Оформлення та форматування тексту, списків, гіперпосилань засобами мови HTML

Про матеріал
Урок виробничого навчання розроблений для П(П)ТО професії: Оператор з обробки інформації та програмного забезпечення
Перегляд файлу

1


ПЛАН УРОКУ

виробничого навчання

майстра в/н Пугач І. О.

Група 6    Курс ІІ   Дата 17 лютого 2022

Професія: Оператор з обробки інформації та програмного забезпечення

Код модуля ООІ та ПЗ-2.6.1: Програмування веб-сторінок та веб-сайту мовою розмітки HTML

Тема уроку: Оформлення та форматування тексту, списків, гіперпосилань засобами мови HTML

Мета уроку

  •                 навчальна: поглибити знання, удосконалити навички та вміння форматування тексту мовою розмітки HTML;
  •                 розвивальна: виробити в здобувачів освіти професійні навики оператора у верстанні сайтів з використанням мови розмітки HTML при роботі на ПК з використанням усіх правил техніки безпеки та охорони праці;
  •                 виховна: виховувати в здобувачів освіти любов до праці та повагу до обраної професії.

Очікуваний результат:

  •                 розуміння тегів для створення структури HTML-документу;
  •                 розуміння призначення тегів для форматування тексту мовою розмітки HTML;
  •                 вміння налаштувати інтерільяж та абзацний відступ;
  •                 вміння змінювати параметри шрифту;
  •                 вміння створювати нумеровані та марковані списки;
  •                 вміння самостійно знаходити та аналізувати інформацію;
  •                 розвиток пізнавального інтересу;
  •                 формування мотивації до навчальної діяльності;
  •                 розуміння особистісного значення у суспільстві.

Тип уроку: урок вдосконалення вмінь та формування навичок

Вид уроку: виконання індивідуальних робіт

Методи: частково-пошуковий, дослідницький метод, проблемний метод (наскрізне проблемне запитання), інтерактивні методи (мозковий штурм, впізнай мене, мікрофон, так і ні, пошук інформації, незакінчене речення), ігрові методи.

Дидактичне забезпечення: роздатковий матеріал, практичне завдання, інструкційна карта

Матеріально-технічне забезпечення: ПК, проектор, мультимедійна дошка, безпровідна мишка, безпровідна клавіатура, презентація в онлайн сервісі Canva.com, онлайн-сервіси для перевірки та удосконалення знань:

Міжпредметні зв’язки:

  •                 «Охорона праці»;
  •                 «Англійська мова» за професійним спрямуванням;
  •                 «Основи Web-дизайну».

СТРУКТУРА УРОКУ

І. Організаційна частина:

1.1. Перевірка присутності здобувачів освіти, їх зовнішнього виду.

1.2. Перевірка готовності здобувачів освіти до уроку.

Метою проведення виробничого навчання є закріплення навичок роботи з поглиблення знань та навиків форматування тексту мовою розмітки HTML та набуття професійних навиків у верстанні сайтів з використанням мови розмітки HTML.


Коуч-техніка «Лінія часу»

D:\Училище\2 курс ОІПЗ\HTML\2\Мета_коуч.jpg

ІІ. Вступний інструктаж:

2.1. Мотивація навчальної діяльності: мотивацією здобувачів освіти на уроці буде спонукання їх до виконання вправ та досягнення результату з метою набуття професійних навиків у верстанні сайтів з використанням мови розмітки HTML.

2.2. Актуалізація знань здобувачів освіти

Перевірка виконання домашнього завдання відбувається з використанням веб-сервісу, створеного Google для навчальних закладів з метою спрощення створення, поширення і класифікації завдань безпаперовим шляхом – Classroom.

Здобувачам освіти необхідно виконати завдання згідно зразка

Свої результати за домашнє завдання, вступний та поточний інструктаж здобувачі освіти можуть переглядати у Flippity.net Progress Indicator – картці контролю.

Перевірка знань набутих на попередніх уроках виробничого та теоретичного навчання з дисципліни «Основи Web-дизайну» .

Вправа 1. «Структура документа HTML»

Сьогодні, протягом уроку, я пропоную вам з’ясувати:

Чи може HTML стати самостійною мовою програмування?

 

Перевірка знань з охорони праці за допомогою онлайн сервісу інтерактивних вправ Flippity

Загальні положення інструкції №177

  1.               При роботі за ПК на користувача можуть впливати шкідливі виробничі фактори

Відповідь: фізичні – параметри повітря, температура, вологість, швидкість повітря на робочому місці, шум, освітленість), хімічні, біологічні, психофізичні та психологічні

  1.               На відстані 10-30см від краю робочого столу розміщується?

Відповідь: клавіатура

  1.               Розташування екрана монітору має забезпечувати зручність зорового спостереження у вертикальній площині під кутом

Відповідь: 300

  1.               Штучне освітлення поділяється на:

Відповідь: робоче, аварійне, евакуаційне, охоронне, чергове

  1.               Види інструктажів, які можуть проводитися з користувачем ПК на робочому місці

Відповідь: первинний, позаплановий, повторний, цільовий

  1.               Оптимальна вологість повітря у приміщенні, де розташований ПК

Відповідь: 40-60%

  1.               Площа користувача ПК, відведена на одне робоче місце має становити не менше:

Відповідь: в навчальному закладі – 6 м. кв, на виробництві – 4 м. кв.

  1.               Відповідно вимог електробезпеки електрообладнання повинно бути заземлене, чому?

Відповідь: для захисту від електричного струму, опір заземлення 4 Ом

  1.               Як правильно звільнити потерпілого від дії електричного струму?

Відповідь: забрати діелектричних матеріалом джерело струму та надати першу медичну допомогу потерпілому

  1.          Перша медична допомога при капілярній кровотечі, при венозній кровотечі

 

2.3. Пояснення нового матеріалу та способів виконання практичних дій:

З попереднього уроку ми вже знаємо як створити сторінку HTML, а тепер познайомимось з методами форматування тексту на сторінці.

Отже, весь головний контент сторінки розміщується в тегах <body> Наш текст </body >.

Розглянемо теги, які використовують для форматування тексту.

Щоб задати назву конкретного шрифту, його розмір і колір, використовують парний тег font із параметрами face (гарнітура шрифта), size (розмір) та color (колір).

Наприклад, <font size= «10» color= «red» face= «Times»> Текст </font>


Теги форматування символів тексту (вони парні):

<b> текст </b>

Напівжирний шрифт тексту

<i> текст </i>

Шрифт –  курсив

<u> текст </u>

Підкреслений шрифт

<sub> текст </ sub>

Нижній індекс

< sup> текст </ sup>

Верхній індекс

<big> текст </big>

Великий шрифт

<small> текст </small>

Малий шрифт

<b><i> текст </i></b>

Напівжирний курсив

 

Зразок виконання мови розмітки HTML

Теги для розміщення тексту (вони одинарні):

<p>

Цей тег означає початок нового абзацу. Його можна записувати в кінці попереднього. Наступне після тегу <Р> речення буде розпочинатися з нового, вирівняного до лівого краю, абзацу без відступу. Між абзацами буде порожній рядок. Зауважимо, що тег <Р> може використовуватися як парний: <Р> текст абзацу </Р>

<br>

Наступний за цим тегом текст буде наведено у новому рядку без пропуску рядка

<hr>

У рядку буде проведена горизонтальна лінія

Текст за замовчуванням вирівнюється ліворуч. Якщо вирівнювання заголовка чи іншого елемента на сторінці потрібно задати явно, то використовують теги вирівнювання:

<center> елемент </center>

Вирівнювання по центру

<right> елемент </right>

Вирівнювання праворуч

<justify> елемент </justify>

Вирівнювання по ширині

Параметри налаштування абзацу

Налаштування відбуваються у <head> </head> – елемент наповнений контентом, який не відображений користувачам веб-сторінки. До них відносяться такі речі, як ключові слова і опис сторінки, які будуть з'являтися в результатах пошуку, CSS стилі нашого контенту, кодування і багато іншого.

<style>

p.dline {

line-height: 0.5; /* Інтерільяж */

text-indent: 20px; /*Абзацний відступ у пікселях*/

}

</style>

Присвоєння класу до відповідного абзацу – <p class="dline">

Параметри тла сторінки

 

Перевірка отриманих знань

Закріплення отриманих знань здобувачів освіти відбувається з використанням онлайн сервісу StudyStack, який дозволяє створювати дидактичні матеріали. Він є конструктором для розробки різноманітних завдань з різних предметних галузей для використанням на уроках.


Вправа 1. «Оформлення та форматування тексту, списків, гіперпосилань засобами мови HTML»

 

Вправа 2. Наступне завдання для перевірки набутих знань відбувається з демонстрацією коду, в якому необхідно знайти помилки у запису.

Третім завданням для здобувачів освіти буде узагальнення набутих знань.

Вправа 3. «Призначення спеціальних клавіш»

2.4. Закріплення набутих знань за допомогою Google Classroom, Classtime та Flippity.net Progress Indicator

Індивідуальна робота з веб сервісом LiveWorksheets, який дозволяє вдосконалювати робочі матеріали, створені в форматах docx, pdf, jpg і png. Перетворює звичайні сторінки в інтерактивний матеріал для самоперевірки. Можна створювати робочі листи, які містять кілька типів завдань.

 

Усі практичні завдання, інструкційні картки та тестові завдання здобувачі освіти отримують у Google-додатку Classroom.

Свої результати за вступний та поточний інструктаж здобувачі освіти можуть переглядати у Flippity.net Progress Indicator – картці контролю.

ІІІ. Практичні завдання протягом 5 уроків виробничого навчання

В допомогу, здобувачі освіти отримали інструкційну карту з основними тегами для роботи.

HTML-код

Призначення

Приклад

<!DOCTYPE html>

доктайп, призначений для вказівки типу поточного документа – DTD (document type definition)

<html> </html>

тег, всередині якого зберігається заголовок (<head>) і тіло документа (<body>).

<head> </head>

елемент наповнений контентом, який не відображений користувачам веб-сторінки.

<body> </body>

тіло документа, призначений для розміщення тегів і змістовної частини веб-сторінки.

<meta charset = «utf-8»>

елемент встановлює UTF-8 кодування документа, що включає в себе більшість символів з усіх відомих людських мов.

<title> </ title>

заголовок сторінки

<ol>

список

<h1>

заголовок документа

<ul>

 <li>

 <li>

</ul>

маркований список

<ol>

 <li>

 <li>

</ol>

нумерований список

<i>

курсив

<b>

напівжирний

<u>

підкреслення

<sup>

верхній індекс

<sub>

нижній індекс

<footer>

«підвал» сайту

<del>

закреслення

<font size=«10» color= «green» face= «Times»> ТЕКСТ </font>

задання шрифту, кольору, розміру

<body bgcolor= «#FFDEAD»>

колір фону

<body background= «Посилання»> 

рисунок фону

<title>

<style>

p.dline {

line-height: 0.5; /*Інтерльяж */

text-indent: 20px; /*Абзацний відступ*/ }

body {

background: #FFFF00 } /*колір тла*/

</style>

налаштування інтерліньяжу, абзацного відступу у контейнері <head> з використанням стилю

<p class= «dline»>

присвоєння стилю абзацу

<p align= «right»> Текст </p>

вирівнювання по правій стороні

<p align= «center»> Текст </p>

вирівнювання по лівій стороні

<p align= «justify»> Текст </p>

вирівнювання по ширині

 

ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОГО ВИКОНАННЯ

Завдання 1. Відформатуйте документ згідно зразка (4 бали)

Казка про Святого Миколая

Був тихий зимовий вечір десь у середині грудня. На великому ліжку сиділи мама з маленькою дівчинкою Софійкою.

Їй вже було аж два рочки, і маленька дуже любила, коли матуся розповідала їй казочку. Та сьогодні мама розказувала не звичайну казку, а легенду про святого Миколая, адже через кілька днів свято і Миколай має принести Софійці подарунок, бо вона була дуже слухняною дівчинкою.

Результат пошуку зображень за запитом "святий миколай"

– Святий Миколай, – розпочала матуся, – захисник всіх подорожніх і дітей. Давно-давно, жив хлопець Миколай. Був він сирота. Його батько й мати померли, залишивши синові велике майно.

Мав Миколай дуже добре серце і хотів допомогти всім довкола. Під покровом ночі Миколай брав на плечі мішок з харчами, грошима і одягом та йшов до осель бідняків. А там підкидав подарунки у вікна. Дуже любив він дітей, тому вони найпершими отримували подарунки.

  1.                Але не забував і про вдів, сиріт і інших нужденних. Минули роки. Миколай став священником, а далі і єпископом. Всі шанували і любили його за доброту, за ласкавість і мудрість. А про діток він і далі не забував. Як тільки довідувався, що якась дитина в біді, зараз ішов до неї з потіхою й подарунками.
  2.                Коли помер Миколай і його душа стала перед Господнім престолом, Господь спитав:

– Чого бажаєш, мій Миколаю, в нагороду за добре життя на землі?

– НІЧОГО НЕ БАЖАЮ, – ВІДПОВІВ МИКОЛАЙ, – ТІЛЬКИ ДОЗВОЛЬ МЕНІ, БОЖЕ, СХОДИТИ ЧАС ВІД ЧАСУ З НЕБА НА ЗЕМЛЮ Й ВІДВІДУВАТИ ДІТЕЙ. УСМІХНУВСЯ ЛАСКАВО ГОСПОДЬ І СКАЗАВ:

– Знав я, яке буде твоє прохання. Щороку в день своїх іменин зможеш сходити на землю.

  •                  А на землі пам'ять про Миколая не завмерла. Всі пам'ятали про його добрі діла, про його святе життя, і тому Церква його святими назвала.
  •                  Та й на небі Миколай не сидить та відпочиває: він то подорожніх від хуртовини рятує, то пожежу допомагає гасити, то на морі шторм зупиняє. Допомагає людям, як може.
  •                  У ніч з 18 на 19 грудня в оселі, де живуть діти, нечутно приходить Миколай і так само нечутно кладе переважно під подушки, а іноді у черевички сплячої малечі жадані дарунки. І що характерно – саме ті дарунки, які собі намріяли слухняні хлопчики й дівчатка.
  •                  Взагалі-то напередодні чарівної ночі потрібно написати лист-прохання до святого, покласти записку на вікно і сподіватися на здійснення мрії: Чи то Ангел, чи то яка пташка той лист забере. І Миколай точно знатиме, чого від нього сподіваються. Але якщо малюк ще цілком не писемний, то святий і так здогадається.

А що чекає неслухняних? Ну, таких в Україні геть мало. Якщо трапляються, то їм дістається різочка, але тоненька і не довга. А якщо мама й тато дуже попросять Миколая, то попри різочку святий все ж покладе бодай цукерку чи помаранчу. Хіба би дитина зовсім не вірила в чудо. Є ж пісенька для святого Миколая: «Ой, хто, хто Миколая любить, ой, хто, хто Миколаю служить, тому святий Миколай у всі часи помагай».

Коли матуся закінчила розповідь, Софійка сонно посміхнулась і заснула. А вранці прокинулась з гарним настроєм – їй наснився святий Миколай, який запитував, що подарувати цій маленькій красуні. Софійка попросила, крім улюблених цукерків, коника, на якому можна гойдатися.

Завтра вже свято. Дівчинка цілий день допомагала мамі, була слухняною. А ввечері, коли лежала в ліжечку, довго не могла заснути і чекала святого.

Результат пошуку зображень за запитом "мама і дівчинка рисунок"

Тільки-но вона заплющила оченята, як до кімнати зайшов Миколай – сивий дідусь з добрими очима. Він поклав маленькій під подушку ласощі, а коника тихенько поставив біля ліжечка. Поправив ковдрочку і вирушив далі. Бо святому потрібно було обдарувати всіх дітей!

А вранці з кімнати Софійки не почулось «МАМА!». Там лунав дзвінкий дитячий сміх. А мама, прийшовши до донечки заспівала: «Ой, хто, хто Миколая любить...»

Завдання 2. Створити документ згідно зразка (1 бал)

ЗМІСТ

1. Технологія роботи у Flash MX

1.1 Вікно Flash

1.2. Редагування та форматування створених фігур

1.3. Загальні поняття про Шари та Кадри

1.4. Поняття про символ

1.5. Типи символів

1.6. Використання бібліотек символів у Flash

1.7. Перетворення у символ вже створеного об’єкта

1.8. Створення нового символу

1.9. Прийоми редагування символів

1.10. Створення і використовування кнопок

2. Загальні вимоги техніки безпеки

2.1 Правила експлуатації ПК

Завдання 3. Наберіть наступний текст з форматуванням символів та абзаців.(2 бали)

Форматування абзаців включає:

  •                  вирівнювання їх,
  •                  завдання відступів,
  •                  установлення інтервалів між рядками й абзацами,
  •                  контроль «висячих» рядків,
  •                  форматування табуляцією та ін.
  •                  Заздалегідь виділені абзаци форматуються за командою Формат – Абзац, що активізує однойменне вікно з двома вкладками «Отступы и интервалы» та «Положение на странице».

Вирівнювання абзаців 0021211212112

Установлення відступів

2. Відступи абзацу ліворуч і праворуч відносно робочого поля сторінки, а також відступ ліворуч першого рядка від поля тексту встановлюються користувачем за допомогою однойменних лічильників і поля «первая строка» вкладки «Отступы и интервалы». Установлення відступів можна швидко і наочно виконувати також за допомогою горизонтальної лінійки форматування "буксируванням" відповідних індикаторів.

Форматування за допомогою лінійки

Завдання 4. Наберіть наступний текст з форматуванням символів та абзаців. (2 бали)

Гривня

Гри́вня (символ, код – UAH) – офіційна валюта України. Відповідно до Указу Президента України Леоніда Кучми та статей 99 і 102 Конституції України протягом 2–16 вересня 1996 року в Україні була проведена грошова реформа. В обіг введено національну валюту України гривню та її соту частку – копійку. Літерний код валюти – UAH, цифровий код – 980, скорочене позначення – грн (без крапки на кінці). Емісійний інститут – Національний банк України.

1 березня 2004 року Національний банк України затвердив графічний знак для позначення української валюти. Графічний символ гривні складається з двох елементів. Перший і основний елемент ґрунтується на рукописному варіанті кириличної літери «г» – вона позначає першу букву в слові «гривня». Другий елемент являє собою дві горизонтальні паралельні лінії, які втілюють ідею стабільності грошової одиниці.

Цікаві факти

  1.                Схожа ідея традиційно використовується в багатьох валютах.
  2.                На думку НБУ, обраний банком символ національної грошової одиниці є простим за зовнішніми ознакам і змістовним за своїм внутрішнім статусом.
  3.                Він віддалено нагадує перевернений символ долара, перекреслений двома паралельними лініями, як у євро.
  4.                Паралельно з символом використовуються також три вже звичні позначення: «гривня», «грн», а також літерний код UAH.
  5.                Символ гривні може розташовуватися як перед номіналом, так і після нього.

Для позначення копійок використовується скорочення «коп.»

  •                  У 2018 році в Україні відбулося відзначення пам'ятної дати – 100 років з дня ухвалення закону Української Народної Республіки про гривню – грошову одиницю Української Народної Республіки
  •                  У 2019 році біля Київського національного економічного університету встановлено пам'ятник гривні
  •                  В 2018-2019 роках НБУ проводив закрите тестування цифрової валютие-гривні.
  •                 Станом на 1 липня 2019 року, за даними НБУ в готівковому обігу перебуває 2,8 млрд штук гривневих банкнот загальною вартістю в 391,3 млрд гривень та 13,2 млрд монет загальною вартістю в 2,4 млрд гривень.

HTML-код практичного виконання

Завдання 1.

Завдання 2.

Завдання 3.

Завдання 4.

Поточний інструктаж.

  1.               Формування умінь та навичок у процесі самостійної роботи здобувачів освіти:
  •                 видача завдань здобувачам освіти для самостійної роботи відповідно теми заняття;
  •                 пояснення послідовності виконання завдання;
  •                 розподіл здобувачів освіти по робочим місцям;
  •                 повідомлення про критерії оцінювання практичної діяльності здобувачів освіти;

Здобувачі освіти розвивають навики швидкості друку за допомогою онлайн сервісу Touch Typing Study.

  1.               Обхід здобувачів освіти з метою:
  •                 контролю і спостерігання виконання робіт, вправ, використання тегів;
  •                 індивідуальна роботи з окремими здобувачами освіти, які потребують більшої уваги при роботі з тегами для форматування тексту;
  •                 оцінювання послідовності застосування тегів та доцільності їх застосування у блоці тегів <style>;
  •                 перевірка правильної організації робочих місць та дотримання вимог безпеки праці;
  •                 перевірка здобувачів освіти на десятипальцевий метод друку;
  •                 надавати допомогу здобувачам освіти в налагодженні обладнання;
  •                 індивідуальний поточний інструктаж шляхом проведення цільових обходів робочих місць здобувачів освіти:
  •                 перевірити як розпочато роботу і як виконуються вимоги охорони праці;
  •                 збір даних на кожного здобувача освіти: правильність і раціональність методів їх роботи, самостійність, використання на практиці технічних знань тощо;
  •                 здійснення підсумкового контролю;
  •                 приймання та оцінка робіт.

IV. Заключний інструктаж.

  1.               Аналіз умінь здобувачів освіти застосовувати нову навчальну інформацію, що вивчалася на уроці.
  2.               Індивідуальна робота з практичним закріпленням для здобувачів освіти. Потрібно приєднатися до сесії «Оформлення та форматування тексту, списків, гіперпосилань засобами мови HTML» в онлайн-сервісі для встановлення миттєвого зв’язку – Classtime.

  1.               Розбір неточностей, загальних помилок, зазначення шляхів їх попередження; виконання технічних розрахунків; вивчення інструкційних карток; самостійна розробка технологічних процесів.
  2.               Порівняльний аналіз виконаних робіт та їх оцінювання.
  3.               Повідомлення завдання для домашнього виконання

Здобувачам освіти необхідно набрати запропонований HTML-код, знайти у ньому помилки та здати виконану роботу у Classroom.

Майстер в/н        Пугач І. О.

docx
Додано
27 вересня 2022
Переглядів
1397
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку