КОНСПЕКТ УРОКУ З ПРЕДМЕТА «ІНФОРМАТИКА»
БАЗОВИЙ МОДУЛЬ.
(До підручника «Інформатика 10(11) клас»)
Автори: Ривкінд Й. Я., Лисенко Т. І., Чернікова Л. А., Шакотько В. В.
УРОК 1
ІНФОРМАЦІЯ, ПОВІДОМЛЕННЯ, ДАНІ, ІНФОРМАЦІЙНІ ПРОЦЕСИ, ІНФОРМАЦІЙНІ. СИСТЕМИ ЯК ВАЖЛИВІ СКЛАДНИКИ Й ОЗНАКИ СУЧАСНОГО СУСПІЛЬСТВА
МЕТА:
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ:
Обладнання: підручник, комп’ютери з доступом в мережу Інтернет, інтерактивна дошка.
Тип уроку: урок подання нових знань.
ХІД УРОКУ
ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ З ТЕМИ «ІНФОРМАТИКА. ІНФОРМАЦІЙНІ ПРОЦЕСИ»
Вправа «Асоціативний кущ»
Викладач пропонує учням пригадати, що вони пам’ятають з теми «Інформатика та інформаційні процеси». На дошці пишеться слово «Інформатика», а навколо — всі слова й фрази, що асоціюються з темою, потім між ними встановлюються зв’язки, виділяються аспекти, щодо яких потрібна додаткова інформація (повідомлення, дані, інформаційні процеси, зберігання, передавання, опрацювання повідомлень).
Мотивація
Вправа «До та Після»
Викладач пропонує учням висловити власну думку щодо правдивості таких висловів:
ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Інформація, повідомлення, дані, інформаційні процеси
Бесіда з класом
Учні разом з викладачем формулюють визначення понять: інформація, повідомлення, дані, інформаційні процеси (учні занотовують в зошиті.)
Розповідь вчителя «Інформаційні системи як важливі складники й ознаки сучасного суспільства»
Інформаційна система — комунікаційна система, що забезпечує збирання, пошук, оброблення та пересилання інформації.
Інформаційна система — сукупність організаційних і технічних засобів для збереження та обробки інформації з метою забезпечення інформаційних потреб користувачів.
В українському законодавстві встановлено такі визначення терміну:
Складові інформаційної системи
Фронтальна робота з учнями: проаналізувати визначення поняття «інформаційна система» за різними джерелами та запропонувати складники інформаційної системи.
Види Інформаційних систем
Завдання учням. Створіть інтелекткарту на тему «Види ІС».
Запитання до учнів:
Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»
(Учні сідають колом)
Учні вільно обмінюються ідеями щодо питання.
1. Як ви вважаєте, які причини зумовлюють впровадження інформаційних систем в організаціях різних галузей діяльності?
2. Які проблеми можуть виникнути в процесі впровадження інформаційних систем?
ЗАКРІПЛЕННЯ (ПРАКТИЧНІ ЗАВДАННЯ)
Робота в групах. Учні об’єднуються у дві (три) групи, кожна група отримує завдання: використовуючи матеріали з Інтернету, наведіть приклади інформаційних систем. Визначте апаратні засоби, які використовуються для забезпечення її роботи.
Опишіть роботу ІС, наведеної в прикладі.
Можливі варіанти прикладів ІС:
Після виконання завдання кожна група учнів відповідає.
Вправи для зняття втоми під час роботи на комп’ютері
ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Вправа «До та Після»
Викладач пропонує учням повернутися до питань, чи дійсно:
Занотувати відповідь до таблиці у стовпець «Після».
Разом з викладачем учні порівнюють зміст стовпців.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Опрацювати матеріал за підручником.
2. Повторити, що таке файл, інформаційні технології, наведіть приклади.
3. Використовуючи різні джерела інформації, скласти розповідь про розвиток інформаційних технологій в Україні.
РЕФЛЕКСІЯ
Обери колір