Конспект уроку інформатики 4 клас

Про матеріал
Тема: Алгоритми з розгалуженням. Мета: дати уявлення про розгалуження. Вчити складати алгоритми з розгалуженнями. Розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять. Виховувати інтерес до інформатики, зацікавленість основами алгоритмізації та програмування.
Перегляд файлу

4 клас

 

Урок 8

Тема: Алгоритми з розгалуженням.

Мета: дати уявлення про розгалуження. Вчити складати алгоритми з розгалуженнями. Розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять. Виховувати інтерес до інформатики, зацікавленість основами алгоритмізації та програмування.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.

Обладнання та наочність: інструкції з ТБ, підручники, комп'ютерна програма Scratch.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Обчислювальний ланцюжок.

Задумайте число. Додайте до нього 6. Зменшити на 4. Якщо можливо, поділіть отримане число на 2. Якщо ні – додайте 1 та поділіть на 2.

  • Яке число отримали?
  • А задумали?
  • Чи можна цей ланцюжок назвати алгоритмом?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Ми з вами виконали алгоритм. Давайте спробуємо його записати.

hello_html_m36916c0.jpg

У нашому алгоритмі в одному місці виникає ситуація, коли ми повинні визначити, чи виконується певна умова, а вже потім діяти далі. Такий варіант

називається розгалуженням.

Де ще ми зустрічаємося з розгалуженнями?

Підійшовши до переходу, треба зупинитися і подивитися на світлофор. Якщо сигнал світлофора зелений, то можна переходити вулицю, інакше (якщо світло червоне), переходити вулицю не можна. Слід обов’язково дочекатися зеленого сигналу світлофора.

Ситуації, коли, залежно від того, чи виконується умова, треба приймати різні рішення або виконувати різні дії, трапляються часто. Таку ситуацію в алгоритмах називаютьрозгалуженням, а на блок-схемах команду перевірки умови записують у блоці, що має форму ромба.

hello_html_4d778c08.jpg

На уроках української мови ви вивчали правило написання префіксів с- або з-. Префікс слід обирати залежно від літери, з якої починається корінь слова. Якщо корінь слова починається з літер к, п, т, ф, х, то пишеться префікс с-. В іншому разі пишеться префікс з-. А от як виглядатиме блок-схема цього алгоритму:

hello_html_m68e33da.jpg

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Буратіно потягнувся,

Раз нагнувся, два нагнувся,

Руки в сторони розвів.

Мабуть, ключик загубив,

А щоб ключик той дістати,

Треба нам навшпиньки встати.

IV. Робота за комп’ютером

Робота за комп’ютером в середовищі програмування Scratch.

Хвилинка релаксації

1. Щільно заплющити й розплющити очі (10 р.).

2. Виставити вперед великий палець руки. Не повертаючи голови, слідкувати очима за рухами пальця максимально вгору-вниз, праворуч-ліворуч (10 р.).

3. Виставити вперед великий палець руки. Намалювати в повітрі цифру «8». При цьому слідкувати очима за рухами пальця (10 р.).

4. Покліпати очима (10 р.).

V. Підсумок уроку

  • Що таке розгалуження?
  • Чи в усіх алгоритмах вони повинні бути?
  • Наведіть приклад ситуації, де буде використано розгалуження.
  • Яка фігура використовується для запису розгалуження на блок-схемах?
  • Склади алгоритм переходу вулиці на пішохідному переході без світлофора.

 

docx
До підручника
Інформатика 4 клас (Морзе Н. В. та ін.)
Додано
27 травня
Переглядів
302
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку