План конспект уроку фізичної культури для учнів
7 класу НУШ
Тема:
Спортивне орієнтування. Робота з картою.
Волейбол. Подача м’яча (нижня).
Баскетбол. Подвійний крок .
Мета:
Сприяти розвитку зацікавленості до фізичної активності, прививати любов до фізичних вправ та спорту.
Розвивати спритність, координацію та швидкість учнів.
Сформувати навички орієнтування спортивної карти.
Завдання:
1. Навчити дітей орієнтувати карту.
2.Закріпити виконання нижньої подачі в волейболі.
3.Відпрацювати алгоритм дій при виконанні подвійного кроку в баскетболі.
4. Виховувати морально-вольові якості, організованість, дисциплінованість.
Тип уроку: змішаний.
Місце проведення: спортивна зала.
Інвентар: м’ячі волейбольні, баскетбольні, спортивні карти, свисток.
№ п\п |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
|
І. Підготовчачастина уроку (10 хв.) |
||||
1. |
Привітання, перевірка спортивної форми та готовності учнів до уроку |
15 с. |
Звернути увагу на поставу та охайність спортивної форми. Виміряти ЧСС за 10с. |
|
2 |
Повторити правила поведінки та ТБ. Мотивація |
1хв.
|
У формі бесіди
Розповісти про вплив на організм систематичних занять фізичними вправами та занять спортом |
|
3
4 |
1. Різновиди ходьби: - звичайна в обхід спортивної зали; - спортивна ходьба; - на носках, руки вгору; - на п’ятках, - на зовнішній стороні стопи; - на внутрішній стороні стопи; - в напіврисіді; - в присіді
2.Біг: - звичайний; - приставними стрибками лівим боком; - приставними стрибками правим боком; - спиною вперед; - з підскоками. - з прискоренням. Загально-розвиваючі вправи на місці: 1) В.п. ноги нарізно, руки на пояс. 1-3- кругові рухи головою вправо. 4-в.п.5-8- теж, вліво. 2) В.п. ноги нарізно, руки на пояс. 1-2- нахил голови вперед; 3- нахил голови назад. 4-в.п. 3) В.п. ноги нарізно, руки перед грудьми в «замок» зігнуті. 1- руки вперед.2- в.п.3- руки над головою.4-в.п. 4) В.п. ноги нарізно, руки вгору. 1-3- колові рухи руками вперед.4-в.п. 5-7- колові рухи руками назад.8-в.п. 5) В.п. ноги нарізно, права вгору, ліва вниз. 1-3- відведення прямих рук назад.4-в.п.5-7- те саме, з зміною положення рук.8-в.п. 6) В.п. ноги нарізно, руки перед собою. 1- поворот тулуба вліво. 2-в.п.3- поворот тулуба вправо.4-в.п. 7) В.п. ноги нарізно, руки на пояс. 1- нахил тулуба вліво.2-в.п.3- нахил тулуба вправо.4-в.п. 8) В.п. ноги нарізно, тулуб нахилений вперед, руки в сторони, вправа «млин». 9) В.п. о.с. 1- упор присівши; 2- упор лежачи; 3- упор присівши; 4- о.с. Вимірювання ЧСС. |
1 хв.
1хв.
7хв. 4 рази
4 рази
4-6 разів
4 рази
6 разів
4 рази
6 разів
4 рази
10 с. |
Дихання довільне Темп повільний
Руки в замок позаду;
Руки в сторони
Руки вперед
Руки на колінах звернути увагу на правильну поставу
Дистанція 1м
темп виконання повільний
темп виконання повільний
темп виконання середній
темп виконання повільний
темп виконання помірний
|
|
ІІ. Основна частина уроку (30 хв.) |
||||
5 |
Робота з картою. Орієнту- вання карти. Щоб правильно орієнтува- тися на місцевості по карті або схемі, слід орієнтувати карту (схему), тобто надати їй горизонтальне положення, при якому всі лінії на карті (схемі) були б паралельні лініям місцевос- ті, а верхня (північна) сторона рамки її повернена на північ. При такому положенні карти або схеми всі напрямки, які спостерігаються з певної точки знаходження, повинні співпадати з напрямками на місцевості. |
10хв. |
Вчитель роздає кожному карту, пояснює, а потім, учні виконують завдання Практична вправа: Карта розрізається на шматочки (квадрати або трикутники ). Кожен учень отримує по комплекту фрагментів і по цілій карті. Необхідно зібрати карту з нарізаних шматочків, користуючись оригіналом. Переможець визначається за найменшим витраченому часу . Завдання ускладнюється за відсутності карти зразка і при зменшенні розмірів фрагментів ( збільшенні їх числа). |
|
6
|
Вивчення техніки подачі м’яча: - підійдіть до лицьової лінії, правша ставить ліву ногу вперед, права трохи ззаду – м’яч у лівій руці (для лівши навпаки). Потім потрібно підкинути м’яч перед собою, щоб він підлетів вгору приблизно на 20-30 см, а в цей час рука, що б’є (у нашому випадку права) виконує рух вниз назад і зворотним рухом б’єте долонею по центру м’яча Вправи для вивчення нижньої і верхньої прямої подачі 1. Імітація подачі. 2. Подачі у стіну. 3. Подача через сітку з 6-8 м. |
10хв.
|
Вчитель пояснює, потім демонструє. Обов’язково звернути увагу на постановку ніг, рук
|
|
7 |
Подвійний крок Виконання двох кроків. Розрахунок довжини кроку для виходу на позначені точки, а так само місце відштовхування після виконання двох кроків є необхідними елементами при русі. Оволодівши м'ячем двома руками (права рука ззаду м'яча ліва знизу м'яча) під крок лівою ногою, починається відлік двох кроків. Кожен гравець вважає до двох про себе. Перший крок правою ногою гравець робить довгий вперед, другий лівою ногою короткий з підготовкою вистрибування високо вгору. |
10 хв.
|
Вчитель контролює алгоритм виконання Дій Звертає увагу на виконання першого кроку, він довгий!!!
|
|
8 |
ІІІ. Заключначастина уроку ( 5 хв.) |
|||
1 |
Довільне шикування
|
15с. |
Темп повільний |
|
2. |
Комплекс вправ на відновлення дихання |
30 с |
Темп довільний |
|
3 |
Підсумок уроку. Виставлення оцінок Визначення ЧСС |
3хв.
10 с. |
Запитати в учнів поділитися враженнями, що вдалося добре і де виникли труднощі. Показники ЧСС прямують до вихідного рівня. |
|
4 |
Домашнє завдання.
|
1 хв. |
Повторити умовні знаки спортивних карт Виконати компл. вправ ранкової гімнастики |
|