Конспект уроку для 5-го класуз Англійської мови на тему "Опис зовнішності за картинкою. Відомі люди. Зовнішність, характер."»

Про матеріал

Індивідуальні завдання на картках, наочність, презентація. Використання інтерактивних методів навчання на уроці: парна робота, групова робота, підготовка до створення проектної роботи, застосування мультимедії на уроці.

Перегляд файлу

 

Тема: Опис зовнішності за картинкою. Відомі люди.
             Зовнішність, характер. Проектна робота.

Мета: активізувати  навички вживання вивчених лексичних одиниць по темі в
             усному та писемному мовленні;

             удосконалювати навички аудіювання та читання;

             тренувати у вживанні граматичних структур have got/has got;

             навчати описувати зовнішність за картинкою;

            розвивати комунікативні здібності учнів, мовну здогадку та увагу;

            виховувати інтерес до вивчення англійської мови.

 

Тип уроку: комбінований.

 

Обладнання:  Enterprise 1 (Students book, Workbok, audios); тематичні картинки для лексики, картинки з віршами, роздатковий матеріал з текстом для читання, граматична таблиця (have/has got);презентація.

 

Хід уроку

І. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення.

   1.Привітання.

   2. Уведення в іншомовну атмосферу.

         Rhyme


Point to the window

Point to the door

Point to the ceiling

Point to the floor.

Clap your hands together

One, two, three

Now sit down and look at me.

Look at me one,

Look at me two,

Look at me three.

               Can you see me?

Yes, we can.

Listen to me one,

Listen to me two,

Listen to me three.

Can you hear me?

Yes, we can.

Are you glad to see me?

Yes, we are glad to see you.

Then smile to me.

Thank you.

 


 

3.Повідомлення теми та мети уроку
       (слайд 1).

   The theme of our lesson is ‘Appearance’. Today we are going to listen to the dialogues, to read the text and to refresh the using of the verb have got. And we shall train to describe people.


      4.Poem “Mr. Pratt”
            (with a picture (slide 2))

Mr. Pratt is very fat.

Mr. Lynn is very thin.

Mr. Hall is very tall.

Mr. Cort is very short.

Who is fat? Mr. Pratt.

Who is thin? Mr. Lynn.

Who is tall? Mr. Hall.

Who is short? Mr. Cort.  

 

 

   5.Revising the words with pictures and making own sentences (слайд 3-12).

 

 


 

ІІ. Основна частина уроку.

   1.Подання тексту для аудіювання (SB ex.3, p.12)

       1)Етап підготовки до аудіювання (слайд 13)

             Match the opposites (blackboard)

                Young               short     

                Short                dark

                 Curly               old

                 Blonde            slim

                 Fat                   long

                tall                    straight

 

      2) Етап аудіювання (аудіо запис , SB ex.3, p.12, слайд14)

Match the sentences  to the speakers (слайд15)

“I can play tennis very well”                   Mario

“I have got green eyes”

“I love playing computer games”          Pierre

“ I like playing the guitar”   

“ Hope to hear from you soon”              Anna

“I love dancing”

“I like skiing”

 

 

2.  Розвиток навичок граматики та письма.

     1)Повторення вживання have/has got (Таблиця на дошці , слайд 16).

  2) Тренування у вживанні have/has got(дошка, слайд 17)

       Fill in have, haven’t, has,   hasn’t (blackboard)

  1. I … got a TV, but I… got a computer.
  2. Tom … got wrinkles.
  3. … you got a brother?

Yes, I …, but I… got a sister.

  1. The uncle … got dark curly hair.
  2. My granny … got glasses. She can’t see well.

 3. Фізкультхвилинка (слайд 18).

 

4.Подання тексту для читання (слайд 19).

     1)Етап підготовки до читання
     (бесіда за картинкою до тексту).

        Who can you see in the picture?

        What does she look like?

        What colour are her eyes?

        Is her hair short or long?

     2) Етап читання

Read the text and say if the sentences true or false

(слайд 20)

    Hi!

    My name is Helen. I am from the USA.

    I have got straight dark hair and brown eyes.  I am tall and slim. Friends call me Smiler. It is not my real name. It  is my nickname. They call me Smiler because I am kind and friendly.

    I have got a family. There are three children in my family: two brothers,

Bill and Tom, and me. I have got two pets, too. They are dogs. They are called

Rex and Blacky. I walk and feed them.
    Have you got a pet?

    Please write me about your family and your pets.

            Love,  Helen.

      3) Етап перевірки прочитаного тексту

True or false

  1. Helen is from Canada.
  2. She has got straight blonde hair.
  3. Her eyes are brown.
  4. She is tall and fat.
  5. Helen has not got a nickname.
  6. She is friendly.
  7. There are tree children in her family.
  8. Helen has two sisters.
  9. Rex and Blacky are cats.      

5.Розвиток усного мовлення. Опис зовнішності за картиною, використовуючи схему на дошці (слайд 21-22).

Group-work. Speaking

Try to guess: Who is this person?

Detective agency 1 “Moonlighting”

Detective agency 2 “Stars”

Detective agency 3 “Sunshining”

 

Describe one of the persons using a picture

  This is ….

  1. He /She is … (young/middle aged/old).
  2. He /She is … (tall/of medium height/short).
  3. He /She has got … (long/short/dark/blond(e)/grey/red) hair.
  4. His/ Her hair is … (straight/curly/wavy).
  5. His/ Her eyes are … (blue, green …  ).
  6. He / She is … (kind, friendly, clever, shy, funny…).

 

 

ІІІ. Заключна частина уроку

   Homework :

 

Write about your best friend, favourite sportsman or popstar.

Use a plan:

First name

Family name

City/Town

Country

Age

Appearance

Likes

Can do

 

Work  Book p.11, ex.13.

 

Remember!

“A friend in need is a friend indeed”

“All is not gold that glitters”

“Appearances are deceptive”

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Каращук Фаїна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
12 березня 2018
Переглядів
3089
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку