Тип уроку | Урок засвоєння знань й способів діяльності. |
Основні поняття й ключові терміни уроку | ЖИВЛЕННЯ ТВАРИН. Гетеротрофи. |
Основні способи діяльності | Репродуктивний: Дедуктивне формулювання. Опис. Пояснення. Продуктивний: Самостійна робота з ілюстраціями. Творче повідомлення |
Основні емоційно-оцінні норми | Інтелектуальні уявлення про дивовижність й різноманітність пристосувань у тваринному світі |
ЖИВЛЕННЯ ТВАРИН
Цільові завдання уроку.
Пізнавальні, учень формулює визначення «ЖИВЛЕННЯ ТВАРИН» та називає особливості обміну речовин гетеротрофного організму; називає джерела та шляхи надходження їжі у тварин.
Розвивальні: учень описує способи живлення тварин; пояснює значення живлення для організму.
Творчо-пошукові: учень застосовує знання різноманітності тваринних організмів для визначення способу живлення конкретних видів тварин.
Ціннісно-виховні: учень формує інтелектуальні уявлення про дивовижність і вражаючу різноманітність тваринного світу.
Тип уроку |
Урок засвоєння знань й способів діяльності. |
Основні поняття й ключові терміни уроку |
ЖИВЛЕННЯ ТВАРИН. Гетеротрофи. |
Основні способи діяльності |
Репродуктивний: Дедуктивне формулювання. Опис. Пояснення. Продуктивний: Самостійна робота з ілюстраціями. Творче повідомлення |
Основні емоційно-оцінні норми |
Інтелектуальні уявлення про дивовижність й різноманітність пристосувань у тваринному світі |
СТРУКТУРА УРОКУ
І. Вступна частина уроку
Актуалізація і корекція опорних знань
Пригадайте! Які процеси життєдіяльності тварин ви знаєте?
Мотивація навчальної діяльності
Робота з цитатою до уроку. «Завдяки живленню тварини отримують разом з їжею речовини й енергію, необхідні для життя». Застосуйте «шістку слуг» під назвою «ЯК?», «ЧОМУ?», «ХТО?», «ЩО?», «ДЕ?» і «КОЛИ?» та сформулюйте запитання до змісту цитати.
Повідомлення теми та завдань уроку.
1.0собливості обміну речовин гетеротрофного організму
2. Джерела їжі у тварин.
3. Способи живлення тварин.
ІІ. Основна частина уроку
РЕПРОДУКТИВНИЙ РІВЕНЬ ДІЯЛЬНОСТІ (сприйняття - осмислення - запам'ятовування)
1.Які особливості обміну речовин гетеротрофного організму.
Пояснення. Вчитель створює проблемне запитання «Чим гетеротрофне живлення росянки відрізняється від гетеротрофного живлення тигра?», використовує ілюстрації обміну речовин підручника й пояснює основну особливість обміну речовин гетеротрофних організмів.
Результат діяльності: учень формулює визначення «ЖИВЛЕННЯ ТВАРИН» та називає особливості обміну речовин гетеротрофного організму?
2.Якими є джерела їжі у тварин?
Бесіда вчителя з використанням прикладів про джерела й шляхи надходження їжі у тварин.
Результат діяльності: учень називає джерела та шляхи надходження їжі у тварин
3. Якими є способи живлення у тварин?
Робота з підручником Учитель показує схему «Способи живлення тварин» і разом з учнями підбирає приклади тварин, у яких вони спостерігаються.
ПРОДУКТИВНИЙ РІВЕНЬ ДІЯЛЬНОСТІ(закріплення - формування - застосування - узагальнення)
Самостійна робота з ілюстраціями. Вчитель організовує роботу з ілюстраціями у підручнику (с. 155)
для визначення видів тварин, їх систематичної належності до певного типу і способу живлення.
Результат діяльності: учень застосовує знання різноманітності тварин- них організмів для визначення способу живлення конкретних видів тварин.
Пошукова робота з словником для визначення термінів, що використовуються в короткому науковому описі живлення вестиментифер.
Результат діяльності: учень формує уявлення про дивовижність і вражаючу різноманітність пристосувань тваринного світу.
III. Завершальна частина уроку
Перевірка та оцінювання досягнень.
Формулювання основного поняття та ключових термінів уроку.
Тест-зіставлення «Способи живлення тварин»
Підсумок уроку.
Висновок про рівень досягнень на уроці. Виставлення оцінок.
Домашнє завдання.
§34. Повторити §1-4. Творче повідомлення «Хто такі вестиментифери?»