Клас 10 Дата ___________ Учитель Л.А.Доровських
Тема уроку 19: Типи травм при дорожньо-транспортній пригоді та падінні з висоти
Мета і завдання: формувати предметну компетентність: ознайомити з основними типами травм при ДТП та падінні з висоти;
Формувати:
№ |
ключові компетентності |
уміння та ставлення |
1 |
Спілкування державною мовою |
Володіти мовною базою для реалізації комунікацій із предмету, оцінювати комун. ситуацію, приймати рішення і планувати комунік. дії. Шанувати державну мову. |
2 |
Математична |
Проводити розрахунки для прогнозування можливих результатів дій, визначати життєві показники людини |
3 |
Природничі науки і технології |
Спостерігати, аналізувати, будувати гіпотези, аналізувати результати. Розуміння впливу людини на природу. |
4 |
Інформаційно-цифрова |
самостійно знаходити, аналізувати, добирати та передавати інформацію за допомогою тех.засобів та інф.технологій (презентації) |
5 |
Уміння вчитися упродовж життя |
Визначати мету навчання, відбирати та застосовувати потрібні знання і способи діяльності для досягнення мети, моделювати власний освітній напрямок, аналізувати й оцінювати результати своєї діяльності, доводити правильність власного судження або визнавати помилковість. Розуміти важливість навчання упродовж життя. Прагнення до вдосконалення результатів своєї діяльності. |
6 |
Ініціативність і підприємливість |
Генерувати нові ідеї, вирішувати життєві проблеми, ухвалювати оптимальні рішення. Ініціативність, упевненість, позитивне оцінювання та підтримка конструктивних ідей інших |
7 |
Соціальна та громадянська компетентності |
Аргументувати та відстоювати свою позицію, співпрацювати, виявляти повагу, робити свідомий вибір та діяти відповідально. Розуміння громадянського обов'язку |
8 |
Обізнаність і самовираження у сфері культури |
Усвідомлювати осн.етапи розвитку укр. медицини, внесок укр вчених у досягнення світової медицини. |
9 |
Екологічна грамотність і здорове життя |
Надавати допомогу собі та тим, хто її потребує під час травмування, ухвалювати рішення, діяти у НС. Усвідомлювати значення здоров'я для самовираження та соціальної взаємодії. |
Тип уроку: формування компетентностей
Обладнання: підручник, ноутбук
Опорні та базові поняття: дорожньо-транспортна пригода, політравма, кататравма («trauma», «poli», «kata»)
План: 1. Дорожньо-транспортна пригода. Найтиповіші ушкодження за ДТП.
2. Політравма, її характерні риси.
3. Травми через падіння з висоти
Хід уроку
І. Емоційне налаштування класу: привітання, вислів Дейл Карнегі: «Сильне бажання чогось навчитися – це вже 50% успіху»
ІІ. Інформаційна хвилинка з історії медицини
ІІІ. Актуалізація суб'єктного досвіду й опорних знань учнів:
ІV. Оголошення теми і плану уроку ( на дошці) - То над чим кожен із нас сьогодні працює на уроці? (Я дізнаюся більше про..; навчаюся ..; стаю більш компетентною в питанні..) Д/З: 1) опрацювати §19 ( підготуватися до обговорення за питаннями, скласти 1 запитання, відповіді на яке нема в підручнику), повторити терміни із §18. (Додатково: підготувати повідомлення з історії медицини)
V. Стимулювання учнів до активної пізнавальної діяльності. Аналіз ситуації: Людина підходить до пішохідного переходу і, не зупиняючись, впевнено ступає на «зебру». Водію для реагування на перепону потрібно мінімум 2 секунди ( побачити, опрацювати сигнал у мозку, натиснути гальмо).
- Який щлях проїде авто до зупинки, якщо рухається з дозволеною в населених пунктах швидкістю 50 км/год? ( 1)50 км/год = 50000 м : 3600 с= 13,89 м/с ; 2)13,89 м/с* 2с=27,78 м
- Яка ймовірність події, яку називають ДТП?
VІ. Формування компетентностей
№ |
Постраждалий в ДТП |
типові травми
|
1 |
пішохід |
живота, тазу |
2 |
водій авто (обговорення перегляду краш-тесту) |
Грудної клітки і нижніх кінцівок, голови, шиї |
3 |
мотоцикліст |
Нижніх кінцівок, голови, тазу |
4 |
велосипедист |
Голови, шиї, тазу |
5 |
пасажир |
Грудної клітки, живота |
Статистика |
ЧМТ(70%), грудної клітки (органів грудної порожнини) і травми нижніх кінцівок (52%), живота (органів черевної порожнини) і верхніх кінцівок (по 35%), тазу (19%) |
1) синдром взаємного обтяження - крововтрата сприяє розвитку шоку (ускладнення),
2) ускладнює постановку діагнозу травма хребта і ЗТЖ,
3) можлива несумісність лікування ( знеболення при переломі до з'ясування наявності ЗТЖ,
4) множинні ускладнення: масивна крововтрата, шок, гостра ниркова недостатність/
VІІ. Закріплення вивченого:
- Проблемне запитання: - Унаслідок ДТП і падіння з висоти люди зазвичай дістають множинні травми. На які з них варто звернути увагу негайно?
- Робота в 2 групах. Запропонуйте заходи ( з точки зору травматичних наслідків ДТП, перебування на висоті), що спонукали б людей дотримуватися правил безпеки. Надайте відповідні рекомендації /дотримання ПДР, пасків безпеки, дитячих крісел, світловідбиваючих (захисних) елементів одягу…/
VІІІ. . Підсумки уроку – рефлексія: - Я навчилася (усвідомила, зрозуміла, переконалася)… Мені було цікаво( корисно)…Думаю, що зможу…Хочу ще навчитися, дізнатися…
Оцінювання (самооцінювання)