Конспект уроку. "Ліна Костенко. Вірш "Крила" "

Про матеріал

Конспект уроку на тему "Ліна Костенко. "Крила"" для 7 класу. У розробці використано новий метод для розвитку критичного мислення "Плакат думок".

Перегляд файлу

 

Епіграф уроку

«Людина нібито не літає …

А крила має. А крила має!»

Л.Костенко

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Сьогодні на уроці ми будемо:

1. Слухати розповідь про Л.Костенко.

2. Читати її поезії.

3. Поміркуємо про духовне багатство.

II. Актуалізація опорних знань. 

Давайте пригадаємо факти із біографії Ліни Костенко. Перед вами на екрані будуть світлини .

1.     19.03.1930 рік. Прокоментуйте цю дату.

2.     Хто на цій світлині? (Фото сім’ї поетеси.) 

3.     Продовжіть думку: «У 6 років…»

4.     Що це за будівля?  (Школа, в якій працювали батьки поетеси)

5.     Київський педагогічний інститут – це заклад в якому…(Навчалася Л.Костенко, але не закінчила)

6. Московський літературний інститут ім. М.Горького.

7. 1961-1977 роки. Охарактеризуйте цей період.(Період, коли Л.Костенко не друкували)

8. А ось перед вами унікальна фотографія. Ліна Костенко в оточенні молодих українських поетів.. як називалося їх угрупування?

 

Ось такою величною постає перед нами Ліна Костенко, яка досі живе і працює в місті Києві. Поетеса, яка своє геніально-поетичне й інтелектуальне українське слово поєднує з мовчанням або іронією.

До речі, про мовчання…16років Україна не чула слова поетеси.

 

 

Випереджувальне завдання. Учні знаходили фразеологізми зі словом крила.

III. Перевірка домашнього завдання.

IV. Створення плакату думок

 ( Учні поділилися на 3 групи. Кожна з груп має плакат А-3, де створюють записи різнокольоровими ручками):

  1. Скласти сенкан до слова КРИЛА. Сенкан — це вірш, що складається з п’яти рядків. Слово «сенкан» походить від французького слова «п’ять» і позначає вірш у п’ять рядків.

 

  1.  у кожного з вас є крила, напишіть на них 3-4 словами, що потрібно людині, щоб вона злетіла?»

 

  1. Є тільки дві речі, які ми можемо дати у спадок своїм дітям, перша – коріння, друга – крила».  Далі кожній з команд треба написати ваші думки, щодо цього прислів’я: як ви його розумієте? Ключове питання Чому так важливо дати у спадок крила? Що вони символізують?

Сьогодні ми з вами будемо знайомитися із віршем «Крила». Я вам пропоную переглянути відеоролик.  Перегляд відеоролика «Крила». Поезію читає Б.Ступка. 

  1. Хто читає поезію? Хто він?
  2. Що ви відчували, коли слухали поезію у виконанні Б. Ступки?
  3. На що вас особисто надихнула поезія?
  4. Чи наблизилися ви до розуміння крилатості після
  5. того, як прослухали вірш у запису?
  6. Що необхідно для того, щоб бути крилатим?

Крила у вірші Ліни Костенко мають міфологічне, теологічне, духовне, а відтак філософське значення. Вони є символом руху, «польоту» душі, думки, уяви, одухотвореності, краси.

Давайте спробуймо прочитати і ми. Але трохи поекспериментуємо.  Першому учаснику необхідно прочитати вірш із сумною інтонацією, другому учаснику необхідно прочитати із роздумом, третьому необхідно із радісною інтонацією. (Декілька учнів виразно зачитують вірш)

Запитання до учнів:

  • Назвіть ключові слова в цьому уривку? Що вони означають?
  • Яку людину, на вашу думку, називають безкрилою?
  • Що є правда? А що таке чесність?

Робота з епіграфом

  • Як ви тепер розумієте наш епіграф?
  • Чи змінилися ваші думки до та після прочитаного вірша?

Робота із зошитом.

Скласти гроно до слова крила.

1 команда визначає тему твору

2 команда ідею твору

3 команда основну думку твору

Домашнє завдання:

  1. Написати есе на тему: « До яких роздумів про вічні життєві цінності спонукала вас поезія?
  2. Вивчити напам’ять вірш.

 

 

docx
Додано
30 червня 2018
Переглядів
1309
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку