Конспект уроку хімії в 11 класі "Явище періодичної зміни властивостей елементів і їхніх сполук на основі уявлень про електронну будову атомів"

Про матеріал
Тема: Явище періодичної зміни властивостей елементів і їхніх сполук на основі уявлень про електронну будову атомів Мета: формування ключових компетентностей: узагальнити та систематизувати уявлення про явище періодичної зміни властивостей елементів і їхніх сполук на основі уявлень про електронну будову атомів, довести періодичну зміну властивостей хімічних елементів та простих і складних речовин, утворених елементами малих періодів; розвивати логічне мислення, висловлювати власні думки, щодо властивостей елементів та їхніх сполук. Очікувані результати: учні називають будову атома, обґрунтовують періодичну зміну властивостей елементів і їхніх простих речовин на основі електронної будови їхніх атомів; висловлює судження щодо застосування періодичного закону для передбачення властивостей іще не відкритих елементів. Реалізація НЛ: громадянська відповідальність, екологічна безпека і сталий розвиток, підприємливість і фінансова грамотність, здоров'я і безпека. Тип уроку: комбінований.
Перегляд файлу

Урок хімії в 11 класі

Тема: Явище періодичної зміни властивостей елементів і їхніх сполук на основі уявлень про електронну будову атомів

Мета: формування ключових компетентностей: узагальнити та систематизувати уявлення про явище періодичної зміни властивостей елементів і їхніх сполук на основі уявлень про електронну будову атомів, довести періодичну зміну властивостей хімічних елементів та простих і складних речовин, утворених елементами малих періодів; розвивати логічне мислення, висловлювати власні думки, щодо властивостей елементів та їхніх сполук.

Очікувані результати: учні називають будову атома, обґрунтовують періодичну зміну властивостей елементів і їхніх простих речовин на основі електронної будови їхніх атомів; висловлює судження щодо застосування періодичного закону для передбачення властивостей іще не відкритих елементів.

Реалізація НЛ: громадянська відповідальність, екологічна безпека і сталий розвиток, підприємливість і фінансова грамотність, здоров'я і безпека.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

1. Організаційний етап

Привітання, налаштування на робочий лад.

2. Актуалізація пізнавальної діяльності

*Еврестична бесіда

1. Назвіть перші спроби класифікації хімічних елементів.

2. Яку закономірність помітив Д.І. Менделєєв при створені ПСХЕ? Як сформулював закон?

3. Що є графічним виразом періодичного закону?

4. З чого складається ПСХЕ? Які форми Вам відомі?

5.Чим відрізняється сучасне формулювання періодичного закону від менделєєвського?

6.З чого складається атома?

7. Які моделі атома Вам відомі?

8. Що відображає графічна будова атома?

9.У чому полягає фізичний зміст чисел періодичної системи?

3. Узагальнення і систематизація набутих знань, умінь і навичок

*Пригадаємо деякий матеріал з 8 класу: будову Літію, Калію, Натрію (робота учнів біля дошки)

*Що спільного у цих атомів?

*Як змінюють властивості у елементів однієї групи, підгрупи? Періоді?

* Робота з ПСХЕ: в ході роботи  з таблицею, пригадуємо поняття радіуса атома, електронегативності, окисно-відновні властивості хімічних елементів; характеризуємо зміну металічних-неметалічних властивостей елементів, в залежності від будови атома.

Ключова ідея. Періодичність змін властивостей ХЕ та їхніх сполук повязана з періодичністю повторюваності електронної будови атомів.

4. Закріплення вивченого матеріалу.

Задача. Цей металічний елемент був передбачений Д.І. Менделєєвим. Він описав властивості металу і залишив йому клітинку у створеній періодичній таблиці. Незабаром цей метал був відкритий французьким хіміком Лекоком де Буабодраном, і пророцтво Менделєєва виявилося правильним. Відкритий елемент мав дуже низьку температуру плавлення (29.8) і вступав у взаємодію як з кислотами, так і з лугами. Недарма Менделєєв назвав його «екаалюміній». Назвіть метал метал, якщо під час взаємодії зразку масою 1,4 г з хлоридною кислотою утворюється 0,672 л (н.у.) водню. (Галій) 

ЗНО 2018:

 

ЗНО 2017

ЗНО 2019

ЗНО 2016

5. Домашнє завдання

Опрацювати §1

Випереджувальне завдання:

Підготувати навчальні проекти : «1.Створення 3D-моделей атомів елементів. 2. Застосування радіонуклідів у медицині. 3. Використання радіоактивних ізотопів як індикаторів у тваринництві, археології».

docx
Пов’язані теми
Хімія, 11 клас, Розробки уроків
Додано
23 серпня
Переглядів
2876
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку