КОНСПЕКТ УРОКУ ІЗ ВИКОРИСТАННЯМ ІННОВАЦІЙНИХ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
НА ТЕМУ «ХОБІ ТА ІНТЕРЕСИ» (5 КЛАС)
Тема: Хобі та інтереси.
Мета :
-освітня:
А) розширювати кругозір учнів та підвищувати загальну культуру;
Б) розвивати вміння вести бесіду в межах даної теми;
В) розвивати логічне мислення, пам’ять та увагу.
- розвивальна:
А) розвивати інтелектуальну, емоційну та мотиваційну сфери особистості учнів;
Б) розвивати навички високого рівня (порівняння, аналіз та синтез).
- виховна:
А) формувати навчики та вміння інтелектуальної праці;
Б) розвивати пізнавальну активність учнів та підвищувати мотивацію до комунікації англійською мовою.
Практичні цілі:
А) в кінці уроку учні зможуть:
- називати хобі та інтереси і пояснювати, що це;
- запитувати про хобі та відповідати на запитання типу “What’s your hobby? Why?”
- розказувати про власні хобі, використовуючи зорові опори,
- читати про цікаві хобі , виконувати завдання, використовуючи QR-сканери,
- будувати стверджувальні речення у Present Simple Tense (теперішній простий час)
Обладнання:
Procedure
І. The organization part (7-10 min)
1) Greeting : singing “Hello Song” (https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8)
2) Warm-up
a) Speaking Pens (додаток 1)
b) Doing rebuses(hobbies and games) (додаток 2)
II. The main part of the lesson (20-25 min)
Vocabulary Box
Using flashcards “Hobbies and interest” , teacher introduces the new words and word-combinations
Camera, cartoon,coin, stamp , to collect ,fair ,be fond of , be interested in,
take pictures (photos)
Listen and read about hobbies and interests in “School Hobby Fair”
Answer the questions:
Read the text again and say if the statements are true or false (ex.2, p.57)
1.Olena is at School Hobby Fair. (False)
2 Petro collects stamps and coins. (False)
3 Borys makes cartoons.(True)
4 His new cartoon is called Pencil Box.(False)
5 Cartoon has got 2000 drawings.(True)
6 Borys uses his computer. ( False)
Today we have to talk about hobbies and interests. Expecially about collecting. So, what does it mean “COLLECT” ?
(Pupils answers “bring or gather together (a number of things)”.)
What things can we collect? (Everything)
Present Simple Tense
(Ex.4,p.57 )
Make the sentences
1The children (volleyball) – The children play volleyball.
2 Mary (piano) - Mary plays the piano.
3 Nelly and Victor (badminton) - Nelly and Victor play badminton.
4 My elder sister (guitar) - My elder sister plays the guitar.
5 Caroline (basketball) - Caroline plays basketball.
6 The boys (hockey) - The boys play hockey.
Using Instagram-templates (додаток 5), make a mini-project about famous people collection. Guess who that person is and find the information about his/her collection.
III. The ending part of the lesson (7-10 min)
Colour Point Line (from 1-10 points) (додаток 6)
What’s your today point? Why?
What’s stage of the lesson was the most difficult? The less difficult?
Make 5 sentences about your hobby.( Use Facebook Templates)
Додаток 1
Додаток 2
Додаток 3
Додаток 4
Додаток 5
Додаток 6
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|