Конспект уроку біології для 6 класу на тему: "Біологія – наука про життя. Основні властивості живого"

Про матеріал
Розробка уроу дасть можливість учням: формувати знання учнів про біологію як науку, що вивчає живі організми, її завдання та значення біологічних знань в житті людини, активізувати знання про живу природу; розвивати уміння логічно мислити та давати розгорнуті відповіді на запитання, наводити приклади застосування біологічних знань у медицині, сільському господарстві, у справі охорони природи; сприяти вихованню бережливого ставлення до навколишнього середовища.
Перегляд файлу
  1. Урок біології  6 клас.

Тема:  Біологія – наука про життя. Основні властивості живого

                              Мета: формувати знання учнів про біологію як науку, що вивчає живі    організми, її завдання та значення біологічних знань в житті людини, активізувати знання про живу природу; розвивати  уміння логічно мислити та давати розгорнуті відповіді на запитання, наводити приклади застосування біологічних знань у медицині, сільському господарстві, у справі охорони природи; сприяти вихованню  бережливого ставлення до навколишнього середовища.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: робочі зошити, підручник.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Привітання, налаштування учнів до роботи, перевірка готовності, інструктаж роботи на уроці.

           ІІ. Актуалізація знань учнів

Природа – це гармонійне поєднання живих та неживих компонентів, що в результаті народжує диво, частиною якого є людина. А людині притаманна жага до знань. Одна з найскладніших та найважливіших наук, що намагається осягнути людство – це біологія, яку ми з вами починаємо сьогодні вивчати.  Кожен  урок  ми будемо одна за одною гортати сторінки цієї чудової науки і відкривати її таємниці. В попередніх класах ви вже ознайомились із природничими науками, до яких належить і біологія.

Вправа «Точка опори»

Використовуючи знання із курсу природознавства, дайте визначення науці біології .

ІІІ. Мотивація. Оголошення теми і мети уроку

Світ живих організмів надзвичайно різноманітний, дивовижний і досконалий. Тому він завжди цікавив людей. Перші відомості про живі організми почала нагромаджувати ще первісна людина. Жива природа давала їй їжу, матеріал для одягу й житла. Уже в давні часи людина не могла обійтися без знань про властивості рослин, місця їх зростання, поширення і звички тварин, на яких вона полювала, про хижих тварин і отруйні рослини, які могли загрожувати її життю.

          Пам’ятки доісторичних культур свідчать, що ще до початку нашої ери людство зібрало величезний багаж знань з біології. І вони носять не лише академічний характер, а мають величезне практичне значення. Наше завдання сьогодні – з’ясувати що є предметом біології та в чому полягає значення біологічних знань для людини.

ІV. Вивчення нового матеріалу

     Біологія, як і будь-яка  наука,  щось вивчає, досліджує має предмет свого вивчення. Давайте з’ясуємо кого  саме вивчає  біології.

Технологія « Мозковий штурм».

Учні з’ясовують що вивчає біологія.

Робота супроводжується презентацією

     Земля – це єдина відома  на сьогодні планета, на якій існує життя.

  Нашу планету населяють різноманітні живі істоти: великі і дрібні, повзаючі та плаваючі, хижі та рослиноїдні.

Вони зустрічаються в ґрунті і на його поверхні, у воді  і в повітрі, на живих істотах і в середині них.

Усе живе, що населяє Землю, вивчає наука біологія ( біосжиття, логос- вчення, наука).

Біологи вивчають  організми, щоб відповісти на

питання:

      Вчених також цікавить, корисні чи шкідливі

організми для людей.

      Кожну з груп організмів вивчає окрема біологічна наука:

  • ботаніка- рослини;
  • зоологія-тварин;
  • мікологія – гриби;
  • мікробіологія – бактерії і т.ін.

Анатомія вивчає будову організмів, а фізіологія – процеси життєдіяльності.

Є багато інших біологічних наук.

 Виникла біологія дуже давно; вже давні вчені (Арістотель, Теофраст та ін.) замислювалися над процесами, що відбуваються у живій природі і намагалися пояснити їх.

   Назву науки запропонували у 1802 році французький вчений Жан Батист Ламарк та німецький дослідник Готфрід Рейнхольд Тревіранус.

Перегляд відеоматеріалу:

https://www.youtube.com/watch?v=cCbW4dlcEeI

V.Закріплення вивченого матеріалу

Вправа «Експрес - тест»

1. Біологія – це наука, що вивчає:

 а) мінерали; б) живі істоти; в) хімічний склад  води; г) газовий склад повітря.

2. Термін «біологія» запропонував:

 а) Теофраст; б) Ламарк; в) Арістотель.

3. Життя рослин вивчає:

 а) зоологія; б) мікробіологія; в) ботаніка; г) екологія.

4. Зв’язки між організмами вивчає:

 а) екологія; б) мікробіологія; в) зоологія;  г) ботаніка.

5. Біологія- це:

а) одна наука  про природу;  б) система наук, що досліджують живу природу;    в) всі науки про природу;     г) всі науки про живу природу. 

C:\Documents and Settings\мама\Рабочий стол\Изображение.jpg6. Живі організми зустрічаються:

а)  в ґрунті та у воді;   б) у воді та на поверхні ґрунту;     в)  в повітрі, воді, ґрунті;  г) скрізь.

7.  Які із  зображених на малюнку об`єктів вивчає біологія?  

-------      --------       -------   -------

8. Знання біологічної науки застосовують у:

а)  пароплавстві;     б)  металургії;     в) медицині;    г) літературі.

9.  З давньогрецьких учених біологією цікавився:

а)   Ж. Б. Ламарк;    б)  Г.Р. Тревіранус   в)    Арістотель;   г) Леонардо да Вінчі       

10. Об’єктом біологічних дослідженнь є:

а)  небесні тіла, материки, речовини;

б)  рослини, тварини, гриби, мікроорганізми.

в)  властивості та перетворення речовин;

г)  будову та життєдіяльність живих організмів.

VII. Підсумки уроку. Домашнє завдання

Отже давайте разом з вами сформулюємо висновки, наука біологія-це…., що сьогодні цікавого ми з вами дізналися?

  1. Прочитати параграф 1 підручника.
  2. Підготувати цікаві факти про віруси.

 

docx
Додано
1 грудня 2022
Переглядів
832
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку