Урок №5
«Ергономіка розміщення відомостей на веб –сторінці»
У процесі створення веб-сайту важливо спланувати його структуру так, щоб користувачам Інтернету було максимально зручно працювати з вашим сайтом. Ергономіка (грец έργος — праця, νώμος — закон) — це наука, яка вивчає особливості виробничої діяльності людини з метою забезпечення ефективності, безпеки та зручності цієї діяльності. Ергономічний сайт — це сайт, що забезпечує необхідні зручності відвідувачеві, зменшує фізичну та психологічну втому, зберігає здоров’я та працездатність. Складовою частиною ергономіки сайту є ступінь зручності та простоти веб-сайтів у використанні для користувача без потреби проходження спеціального навчання. Будь-яка людина повинна мати можливість інтуїтивно пов’язувати дії, які потрібно виконати на веб-сторінці, з об’єктами, що вона бачить.
Критерії оцінювання ергономічності веб-сторінок:
-
Розташування відомостей на веб-сторінці (якість, структурованість, актуальність_
-
Лаконічність (простота, неперевантаженість)
-
Зручність навігації (зручність переходів, повернення на головну сторінку, зрозуміле меню, розмір кнопок)
-
Оформлення (єдність стилю оформлення, кольори, якісні зображення)
-
Швидкість завантаження ( час завантаження, оптимізовані зображення)
Правила зручного розташування відомостей на веб-сайті:
-
Простота — на сторінці має бути якомога менше елементів (дизайну). Завдяки цьому увагу фокусують на контенті. Легше привернути увагу до чогось важливого, коли її не відволікають елементами дизайну;
-
Фіксований дизайн — зараз зазвичай вже не зустрічаються сайти з «гумової версткою»;
-
Менше колонок — якщо раніше зустрічалися сайти в чотири колонки, а то і більше, то сьогодні три — вже максимум. А частіше — дві. назва сайту вгорі сторінки — це явище не нове. Але зараз блок у верхній частині сторінки, відділений від решти контенту, — загальновизнаний стандарт.
-
Проста навігація — меню навігації має бути великим і помітним, легким в розумінні, гіперпосилання повинні чітко відрізнятися від решти контенту.
-
Збільшений кегль — роздільна здатність і розміри моніторів зростають, тому можна не напружувати очі;
-
Чіткий логотип — щоб сайт запам’ятали, у нього має бути яскравий і виразний логотип;
-
Ніжний градієнт — плавний перехід з одного кольору в інший. Цей досить простий, малопомітний елемент, справляє гарне враження навіть при нудному за своєю суттю дизайну;
-
Шрифти без зарубок — текст, набраний таким шрифтом, набагато легше читати;
-
Нижній колонтитул — його ще називають «підвалом». Це невеликий блок внизу сторінки, в якому повторено навігаційне меню, розташовано копірайт ©, посилання на дизайнера сайту, контакти власника ресурсу. Якщо раніше це не вважали обов’язковим, то тепер відсутність «підвалу» вважають ознакою поганого тону;
-
Великі кнопки — якщо на сторінці присутні кнопки «проглянути», «придбати» тощо, то їх роблять такими, щоб користувач їх помітив і не схибив при натисканні — великого розміру і яскравими.
Юзабіліта - це якісна оцінка простоти і комфорту роботи з сайтом. Користувач повинен легко знаходити потрібну інформацію, не гублячись у функціоналі і численних сторінках, і при цьому отримувати естетичне задоволення від роботи з ресурсом.
Чому важливо дотримуватися принципів юзабіліті сайтів?
-
Конверсія. Правильно продумана навігація підштовхне користувача виконати цільове дію: зателефонувати в компанію, скачати прайс-лист, замовити товар, скористатися послугою і т.д. Важливо грамотно вибудувати розповідь і структуру, адже якщо відвідувач задумається хоча б на кілька секунд або не відразу зрозуміє, що робити далі - можна його втратити. Наприклад, якщо, потрапивши на головну сторінку, він з перших же рядків не дізнається про сферу роботи компанії, що не зорієнтується, де знаходиться і що робити далі - він без жалю закриє вкладку. Якщо він не знайде розгорнутих відповідей на питання, що цікавлять у вигляді статті, відео, графіки - станеться те ж саме.
-
Відвідуваність. Користувач повернеться на сайт тільки в тому випадку, якщо йому сподобається з ним працювати. А тому ресурс повинен бути зручним і зрозумілим з усіх позицій: текст, навігація, інтерфейс, послідовність дій і т.д. Завдяки великій кількості вибору сучасний споживач не буде довго розбиратися в тонкощах роботи з сайтом: складно тут - він перейде до конкурентів, у яких зрозуміліше і простіше.
Аналіз юзабіліті важливий для того, щоб виправити недоробки поточного сайту, і ще важливіше - щоб з самого початку розробити зручний для користувачів сайт.