КОНСПЕКТ УРОКУ для закладів загальної середньої освіти учнів 6 класу

Про матеріал
КОНСПЕКТИ УРОКІВ для закладів загальної середньої освіти учнів 6 класу, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти відповідно до модельної навчальної програми «Географія. 6-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Кобернік С. Г., Коваленко Р. Р., Гільберг Т. Г., Даценко Л. М.)
Перегляд файлу

Розділ І. ВСТУП ДО ГЕОГРАФІЇ

Тема 1. Що вивчає географія

 

 

Урок №  1                                          Дата                                                Клас 6

Тема уроку: Географія як наука про Землю, її природу, населення, його господарську діяльність, взаємодію природи та людства. Значення географічних знань для життя та діяльності людини.

Формування предметних компетентностей:  пояснює географію як науку, населення та його господарську діяльність, про взаємодію природи і людства

Формування ключових компетентностей: саморозвитку й самоосвіти - створення проблемних ситуацій, уміння розв’язувати завдання; інформаційної – відпрацювання вмінь робити висновки й узагальнення; соціально-трудової – вміння, спираючись на отримані знання, самостійно працювати, розвивати гнучкість отриманих знань; комунікативної – вміння працювати в групі.

Тип  уроку: формування компетентностей

Методи  та  прийоми:

a) інформаційно-рецептивний:  словесний, наочний (демонстрація  роздаткового матеріалу),  розповідь, бесіда

б) інтерактивні: ігри, тести, програмовані  завдання;

в) пошукові: групові  форми  роботи, взаємопов’язані  запитання.

Міжпредметні  зв’язки: історія, біологія,  хімія, фізика, пізнаємо природу

Форми організації навчальної діяльності: фронтальна, індивідуальна, парна

Наскрізні змістові лінії

Екологічна безпека та сталий розвиток

Усвідомлює дбайливе ставлення до природи, дотримується правил безпечної поведінки в природі. Орієнтує на формування в учнів екологічної свідомості для збереження і захисту довкілля.

Здоров’я і безпека

Сприяє  розвитку  інтересу до географічних наук.

Громадянська відповідальність

Пояснює на конкретних прикладах значення географії для життєдіяльності людини, добираючи інформацію з різних джерел.

Хід уроку

I.    Організаційний    момент.

«Термометр»

Учитель пропонує поставити крапку на термометрі відповідно до тієї температури, на скільки учень відчуває готовим себе до уроку. Чим вищий градус – тим впевненіше почуває себе учень.

Картинки по запросу термометр настрою

 

ІІ. Актуалізація опорних знань, повідомлення теми й мети

Вивчаючи природознавство ви, мабуть, уже дізналися, що  планета, на якій ми з вами живемо, називається Земля і вона є частиною великої Сонячної системи, яка входить до складу однієї з багатьох галактик Всесвіту-галактики Чумацький шлях.

Історія Землі формувалася майже 5 млрд. років, і протягом цього часу вона постійно змінювалася. 

На початку свого існування Земля була  велетенською розжареною кулею без води та життя, з її надр постійно виливалася на поверхню розжарена кам’яна маса, що, застигаючи, дала початок височезним горам, які піднімалися вгору на тисячі метрів. Гори руйнувалися, утворюючи величезні рівнинні ділянки.

Та ось на нашій планеті з’явилася перша вода. Вона вкрила льодяними шапками вершини гір та поверхню біля полюсів, але більшу частину Землі перетворила на блакитні простори океанів. Проте залишилися ділянки, де води майже не було - це сухі пустелі, що вкривали величезні піщані горби. По океану були розкидані чудові острови з м’яким та вологим кліматом.

І ось серед океанічних хвиль з’явилися перші живі організми, що заселили океани, а потім ожили й ділянки суходолу, вкрилися лісами острови й материки. Природа Землі розцвіла різними барвами.

50 тис.років тому  на планеті з’явилися люди.

Наша планета унікальна. Природа Землі своєрідна, неповторна та разом з цим дуже крихка, її легко зруйнувати, але неможливо  відновити

 

ІІІ. Вивчення нового  матеріалу

« Географія» в перекладі з грецької означає «земле опис» (« Ге» -Земля- від імені  давньогрецької богині Землі Геї, «графо» -пишу).

photos.geni.com/p13/61/ac/7d/81/53444848331d1a6... Географія — одна з найдавніших наук зародилася у країнах Сходу понад 2.5 тис.років тому і на початках мала описовий характер.[3]  Мандрівники, купці, мореплавці подорожуючи, описували природу невідомих раніше земель, жителів,їх побут, заняття.

     Першою людиною, що використала термін «географія», був Ератосфен (276—194 до н. е.). Його заслужено називають    « батьком географії» . Ератосфен не тільки першим назвав науку про Землю «географією», а й досить точно визначив розміри Землі, склав карту світу, ввів поняття «паралелі» і «меридіани».

  •                 Географія – це  наука про  Землю, її природу, населення та його господарську діяльність, про взаємодію природи і людства.

З часом людям стало цього замало, вони прагнули пояснити явища природи, від яких залежало їхнє життя. Наука географія стала перетворюватися на науку, що пояснює явища природи. Минав час, і люди почали прагнути менше залежати від примх природи, тому виникла нагальна потреба в передбаченні природних явищ. Так географія з тієї, що описує, перетворилася на пояснювальну, а потім на науку, що передбачає природні явища та вивчає їхній вплив на людство Землі.

Нині географія -   комплекс наук, кожна з яких вивчає окремі елементи природи.

Які ви знаєте географічні науки?

(геологія, вулканологія, тектоніка, мінералогія, метеорологія, кліматологія, ґрунтознавство, палеогеографія, зоогеографія, ландшафтознавство, геоекологія  та ін.) 

Робота з підручником стор. 8

 

Фізична географія вивчає природне середовище на території всієї земної поверхні та її окремих частин, економічна і соціальна географія дає відомості про населення і його господарську діяльність, картографія – про способи і методи відображення Землі на картографічних творах.

Вивченням свого краю займається географічне краєзнавство, а окремих країн і регіонів світу – географічне країнознавство.

 

Для вивчення будь-якого предмета ви використовуєте різні способи отримання інформації -це і є джерелами знань.

Що ми можемо назвати джерелами географічних знань?

Це різні способи отримання географічної інформації.

Які існують джерела такої інформації?

1.Друковані: підручники, довідники,словники, енциклопедії, журнали, газети, художня література.

2.Картографічні: карти, атласи.

3.Технічні: телебачення, радіо, « Інтернет».

4.Аерокосмічні.

5.Подорожі та спостереження. 

Географія – одна з тих наук, знання якої не тільки формує загальні уявлення про природні закономірності, а й має велике прикладне значення. Географічні знання знадобляться вам у житті, нині важко уявити собі галузь людської діяльності, де не застосовувалися б знання з географії. 

 

Робота з підручником стор. 7

V. Узагальнення і систематизація знань

Склади кросворд , в якому ключове слово географія

Г ідросфера

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 О

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 Р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 Ф

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 Я

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ератосфен

                   екОномічна

Гея

                     пРирода

                     нАселення

       картограФія

Інтернет

             ЗемлЯ

 

1- водна оболонка Землі; 2-«батько географії»; 3- розділ географії, що вивчає господарську діяльність населення; 4- давньогрецька богиня Землі; 5- об’єкт вивчення фізичної географії; 6- люди, що проживають на певній території; 7-  наука, яка займається вивченням, розробкою і створенням географічних карт; 8- найбільш сучасне широке і доступне джерело інформації; 9- наша планета.

 Робота з підручником стор. 9 

VI. Підбиття підсумків

Вправа «Долонька»

Вчитель малює на дошці/фліпчарті долоню (можна використати друкований малюнок) і записує відповіді дітей. Кожен пальчик – це місце, для відповідей на запитання.

https://i2.wp.com/seminar.net.ua/wp-content/uploads/2020/02/85071425_194572101613298_6579490340959420416_n.jpg?resize=805%2C396

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
9 квітня
Переглядів
245
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку