Урок "Картинна галерея. Виготовлення рамки."

Про матеріал
Даний урок навчить учнів виготовляти рамки. Ознайомить з професією художника – декоратора. Ознайомить з поняттям: «аплікація», «картон», «ескіз»; розвиває почуття прекрасного, формує високі естетичні смаки, а також розвиває мислення, мовлення, дрібні м’язи рук; виховує повагу до людей праці, позитивне ставлення до праці,працелюбства.
Перегляд файлу

ТЕМА: Картинна галерея. Виготовлення рамки.

МЕТА:

Навчити учнів виготовляти рамки. Ознайомити з професією

       художника – декоратора. Дати поняття: «аплікація», «картон», «ескіз»;

       розвивати почуття прекрасного, формувати високі естетичні

        смаки, а також розвивати мислення, мовлення, дрібні м’язи рук;

      виховувати повагу до людей праці, позитивне ставлення до праці,

          працелюбства.

ТИП УРОКУ:  урок засвоєння нових знань

ОБЛАДНАННЯ:

Матеріали:  зразок  готового виробу, його деталей, шаблони, клей, пензлик, ножиці, простий олівець, кольоровий папір, гарбузове насіння.

Візуальний ряд: мультимедійна презентація.

Музичний ряд: легка інструментальна музика, «Пори року» П.І. Чайковського.

МІЖПРЕДМЕТНІ ЗВ'ЯЗКИ: література, музичне мистецтво, трудове навчання.

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ:  наприкінці  уроку учні повинні:

Знати –  шляхи декоративної стилізації реальної форми, ефекти поєднання великих і дрібних елементів у композиції.

Вміти – узгоджувати декоративне оздоблення з формою предмета, використовувати елементарні прийоми об'ємної трансформації паперу залежно від задуму.

Хід уроку

І. Підготовка робочих місць

На перерві чергові під керівництвом учителя розкладають на кожному робочому місці всі необхідні матеріали й інструменти. Класовод підготовляє наочні посібники.

 

ІІ. Організаційний момент

Раді вітати вас в нашій оселі,

Зичимо щастя, здоров’я й добра!

-         А  тепер:

Сядьте, діти, всі гарненько,

Руки покладіть рівненько,

Голову вище підніміть,
Свої плечі розведіть.

Мені діти, усміхніться,

Веселіше подивіться.

І скажіть, які слова стануть девізом сьогоднішнього уроку:

 

3 клас наш,

Він  не підведе,

Вньому друзів є багато –

Всі працюємо завзято.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Сьогодні ми будемо працювати на художній фабриці. Ви будете малими художниками.

-       Що роблять художники?

А чи знаєте ви, що художники не лише малюють картини, а й оформлюють книги, наочні посібники, посібники до різних ігор, іграшки, сувеніри до святкових дат, прикрашають святкові костюми, оформляють стінгазети, стенди, виставки, різні приміщення.

 Художників, які виготовляють та оздоблюють предмети побуту, ще називають художниками – декораторами. І от сьогодні ви будете не просто художниками, а художниками – декораторами.

А працювати ми будемо в аплікаційному цеху. І будемо робити рамку для своїх найкращих робіт , щоб продемонструвати їх на виставці.

   Аплікація – це один з видів образотворчої техніки, основаної на вирізанні, накладанні різних форм і закріпленні їх на іншому матеріалі, який прийнятий за фон.

Длявиготовлення рамки  використовують різні матеріали: шкіру, кору дерев, тканину, папір, і інші природні та штучні матеріали. Рамки можуть бути різної форми : круглі,  квадратні, овальні, прямокутні…

Виберемо бригадира, тепер контролера та інженера з техніки безпеки і інструктора по спорту.

 

G:\аніммації\45.pngG:\аніммації\45.pngG:\аніммації\45.pngG:\аніммації\45.png 

 

 

 

Бригадир

Контролер

Інженер з ТБ

Інструктор по спорту

 

 

ІV. Перегляд мультимедійної презентації «Картинна галерея»

V. Поетична хвилинка

Намалюю я картину,

Хатку, котика під тином.

Ще її я обрамлю,

В гарну рамку, оттаку!

VІ. Технологія виготовлення виробу

Виготовлення рамки починається з виробу форми, підбору паперу,

обведення шаблонів, вирізання деталей, наклеювання і сушіння.

 

 

VIІ. Планування наступних трудових дій, відбір матеріалів та інструментів

Ескіз – конструкторський документ разового використання без креслярський інструментів.

Шаблон рамки  треба лицевою стороною накласти на зворотню сторону кольорового картону, обвести і вирізати.

  Картон – це дуже твердий і товстий папір.

Потім зібрати аплікацію на вирізаній рамці, приклеюють у визначеній послідовності і висушують.

  Але при вирізуванні слід пам’ятати, що картон треба використовувати економно.

  Сьогодні ми працюємо з картоном,

 

 

C:\Users\Олег\Desktop\МАЛЮВАННЯ\825.jpeg

 

 

 

гарбузовим насінням,

 

 

C:\Users\Олег\Desktop\МАЛЮВАННЯ\09.png

 

шаблоном рамки,

C:\Users\Олег\Desktop\МАЛЮВАННЯ\л.jpg

 

 тому нам будуть необхідні певні інструменти. Перевіримо, чи всі готові до сьогоднішнього уроку.

  Я загадую загадку, а ви відповідь мені показуєте.

  1. Довга паличка тоненька

На папері походила,

Слід свій залишила.

Олівець

  1. Майстер викував уміло

Два однакових ножі,

Дуже зустрічі зраділи,

Обнялись, і, роз’єднати

Їх уже ніхто не зміг.

Підкажіть, як називати

Почали відтоді їх?

Ножиці

  1. Я без діла не лежу –

Кого хочеш загружу,

Щоб жили у мирі

Скло, пластмаса й шкіра,

Целофан, хутро й бетон,

Пінопласт, папір, картон…

Зрозуміли, хто я?

                             Клей

  1. Якщо їй даси роботу,

Марно трудився олівець.

Гумка

  1. Щоб дві крапочки рівнесенько з’єднати,

Треба завжди їх мати.

Лінійка

C:\Users\Олег\Desktop\МАЛЮВАННЯ\шл.jpg

 

  1. П’ять братів, п’ять силачів

Хоч і здаються малими,

Можеш все робити ними:

І писати, й майструвати…

Хто вони, зумій вгадати.

Пальці

C:\Users\Олег\Desktop\МАЛЮВАННЯ\ап.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Так, найголовніші в будь – якій справі – руки людини недаремно прислів’я мовить:

  Руки твої – найкращий клад,

  Коли зумієш їм дати лад.

 

Цікаво знати!

  Гарбуз корисна овочева культура відомо кожному. Багато хто любить кашу з м'якоттю гарбуза, а насіння сушать, підсмажують із задоволенням гризуть їх. Але в чому користь гарбузового насіння.

  Дієтологи вважають, що користь гарбузового насіння значніше, ніж соняшникового. Насіння гарбуза на 36-52% складаються з жирного масла.  Це прекрасне джерело вітамінів, мікроелементів. Вони містять вітаміни Е, С, В, кратіноіди, білки, пектини, ефірні масла, смолисті речовини, натуральні цукри, залізо, мідь, цинк, магній, фосфор. Всі ці речовини і органічні сполуки необхідні людині для нормальної життєдіяльності.

VIIІ. Правила ТБ і ГП.

Учень – інженер з ТБ розповідає інструктаж.

  1. Як передавати ножиці.
  2. Як їх тримати.
  3. Як різати, щоб не поранитись.

Перевіримо як ви засвоїли ці правила.

  Щоб папери обробляти,

  Інструменти треба мати.

  Звуться як вони, скажіть?

Учні: Шило, ножиці, ножі!

  Що повинен кожен знати,

  Щоб безпечно працювати?

Учні: До ножа, до ножиць, шила

          Треба вміння, а не сила.

 

Правила користування клеєм

1) Клей треба наносити пензликом від середини до країв.

2) При потраплянні клею на одяг його слід негайно змити водою.

3) Для притискання елементів аплікації і витирання рук треба користуватися матер’яною серветкою.

4) Закінчивши роботу, клей потрібно щільно закрити, пензлик і посуд помити.

  Настанова вчителя.

Завдання треба виконувати точно, акуратно. Економно витрачайте матеріали, добираючи самостійно їх та інструменти. Все необхідне для роботи розкладіть перед собою: інструменти, якими працюватимете правою рукою – праворуч, лівою – ліворуч; ті, що ними користуватиметесь частіше – ближче до себе.

Працюйте обережно, щоб не поранитись ножицями.

VХ.Самостійна робота учнів.

-      І так, наша робоча зміна розпочалась.

  Справжній майстер виконує свою роботу з музикою. Від цього вироби у майстра стають ще кращими і робота викликає піднесений найстрій.

Включаю музику і діти працюють. Я ходжу по при  робочі місця. При необхідності бригадир допомагає учням – художникам – декораторам.

X.Фізкультхвилинка.

Виробнича гімнастика.

Сонечко прокинулося, потягнулось.

В різні боки повернулось.

Потім весело всміхнулось.

Кругом себе обернулось.

Стали квіти оживати,

Пташки пісеньки співати.

Діти стали танцювати,

Миле сонечко вітати.

 

-  Провів інструктаж інструктор по спорту.

 

ХІ. Продовження самостійної роботи

- Будемо продовжувати нашу роботу. А я скажу вам вдалі прислів’я. Прислухайтесь до них.

 

  • Одна голова добре, а дві краще.
  • Хто мовчить, той двох навчить.
  • Хто спішить, той людей смішить.

 

ХІІ. Випробування виробів та усунення недоліків.

-      Ану, бригадире, подивіться як працює ваша бригада.

  Вчитель через бригадира дає вказівки.

 

 

ХІІІ. Оздоблення виробів.

 

            ХІV. Оформлення виставки кращих художніх робіт.

    ХV. Прибирання робочих місць.

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Олег\Desktop\МАЛЮВАННЯ\дж.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Олег\Desktop\МАЛЮВАННЯ\зх.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Олег\Desktop\МАЛЮВАННЯ\єж.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Олег\Desktop\МАЛЮВАННЯ\нгшл.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Олег\Desktop\МАЛЮВАННЯ\ро.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Олег\Desktop\МАЛЮВАННЯ\рн.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Олег\Desktop\МАЛЮВАННЯ\тьл.jpg 

 

 

 

C:\Users\Олег\Desktop\МАЛЮВАННЯ\ол.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Олег\Desktop\МАЛЮВАННЯ\113819_original.jpg

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Пироженко Віта
Пов’язані теми
Мистецтво, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
8 листопада 2023
Переглядів
145
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку