Конспект уроку: "Безпечний Інтернет"

Про матеріал
Даний конспект уроку допоможе Вам провести цікавий, веселий та пізнавальний урок для учнів 5 - 6 класів! В цій роботі розміщенно матеріал про історію Інтернету, правила користування Інтернетом та цікаві ігри!
Перегляд файлу

Тема: Безпечний Інтернет

Мета: 

навчальна:  

  • сформувати уявлення про необхідність критичного ставлення до відомостей з Інтернету;
  • ознайомити учнів з правилами безпечного користування послугами мережі Інтернет та правами захисту інформації в Інтернеті;

розвивальна:

  • розвивати інформаційну культуру учнів;
  • розвивати уміння критично оцінювати здобуту з Інтернету інформацію;
  • розвивати вміння грамотно і логічно висловлювати свою думку;

виховна:

  • виховувати інтерес до теми і предмета;
  • виховання поваги до свободи слова й конфіденційності особистості та даних в Інтернеті;
  • виховувати відповідальне ставлення щодо дотримання норм ліцензування програмного забезпечення та авторських прав

 Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери підключені до мережі Інтернет, підручники, навчальна презентація, оn-лайн тести.

 

 

Хід уроку

 I.  Актуалізація опорних знань

 Сьогодні на уроці ми розширимо знання про безпечний Інтернет.

То ж згадаймо, що означає слово «безпека», яке лексичне значення цього слова, яку роль відіграє це слово у вашому житті.

  Відповідь учня: безпека – це щось нас попереджає, застерігає пропонує виконувати завдання так, а не інакше. Безпека відіграє важливу роль в нашому житті. Безпека – це правила поведінки на воді, на льоду, з електричними приборами,  піротехнічними засобами і т.д. і т.п.

 

Вчитель: до нашого уроку використаємо епіграф:

                            Безпека – це життя людини,

                            Безпека – це наше майбуття.

                            Прийміть до серця світ природи –

                            Прекрасне буде всіх життя!

 

II.  Повідомлення теми, мети і задач уроку.

Ми з вами на уроці більш детально розглянемо тему «Безпечний Інтернет».

Мета уроку: розширити й поглибити знання про безпечний Інтернет.

Задача: навчитися відрізняти безпечний Інтернет від небезпечного та захищати себе від небезпеки в Інтернеті.

 

III.Сприйняття нового матеріалу, осмислення зв’язків і відносин в об’єктах вивчення

У давні часи, щоб отримати якусь інформацію про країну, життєвий статус про її народ та інше, люди використовували листи. А листи відправляли човном, пароплавом. «Доставка» інформації тривала місяць – півроку. Потім стільки ж люди чекали відповіді. З появою літаків на відправку листа і відповіді чекали вже не 2 місяці, а 2 тижні. З появою Інтернету лист відправляється і отримується відповідь через кілька секунд.

     Отже, Інтернет – перспективний сектор економіки, який швидко розвивається.

      У наш час сучасна молодь вільно володіє можливостями Інтернету та мобільних телефонів, а школярі, можливо, не розуміють, як без цього жив світ 20-22 роки тому.

     На початку 1996 року по всьому світу нараховувалось 30 млн. користувачів Інтернету.

     У даний час Інтернетом користується 710 029 070 людей. Найбільше зростання користуванням Інтернетом відбувається серед молоді.

     Ніколи раніше не було так легко, швидко та зручно знайти людей будь-якого віку, соціального статусу, статі, національності, рівня досвіду й дискутувати ними на якісь завгодно теми, що є цікавими для певних груп. Це більш стосується телевізійної передачі «Зачекай мене», яка включає в себе канали Росії, України, Молдови.

     Безумовно, Інтернет є не  тільки безпечним, але й небезпечним.

Надмірне перебування дітей за комп’ютером може призвести: до ізоляції сором’язливих дітей, відволікати їх від інших видів діяльності, таких як виконання домашньої роботи, заняття спортом, сон, спілкування з іншими дітьми, особливо нецензурною лексикою

     Небезпечні в Інтернеті контакти з незнайомими людьми та зустрічі з ними в реальності.

      Діти молодшого та середнього віків повинні користуватися сімейною адресою електричної пошти, а не власною. Проте власна кореспонденція має залишатися у сімейній папці вхідних повідомлень, щоб батьки могли перевірити і застерегти вас, діти, про підозрілі на вигляд повідомлення. Також можна попрохати провайдера, які варіанти сімейних облікових записів електронної пошти він пропонує, та розглянути можливість використання фільтрів електронної пошти, що запобігає надходженню спаму.

Це є актуальною проблемою в даний час, тому не потрібно приховувати від батьків свою зайнятість в Інтернеті.

     Ви прослухали інформацію про «Безпечний Інтернет і когось ця інформація зацікавила, хтось задумався над своїм майбутнім життям, проблемами, а хтось із вас трішки, можливо, втомився, тому я вам пропоную трішки пограти.

Творчі завдання.

Завдання 1. Написати на аркуші свій логін. Обмінятися аркушами та написати побажання автору незнайомого логіну. Зробити висновки.

Завдання 2. Обговорити проблеми по групам:

«Можливості Інтернету»;

«Яка небезпека нас чекає в Інтернеті»

(Висновки оформляють на папері та презентують)

Узагальнити проблеми Інтернету

Завдання 3. Обговорення по групам: «Як захистити себе в Інтернеті»; (Висновки оформляють на папері та презентують)

Завдання 4.

Огляд Інтернет–сторінки “Онляндія: безпечна веб-країна” (http://www.onlandia.org.ua)

Обговорення рекомендацій, як діти можуть зменшити ризик.

Завдання 5.

Розробити Правила Інтернет-безпеки і Інтернет-етики для дітей і підлітків користуючись додатками (вчитель роздає додатки).

(Відгадують ребус)

     Висновок учителя:

     В Інтернет просторі не існує почерків, тому ніколи не здогадаєтесь, хто знаходиться по той бік комп’ютера або мобільного телефону.

     То ж будьте завжди обережними під час користуванням Інтернетом.

 Повторимо правила безпеки в Інтернеті  дітей.

Правила Інтернет-безпеки і Інтернет-етики для дітей і підлітків

  • Ніколи не давайте приватної інформації про себе (прізвище, номер телефону, адресу, номер школи) без дозволу батьків.
  • Якщо хтось говорить вам, надсилає вам, або ви самі віднайшли у мережі щось, що бентежить вас, не намагайтеся розібратися в цьому самостійно. Зверніться до батьків або вчителів – вони знають, що треба робити.
  • Зустрічі у реальному житті із знайомими по Інтернет-спілкуванню не є дуже гарною ідеєю, оскільки люди можуть бути дуже різними у електронному спілкуванні і при реальній зустрічі. Якщо ж ви все ж хочете зустрітися з ними, повідомте про це батьків, і нехай вони підуть на першу зустріч разом з вами.
  • Не відкривайте листи електронної пошти, файли або Web-сторінки, отримані від людей, яких ви реально не знаєте або не довіряєте.
  • Нікому не давайте свій пароль, за виключенням дорослих вашої родини.
  • Завжди дотримуйтесь сімейних правил Інтернет-безпеки: вони розроблені для того, щоб ви почували себе комфортно і безпечно у мережі.
  • Ніколи не робіть того, що може коштувати грошей вашій родині, окрім випадків, коли поруч з вами батьки.
  • Завжди будьте ввічливими у електронному листуванні, і ваші кореспонденти будуть ввічливими з вами.
  • У електронних листах не застосовуйте текст, набраний у ВЕРХНЬОМУ РЕГІСТРІ – це сприймається у мережі як крик, і може прикро вразити вашого співрозмовника.
  • Не надсилайте у листі інформації великого обсягу (картинки, фотографії тощо) без попередньої домовленості з вашим співрозмовником.
  • Не розсилайте листи з будь-якою інформацією незнайомим людям без їхнього прохання – це сприймається як “спам”, і звичайно засмучує користувачів мережі.
  • Завжди поводьтеся у мережі так, як би ви хотіли, щоб поводилися з вами!

 

IV.Узагальнення, систематизація і примінення знань

 

V. Підведення підсумків уроку

         

         Життя людини – це найдорожчий Божий дар на Землі.

         Будьте обережними з безпечним Інтернетом!

 

 

docx
Додано
4 травня 2021
Переглядів
4019
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку