конспект уроку для 5 класу на тему:"Хобі та інтереси"

Про матеріал
КОНСПЕКТ УРОКУ ІЗ ВИКОРИСТАННЯМ ІННОВАЦІЙНИХ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ НА ТЕМУ «ХОБІ ТА ІНТЕРЕСИ» (5 КЛАС)
Перегляд файлу

КОНСПЕКТ УРОКУ ІЗ ВИКОРИСТАННЯМ ІННОВАЦІЙНИХ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ

НА ТЕМУ «ХОБІ ТА ІНТЕРЕСИ» (5 КЛАС)

Тема: Хобі та інтереси.

Мета :

-освітня:

А) розширювати кругозір учнів та підвищувати загальну культуру;

Б) розвивати вміння вести бесіду в межах даної теми;

В) розвивати логічне мислення, пам’ять та увагу.

- розвивальна:

А) розвивати інтелектуальну, емоційну та мотиваційну сфери особистості учнів;

Б) розвивати навички високого рівня (порівняння, аналіз та синтез).

- виховна:

А) формувати навчики та вміння інтелектуальної праці;

Б) розвивати пізнавальну активність учнів та підвищувати мотивацію до комунікації англійською мовою.

Практичні цілі:

А) в кінці уроку учні зможуть:

- називати хобі та інтереси і пояснювати, що це;

- запитувати про хобі та відповідати на запитання типу “What’s your hobby? Why?”

- розказувати про власні хобі, використовуючи зорові опори,

- читати про цікаві хобі , виконувати завдання, використовуючи QR-сканери,

- будувати стверджувальні речення у Present Simple Tense (теперішній простий час)

Обладнання:

  1. Підручник О.Карп’юк “English 5” (Видавництво Астон, 2018)
  2. Warm-up pens (додаток 1)
  3. Ребуси-головоломки  “Hobbies”.(додаток 2)
  4. Флешкартки “Hobbies and interests”
  5. Шаблони для Mind Map “Collecting”(додаток 3 )
  6. Завдання з QR –кодами (прочитай та з’єднай) (додаток 4)
  7. Фото (Instagram-шаблон) відомих людей для міні-проектної роботи “Famous people collections” (додаток 5)
  8. Кольорова стрічка для рефлексії  “Colour Point Line”(1-10 points)(додаток 6)

 

 

 

Procedure

І. The organization part (7-10 min)

1) Greeting : singing “Hello Song” (https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8)

2) Warm-up

a) Speaking Pens (додаток 1)

b) Doing rebuses(hobbies and games) (додаток 2)

II. The main part of the lesson (20-25 min)

  1. Listening
  1. Pre-listening

Vocabulary Box

Using flashcards “Hobbies and interest” , teacher introduces the new words and word-combinations

Camera, cartoon,coin, stamp , to collect ,fair ,be fond of , be interested in,

take pictures (photos)

  1. Listening : ex.1, p.56

Listen and read about hobbies and interests in “School Hobby Fair”

  1. Post-listening

Answer the questions:

  • Where is Oleh Kryvoshapko? (at School Hobby Fair)
  • Who has got an unusual collection? (Petro Doroshenko)
  • What does Petro collect? ( different rocks)
  • Which rock is from the Pacific Ocean: the biggest or the smallest? (the smallest)
  • What hobby has Borys Ivanchenko got? (cartoon animation)
  • What’s the Borys’ cartoon called? (the Pencil Man)
  • How many drawings has Borys’ cartoon got? (2000 )
  • What equipment does Borys use making a cartoon? (a camera)
  1. Reading

Read the text again and say if the statements are true or false (ex.2, p.57)

1.Olena is at School Hobby Fair. (False)

2 Petro collects stamps and coins. (False)

3 Borys makes cartoons.(True)

4 His new cartoon is called Pencil Box.(False)

5 Cartoon has got 2000 drawings.(True)

6 Borys uses his computer. ( False)

  1. PT activity – let’s have a rest and sing “Head,shoulders, knees and tows” –song (https://www.youtube.com/watch?v=ZanHgPprl-0 )
  2. Speaking

Today we have to talk about hobbies and interests. Expecially about collecting. So, what does it mean “COLLECT” ?

(Pupils answers “bring or gather together (a number of things)”.)

What things can we collect? (Everything)

  1. Making a Mind Map (додаток 3)- discussing in groups
  2. Read and match (додаток 4) – using QR-scanner read the text about amazing collections in the world 
  1. Grammar Box

Present Simple Tense

(Ex.4,p.57 )

Make the sentences

1The children (volleyball) – The children play volleyball.

2 Mary (piano) - Mary plays the piano.

3 Nelly and Victor (badminton) - Nelly and Victor play badminton.

4 My elder sister (guitar) - My elder sister plays the guitar.

5 Caroline (basketball) - Caroline plays basketball.

6 The boys (hockey) - The boys play hockey.

  1. Writing

Using Instagram-templates (додаток 5),  make a mini-project about famous people collection. Guess who that person is and find the information about his/her collection.

III. The ending part of the lesson (7-10 min)

  1. Reflection

Colour Point Line (from 1-10 points) (додаток 6)

What’s your today point? Why?

What’s stage of the lesson was the most difficult? The less difficult?

  1. Home task

Make 5 sentences about your hobby.( Use Facebook Templates)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

WARM UP 4TH (3).png

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

 

WARM UP 4TH(1).png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

WARM UP 4TH(5).png

 

 

WARM UP 4TH(4).png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 4

hjk.pngghgv.png

 

 

instag3.pnginstag2.pngДодаток 5

instag5.pnginstag4.pnginstag6.pnginstag1.png

Додаток 6

 

 

1

 

 

 

2

 

 

 

3

 

 

 

4

 

 

 

5

 

 

 

6

 

 

7

 

 

 

8

 

 

 

9

 

 

 

10

 

 

 

 

docx
До підручника
Англійська мова (5-й рік навчання) 5 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
18 березня 2022
Переглядів
1228
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку