Дата: 05.10.2023
Клас: 4
Тема. Виготовлення гірлянди «осіннє розмаїття».
Мета:
навчальна: розширювати знання учнів про осінь та зміни які відбуваються в цей період, вдосконалювати техніку роботи з папером, ножицями та клеєм, вчити виготовляти осінній декор-гірлянду шляхом використання різноманітних матеріалів та технік декорування;
розвивальна: розвивати пізнавальну діяльність, творчі та художні здібності учнів, їх навички роботи з різними матеріалами та інструментами;
виховна: виховувати ставлення до природи, наполегливість, естетичний смак, почуття краси, бережливе самостійність та культуру до праці.
Очікувані результати навчальних досягнень здобувачів освіти:
Середовище техніки і технологій:
працює зі ручними інструментами та пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії;
виготовляє поетапно виріб за визначеною послідовністю;
здійснює розмічання ліній на папері і картоні;
розмічає деталі на матеріалі за допомогою шаблонів або трафаретів;
з’єднує деталі та оздоблює їх з використанням традиційних та сучасних технологій;
дотримується послідовності виготовлення виробу з допомогою вчителя;
раціонально використовує матеріали, зокрема і вторинні.
Обладнання:
для вчителя: презентація, зразок листівки осіннього декору-гірлянди, альбом із дизайну та технологій «Маленький трудівничок», кольоровий двосторонній папір, ножиці, клей-олівець або ПВА, простий олівець, лінійка;
для учнів: альбом із дизайну та технологій «Маленький трудівничок», кольоровий двосторонній папір, ножиці, клей-олівець або ПВА, простий олівець, лінійка.
Тип уроку: комбінований.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ ДО УРОКУ. (1 хв)
1. Емоційне налаштування на урок. (Слайд 2)
Станьте, дітки, всі рівненько.
Посміхніться всім раденько.
Довго ми не зволікаймо,
Працювати починаймо.
2. Вправа «Чи все взяли на урок?». (Слайд 3)
Голова – щоб думати.
– Перевірте, усі взяли із собою голову на урок (разом із дітками беремося за голову, перевіряємо чи вона на місці)
Очі – щоб бачити.
– Оченятка у всіх уже прокинулися? (перевіряємо оченята)
Вуха – щоб чути.
– Вушка у всіх є? (перевіряємо наявність вушок)
Руки – щоб працювати.
– Ручки на місці? (показуємо рученята)
Серце – щоб відчувати.
– Сердечко з вами? (показуємо сердечко)
Перевірили чи усе потрібне готове до уроку.
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ. (2-3 хв)
1. Робота над загадкою. (Слайд 4)
–Щоб дізнатися тему уроку, вам потрібно відгадати загадку.
Прийшла дівчина до хати,
Узялась хазяйнувати:
Вправно скриню відімкнула,
В жовту свитку ліс вдягнула.
(осінь)
– Які місяці осені ви знаєте? (вересень, жовтень, листопад)
– Який місяць у нас зараз? (другий місяць осені – жовтень)
2. Робота над зображенням. (Слайд 5)
– Назви осінні явища в житті рослин
3. Робота над віршем. (Слайд 6)
Самостійно прочитайте вірш.
ЗОЛОТА ОСІНЬ
У парках і садочках
На доріжки й трави
Падають листочки
Буро-золотаві.
Метушні немає,
Тиша й прохолода –
Осінь золотая
Тихо-ніжно ходить.
Катерина Перелісна
– Про які ознаки осені розповідається у вірші?
Падають листочки буро-золотаві. Метушні немає, тиша й прохолода.
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ. (5-7 хв)
– Осінь завжди надихала й надихає людей творчих професій: поетів, письменників, художників, музикантів. І це не дивно, адже ця пора дивовижна! Жовте, помаранчеве, червоне листя на деревах схоже на строкате полотно, що переливається під подувом вітру. Сьогодні об’єднаємо осінні листочки у незвичайну гірлянду.
1. Робота над загадками.
– Пропоную вам декілька загадок, розгадавши їх, ви дізнаєтеся листочки яких дерев ми сьогодні використаємо як шаблони в роботі.
(Слайд 7)
Товстий стовбур, пишні віти,
Наче свічки, білі квіти.
А плоди, як їжачки,
Носять з голок піджачки. (Каштан)
(Слайд 8)
З жолудя він проростає,
В кроні сил чимало має.
Кабани плоди смакують,
Люди міць його цінують. (Дуб)
(Слайд 9)
Стовбур рівний, як колона,
А листочки, як корона.
Влітку листя зеленіє,
А на осінь враз жовтіє. (Клен)
– Молодці! Ви всі загадки відгадали. Саме із листочками каштану, дубу та клену ми сьогодні попрацюємо.
– Перед початком роботи давайте трохи відпочинимо та порухаємося. (Слайд 10)
Руханка «Гей, осінь!» https://www.youtube.com/watch?v=M2by-OacfWY
РУХЛИВА ВПРАВА. (1 хв)
Із-за парт всі миттю встали,
Гарно спинки підрівняли.
Вгору тягнимось усі,
Мов трава в дрібній росі.
Потім легко всі присіли,
Наче ноги заболіли.
Потім встали, руки в боки
І зробили два підскоки.
Каблучками цок-цок.
І продовжим знов урок.
ІV. ПРАКТИЧНА РОБОТА (15 хв)
– Відпочили і тепер може переходити до безпосереднього виготовлення нашої гірлянди із листочків, шаблони яких є у нашому альбомі.
– Ось така краса у кожного з вас вийде. Ми потім об’єднаємо наші гірлянди та прикрасимо клас. (Слайд 11)
Працюємо за альбомом-посібником «Маленький трудівничок» на С.4-5 (Слайд 12)
Для роботи вам знадобиться: (Слайд 13)
• кольоровий двосторонній папір,
• ножиці,
• клей ПВА,
• простий олівець,
• лінійка.
– У вас вже підготовлено все необхідне.
1. Інструктаж з ТБ при роботі з ножицями та клеєм (повторення).
– Нумо згадаємо правила користування ножицями та клеєм. (Слайд 14)
Правила користування ножицями:
не ріж на ходу.
під час різання не вставай з місця.
передавай ножиці закритими і кільцями вперед.
Правила користування клеєм:
клей треба наносити пензликом від середини до країв;
при потраплянні клею на одяг його слід негайно змити водою;
закінчивши роботу, клей потрібно щільно закрити.
2. Ознайомлення із послідовністю виконання роботи. (Слайд 15-16)
Відео-інструкція: https://www.youtube.com/watch?v=TLLZAy5Akd4 (Слайд 17)
Перегляд відео-інструкцію. Демонструю та коментую кожен етап роботи.
3. Прибирання робочих місць.
Чергові учні допомагають зібрати усе сміття.
V. ПІДСУМОК УРОКУ. (2-3 хв)
1. Демонстрація виробів. (Слайд 18) (додаток А)
2. Рефлексія «Мій настрій». (Слайд 19)
– Оберіть зображення осіннього листочка, яке відповідає вашому настрою після уроку.
– На цьому наш урок закінчено. Усім дякую за увагу та активну роботу на уроці! До зустрічі на наступному уроці!
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
ДОДАТОК А