День і ніч
Мета: формувати в учнів уявлення про Сонце, про значення сонячного світла і тепла для рослин, тварин, людини; показати значення Сонця в житті тварин і рослин; розкрити значення сонячного світла і тепла в житті людини; учити спостерігати за висотою Сонця і встановлювати найпростіші зв'язки між висотою Сонця і кількістю тепла, яке Сонце посилає на землю; сприяти формуванню в учнів потреби до пізнання світу.
Хід уроку
-
Організаційна частина
-
Актуалізація опорних знань
-
Розгадаємо кросворд, та дізнаємось, тему сьогоднішнього уроку.
-
Доповніть речення. Усі організми дихають, живляться, розмножуються, розвиваються і… (ростуть)
-
Тіла живої природи називають.. (організми)
-
Природу поділяють на живу і…. (неживу)
-
Небесне тіло, яке можемо побачити тільки вночі (місяць)
-
Те, з чого виготовляють рукотворні тіла (матеріали)
-
Яке слово-ключ ми отримали?
-
Що ми вже знаємо про сонце?
-
Що дає нам і всім живим організмам сонечко?
-
Повідомлення теми і мети уроку.
-
Сьогодні на уроці ми продовжимо говорити про сонечко, та дізнаємось завдяки чому відбувається зміна дня і ночі.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
-
Бесіда за малюнком
-
Скажіть, чи завжди ми можемо побачити сонечко на небі?
-
Коли не можемо?
-
Що таке ніч? (частина доби)
-
Що таке доба? (день і ніч разом – це доба)-
-
Розгляньте зображення на дошці, які частини доби зображені?
Упродовж доби Сонце світить і гріє по-різному. Від цього залежить зміна дня і ночі.
Вранці сонце сходить і перебуває низько над землею, воно освітлює і зігріває слабо.
Вдень сонце перебуває високо над поверхнею, освітлює та зігріває землю найдужче.
Увечері сонце заходить і перебуває низько над землею, воно освітлює і зігріває слабо.
Вночі сонце заходить, воно не освітлює і не зігріває земну поверхню.
-
Робота з підручником (с.74)
-
Перегляд відео
https://www.youtube.com/watch?v=bvhC1m0EHbo
Як саме відбувається зміна дня і ночі, ми переглянемо на відео.
-
Робота з підручником (с.75)
-
Чи змінюється діяльність людини упродовж доби?
-
Як саме?
-
Перегляньте зображення на сторінці 75.
-
Від чого залежить діяльність людини упродовж землі?
-
Прочитайте правило, виділене зеленим кольором.
Фізкультхвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=l9pDnUJOqMM
-
Робота в зошиті.
V. Узагальнення і систематизація знань
1. Вікторина
-
Коли доба коротша — взимку чи улітку?
-
Якщо небо закрито хмарами, чи є за ними сонце?
-
Якщо небо закрито хмарами, чи світить воно?
-
Що дає Землі світло і тепло?
-
Коли сонце дужче гріє: опівдні, вранці чи ввечері?
2. Гра «Так чи ні»
-
Уранці та ввечері Сонце стоїть низько над землею і дає мало тепла.
-
Сонце завжди гріє однаково.
-
Хмари затримують тепло сонячних променів.
-
Без тепла проростає насіння, квітують рослини, достигають плоди.
-
У полудень сонце піднімається високо і дає більше тепла.
-
Сонце потрібно всьому живому.
3. Пояснення вислову
«Сонце світить, сонце сяє — вся природа воскресає»
VІ. Підсумок уроку
Гра «Мікрофон»
-
Що таке сонце?
-
Що дає сонце для всіх живих організмів?
-
Що таке доба?
-
Які частини доби ви знаєте?
-
В яку частину доби сонце знаходиться високо над поверхнею землі?
-
В яку частину доби сонце знаходиться найнижче над поверхнею землі?
-
Як змінюється діяльність людини упродовж доби?