Конспект уроку із захисту України в 10 класі на тему "Типи травм при дорожньо-транспортній пригоді та падінні з висоти"

Про матеріал
Конспект уроку із захисту України (основ медичних знань) в 10 класі на тему "Типи травм при дорожньо-транспортній пригоді та падінні з висоти" розроблено у відповідності до навчальної програми "Захист Вітчизни" для навчальних закладів системи загальної середньої освіти (рівень стандарту) "Затверджено Міністерством освіти і науки України" (Наказ МОН України від 23.10.2017 №1407)
Перегляд файлу

Клас 10        Дата ___________                       Учитель Л.А.Доровських

Тема уроку 19: Типи травм при дорожньо-транспортній пригоді та падінні з висоти

Мета і завдання: формувати предметну компетентність: ознайомити з основними типами травм при ДТП та падінні з висоти;

Формувати:

ключові компетентності

уміння та ставлення

1

Спілкування державною мовою

Володіти мовною базою для реалізації комунікацій із предмету, оцінювати комун. ситуацію, приймати рішення і планувати комунік. дії. Шанувати державну мову.

2

Математична

Проводити розрахунки для прогнозування можливих результатів дій, визначати життєві показники людини

3

Природничі науки і технології

 Спостерігати, аналізувати, будувати гіпотези, аналізувати результати. Розуміння впливу людини на природу.

4

Інформаційно-цифрова

самостійно знаходити, аналізувати, добирати та передавати інформацію за допомогою тех.засобів та інф.технологій (презентації)

5

Уміння вчитися упродовж  життя

Визначати мету навчання, відбирати та застосовувати потрібні знання і способи діяльності для досягнення мети, моделювати власний освітній напрямок, аналізувати й оцінювати результати  своєї діяльності, доводити правильність власного судження або визнавати помилковість. Розуміти важливість навчання упродовж життя. Прагнення до вдосконалення результатів своєї діяльності.

6

Ініціативність і підприємливість

Генерувати нові ідеї, вирішувати життєві проблеми, ухвалювати оптимальні рішення. Ініціативність, упевненість, позитивне оцінювання та підтримка конструктивних ідей інших

7

Соціальна та громадянська компетентності

Аргументувати та відстоювати свою позицію, співпрацювати, виявляти повагу, робити свідомий вибір та діяти відповідально. Розуміння громадянського обов'язку

8

Обізнаність і самовираження у сфері культури

Усвідомлювати осн.етапи розвитку укр. медицини,  внесок укр вчених у досягнення світової медицини.

9

Екологічна грамотність і здорове життя

Надавати допомогу собі та тим, хто її потребує під час травмування, ухвалювати рішення, діяти у НС. Усвідомлювати значення здоров'я для самовираження та соціальної взаємодії.

 

Тип уроку: формування компетентностей

Обладнання: підручник, ноутбук

Опорні та базові поняття: дорожньо-транспортна пригода, політравма, кататравма («trauma», «poli», «kata»)    

План: 1. Дорожньо-транспортна пригода. Найтиповіші ушкодження за ДТП.

              2. Політравма, її характерні риси.

              3. Травми через падіння з висоти

Хід уроку

І. Емоційне налаштування  класу: привітання, вислів Дейл Карнегі: «Сильне бажання чогось навчитися – це вже 50% успіху»

ІІ. Інформаційна хвилинка з історії медицини

ІІІ. Актуалізація суб'єктного досвіду й опорних знань учнів:

  1. Аналіз виконаних сам.робіт із теми «Домедична допомога при порушенні прохідності дихальних шляхів та інших невідкладних станах». – Яким чином стати більш компетентним із теми?
  2. Як пов'язані між собою поняття «травма» і «травматизм»? Чому травма є не лише медичною, а й соціальною проблемою?

ІV. Оголошення теми і плану уроку ( на дошці) - То над чим  кожен із нас сьогодні працює  на уроці? (Я дізнаюся більше про..; навчаюся ..; стаю більш компетентною в питанні..)  Д/З: 1) опрацювати §19 ( підготуватися до обговорення за питаннями, скласти 1 запитання, відповіді на яке нема в підручнику), повторити терміни із §18.  (Додатково: підготувати повідомлення з історії медицини)

V. Стимулювання учнів до активної пізнавальної діяльності. Аналіз ситуації: Людина підходить до пішохідного переходу і, не зупиняючись, впевнено ступає на «зебру». Водію для реагування на перепону потрібно мінімум 2 секунди ( побачити, опрацювати сигнал у мозку, натиснути гальмо).

 - Який щлях проїде авто до зупинки, якщо рухається з дозволеною в населених пунктах швидкістю 50 км/год? ( 1)50 км/год = 50000 м : 3600 с= 13,89 м/с ; 2)13,89 м/с* 2с=27,78 м

- Яка ймовірність події, яку називають ДТП?

VІ. Формування компетентностей

  1. - Поняття ДТП:  - Доро́жньо-тра́нспортна пригода — подія, що сталася під час руху транспортного засобу, внаслідок якої загинули або поранені люди чи завдані матеріальні збитки. Дорожньо-транспортна пригода розглядається як найважча відмова системи «людина-автомобіль-середовище» /Вікіпедія/
  • Хто може бути постраждалим внаслідок ДТП? ( пішохід, водій авто, велосипедист, мотоцикліст, пасажир)
  • 2. Заповнення таблиці «можливі травми під час ДТП» із обговоренням:

Постраждалий в ДТП

типові травми

 

1

пішохід

живота, тазу

2

водій авто (обговорення перегляду краш-тесту)

Грудної клітки і нижніх кінцівок, голови, шиї

3

мотоцикліст

Нижніх кінцівок, голови, тазу

4

велосипедист

Голови, шиї, тазу

5

пасажир

Грудної клітки, живота

Статистика

ЧМТ(70%), грудної клітки (органів грудної порожнини) і травми нижніх кінцівок (52%), живота (органів черевної порожнини) і верхніх кінцівок (по 35%), тазу (19%)

  1. Проблемне запитання зі статистики ( %?)
  2.  Робота з терміном «політравма»: Травматичне ушкодження організму з наявністю двох і більше зон ураження в одній або кількох анатомічних ділянках, коли одне з пошкоджень або їхнє поєднання становить небезпеку для життя і здоров'я постраждалого і вимагає проведення невідкладної кваліфікованої або спеціалізованої медичної допомоги /с. 66 підручника/
  3. Самостійна робота: за матеріалом підручника на с. 66-67 ( до найтиповіших травм за ДТП) в парах з'ясувати відмінність політравми від звичайної травми і обговорити її характерні риси. Сформулювати запитання.

1) синдром взаємного обтяження - крововтрата сприяє розвитку шоку (ускладнення),

2) ускладнює постановку діагнозу травма хребта і ЗТЖ,

3) можлива несумісність лікування ( знеболення при переломі до з'ясування наявності ЗТЖ,

4) множинні ускладнення: масивна крововтрата, шок, гостра ниркова недостатність/

  1. Кататравма – різновид політравми, ушкодження при падінні з висоти. (Де? Коли? Чому?????)
  • Основний чинник травмування - тупі предмети на шляху падіння та поверхня приземлення;
  • розташування, характер і складність ушкоджень залежать від висоти падіння, кута приземлення, характеру поверхонь, маси та конституції тіла, фізичного розвитку й уміння  до координації та групування…
  • вище – більше травм грудей і живота, падіння на тулуб – внутрішні ушкодження,
  • характерні переломи кісток та загальний струс тіла

 

VІІ. Закріплення вивченого:

- Проблемне запитання: - Унаслідок ДТП і падіння з висоти люди зазвичай дістають множинні травми. На які з них варто звернути увагу негайно?

- Робота в 2 групах. Запропонуйте заходи ( з точки зору травматичних наслідків ДТП, перебування на висоті), що спонукали б людей дотримуватися правил безпеки. Надайте відповідні рекомендації /дотримання ПДР, пасків безпеки, дитячих крісел, світловідбиваючих (захисних) елементів одягу…/

 

VІІІ. . Підсумки уроку – рефлексія: - Я навчилася (усвідомила, зрозуміла, переконалася)… Мені було цікаво( корисно)…Думаю, що зможу…Хочу ще навчитися, дізнатися…

Оцінювання (самооцінювання)

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Карась Ірина Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
11 лютого 2021
Переглядів
2374
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку