4 клас
Урок 8
Тема: Алгоритми з розгалуженням.
Мета: дати уявлення про розгалуження. Вчити складати алгоритми з розгалуженнями. Розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять. Виховувати інтерес до інформатики, зацікавленість основами алгоритмізації та програмування.
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.
Обладнання та наочність: інструкції з ТБ, підручники, комп'ютерна програма Scratch.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Обчислювальний ланцюжок.
Задумайте число. Додайте до нього 6. Зменшити на 4. Якщо можливо, поділіть отримане число на 2. Якщо ні – додайте 1 та поділіть на 2.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Ми з вами виконали алгоритм. Давайте спробуємо його записати.
У нашому алгоритмі в одному місці виникає ситуація, коли ми повинні визначити, чи виконується певна умова, а вже потім діяти далі. Такий варіант
називається розгалуженням.
Де ще ми зустрічаємося з розгалуженнями?
Підійшовши до переходу, треба зупинитися і подивитися на світлофор. Якщо сигнал світлофора зелений, то можна переходити вулицю, інакше (якщо світло червоне), переходити вулицю не можна. Слід обов’язково дочекатися зеленого сигналу світлофора.
Ситуації, коли, залежно від того, чи виконується умова, треба приймати різні рішення або виконувати різні дії, трапляються часто. Таку ситуацію в алгоритмах називаютьрозгалуженням, а на блок-схемах команду перевірки умови записують у блоці, що має форму ромба.
На уроках української мови ви вивчали правило написання префіксів с- або з-. Префікс слід обирати залежно від літери, з якої починається корінь слова. Якщо корінь слова починається з літер к, п, т, ф, х, то пишеться префікс с-. В іншому разі пишеться префікс з-. А от як виглядатиме блок-схема цього алгоритму:
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Буратіно потягнувся,
Раз нагнувся, два нагнувся,
Руки в сторони розвів.
Мабуть, ключик загубив,
А щоб ключик той дістати,
Треба нам навшпиньки встати.
IV. Робота за комп’ютером
Робота за комп’ютером в середовищі програмування Scratch.
Хвилинка релаксації
1. Щільно заплющити й розплющити очі (10 р.).
2. Виставити вперед великий палець руки. Не повертаючи голови, слідкувати очима за рухами пальця максимально вгору-вниз, праворуч-ліворуч (10 р.).
3. Виставити вперед великий палець руки. Намалювати в повітрі цифру «8». При цьому слідкувати очима за рухами пальця (10 р.).
4. Покліпати очима (10 р.).
V. Підсумок уроку