Тема: Числові і буквені вирази.
Ключові компетентності:
вміння вчитися:
навчально-організаційні:
загальномовленнєві:
загально пізнавальні:
інформаційно-комунікативна:
загальнокультурна:
здоров’язбережувальна:
Предметні компетентності
(конкретизовані навчальні цілі, очікувані результати):
Початковий рівень:
знає що таке числові та буквені вирази;
Середній рівень:
читає і записує математичні твердження, використовуючи буквену символіку;
обчислює значення числових виразів.
Достатній рівень:
обчислює вирази зі змінною (змінними) при заданому її (їх) числовому значенні;
розв’язує рівняння з однією змінною, у яких один компонент чи права частина є числовим виразом (за вказівками вчителя).
бере участь в обговоренні здобутої інформації;
виконує тестове завдання з метою перевірки вивченого;
повідомляє і обговорює результати розв’язаних вправ.
Високий рівень:
розв’язує завдання без допомоги вчителя;
застосовує набуті знання при розв`язуванні.
План уроку:
1. Складання учнями асоціативного куща до поняття вирази.
2. Розгляд учнями задач та запис у зошитаx головниx тез та прикладів (Додаток 1).
3. Виконання учнями вправ з додатку та з підручника (Додаток 2).
4. Закріплення учнями вивченого матеріалу (Вправа «Мікрофон» )( (Додаток 3).
5. Підведення підсумків уроку.
6. Рефлексія (Додаток 4).
7. Домашнє завдання.
Додаток 1
Розглянемо задачі:
Задача 1. Оленка прочитала книгу за 2 доби. За першу добу вона прочитала 180 сторінок, а за другу — на 60 сторінок більше. Скільки сторінок у книзі ?
Задача 2. Оленка прочитала книгу за 2 доби. За першу добу вона прочитала 180 сторінок, а за другу — на k сторінок більше. Скільки сторінок у книзі?
Питання
• Чим схожа умова задачі на задачі 1 і 2?
• Що спільного будуть мати вирази для розв'язання?
• А чим будуть відрізнятися ці записи?
180+(180+60)=420(ст.) 180+(180+k) (cт.)
Отже, який висновок можна зробити?
Вирази поділяються:
Буквені |
Числові |
Вирази, які містять букви, числа, знаки дій та дужки називають буквеним виразами.
|
Вирази, які складаються із чисел, знаків дій та дужок називають числовими виразами.
|
а : t, 298 + d; (а + в) – с; 70 : а+15
|
(5834 - 4958) · 26 10259 – (891 + 4876 : 2)
|
|
Значення числового виразу: 22 776 6 930 |
Додаток 2
1.Поділіть вирази на буквені та числові https://learningapps.org/view15040759
2. Cкладіть вираз. 1)суму добутку чисел a i b, і числа с; a ∙ b + с;
2) різницю числа с і частки чисел a i b; с – a : b;
3) добуток різниці чисел х і у та їх суми; (х – у) ∙ (х + у);
4) частку суми а і b та їх різниці. (а + b) : (а – b).
5) У класі навчається a дівчаток і 15 хлопчиків. Скільки всього учнів у класі? а+15
3. Виконайте самостійно: 1) Різниця чисел 5а та 7b
2). Піврізниця добутку чисел 2 та 14 та числа 8.
3) У саду росте 50 дерев. Із них a яблунь, решта — груші. Скільки груш у саду?
4.Заповніть таблицю(самоперевірка):
a |
24 |
98 |
334 |
b |
52 |
108 |
498 |
a+b |
76 |
206 |
832 |
2·a +b |
100 |
304 |
1166 |
5. Виконай дії і дізнайся який із автомобілей подолав більшу відстань? Значення змінних подані у км.
|
|
|
m+n·p; m=180; n=15; p=4.
|
(d-k)·t; d=40; k=8; t=5.
|
a:b+c; a=800; b=25; c=88.
|
240 |
160 |
120 |
6. Що означають вирази?
У Сашка m апельсинів.
У Павла – n апельсинів,
У Назара – k апельсинів.
Прочитайте вирази і поясніть, що вони означають?
m+n; (m+n) – k; n – k;
m – (n + k); m + n + k; m : k.
Додаток 3
Вправа «Мікрофон»:
13 + а; 13 + 7; 13 – а; 35 · а;
23 : а; 23 – 23; 93 – 39; ab.
Додаток 4
Розкажіть про результати власних навчальних досягнень:
-Я розумію…
-Сьогодні я дізнався…
-Я вмію …
-Мені ще слід попрацювати над
-Я можу пояснити…
-Найбільше мені сподобалось…
-Я хочу похвалити себе за…