Конспект уроку. " Дихальна система"

Про матеріал
Про будову органів дихання й попередження їх захворювання. Складання меню. шкідливість при харчуванні.
Перегляд файлу

Конспект уроку до теми : Дихальна система

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Фронтальне опитування

— Наведіть приклади своїх улюблених харчових продуктів рослинного і тваринного походження. З’ясуйте, чи достатню кількість води ви вживаєте впродовж дня.

— Доведіть, що потрібно вживати різноманітну їжу.

— Пофантазуйте: уявіть, що ви спілкуєтеся зі своїм апетитом. Розпитайте, чи йому смакує корисна їжа?

— Яких правил правильного харчування ви дотримуєте? Складіть правильне меню для своєї родини на робочий і вихідний дні.

2. Бесіда

— З чого складається організм людини? (З органів)

— Наведіть приклади органів.

— Яка наука вивчає роботу органів? (Фізіологія)

— Як діють усі органи в організмі? (Разом і злагоджено)

— Що утворюють органи, які виконують спільну роботу? (Систему органів)

— Які органи й системи ви знаєте? (На дошці розташовані закриті картки. Коли учні називають системи органів, вчитель відкриває їх.)

СКЕЛЕТ І М’ЯЗИ

ОРГАНИ ЧУТТЯ

НЕРВОВА СИСТЕМА

ОРГАНИ ТРАВЛЕННЯ

ОРГАНИ КРОВООБІГУ

ОРГАНИ ДИХАННЯ

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроді ви дізнаєтеся про будову органів дихання й попередження їх захворювань.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 26 - 30)

 Пригадайте! Що таке повітря? Який склад воно має?

— Який газ необхідний для дихання? Роздивіться малюнки на с. 27. Назви яких органів дихальної системи ви знаєте?

— Людина вдихає повітря носом. Там воно частково очищається від пилу і мікроорганізмів та зігрівається. З носової порожнини через носоглотку, гортань, трахею та бронхи повітря потрапляє в легені. Усі ці органи утворюють дихальну систему. Вона забезпечує організм киснем і допомагає виводити з організму вуглекислий газ. Як це відбувається?

Трахея і бронхи схожі на трубочки. Кожен з бронхів з’єднується з однією легенею. Легені складаються з величезної кількості маленьких пухирців. У стінках цих пухирців постійно рухається кров. Коли свіже повітря заповнює пухирці, кров бере з повітря кисень, а віддає вуглекислий газ. (Вуглекислий газ утворюється під час роботи всіх органів тіла.) Потім кров несе кисень до кожного органа. Повітря, яке залишилося в легенях, у якому вже мало кисню і багато вуглекислого газу, ми видихаємо.

 Поміркуйте! Чому не можна розмовляти під час споживання їжі?

— Для чого потрібне дихання?

 Запам’ятайте! Органи дихання потрібно берегти.

— Яких правил потрібно дотримувати, щоб уникнути захворювань?

— Для здоров’я людини дуже важлива чистота повітря. Як її досягти? Насамперед слід робити щоденне вологе прибирання приміщень. Треба регулярно провітрювати свою кімнату і клас.

Бережіть свою дихальну систему! Для цього займайтеся фізкультурою. Пам’ятайте: правильна постава поліпшує дихання. Не пийте холодну воду, особливо після рухливих ігор. У сильні морози на вулиці дихайте лише через ніс, голосно не розмовляйте. Якщо захворіли, не дихайте в обличчя людини, з якою розмовляєте. Коли кашляєте або чхаєте, прикривайте рот і ніс хустинкою.

Висновки

Дихальна система забезпечує організм киснем.

Дихальну систему треба берегти.

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Цікаво знати!

— Як побудовано легені? Легені — великі м’які органи. Вся легеня оточена м’яким покриттям, яка має назву «плевра». У легені є маленькі пухирці, і саме сюди повітря надходить з бронхів, причому необхідні гази використовуються, а непотрібні — виштовхуються. Ці маленькі пухирці називають альвеолами.

2. Практичне завдання

— Поклади руку на груди і полічи кількість вдихів і видихів за 1 хвилину, коли сидиш, і після десяти присідань. Коли ти дихаєш частіше?

 

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Прочитайте сторінки Книги важливих знань про дихальну систему на с. 28.

— Які органи утворюють дихальну систему?

— Яку будову мають легені?

— Що відбувається в легенях під час дихання?

— Як треба дбати про органи дихання?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
15 листопада
Переглядів
79
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку