Конспект уроку "Числові і буквені вирази"

Про матеріал
Даний конспект уроку складений відповідно вимог НУШ з ураxуванням ключовиx та предметниx компетентностей. До конспекту додано додатки для різниx видів роботи.
Перегляд файлу

Тема: Числові і буквені вирази.

 

Ключові компетентності:

вміння вчитися:

навчально-організаційні:

  • своєчасно готується до уроку;
  • співпрацює в групі;

загальномовленнєві:

  • зосереджено слухає вчителя і товаришів, говорить не поспішаючи, чітко, вільно в процесі діалогічного і монологічного мовлення;

загально пізнавальні:

  • виконує творчі завдання в контексті навчальних завдань;

інформаційно-комунікативна:

  • знаходить у повідомленні конкретні відомості;
  • створює висловлювання з опорою на власний досвід та почуту інформацію;

загальнокультурна:

  • діє згідно з прийнятими правилами поведінки на уроці;

здоров’язбережувальна:

  • дотримується санітарно-гігієнічних норм під час уроку.

 

Предметні компетентності

(конкретизовані навчальні цілі, очікувані результати):

Початковий рівень:

     знає що таке числові та буквені вирази;

Середній рівень:

     читає і записує математичні твердження, використовуючи буквену символіку;

     обчислює значення числових  виразів.

Достатній рівень:

     обчислює вирази зі змінною (змінними) при заданому її (їх) числовому значенні;

     розв’язує рівняння з однією змінною, у яких один компонент чи права частина є числовим виразом (за вказівками вчителя).

     бере участь в обговоренні здобутої інформації;

     виконує тестове завдання з метою перевірки вивченого;

     повідомляє і обговорює результати розв’язаних вправ.

Високий рівень:

     розв’язує завдання без допомоги вчителя;

     застосовує набуті знання при розв`язуванні.

 

 

План уроку:

1. Складання учнями  асоціативного куща до поняття вирази.

2. Розгляд учнями  задач та запис у зошитаx головниx тез та прикладів  (Додаток 1).

3. Виконання учнями вправ з додатку та з підручника (Додаток 2).

4. Закріплення учнями вивченого матеріалу (Вправа «Мікрофон» )( (Додаток 3).

5.  Підведення підсумків уроку.

6. Рефлексія (Додаток 4).

7. Домашнє завдання.

 

 

Додаток 1

Розглянемо задачі:

 Задача 1. Оленка прочитала книгу за  2 доби. За першу добу вона прочитала 180 сторінок, а за другу — на 60 сторінок більше. Скільки сторінок у книзі ?

Задача 2. Оленка прочитала книгу за  2 доби. За першу добу вона прочитала 180 сторінок, а за другу — на k сторінок більше. Скільки сторінок у книзі?

Питання

         Чим схожа умова задачі на задачі 1 і 2?

         Що спільного будуть мати вирази для розв'язання?

         А чим будуть відрізнятися ці записи?

180+(180+60)=420(ст.)                        180+(180+k) (cт.)

Отже, який висновок можна зробити?

Вирази поділяються:

Буквені

Числові

Вирази, які містять букви, числа, знаки дій та дужки називають буквеним виразами.

 

Вирази, які складаються із чисел, знаків дій та дужок називають числовими виразами.

 

а : t,

298 + d;

(а + в) – с;

70 : а+15

 

(5834 - 4958) · 26

10259 – (891 + 4876 : 2)

 

 

Значення числового виразу:

22 776

6 930

 

 

Додаток 2

1.Поділіть вирази на буквені та числові          https://learningapps.org/view15040759             

 

2. Cкладіть вираз. 1)суму добутку чисел a i b, і числа с;    a ∙ b + с;

 2) різницю числа с і частки чисел a i b;                                с – a : b;

3) добуток різниці чисел х і у та їх суми;                           (х – у) ∙ (х + у);

4) частку суми а і b та їх різниці.                                         (а + b) : (а – b).

5) У класі навчається a дівчаток і 15 хлопчиків. Скільки всього учнів у класі? а+15

 

3. Виконайте самостійно: 1) Різниця чисел 5а та 7b

 2). Піврізниця добутку чисел 2 та 14 та числа 8.

3) У саду росте 50 дерев. Із них a яблунь, решта — груші. Скільки груш у саду?

 

4.Заповніть таблицю(самоперевірка):

a

24

98

334

b

52

108

498

a+b

76

206

832

2·a +b

100

304

1166

 

5. Виконай дії і дізнайся який із автомобілей  подолав більшу відстань? Значення змінних подані у км.

 

 

Молния Маквин - YouTube

Тачки на белом фоне из мультика (92 фото) » ФОНОВАЯ ГАЛЕРЕЯ КАТЕРИНЫ АСКВИТ

Чико Хикс | Тачки вики | Fandom

m+n·p;

m=180;

 n=15; p=4.

 

(d-k)·t;

d=40; k=8;  t=5.

 

a:b+c;

a=800; b=25; c=88.

 

240

160

120

 

6. Що означають вирази?

У Сашка  m апельсинів.

У Павла  – n апельсинів,

У Назара – k апельсинів.

Прочитайте вирази і поясніть, що  вони означають?

m+n;                       (m+n) – k;                   n – k;

         m – (n + k);              m + n + k;                  m : k.

 

 

 

Додаток 3

Вправа «Мікрофон»:

  1. Числовими виразами називається ...
  2. Значення числового виразу називається...
  3. Буквеним виразом називається ...
  4. Прочитайте вирази:

       13 + а;          13 + 7;             13 – а;           35 · а;

        23 : а;          23 – 23;           93 – 39;              ab.

  1. Які з наведених виразів буквені?
  2. Які з наведених виразів числові? Які значення мають ці вирази?

 

 

Додаток 4

Розкажіть про результати власних навчальних досягнень:

-Я розумію…

-Сьогодні я дізнався…

-Я вмію …

-Мені ще слід попрацювати над

-Я можу пояснити…

-Найбільше мені сподобалось…

-Я хочу похвалити себе за…

 

docx
Додав(-ла)
Коваль Марія
Додано
5 грудня 2023
Переглядів
600
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку