Пізнаємо природу 5 клас Урок Дата ___________
Тема уроку: Хребетні тварини. Будова та спосіб життя хребетних тварин. Практична робота. Визначення тварини своєї місцевості за особливостями будови та її опис за зразком.
Мета: узагальнити знання учнів про різноманітність хребетних тварин, їх будову та спосіб життя, розвивати вміння аналізувати інформацію, узагальнювати, робити висновки; формувати життєві компетентності: загальнокультурну та екологічну грамотність, вміння працювати в групі, обробляти інформацію та обмінюватися нею. Виховувати бережливе ставлення до живої природи планети, формувати культуру спілкування.
Очікувані результати: учні застосовують знання про особливості будови, процесів життєдіяльності, різноманітність та значення хребетних тварин для вирішення завдань, вміють працювати в групі, обробляти інформацію та обмінюватися нею, виховують бережливе ставлення до живої природи планети.
Обладнання: ноутбук, презентація, зошити, підручник
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. АОЗ (актуалізація опорних знань)
Усне опитування:
ІІІ. МНД (мотивація навчальної діяльності)
Тварини, які мають хребет називають хребетними. А для чого їм хребет? У чому його роль, сьогодні ми дізнаємося. А ще і про групи тварин, які є хребетними.
ІV. ВНМ (вивчення нового матеріалу)
Слово вчителя.
Робота у групах:
Слово вчителя
V. ЗВ (закріплення вивченого)
Практична робота
Мета роботи : Визначення тварини своєї місцевості за особливостями зовнішньої будови та її опис за зразком.
Що треба робити:
Потрібні матеріали: фотографії, відео про тварин.
Хід роботи 1. Обери хребетну тварину, яка мешкає у твоїй місцевості . 2. Визнач до якої групи тварин (наприклад, риби, земноводні т.д.) вона належить. 3. Підшукай інформацію про цю тварину та опиши за зразком: Яка назва? Де можна знайти? Як побачити? Як упізнати? Яка роль тварини в природі і житті людини? Цікавий факт про тварину.
Приклад
1. Вовк сірий
2. Ссавці
3. Хижий ссавець з роду пес (Canis) родини псових (Canidae), що добуває їжу самостійно активним пошуком та переслідуванням жертв. Усюди основною здобиччю вовків є копитні тварини.
4. Мозок у вовка на 30% більший ніж у собаки, це означає, що вовк здатний запам'ятовувати більше необхідної інформації, ніж його близький родич.
Домашнє завдання.
Виконай завдання № 1 с. 187 підручника.
VІ. Підсумок.
Рефлексія.