Конспект уроку для 5 класу "Повідомлення, інформація. Дані. Інформаційні процеси."

Про матеріал
Конспект уроку для 5 класу "Повідомлення, інформація. Дані. Інформаційні процеси."
Перегляд файлу

Урок 2. Повідомлення, інформація. Дані. Інформаційні процеси.

Формування компетентностей:

предметна компетентність:

  •      навчальна: сформувати уявлення про інформацію, дані, повідомлення, інформаційні процеси; сформувати вміння наводити приклади даних, повідомлень, інформаційних процесів; сформувати вміння розпізнавати різновиди інформаційних процесів;
  •      розвивальна: розвивати логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати;
  •      виховна: виховувати інформаційну культуру, виховання уміння працювати в групі; формування позитивного ставлення до навчання.

ключові компетентності:

  •      спілкування державною мовою: формувати вміння висловлюватися та спілкуватися на тему сучасних інформаційних технологій із використанням відповідної технології;
  •      уміння вчитися впродовж життя: сприяти усвідомленню відповідальності за власне навчання;

Тип уроку: комбінований.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.

Програмне забезпечення: Microsoft Office, браузер.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • привітання
  • перевірка присутніх
  • перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. Перевірка домашнього завдання

  1. Які об’єкти є предметами, а які – явищами? Наведіть приклади предметів та явищ.

Предметами є, наприклад, такі об'єкти:  людина, кіт, підручник, олівець, полуниця, автомобіль, комп'ютер, телевізор, стілець, човен, дерево, огірок тощо

 Явищами є дощ, рух велосипедиста, обертання нашої планети навколо Сонця, снігопад, гроза тощо.

 Предмети та явища можуть відрізнятися тим, що об'єкти – існують тривалий час, а явища – можуть існувати тільки у короткочасній перспективі.

  1. Що таке об’єкт? Що таке властивість об’єкта?

Об'єкт – це будь-який предмет чи явище.

 Властивість об'єкта – це його параметри, атрибути або характеристики.

  1. Як змінити значення властивості об’єкта?

 

Для того, щоб змінити значення властивості будь-якого об'єкта – потрібно виконати якусь дію над цим об'єктом.

  1. Що таке програмний об’єкт? Які програмні об’єкти ви використовували під час роботи з вікнами програм?

Програмний об'єкт – це об'єкт, що використовується у комп'ютерній програмі.

Під час роботи з вікном програми текстовий редактор я використовував кнопки головного меню, кнопки керування вікном.

  1. Які є способи виконання дій над програмним об’єктом?

Є такі способи виконання дій над програмним об'єктом:

  •   з використанням контекстного меню;
  •   з використанням вікна програми;
  •   з використанням натискання певної клавіші або сполучення клавіш клавіатури.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

ІV. Мотивацій навчальної діяльності

V. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)

Робота з підручником: § 1.2

VІ. Фізкультхвилинка

VІI. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Виконайте завдання

1. Назвіть органи чуття, якими людина сприйняла, що:

  •         а) язиком (смак).
  •         б) вухами (звук),
  •         в) очима (зір),
  •         г) руками (дотик),
  •         д) руками (дотик),
  •         с) носом (нюх).

Практичне завдання.

Робота за комп’ютером

  1.     Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2.     Інструктаж учителя.

Підручник с. 17

  1.     Практична робота за комп’ютерами.
  2.     Вправи для очей.

 

Виконайте завдання

5. Наведіть приклади даних, які ви використовуєте в навчальному процесі на уроках з музичного мистецтва, математики, історії. Запишіть по два приклади з кожного навчального предмета в текстовий документ, який збережіть у вашій папці з іменем завдання 1.2.4.

  •         На уроках музичного мистецтва використовуймо комп'ютер для якісного відтворення музичного твору
  •         На уроках історії можна використати телефон з дозволу вчителя для запису уроку і потім використовувати цей звукозапис для підготовки до наступних занять.
  •         На уроках математики - калькулятор, для виконання математичних обчислень.

VIІІ. Підсумки уроку

Дайте відповіді на запитання

  1. Як людина сприймає повідомлення? Які бувають повідомлення за способом сприйняття?

Людина сприймає інформацію через такі органи: очі, ніс, вуха тощо.

Бувають такі повідомлення за способом сприйняття: візуальні, звукові, смакові, нюхові, тактильні.

 

  1. Що таке дані? Хто або що може опрацьовувати дані?

Дані – це повідомлення, які подано так, що їх зручно зберігати, передавати та опрацьовувати. Дані можуть опрацювати людина та комп'ютер.

  1. Які носії повідомлень ви використовуєте?

Носії повідомлень: зошит, книжка, флеш-карта, оптичні диски.

 

  1. Які процеси називаються інформаційними?

Процеси передавання, опрацювання, зберігання повідомлень називають інформаційними процесами.

 

  1. У чому полягають процеси зберігання, передавання, опрацювання повідомлень?

Процеси зберігання, передавання та опрацювання повідомлень полягає в тому, що її так зручно транспортувати та обробляти.

Рефлексія

1. Що нового ви сьогодні дізналися?

2. Чого навчилися?

3. Чи виникали труднощі?

IХ. Домашнє завдання

Підручник п. 1.2 ст. 11-17

Х. Оцінювання роботи учнів

docx
Додано
16 жовтня
Переглядів
114
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку