Розробка проектувальної діяльності вчителя та учнів на рівні теми: «Електричні явища. Електричний струм.» , на рівні уроку № 18 «Лабораторна робота № 4 « Дослідження електричного струму кола з послідовним з’єднанням провідників.»
Дата : ___________________
Тема роботи : 4 « Дослідження електричного струму кола з послідовним з’єднанням провідників.»
Робота в парі. Дайте відповіді га запитання та виконайте завдання.
Уважно послухайте й доповніть відповіді одне одного.
Мета : Експериментально перевірити, що в разі послідовного з’єднання двох провідників справджуються співвідношення :
|
|
|
Обладнання: 1. Джерело струму.
2 . Амперметр.
3. Вольтметр.
4. Два резистора.
5. Реостат.
6. Ключ.
7. З’єднувальні проводи.
8. Комп’ютер, планшет, телефон.
9. Відео матеріали « Віртуальної лабораторії».
10 . Бланк роботи (інтерактивний аркуш)
Хід роботи.
Перегляньте відеоматеріали за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=Oa0UbxFt1po&ab_channel=OleksandrLastivka
https://www.youtube.com/watch?v=tf2081QRME0&ab_channel=IrynaSpiridonova
Використовуючи додаток:
та прилади для побудови електричних кіл, побудувати схеми, які використовуються в лабораторній роботі .
Алгоритм.
1._______________________________________________________________________________________
2._______________________________________________________________________________________
3._______________________________________________________________________________________
4._______________________________________________________________________________________
5._______________________________________________________________________________________
6._______________________________________________________________________________________
7._______________________________________________________________________________________
8._______________________________________________________________________________________
9._______________________________________________________________________________________
10.______________________________________________________________________________________
3. Склади схему електричного кола, що складається з 2-х резисторів, реостата, батареї, ключа, амперметра, вольтметра . Споживачі в колі з’єднані послідовно .
4.Отримані результати занести в таблицю :
Номер Досліду |
Вимірювання |
Напруга, U, В
|
Сила струму, I, А |
Опір, R ,Ом |
1 |
Перший резистор |
|
|
|
2 |
Другий резистор |
|
|
|
3 |
Ділянка кола з двома резисторами |
|
|
|
R1 =U1 /І1 ______________________________________________________________________________
R2= U2 / І2 ______________________________________________________________________________
R3= U3 / І3 ______________________________________________________________________________
5. Перевір виконання законів послідовного з’єднання провідників.
U1/ U2 _________________________________________________________________________________
R1/ R2__________________________________________________________________________________
Пояснити можливу розбіжність результатів.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Як за допомогою резистора зробити так, щоб вольтметр вимірював напругу, дещо більшу від тієї, на яку розрахований? Виконай креслення. Наведи формули, які пояснюють твою відповідь.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Аналіз експерименту та його результатів. Проаналізуйте, сформулюйте висновок, у якому зазнач:
1) що саме визначали в лабораторній роботі;
2) які результати отримали.