1
ПЛАН УРОКУ
виробничого навчання
майстра в/н Пугач І. О.
Група 6 Курс ІІ Дата 17 лютого 2022
Професія: Оператор з обробки інформації та програмного забезпечення
Код модуля ООІ та ПЗ-2.6.1: Програмування веб-сторінок та веб-сайту мовою розмітки HTML
Тема уроку: Оформлення та форматування тексту, списків, гіперпосилань засобами мови HTML
Мета уроку
Очікуваний результат:
Тип уроку: урок вдосконалення вмінь та формування навичок
Вид уроку: виконання індивідуальних робіт
Методи: частково-пошуковий, дослідницький метод, проблемний метод (наскрізне проблемне запитання), інтерактивні методи (мозковий штурм, впізнай мене, мікрофон, так і ні, пошук інформації, незакінчене речення), ігрові методи.
Дидактичне забезпечення: роздатковий матеріал, практичне завдання, інструкційна карта
Матеріально-технічне забезпечення: ПК, проектор, мультимедійна дошка, безпровідна мишка, безпровідна клавіатура, презентація в онлайн сервісі Canva.com, онлайн-сервіси для перевірки та удосконалення знань:
Міжпредметні зв’язки:
СТРУКТУРА УРОКУ
І. Організаційна частина:
1.1. Перевірка присутності здобувачів освіти, їх зовнішнього виду.
1.2. Перевірка готовності здобувачів освіти до уроку.
Метою проведення виробничого навчання є закріплення навичок роботи з поглиблення знань та навиків форматування тексту мовою розмітки HTML та набуття професійних навиків у верстанні сайтів з використанням мови розмітки HTML.
Коуч-техніка «Лінія часу»
ІІ. Вступний інструктаж:
2.1. Мотивація навчальної діяльності: мотивацією здобувачів освіти на уроці буде спонукання їх до виконання вправ та досягнення результату з метою набуття професійних навиків у верстанні сайтів з використанням мови розмітки HTML.
2.2. Актуалізація знань здобувачів освіти
Перевірка виконання домашнього завдання відбувається з використанням веб-сервісу, створеного Google для навчальних закладів з метою спрощення створення, поширення і класифікації завдань безпаперовим шляхом – Classroom.
Здобувачам освіти необхідно виконати завдання згідно зразка
Свої результати за домашнє завдання, вступний та поточний інструктаж здобувачі освіти можуть переглядати у Flippity.net Progress Indicator – картці контролю.
Перевірка знань набутих на попередніх уроках виробничого та теоретичного навчання з дисципліни «Основи Web-дизайну» .
Вправа 1. «Структура документа HTML»
Сьогодні, протягом уроку, я пропоную вам з’ясувати:
Чи може HTML стати самостійною мовою програмування?
Перевірка знань з охорони праці за допомогою онлайн сервісу інтерактивних вправ Flippity
Загальні положення інструкції №177
Відповідь: фізичні – параметри повітря, температура, вологість, швидкість повітря на робочому місці, шум, освітленість), хімічні, біологічні, психофізичні та психологічні
Відповідь: клавіатура
Відповідь: 300
Відповідь: робоче, аварійне, евакуаційне, охоронне, чергове
Відповідь: первинний, позаплановий, повторний, цільовий
Відповідь: 40-60%
Відповідь: в навчальному закладі – 6 м. кв, на виробництві – 4 м. кв.
Відповідь: для захисту від електричного струму, опір заземлення 4 Ом
Відповідь: забрати діелектричних матеріалом джерело струму та надати першу медичну допомогу потерпілому
2.3. Пояснення нового матеріалу та способів виконання практичних дій:
З попереднього уроку ми вже знаємо як створити сторінку HTML, а тепер познайомимось з методами форматування тексту на сторінці.
Отже, весь головний контент сторінки розміщується в тегах <body> Наш текст </body >.
Розглянемо теги, які використовують для форматування тексту.
Щоб задати назву конкретного шрифту, його розмір і колір, використовують парний тег font із параметрами face (гарнітура шрифта), size (розмір) та color (колір).
Наприклад, <font size= «10» color= «red» face= «Times»> Текст </font>
Теги форматування символів тексту (вони парні):
<b> текст </b> |
Напівжирний шрифт тексту |
<i> текст </i> |
Шрифт – курсив |
<u> текст </u> |
Підкреслений шрифт |
<sub> текст </ sub> |
Нижній індекс |
< sup> текст </ sup> |
Верхній індекс |
<big> текст </big> |
Великий шрифт |
<small> текст </small> |
Малий шрифт |
<b><i> текст </i></b> |
Напівжирний курсив |
Зразок виконання мови розмітки HTML
Теги для розміщення тексту (вони одинарні):
<p> |
Цей тег означає початок нового абзацу. Його можна записувати в кінці попереднього. Наступне після тегу <Р> речення буде розпочинатися з нового, вирівняного до лівого краю, абзацу без відступу. Між абзацами буде порожній рядок. Зауважимо, що тег <Р> може використовуватися як парний: <Р> текст абзацу </Р> |
<br> |
Наступний за цим тегом текст буде наведено у новому рядку без пропуску рядка |
<hr> |
У рядку буде проведена горизонтальна лінія |
Текст за замовчуванням вирівнюється ліворуч. Якщо вирівнювання заголовка чи іншого елемента на сторінці потрібно задати явно, то використовують теги вирівнювання:
<center> елемент </center> |
Вирівнювання по центру |
<right> елемент </right> |
Вирівнювання праворуч |
<justify> елемент </justify> |
Вирівнювання по ширині |
Параметри налаштування абзацу
Налаштування відбуваються у <head> </head> – елемент наповнений контентом, який не відображений користувачам веб-сторінки. До них відносяться такі речі, як ключові слова і опис сторінки, які будуть з'являтися в результатах пошуку, CSS стилі нашого контенту, кодування і багато іншого.
<style>
p.dline {
line-height: 0.5; /* Інтерільяж */
text-indent: 20px; /*Абзацний відступ у пікселях*/
}
</style>
Присвоєння класу до відповідного абзацу – <p class="dline">
Параметри тла сторінки
Перевірка отриманих знань
Закріплення отриманих знань здобувачів освіти відбувається з використанням онлайн сервісу StudyStack, який дозволяє створювати дидактичні матеріали. Він є конструктором для розробки різноманітних завдань з різних предметних галузей для використанням на уроках.
Вправа 1. «Оформлення та форматування тексту, списків, гіперпосилань засобами мови HTML»
Вправа 2. Наступне завдання для перевірки набутих знань відбувається з демонстрацією коду, в якому необхідно знайти помилки у запису.
Третім завданням для здобувачів освіти буде узагальнення набутих знань.
Вправа 3. «Призначення спеціальних клавіш»
2.4. Закріплення набутих знань за допомогою Google Classroom, Classtime та Flippity.net Progress Indicator
Індивідуальна робота з веб сервісом LiveWorksheets, який дозволяє вдосконалювати робочі матеріали, створені в форматах docx, pdf, jpg і png. Перетворює звичайні сторінки в інтерактивний матеріал для самоперевірки. Можна створювати робочі листи, які містять кілька типів завдань.
Усі практичні завдання, інструкційні картки та тестові завдання здобувачі освіти отримують у Google-додатку Classroom.
Свої результати за вступний та поточний інструктаж здобувачі освіти можуть переглядати у Flippity.net Progress Indicator – картці контролю.
ІІІ. Практичні завдання протягом 5 уроків виробничого навчання
В допомогу, здобувачі освіти отримали інструкційну карту з основними тегами для роботи.
HTML-код |
Призначення |
Приклад |
<!DOCTYPE html> |
доктайп, призначений для вказівки типу поточного документа – DTD (document type definition) |
|
<html> </html> |
тег, всередині якого зберігається заголовок (<head>) і тіло документа (<body>). |
|
<head> </head> |
елемент наповнений контентом, який не відображений користувачам веб-сторінки. |
|
<body> </body> |
тіло документа, призначений для розміщення тегів і змістовної частини веб-сторінки. |
|
<meta charset = «utf-8»> |
елемент встановлює UTF-8 кодування документа, що включає в себе більшість символів з усіх відомих людських мов. |
|
<title> </ title> |
заголовок сторінки |
|
<ol> |
список |
|
<h1> |
заголовок документа |
|
<ul> <li> <li> </ul> |
маркований список |
|
<ol> <li> <li> </ol> |
нумерований список |
|
<i> |
курсив |
|
<b> |
напівжирний |
|
<u> |
підкреслення |
|
<sup> |
верхній індекс |
|
<sub> |
нижній індекс |
|
<footer> |
«підвал» сайту |
|
<del> |
закреслення |
|
<font size=«10» color= «green» face= «Times»> ТЕКСТ </font> |
задання шрифту, кольору, розміру |
|
<body bgcolor= «#FFDEAD»> |
колір фону |
|
<body background= «Посилання»> |
рисунок фону |
|
<title> <style> p.dline { line-height: 0.5; /*Інтерльяж */ text-indent: 20px; /*Абзацний відступ*/ } body { background: #FFFF00 } /*колір тла*/ </style> |
налаштування інтерліньяжу, абзацного відступу у контейнері <head> з використанням стилю |
|
<p class= «dline»> |
присвоєння стилю абзацу |
|
<p align= «right»> Текст </p> |
вирівнювання по правій стороні |
|
<p align= «center»> Текст </p> |
вирівнювання по лівій стороні |
|
<p align= «justify»> Текст </p> |
вирівнювання по ширині |
|
ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОГО ВИКОНАННЯ
Завдання 1. Відформатуйте документ згідно зразка (4 бали)
Казка про Святого Миколая
Був тихий зимовий вечір десь у середині грудня. На великому ліжку сиділи мама з маленькою дівчинкою Софійкою.
Їй вже було аж два рочки, і маленька дуже любила, коли матуся розповідала їй казочку. Та сьогодні мама розказувала не звичайну казку, а легенду про святого Миколая, адже через кілька днів свято і Миколай має принести Софійці подарунок, бо вона була дуже слухняною дівчинкою.
– Святий Миколай, – розпочала матуся, – захисник всіх подорожніх і дітей. Давно-давно, жив хлопець Миколай. Був він сирота. Його батько й мати померли, залишивши синові велике майно.
Мав Миколай дуже добре серце і хотів допомогти всім довкола. Під покровом ночі Миколай брав на плечі мішок з харчами, грошима і одягом та йшов до осель бідняків. А там підкидав подарунки у вікна. Дуже любив він дітей, тому вони найпершими отримували подарунки.
– Чого бажаєш, мій Миколаю, в нагороду за добре життя на землі?
– НІЧОГО НЕ БАЖАЮ, – ВІДПОВІВ МИКОЛАЙ, – ТІЛЬКИ ДОЗВОЛЬ МЕНІ, БОЖЕ, СХОДИТИ ЧАС ВІД ЧАСУ З НЕБА НА ЗЕМЛЮ Й ВІДВІДУВАТИ ДІТЕЙ. УСМІХНУВСЯ ЛАСКАВО ГОСПОДЬ І СКАЗАВ:
– Знав я, яке буде твоє прохання. Щороку в день своїх іменин зможеш сходити на землю.
А що чекає неслухняних? Ну, таких в Україні геть мало. Якщо трапляються, то їм дістається різочка, але тоненька і не довга. А якщо мама й тато дуже попросять Миколая, то попри різочку святий все ж покладе бодай цукерку чи помаранчу. Хіба би дитина зовсім не вірила в чудо. Є ж пісенька для святого Миколая: «Ой, хто, хто Миколая любить, ой, хто, хто Миколаю служить, тому святий Миколай у всі часи помагай».
Коли матуся закінчила розповідь, Софійка сонно посміхнулась і заснула. А вранці прокинулась з гарним настроєм – їй наснився святий Миколай, який запитував, що подарувати цій маленькій красуні. Софійка попросила, крім улюблених цукерків, коника, на якому можна гойдатися.
Завтра вже свято. Дівчинка цілий день допомагала мамі, була слухняною. А ввечері, коли лежала в ліжечку, довго не могла заснути і чекала святого.
Тільки-но вона заплющила оченята, як до кімнати зайшов Миколай – сивий дідусь з добрими очима. Він поклав маленькій під подушку ласощі, а коника тихенько поставив біля ліжечка. Поправив ковдрочку і вирушив далі. Бо святому потрібно було обдарувати всіх дітей!
А вранці з кімнати Софійки не почулось «МАМА!». Там лунав дзвінкий дитячий сміх. А мама, прийшовши до донечки заспівала: «Ой, хто, хто Миколая любить...»
Завдання 2. Створити документ згідно зразка (1 бал)
ЗМІСТ
1. Технологія роботи у Flash MX
1.1 Вікно Flash
1.2. Редагування та форматування створених фігур
1.3. Загальні поняття про Шари та Кадри
1.4. Поняття про символ
1.5. Типи символів
1.6. Використання бібліотек символів у Flash
1.7. Перетворення у символ вже створеного об’єкта
1.8. Створення нового символу
1.9. Прийоми редагування символів
1.10. Створення і використовування кнопок
2. Загальні вимоги техніки безпеки
2.1 Правила експлуатації ПК
Завдання 3. Наберіть наступний текст з форматуванням символів та абзаців.(2 бали)
Форматування абзаців включає:
Вирівнювання абзаців 0021211212112
Установлення відступів
2. Відступи абзацу ліворуч і праворуч відносно робочого поля сторінки, а також відступ ліворуч першого рядка від поля тексту встановлюються користувачем за допомогою однойменних лічильників і поля «первая строка» вкладки «Отступы и интервалы». Установлення відступів можна швидко і наочно виконувати також за допомогою горизонтальної лінійки форматування "буксируванням" відповідних індикаторів.
Форматування за допомогою лінійки
Завдання 4. Наберіть наступний текст з форматуванням символів та абзаців. (2 бали)
Гривня
Гри́вня (символ – ₴, код – UAH) – офіційна валюта України. Відповідно до Указу Президента України Леоніда Кучми та статей 99 і 102 Конституції України протягом 2–16 вересня 1996 року в Україні була проведена грошова реформа. В обіг введено національну валюту України гривню та її соту частку – копійку. Літерний код валюти – UAH, цифровий код – 980, скорочене позначення – грн (без крапки на кінці). Емісійний інститут – Національний банк України.
1 березня 2004 року Національний банк України затвердив графічний знак для позначення української валюти. Графічний символ гривні складається з двох елементів. Перший і основний елемент ґрунтується на рукописному варіанті кириличної літери «г» – вона позначає першу букву в слові «гривня». Другий елемент являє собою дві горизонтальні паралельні лінії, які втілюють ідею стабільності грошової одиниці.
Цікаві факти
Для позначення копійок використовується скорочення «коп.»
HTML-код практичного виконання
Завдання 1.
Завдання 2.
Завдання 3.
Завдання 4.
Поточний інструктаж.
Здобувачі освіти розвивають навики швидкості друку за допомогою онлайн сервісу Touch Typing Study.
IV. Заключний інструктаж.
Здобувачам освіти необхідно набрати запропонований HTML-код, знайти у ньому помилки та здати виконану роботу у Classroom.
Майстер в/н Пугач І. О.