Тема уроку: Введення даних до комірок. Редагування даних. Дії над вмістом комірок. Автозаповнення.
Мета уроку:
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Обладнання: комп’ютер, проектор, програма Excel.
Хід уроку
1. Орг. момент. Вітання з учнями перевірка наявності зошитів щоденників.
2. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання. (вправа «Незакінчене речення»).
1). Електронна таблиця складається з об’єктів…
2). Комірка в таблиці це…
3). Рядок в таблиці це…
4). Стовпчик в таблиці це…
5). Робочий лист в таблиці це…
6). Робоча в таблиці це…
(Оголошення теми уроку, робота з електронним вісником, визначення мети уроку)
Ключові слова: Дані, комірка, виділення, переміщення, копіювання, вилучення, автозаповнення.
3.Пояснення теоретичного матеріалу: (учні звертаються до графічного організатора (ЗХД), аналізують, що вони знають, а чого хочуть дізнатися, ще)
Знаю |
Хочу дізнатися |
Дізнався |
|
|
|
Введення даних здійснюється в робочий комірці і одночасно в рядку формул, при цьому в рядку формул з’являються символи « червоного христика» - відміна, та « зеленої галочки» - введення. Введення даних здійснюється за допомогою клавіатури і закінчується обов’язково натисканням клавіші Enter.
При введенні тексту, якщо він не поміщається у комірці, треба змінити її межі. Для цього слід перетягнути границю комірки до закінчення речення або вислову.
При введенні чисел, цілу частину від дробової відділяють комою,а дату записують через крапку тобто в стандартному вигляді. Якщо число не поміщається, то з’явиться « ######».
Щоб перейти вниз до слідкуючої комірки, треба натиснути клавішу Enter або клавішу курсору вниз. Щоб перейти вправо від активної комірки, треба натиснути клавішу Tab або клавішу курсору вправо.
Редагування тексту( виправлення помилок) здійснюється ручним способом за допомогою клавіш Backspace і Delete, а також автоматично за допомогою вкладки меню « Рецензирование». При ручному способі, треба в активній комірці встановити курсор, двічі натиснувши на ліву кнопку миші.
Дії над вмістом комірок.
Діапазон комірок – послідовність виділених активних комірок
При виконанні дій над заповненими комірками, або діапазоном переважно використовують контекстне меню( права кнопка миші).
Переміщення – вміст комірки переміщується на нове місце і зникає на старому. Для виконання цієї дії треба виконати команду «Вирезать» контекстного меню. Навколо діапазону з’явиться рухлива рамка. Далі перенести вказівник миші в нове місце, знову відкрити контекстне меню і виконати дію « Вставить». На старому місці комірка очиститься, а її вміст з’явиться на новому.
Копіювання – вміст комірки копіюється на нове місце і залишається на старому. Для виконання цієї дії треба виконати команду «Копировать» контекстного меню. Навколо діапазону з’явиться рухлива рамка. Далі перенести вказівник миші в нове місце, знову відкрити контекстне меню і виконати дію « Вставить». На старому місці комірка залишиться, і з’явиться на новому.
Вставка – на нове місце вставляється вміст комірки, що переміщується або копіюється. Всі комірки залишаються на своїх місцях. Для виконання цієї дії треба виконати команду «Добавить скопированние ячейки» контекстного меню. Відкриється вікно «Добавление ячеек», у якому треба вибрати режим зсуву комірок вправо або вниз.
Вилучення – вміст комірок вилучається. Для виконання цієї дії треба виконати команду «Удалить ячейки» контекстного меню. Відкриється вікно «Удаление ячеек», у якому треба вибрати режим зсуву комірок вліво або вгору.
Очистка – вміст комірки очищається. Для виконання цієї дії треба виконати команду «Очистить содержимое» контекстного меню. Відкриється вікно «Содержимое Del ». Виділені комірки очищаються від даних і залишаються на своєму місці.
Відновлення - в комірці відновлюється той вміст, що був до вилучення або очистки. Для виконання цієї дії треба виконати команду «Отменить» на панелі інструментів.
Автозаповнення – автоматичне заповнення послідовності комірок. «Розумні» дії при заповненні комірок. Наприклад: назви днів тижня, назви місяців року. Для виконання цієї дії досить у активну комірку записати назву місяця або тижня. Далі шляхом буксировки протягнути вниз використовуючи маркер заповнення.
4.Робота за комп’ютером з нагадуванням правил техніки безпеки при роботі за комп’ютером.
Практичне завдання:
1. Завантажити Excel;
2.Занести числа і назви днів тижня, назви місяців у відповідні комірки календаря з використанням автозаповнення;
|
Жовтень |
Листопад |
Грудень |
|||||||||||||
пн |
|
3 |
10 |
17 |
24 |
31 |
|
7 |
14 |
21 |
28 |
|
5 |
12 |
19 |
26 |
вт |
|
4 |
11 |
18 |
25 |
|
1 |
8 |
15 |
22 |
29 |
|
6 |
13 |
20 |
27 |
ср |
|
5 |
12 |
19 |
26 |
|
2 |
9 |
16 |
23 |
30 |
|
7 |
14 |
21 |
28 |
чт |
|
6 |
13 |
20 |
27 |
|
3 |
10 |
17 |
24 |
|
1 |
8 |
15 |
22 |
29 |
пт |
|
7 |
14 |
21 |
28 |
|
4 |
11 |
18 |
25 |
|
2 |
9 |
16 |
23 |
30 |
сб |
1 |
8 |
15 |
22 |
29 |
|
5 |
12 |
19 |
26 |
|
3 |
10 |
17 |
24 |
31 |
нд |
2 |
9 |
16 |
23 |
30 |
|
6 |
13 |
20 |
27 |
|
4 |
11 |
18 |
25 |
|
3. Зберегти таблицю у власній папці.
5.Валеологічні вимоги до уроку, зняття зорової втоми. Виконання вправ.
6.Закріплення вивченого матеріалу. (Розібрати слово «Діапазон» підібравши ключові слова до кожної букви).
7.Завдання додому: Опрацювати тему в конспекті, заповнити 3 – й графічний організатор «Дізнався».
Випереджальне завдання: Підготувати таблицю форматів даних в робочих зошитах.
8.Підсумки уроку. Рефлексія. Виставлення оцінок.
Практичне завдання:
1. Завантажити програму Microsoft Excel;
2.Занести числа і назви днів тижня, назви місяців у відповідні комірки календаря з використанням автозаповнення;
|
Жовтень |
Листопад |
Грудень |
|||||||||||||
пн |
|
3 |
10 |
17 |
24 |
31 |
|
7 |
14 |
21 |
28 |
|
5 |
12 |
19 |
26 |
вт |
|
4 |
11 |
18 |
25 |
|
1 |
8 |
15 |
22 |
29 |
|
6 |
13 |
20 |
27 |
ср |
|
5 |
12 |
19 |
26 |
|
2 |
9 |
16 |
23 |
30 |
|
7 |
14 |
21 |
28 |
чт |
|
6 |
13 |
20 |
27 |
|
3 |
10 |
17 |
24 |
|
1 |
8 |
15 |
22 |
29 |
пт |
|
7 |
14 |
21 |
28 |
|
4 |
11 |
18 |
25 |
|
2 |
9 |
16 |
23 |
30 |
сб |
1 |
8 |
15 |
22 |
29 |
|
5 |
12 |
19 |
26 |
|
3 |
10 |
17 |
24 |
31 |
нд |
2 |
9 |
16 |
23 |
30 |
|
6 |
13 |
20 |
27 |
|
4 |
11 |
18 |
25 |
|
3. Зберегти таблицю у власній папці.