Тема: Звук е, позначення його буквами Ее.
Мета: Ознайомити учнів із буквою, яка позначає останній із голосних звуків, буквою е. Розвивати вміння виконувати звуко-буквені зіставлення у складах і словах. Учити читати таблиці з усіма буквами, які позначають голосні. Розширювати словниковий запас учнів зі звуком е, формувати у дітей навички виразного читання; виховувати любов до природи рідного краю.
Обладнання:ноутбук,складові таблиці, індивідуальні картки-фішки для звукового аналізу;предметні малюнки;індивідуальні картки з чистомовкою на літеру Е;картки з новими словами.
Хід уроку
- Доброго дня, мене звати Яна Віталіївна і я проведу у вас урок навчання грамоти.
ЗОЛОТА РИБКА
На столі стоїть акваріум ,зроблений з картону.
На дошці прикріплена велика золота рибка,зроблена з паперу.
- Загадайте бажання на урок. Золота рибка виконає всі ваші бажання. Візьміть свою рибку з акваріуму та прикрепіть її на велику. Нехай всі ваші бажання збудуться!
З допомогою цієї золотої рибки нас будуть на уроці супроводжувати успіх та удача!(Діти кріплять рибки на дошку)
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
-А почнемо наш урок з повторення вивчених звуків.
Допоможе нам гра ”Озвуч картинку”
1.Голосові вправи
а)вимовте звук(і) як мишка;
б)вимовте звук (у) як ведмідь;
в)відтворіть різною силою голосу наближення автомобіля та його віддалення(а-а-а).
-Що спільне в усіх цих звуках?
-А чим відрізняються?
2. Робота зі скоромовкою. Гра «Дощ, дощик, злива»
Бобер на березі з бобренятами бублики пік.
ІІІ. Оголошення теми уроку і мотивація навчальної діяльності.
Сьогодні на уроці ми вивчатимемо букву, якою позначають останній, шостий, голосний звук. Це звук [е]. Він позначається буквою, яка називається так само — Е, е.
ІV. Вивчення нового звуку.
— Запам’ятайте слова зі звуком [е]. Їх у вірші багато.
Після прослуховування вірша учні називають почуті слова: електричка, екскурсія, екран, небо, берег, пензлик та ін. (За потреби пропоную ще раз послухати вірш, аби учні звернули увагу й на інші слова зі звуком [е]. )
3.Чистомовка. (повторюють за вчителем)
Е-е-е-черепаха довго йде
Ер-ер-ер-прийшла вже тепер
Ем-ем-ем-ми з нею підем
Ед-ед-ед-їсти будем мед.
https://www.youtube.com/watch?v=0meG5Pn_iOI&ab_channel=CreativeTeacher
VІ. Ознайомлення з новою буквою .
Учні роблять висновок, що велика й мала букви різні не тільки за розміром, а й за формою (будовою).
Учні викладають велику букву з паличок та ЛЕГО, а малу формують із кольорової нитки, дротини.
VІІ. Робота з підручником
1 Місце звука у слові.
- . Визначіть , де у словах сонце, екран, ракета чується звук [е], і, відповідно, пишеться буква е.
2.Читання вивчених букв.
- Давайте прочитаємо вивчені букви, подані на екранах (по горизонтальних і вертикальних рядках).с.51
3.Розгадування ребусів.(Робота в парах. )
-Розгадування ребусів (с. 51). (Метелики. Телефони).
«Як орел урятував рибок від кота».
VІІІ. Підсумок уроку.
- З якою буквою ознайомились на сьогоднішньому уроці?
Правильно, ознайомилися з буквою Е, е, якою позначається голосний звук [е]. Вчилися впізнавати та читати її поміж іншими буквами, малими й великими.
-Що було найважчим?
-Що було найцікавішим?
- Покажіть, як ви оціните сьогоднішній урок (прикріпіть прищіпку до відповідного малюнка)
-Я вам,діти,дуже вдячна!І вами пишаюсь.
Працювали всі старанно
І почули у кінці
Що у нашім першім класі
Діти-просто молодці!
2.Едігей В.Б.Читання без нудьги.Посібник для вчителя та учня.-Т.:Навчальна книга-Богдан,2007.
3.Максименко А.О.Уроки навчання грамоти.Читання.Букварний період навчання.Частина 1.-Х.:Вид.група»Основа»,2010.
4.Рубан К.П.Демонстраційний матеріал для уроків навчання грамоти.