Конспект уроку на тему "Ліна Костенко. "Крила"" для 7 класу. У розробці використано новий метод для розвитку критичного мислення "Плакат думок".
Епіграф уроку
«Людина нібито не літає …
А крила має. А крила має!»
Л.Костенко
Хід уроку
І. Організаційний момент
Сьогодні на уроці ми будемо:
1. Слухати розповідь про Л.Костенко.
2. Читати її поезії.
3. Поміркуємо про духовне багатство.
II. Актуалізація опорних знань.
Давайте пригадаємо факти із біографії Ліни Костенко. Перед вами на екрані будуть світлини .
1. 19.03.1930 рік. Прокоментуйте цю дату.
2. Хто на цій світлині? (Фото сім’ї поетеси.)
3. Продовжіть думку: «У 6 років…»
4. Що це за будівля? (Школа, в якій працювали батьки поетеси)
5. Київський педагогічний інститут – це заклад в якому…(Навчалася Л.Костенко, але не закінчила)
6. Московський літературний інститут ім. М.Горького.
7. 1961-1977 роки. Охарактеризуйте цей період.(Період, коли Л.Костенко не друкували)
8. А ось перед вами унікальна фотографія. Ліна Костенко в оточенні молодих українських поетів.. як називалося їх угрупування?
Ось такою величною постає перед нами Ліна Костенко, яка досі живе і працює в місті Києві. Поетеса, яка своє геніально-поетичне й інтелектуальне українське слово поєднує з мовчанням або іронією.
До речі, про мовчання…16років Україна не чула слова поетеси.
Випереджувальне завдання. Учні знаходили фразеологізми зі словом крила.
III. Перевірка домашнього завдання.
IV. Створення плакату думок
( Учні поділилися на 3 групи. Кожна з груп має плакат А-3, де створюють записи різнокольоровими ручками):
Сьогодні ми з вами будемо знайомитися із віршем «Крила». Я вам пропоную переглянути відеоролик. Перегляд відеоролика «Крила». Поезію читає Б.Ступка.
Крила у вірші Ліни Костенко мають міфологічне, теологічне, духовне, а відтак філософське значення. Вони є символом руху, «польоту» душі, думки, уяви, одухотвореності, краси.
Давайте спробуймо прочитати і ми. Але трохи поекспериментуємо. Першому учаснику необхідно прочитати вірш із сумною інтонацією, другому учаснику необхідно прочитати із роздумом, третьому необхідно із радісною інтонацією. (Декілька учнів виразно зачитують вірш)
Запитання до учнів:
Робота з епіграфом
Робота із зошитом.
Скласти гроно до слова крила.
1 команда визначає тему твору
2 команда ідею твору
3 команда основну думку твору
Домашнє завдання: