11 серпня о 18:00Вебінар: Зберегти креативність: корисні вправи для вчителів та учнів

Конспект уроку. "Ліна Костенко. Вірш "Крила" "

Про матеріал

Конспект уроку на тему "Ліна Костенко. "Крила"" для 7 класу. У розробці використано новий метод для розвитку критичного мислення "Плакат думок".

Перегляд файлу

 

Епіграф уроку

«Людина нібито не літає …

А крила має. А крила має!»

Л.Костенко

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Сьогодні на уроці ми будемо:

1. Слухати розповідь про Л.Костенко.

2. Читати її поезії.

3. Поміркуємо про духовне багатство.

II. Актуалізація опорних знань. 

Давайте пригадаємо факти із біографії Ліни Костенко. Перед вами на екрані будуть світлини .

1.     19.03.1930 рік. Прокоментуйте цю дату.

2.     Хто на цій світлині? (Фото сім’ї поетеси.) 

3.     Продовжіть думку: «У 6 років…»

4.     Що це за будівля?  (Школа, в якій працювали батьки поетеси)

5.     Київський педагогічний інститут – це заклад в якому…(Навчалася Л.Костенко, але не закінчила)

6. Московський літературний інститут ім. М.Горького.

7. 1961-1977 роки. Охарактеризуйте цей період.(Період, коли Л.Костенко не друкували)

8. А ось перед вами унікальна фотографія. Ліна Костенко в оточенні молодих українських поетів.. як називалося їх угрупування?

 

Ось такою величною постає перед нами Ліна Костенко, яка досі живе і працює в місті Києві. Поетеса, яка своє геніально-поетичне й інтелектуальне українське слово поєднує з мовчанням або іронією.

До речі, про мовчання…16років Україна не чула слова поетеси.

 

 

Випереджувальне завдання. Учні знаходили фразеологізми зі словом крила.

III. Перевірка домашнього завдання.

IV. Створення плакату думок

 ( Учні поділилися на 3 групи. Кожна з груп має плакат А-3, де створюють записи різнокольоровими ручками):

  1. Скласти сенкан до слова КРИЛА. Сенкан — це вірш, що складається з п’яти рядків. Слово «сенкан» походить від французького слова «п’ять» і позначає вірш у п’ять рядків.

 

  1.  у кожного з вас є крила, напишіть на них 3-4 словами, що потрібно людині, щоб вона злетіла?»

 

  1. Є тільки дві речі, які ми можемо дати у спадок своїм дітям, перша – коріння, друга – крила».  Далі кожній з команд треба написати ваші думки, щодо цього прислів’я: як ви його розумієте? Ключове питання Чому так важливо дати у спадок крила? Що вони символізують?

Сьогодні ми з вами будемо знайомитися із віршем «Крила». Я вам пропоную переглянути відеоролик.  Перегляд відеоролика «Крила». Поезію читає Б.Ступка. 

  1. Хто читає поезію? Хто він?
  2. Що ви відчували, коли слухали поезію у виконанні Б. Ступки?
  3. На що вас особисто надихнула поезія?
  4. Чи наблизилися ви до розуміння крилатості після
  5. того, як прослухали вірш у запису?
  6. Що необхідно для того, щоб бути крилатим?

Крила у вірші Ліни Костенко мають міфологічне, теологічне, духовне, а відтак філософське значення. Вони є символом руху, «польоту» душі, думки, уяви, одухотвореності, краси.

Давайте спробуймо прочитати і ми. Але трохи поекспериментуємо.  Першому учаснику необхідно прочитати вірш із сумною інтонацією, другому учаснику необхідно прочитати із роздумом, третьому необхідно із радісною інтонацією. (Декілька учнів виразно зачитують вірш)

Запитання до учнів:

  • Назвіть ключові слова в цьому уривку? Що вони означають?
  • Яку людину, на вашу думку, називають безкрилою?
  • Що є правда? А що таке чесність?

Робота з епіграфом

  • Як ви тепер розумієте наш епіграф?
  • Чи змінилися ваші думки до та після прочитаного вірша?

Робота із зошитом.

Скласти гроно до слова крила.

1 команда визначає тему твору

2 команда ідею твору

3 команда основну думку твору

Домашнє завдання:

  1. Написати есе на тему: « До яких роздумів про вічні життєві цінності спонукала вас поезія?
  2. Вивчити напам’ять вірш.

 

 

docx
Додав(-ла)
Іцхакіна Анна
Додано
30 червня 2018
Переглядів
2780
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку