ТЕМА: Картинна галерея. Виготовлення рамки.
МЕТА:
Навчити учнів виготовляти рамки. Ознайомити з професією
художника – декоратора. Дати поняття: «аплікація», «картон», «ескіз»;
розвивати почуття прекрасного, формувати високі естетичні
смаки, а також розвивати мислення, мовлення, дрібні м’язи рук;
виховувати повагу до людей праці, позитивне ставлення до праці,
працелюбства.
ТИП УРОКУ: урок засвоєння нових знань
ОБЛАДНАННЯ:
Матеріали: зразок готового виробу, його деталей, шаблони, клей, пензлик, ножиці, простий олівець, кольоровий папір, гарбузове насіння.
Візуальний ряд: мультимедійна презентація.
Музичний ряд: легка інструментальна музика, «Пори року» П.І. Чайковського.
МІЖПРЕДМЕТНІ ЗВ'ЯЗКИ: література, музичне мистецтво, трудове навчання.
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ: наприкінці уроку учні повинні:
Знати – шляхи декоративної стилізації реальної форми, ефекти поєднання великих і дрібних елементів у композиції.
Вміти – узгоджувати декоративне оздоблення з формою предмета, використовувати елементарні прийоми об'ємної трансформації паперу залежно від задуму.
Хід уроку
І. Підготовка робочих місць
На перерві чергові під керівництвом учителя розкладають на кожному робочому місці всі необхідні матеріали й інструменти. Класовод підготовляє наочні посібники.
ІІ. Організаційний момент
Раді вітати вас в нашій оселі,
Зичимо щастя, здоров’я й добра!
- А тепер:
Сядьте, діти, всі гарненько,
Руки покладіть рівненько,
Голову вище підніміть,
Свої плечі розведіть.
Мені діти, усміхніться,
Веселіше подивіться.
І скажіть, які слова стануть девізом сьогоднішнього уроку:
3 клас наш,
Він не підведе,
Вньому друзів є багато –
Всі працюємо завзято.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Сьогодні ми будемо працювати на художній фабриці. Ви будете малими художниками.
- Що роблять художники?
А чи знаєте ви, що художники не лише малюють картини, а й оформлюють книги, наочні посібники, посібники до різних ігор, іграшки, сувеніри до святкових дат, прикрашають святкові костюми, оформляють стінгазети, стенди, виставки, різні приміщення.
Художників, які виготовляють та оздоблюють предмети побуту, ще називають художниками – декораторами. І от сьогодні ви будете не просто художниками, а художниками – декораторами.
А працювати ми будемо в аплікаційному цеху. І будемо робити рамку для своїх найкращих робіт , щоб продемонструвати їх на виставці.
Аплікація – це один з видів образотворчої техніки, основаної на вирізанні, накладанні різних форм і закріпленні їх на іншому матеріалі, який прийнятий за фон.
Длявиготовлення рамки використовують різні матеріали: шкіру, кору дерев, тканину, папір, і інші природні та штучні матеріали. Рамки можуть бути різної форми : круглі, квадратні, овальні, прямокутні…
Виберемо бригадира, тепер контролера та інженера з техніки безпеки і інструктора по спорту.
Бригадир |
Контролер |
Інженер з ТБ |
Інструктор по спорту |
ІV. Перегляд мультимедійної презентації «Картинна галерея»
V. Поетична хвилинка
Намалюю я картину,
Хатку, котика під тином.
Ще її я обрамлю,
В гарну рамку, оттаку!
VІ. Технологія виготовлення виробу
Виготовлення рамки починається з виробу форми, підбору паперу,
обведення шаблонів, вирізання деталей, наклеювання і сушіння.
VIІ. Планування наступних трудових дій, відбір матеріалів та інструментів
Ескіз – конструкторський документ разового використання без креслярський інструментів.
Шаблон рамки треба лицевою стороною накласти на зворотню сторону кольорового картону, обвести і вирізати.
Картон – це дуже твердий і товстий папір.
Потім зібрати аплікацію на вирізаній рамці, приклеюють у визначеній послідовності і висушують.
Але при вирізуванні слід пам’ятати, що картон треба використовувати економно.
Сьогодні ми працюємо з картоном,
гарбузовим насінням,
шаблоном рамки,
тому нам будуть необхідні певні інструменти. Перевіримо, чи всі готові до сьогоднішнього уроку.
Я загадую загадку, а ви відповідь мені показуєте.
На папері походила,
Слід свій залишила.
Олівець
Два однакових ножі,
Дуже зустрічі зраділи,
Обнялись, і, роз’єднати
Їх уже ніхто не зміг.
Підкажіть, як називати
Почали відтоді їх?
Ножиці
Кого хочеш загружу,
Щоб жили у мирі
Скло, пластмаса й шкіра,
Целофан, хутро й бетон,
Пінопласт, папір, картон…
Зрозуміли, хто я?
Клей
Марно трудився олівець.
Гумка
Треба завжди їх мати.
Лінійка
Хоч і здаються малими,
Можеш все робити ними:
І писати, й майструвати…
Хто вони, зумій вгадати.
Пальці
Так, найголовніші в будь – якій справі – руки людини недаремно прислів’я мовить:
Руки твої – найкращий клад,
Коли зумієш їм дати лад.
Цікаво знати!
Гарбуз корисна овочева культура відомо кожному. Багато хто любить кашу з м'якоттю гарбуза, а насіння сушать, підсмажують із задоволенням гризуть їх. Але в чому користь гарбузового насіння.
Дієтологи вважають, що користь гарбузового насіння значніше, ніж соняшникового. Насіння гарбуза на 36-52% складаються з жирного масла. Це прекрасне джерело вітамінів, мікроелементів. Вони містять вітаміни Е, С, В, кратіноіди, білки, пектини, ефірні масла, смолисті речовини, натуральні цукри, залізо, мідь, цинк, магній, фосфор. Всі ці речовини і органічні сполуки необхідні людині для нормальної життєдіяльності.
VIIІ. Правила ТБ і ГП.
Учень – інженер з ТБ розповідає інструктаж.
Перевіримо як ви засвоїли ці правила.
Щоб папери обробляти,
Інструменти треба мати.
Звуться як вони, скажіть?
Учні: Шило, ножиці, ножі!
Що повинен кожен знати,
Щоб безпечно працювати?
Учні: До ножа, до ножиць, шила
Треба вміння, а не сила.
Правила користування клеєм
1) Клей треба наносити пензликом від середини до країв.
2) При потраплянні клею на одяг його слід негайно змити водою.
3) Для притискання елементів аплікації і витирання рук треба користуватися матер’яною серветкою.
4) Закінчивши роботу, клей потрібно щільно закрити, пензлик і посуд помити.
Настанова вчителя.
Завдання треба виконувати точно, акуратно. Економно витрачайте матеріали, добираючи самостійно їх та інструменти. Все необхідне для роботи розкладіть перед собою: інструменти, якими працюватимете правою рукою – праворуч, лівою – ліворуч; ті, що ними користуватиметесь частіше – ближче до себе.
Працюйте обережно, щоб не поранитись ножицями.
VХ.Самостійна робота учнів.
- І так, наша робоча зміна розпочалась.
Справжній майстер виконує свою роботу з музикою. Від цього вироби у майстра стають ще кращими і робота викликає піднесений найстрій.
Включаю музику і діти працюють. Я ходжу по при робочі місця. При необхідності бригадир допомагає учням – художникам – декораторам.
X.Фізкультхвилинка.
Виробнича гімнастика.
Сонечко прокинулося, потягнулось.
В різні боки повернулось.
Потім весело всміхнулось.
Кругом себе обернулось.
Стали квіти оживати,
Пташки пісеньки співати.
Діти стали танцювати,
Миле сонечко вітати.
- Провів інструктаж інструктор по спорту.
ХІ. Продовження самостійної роботи
- Будемо продовжувати нашу роботу. А я скажу вам вдалі прислів’я. Прислухайтесь до них.
ХІІ. Випробування виробів та усунення недоліків.
- Ану, бригадире, подивіться як працює ваша бригада.
Вчитель через бригадира дає вказівки.
ХІІІ. Оздоблення виробів.
ХІV. Оформлення виставки кращих художніх робіт.
ХV. Прибирання робочих місць.