритмічну структуру розгалуження.
 Алгоритмічна структура, що дає змогу виконавцеві алгоритму вибрати сценарій подальших дій залежно від істинності певного висловлювання, називається розгалуженням.
 Розрізняють дві форми структури розгалуження: повну та неповну. Структура розгалуження повної форми схожа на умовне висловлювання «Якщо — то — інакше», у якому після «то» та «інакше» записують не висловлювання, а команди, які необхідно виконати залежно від істинності висловлювання, записаного в умові.

 

V. Осмислення, узагальнення, систематизація знань.

1. Робота у зошиті

Наведіть приклади розгалужень, у яких можна використовувати змінні.

 

2. Практична робота на ПК.

Створіть проект, відповідно до умови задачі:

Улюблений бабусин кіт Васька вирішив взагалі перестати ловити бідних мишей та стати вегетаріанцем. Тому він кожного дня їсть x картоплин,  y морквин та z капустин.

 

Кіт

Знаходиться в центрі кімнати.

Виконує дії, коли натиснуто прапорець.

Думає 3 секунди: «Скільки ж я з’їв?».

Починає рахувати суму з’їденого (надає змінній «Сума» значення суми змінних «Картопля», «Капуста», «Морква»).

Оповіщає мишу про результат.

Миша

Миша постійно ковзає сценою за випадковими координатами (х: -200 до 200, у:-120 до -80) – дія виконується за умови натиснутого прапорця.

Коли миша отримує повідомлення (при цьому вона не ховається) про результат вона аналізує ситуацію.

Якщо кількість з’їденого котом >10, то вона говорить: «Ура! Мені тепер не страшний кіт!».

В будь-якій іншій ситуації вона говорить: «Я маю тікати, бо кіт голодний!», чекає 2 секунди і ховається.

Сцена

Фон кімнати.

Змінні

Знаходяться вгорі сцени.

Всі змінні, окрім змінної «Сума», мають вигляд слайдерів.

 

Розв’язок завдання:

VІ. Підсумки уроку.

1. Рефлексія

1. Найскладнішим для мене виявилося…

2. Я дізнався (дізналася)…

3. Я навчився (навчилася)…

 

2. Домашнє завдання

Скласти сенкан «Алгоритм»

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Роєва Наталя Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Рябуха Валентина Михайлівна
    Дякую за розробку. Мені сподобалась.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
17 лютого 2019
Переглядів
6135
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку