Конспект уроку «Ергономіка розміщення відомостей на веб –сторінці»

Про матеріал
Конспект уроку з інформатики для учнів 10 класу за темою «Ергономіка розміщення відомостей на веб –сторінці»
Перегляд файлу

Урок №5

«Ергономіка розміщення відомостей на веб –сторінці»

У процесі створення веб-сайту важливо спланувати його структуру так, щоб користувачам Інтернету було максимально зручно працювати з вашим сайтом.                                                                                                                                                                         Ергономіка (грец έργος — праця, νώμος — закон) — це наука, яка вивчає особливості виробничої діяльності людини з метою забезпечення ефективності, безпеки та зручності цієї діяльності.                                                                      Ергономічний сайт — це сайт, що забезпечує необхідні зручності відвідувачеві, зменшує фізичну та психологічну втому, зберігає здоров’я та працездатність.                                                                                                                                                            Складовою частиною ергономіки сайту є ступінь зручності та простоти веб-сайтів  у використанні для користувача без потреби проходження спеціального навчання.  Будь-яка людина повинна мати можливість інтуїтивно пов’язувати дії, які потрібно  виконати на веб-сторінці, з об’єктами, що вона бачить.

Критерії оцінювання ергономічності веб-сторінок:

  1. Розташування відомостей на веб-сторінці (якість, структурованість, актуальність_
  2. Лаконічність (простота, неперевантаженість)
  3. Зручність навігації (зручність переходів, повернення на головну сторінку, зрозуміле меню, розмір кнопок)
  4. Оформлення (єдність стилю оформлення, кольори, якісні зображення)
  5. Швидкість завантаження ( час завантаження, оптимізовані зображення)

Правила зручного розташування відомостей на веб-сайті:

  1. Простота — на сторінці має бути якомога менше елементів (дизайну). Завдяки цьому увагу фокусують на контенті. Легше привернути увагу до чогось важливого, коли її не відволікають елементами дизайну;
  2. Фіксований дизайн — зараз зазвичай вже не зустрічаються сайти з «гумової версткою»;
  3. Менше колонок — якщо раніше зустрічалися сайти в чотири колонки, а то і більше, то сьогодні три — вже максимум. А частіше — дві. назва сайту вгорі сторінки — це явище не нове. Але зараз блок у верхній частині сторінки, відділений від решти контенту, — загальновизнаний стандарт.
  4. Проста навігація — меню навігації має бути великим і помітним, легким в розумінні, гіперпосилання повинні чітко відрізнятися від решти контенту.
  5. Збільшений кегль — роздільна здатність і розміри моніторів зростають, тому можна не напружувати очі;
  6. Чіткий логотип — щоб сайт запам’ятали, у нього має бути яскравий і виразний логотип;
  7. Ніжний градієнт — плавний перехід з одного кольору в інший. Цей досить простий, малопомітний елемент, справляє гарне враження навіть при нудному за своєю суттю дизайну;
  8. Шрифти без зарубок — текст, набраний таким шрифтом, набагато легше читати;
  9. Нижній колонтитул — його ще називають «підвалом». Це невеликий блок внизу сторінки, в якому повторено навігаційне меню, розташовано копірайт ©, посилання на дизайнера сайту, контакти власника ресурсу. Якщо раніше це не вважали обов’язковим, то тепер відсутність «підвалу» вважають ознакою поганого тону;
  10.                      Великі кнопки — якщо на сторінці присутні кнопки «проглянути», «придбати» тощо, то їх роблять такими, щоб користувач їх помітив і не схибив при натисканні — великого розміру і яскравими.

Юзабіліта - це якісна оцінка простоти і комфорту роботи з сайтом. Користувач повинен легко знаходити потрібну інформацію, не гублячись у функціоналі і численних сторінках, і при цьому отримувати естетичне задоволення від роботи з ресурсом.

Чому важливо дотримуватися принципів юзабіліті сайтів?

  • Конверсія. Правильно продумана навігація підштовхне користувача виконати цільове дію: зателефонувати в компанію, скачати прайс-лист, замовити товар, скористатися послугою і т.д. Важливо грамотно вибудувати розповідь і структуру, адже якщо відвідувач задумається хоча б на кілька секунд або не відразу зрозуміє, що робити далі - можна його втратити. Наприклад, якщо, потрапивши на головну сторінку, він з перших же рядків не дізнається про сферу роботи компанії, що не зорієнтується, де знаходиться і що робити далі - він без жалю закриє вкладку. Якщо він не знайде розгорнутих відповідей на питання, що цікавлять у вигляді статті, відео, графіки - станеться те ж саме.
  • Відвідуваність. Користувач повернеться на сайт тільки в тому випадку, якщо йому сподобається з ним працювати. А тому ресурс повинен бути зручним і зрозумілим з усіх позицій: текст, навігація, інтерфейс, послідовність дій і т.д. Завдяки великій кількості вибору сучасний споживач не буде довго розбиратися в тонкощах роботи з сайтом: складно тут - він перейде до конкурентів, у яких зрозуміліше і простіше.

Аналіз юзабіліті важливий для того, щоб виправити недоробки поточного сайту, і ще важливіше - щоб з самого початку розробити зручний для користувачів сайт.

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
3.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кривобока Галина
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
24 серпня 2022
Переглядів
2033
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку