Конспект уроку "Чисті речовини і суміші"

Про матеріал
Конспект уроку на тему "Чисті речовини та суміші" який складено відповідно до модельної навчальної програми, підручника та робочого зошита (автор Григорович О. В.)
Перегляд файлу

Тема уроку: Чисті речовини та суміші

Мета уроку:  

*сформувати уявлення про різницю між чистими речовини й суміші; 

*вміння розрізняти чисті речовини та сумішій виокремлювати деякі речовини із сумішей;

* виховувати спостережливість, уважність, допитливість, акуратність.

Формування предметних компетентностей: 

* пояснює поняття «чиста речовина» і «суміш»; 

* вміє відрізнити чисту речовину від суміші;

* продовжує знайомство з методикою проведення хімічного експерименту;

* пояснити правила безпеки під  час роботи в кабінеті  хімії

Формування ключових компетентностей:

саморозвитку й самоосвіти - створення проблемних ситуацій, уміння розв’язувати завдання;

інформаційної – відпрацювання вмінь робити висновки й узагальнення;

соціально-трудової – вміння, спираючись на отримані знання, самостійно працювати, розвивати гнучкість отриманих знань; комунікативної – вміння працювати в групі.

Тип  уроку: комбінований урок

Методи  та  прийоми:

*інформаційно-рецептивний:  словесний, наочний (демонстрація  роздаткового матеріалу),  розповідь, бесіда

* інтерактивні: ігри, тести 

*пошукові: групові  та індивідуальні форми  роботи, взаємопов’язані  запитання.

Міжпредметні  зв’язки: природознавство,фізика

Форми організації навчальної діяльності: фронтальна, індивідуальна, парна

Наскрізні змістові лінії

Екологічна безпека та сталий розвиток (орієнтує на усвідомлення необхідності збереження навколишнього середовища)

Здоров’я і безпека (сприяє усвідомленню значення матеріалу для зміцнення здоров’я)

 Обладнання: підручник, таблиці, зошити.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Створення сприятливої атмосфери

Перед кожним учнем розкладені кольорові пелюстки (виготовлені із картону) Пропонується узяти в руки той колір, який дітям сьогодні більше до вподоби.

Підсумки :

Червоний

Піднесеність

Оранжевий

Радість

Зелений

Спокій

Синій

Сум

Фіолетовий

Тривожність

Чорний

Незадоволення

Білий

Складно визначитись

   

 

Мотивація навчальної діяльності

 

Вправа «Мозковий штурм»

Що відбулося, коли до води додали йод? Яке явище обумовило поширення забарвлення в склянці води? (Дифузія) Як правильно назвати речовину, що утворилася в склянці після досліду? Вода? Чи має вода колір? Йод? А який колір був у йоду до досліду?

ІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку (евристична бесіда)

Усі тіла живої та неживої природи , які оточують нас, складаються з

речовин.    Нагадайте, що називається речовиною?

(Орієнтована відповідь учня Речовина - це сукупність структурних частинок із характерною для них масою і властивостями.)

Запис в зошит: Дата, Тема уроку.

Мету уроку та основні завдання формулюємо разом з учнями та доповнюється в разі потреби.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Поняття про чисті речовини і суміші

Поміркуйте: Чи трапляються в природі чисті речовини?

У природі речовини в індивідуальному стані – чисті речовини - практично не зустрічаються. Вони змішані одна з одною й утворюють суміші. Сумішами є морська вода, газована вода, молоко та сік, граніт і сталь.

Коли хіміки говорять про якусь речовину, мається на увазі, що вона є чистою й складається із частинок одного виду. Але на практиці ідеально чисту речовину отримати неможливо.

Чиста речовина – це індивідуальна речовина, яка складається тільки з однакових частинок і не містить домішок інших речовин

Суміш – це сукупність різних чистих речовин. Суміш складається із частинок різних речовин.

Приклад дистильована вода, алмаз, кисень, вуглекислий газ, гірський кришталь, крейда, сода, цукор, сірка, кухонна сіль.

Приклад повітря, молоко, граніт, річкова та морська вода, грунт, нафта, чай, газована вода,дим, природний газ.

Поняття про однорідні і неоднорідні суміші

У багатьох випадках ми не можемо розрізнити окремі речовини в складі суміші. Так, ми не помічаємо, що повітря – це суміш декількох газоподібних речовин. На вигляд не можна визначити, що молоко – суміш різних речовин, що більшість металевих предметів зроблена із сплавів, а не із чистих металів.

008-0x0.jpg

Однорідні

Суміші, в яких частинки речовин дуже дрібні і їх не можна виявити спостереженням за допомогою оптичних приладів (мікроскоп)

 Неоднорідні

Суміші, в яких частинки речовин можна виявити спостереженням, побачити неозброєним оком або через мікроскоп.

Приклади:

Повітря, розчин цукру у воді, сплав золота з міддю, розчин спирту, оцет 

Приклади:

Молоко, суміш води і крейди, грунт, граніт, вода і пісок.

 

ІV. Осмислення, первинна перевірка розуміння й корекція засвоєння нових знань

Робота з робочим зошитом Хімія 7 клас: робочий зошит: до підруч. Олексія Григоровича, Олександра Недоруба. – Х. : Вид-во «Ранок», 2024. – 80 с.

Завдання 1.

Випишіть із переліку окремо назви сумішей і чистих речовин (кисень, річкова вода, водопровідна вода, мінеральна вода, повітря, дистильована вода, кухонна сіль, цукор, бензин, кров, зубна паста, золото, попіл)

Чиста речовина

Суміш

Орієнтована відповідь учня: кисень, дистильована вода, кухонна сіль, цукор, золото

Орієнтована відповідь учня: річкова вода, водопровідна вода, мінеральна вода, повітря, бензин, кров, зубна паста, попіл

Завдання 2.

Доповніть таблицю прикладами однорідних сумішей відповідно до агрегатного стану речовин у сумішах.

Аргегатний стан речовин у суміші

Приклади

Неоднорідних сумішей

Однорідних сумішей

Твердий - твердий

Граніт

 

Рідкий - твердий

Грунт

 

Рідкий - рідкий

Молоко

 

Газоподібний - твердий

Дим

 

Газоподібний - рідкий

Туман

 

Газоподібний- газоподібний

Неможливий

 

Завдання 3.

На малюнках зображені моделі простих і складних речовин, а також їхніх сумішей. Визначте, що зображено на кожному малюнку.

 

Орієнтована відповідь учня:

А) Молекула кисню (О 2) – проста  речовина.

Б) Суміш молекул кисню (О2) і водню(Н 2) – суміш.

В) Молекула вуглецю (С) – проста речовина.

Г) Молекули вуглекислого газу (СО2) – складна речовина.

Д) Молекули метану (СН4) – складна речовина.

Е) Молекули води (Н2О і О2) – суміш.

Завдання 4. Зафарбуйте чисті речовини синім кольором, суміші – червоним.

 

V.РЕФЛЕКСИВНО-ОЦІНЮЮЧИЙ ЕТАП

1. Підведення підсумків уроку

2. Рефлексія

Сходи успіху

Учні беруть аркуш паперу та малюють на ньому сходи (мінімум – 3). Далі кожну сходинку необхідно підписати. 

Приклади (з нижньої до верхньої сходинки): 

  • нічого не зрозумів, залишилися питання, все зрозумів; 
  • потрібна допомога, маю додатково повторити, майже все зрозумів, упевнений у власних знаннях; 
  • почув і забув, почув і не зрозумів, побачив і запам'ятав, виконав і зрозумів, зможу пояснити іншим; 
  • мені ще варто багато працювати, щоби досягти чудових результатів, у мене є невеликі результати і на досягнутому я не збираюся зупинятися, у своїй навчальній діяльності я досягнув висот. 

3. Інформування про домашнє завдання

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
3 січня
Переглядів
38
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку