Конспект уроку "День і ніч"

Про матеріал
Конспект уроку з теми "День і ніч", за підручником І.І.Жаркової, Л.А.Мечник. Мета: формувати в учнів уявлення про Сонце, про значення сонячного світла і тепла для рослин, тварин, людини; показати значення Сонця в житті тварин і рослин; розкрити значення сонячного світла і тепла в житті людини; учити спостерігати за висотою Сонця і встановлювати найпростіші зв'язки між висотою Сонця і кількістю тепла, яке Сонце посилає на землю; сприяти формуванню в учнів потреби до пізнання світу.
Перегляд файлу

 

День і ніч

Мета: формувати в учнів уявлення про Сонце, про значення сонячного світла і тепла для рослин, тварин, людини; показати значення Сонця в житті тварин і рослин; розкрити значення сонячного світла і тепла в житті людини; учити спостерігати за висотою Сонця і встановлювати найпростіші зв'язки між висотою Сонця і кількістю тепла, яке Сонце посилає на землю; сприяти формуванню в учнів потреби до пізнання світу.

Хід уроку

  1. Організаційна частина
  2. Актуалізація опорних знань
  •      Розгадаємо кросворд, та дізнаємось, тему сьогоднішнього уроку.
  1. Доповніть речення. Усі організми дихають, живляться, розмножуються, розвиваються і… (ростуть)
  2. Тіла живої природи називають.. (організми)
  3. Природу поділяють на живу і…. (неживу)
  4. Небесне тіло, яке можемо побачити тільки вночі (місяць)
  5. Те, з чого виготовляють рукотворні тіла (матеріали)

 

 

 

  •      Яке слово-ключ ми отримали?
  •      Що ми вже знаємо про сонце?
  •      Що дає нам і всім живим організмам сонечко?
  1. Повідомлення теми і мети уроку.
  •      Сьогодні на уроці ми продовжимо говорити про сонечко, та дізнаємось завдяки чому відбувається зміна дня і ночі.

ІV.  Вивчення нового матеріалу.

  1. Бесіда за малюнком
  •      Скажіть, чи завжди ми можемо побачити сонечко на небі?
  •      Коли не можемо?
  •      Що таке ніч? (частина доби)
  •      Що таке доба? (день і ніч разом – це доба)-
  •      Розгляньте зображення на дошці, які частини доби зображені?

                        

 

 

 

 

Упродовж доби Сонце світить і гріє по-різному. Від цього залежить зміна дня і ночі.

Вранці сонце сходить і перебуває низько над землею, воно освітлює і зігріває слабо.

Вдень сонце перебуває високо над поверхнею, освітлює та зігріває землю найдужче.

Увечері сонце заходить і перебуває низько над землею, воно освітлює і зігріває слабо.

Вночі сонце заходить, воно не освітлює і не зігріває земну поверхню.

 

  1. Робота з підручником (с.74)
  2. Перегляд відео

https://www.youtube.com/watch?v=bvhC1m0EHbo

Як саме відбувається зміна дня і ночі, ми переглянемо на відео.

  1. Робота з підручником (с.75)
  •      Чи змінюється діяльність людини упродовж доби?
  •      Як саме?
  •      Перегляньте зображення на сторінці 75.
  •      Від чого залежить діяльність людини упродовж землі?
  •      Прочитайте правило, виділене зеленим кольором.

Фізкультхвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=l9pDnUJOqMM

  1. Робота в зошиті.

 

V. Узагальнення і систематизація знань

1. Вікторина

  •                 Коли доба коротша — взимку чи улітку?
  •                 Якщо небо закрито хмарами, чи є за ними сонце?
  •                 Якщо небо закрито хмарами, чи світить воно?
  •                 Що дає Землі світло і тепло?
  •                 Коли сонце дужче гріє: опівдні, вранці чи ввечері?

2. Гра «Так чи ні»

  •                 Уранці та ввечері Сонце стоїть низько над землею і дає мало тепла.
  •                 Сонце завжди гріє однаково.
  •                 Хмари затримують тепло сонячних променів.
  •                 Без тепла проростає насіння, квітують рослини, достигають плоди.
  •                 У полудень сонце піднімається високо і дає більше тепла.
  •                 Сонце потрібно всьому живому.

 

3. Пояснення вислову

 «Сонце світить, сонце сяє — вся природа воскресає»

VІ.  Підсумок уроку

Гра «Мікрофон»

  • Що таке сонце?
  • Що дає сонце для всіх живих організмів?
  • Що таке доба?
  • Які частини доби ви знаєте?
  • В яку частину доби сонце знаходиться високо над поверхнею землі?
  • В яку частину доби сонце знаходиться найнижче над поверхнею землі?
  • Як змінюється діяльність людини упродовж доби?

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Природознавство, Розробки уроків
НУШ
Додано
9 грудня 2019
Переглядів
5870
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку