Конспект уроку "Лінійні алгоритми"

Про матеріал
Мета: навчальна: навчити складати лінійні алгоритми для розв’язування поставленої задачі; записувати та запускати на виконання алгоритми в середовищі виконання алгоритмів; розвивальна: розвивати уважність, пам’ять, мовлення, логічне мислення, навички самостійної роботи на комп’ютері; виховна: виховувати самостійність та відповідальність, працелюбність, акуратність у роботі.
Перегляд файлу

Урок 25

Тема: Лінійні алгоритми

Мета:

  •                   навчальна: навчити складати лінійні алгоритми для розв’язування поставленої задачі; записувати та запускати на виконання алгоритми в середовищі виконання алгоритмів;
  •                   розвивальна: розвивати уважність, пам’ять, мовлення, логічне мислення, навички самостійної роботи на комп’ютері;
  •                   виховна: виховувати самостійність та відповідальність, працелюбність, акуратність у роботі.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.

Хід уроку

І. Організаційний момент

  • привітання;
  • перевірка присутніх;
  • перевірка готовності учнів до уроку.

IІ. Актуалізація опорних знань

Інтерактивна вправа «допуск»

Учитель ставить запитання, на які учні відповідають по черзі, не встаючи зі своїх місць. Підводяться тільки ті учні, які не змогли відповісти на запитання. Після першого кола допуску в класі стоять лише кілька учнів. Учитель пропонує класу не залишати товаришів у біді, пропонує учням кинути «рятувальні кола», — поставити їм запитання, які вже звучали сьогодні. Рятувальна операція триває доти, доки кожен учень не дасть правильної відповіді. Важливо, щоб вправа проводилась без тиску, створювала ситуацію успіху, зміцнювала в дітей переконаність, що їм це під силу.

Орієнтовний перелік запитань

— Що таке алгоритм?

— Хто або що може бути виконавцем алгоритму?

— Які ви знаєте форми подання алгоритму?

— Яка форма подання алгоритму є найзручнішою? Чому?

— Чи можна уявити життя без виконання алгоритмів?

— Що таке програма?

— Що таке середовище виконання алгоритму?

— Які бувають структури алгоритму?

— Що означає структура слідування?

— Чи може в структурі слідування якась команда починатися словом «якщо»?

— Який алгоритм називаємо лінійним?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)

Як створюють лінійні алгоритми в середовищі Скретч?

Якщо команди приєднуються одна до одної за допомогою пазів послідовно, то така програма буде реалізовувати лінійний алгоритм.

Розглянемо, наприклад, проект Кулька, у якому кожна команда виконується послідовно один раз без жодних умов.

У програмі використано команди, які змінюють вигляд виконавця. За допомогою команди Змінити ефект можна не тільки змінювати колір об’єкта, а й надавати об’єкту ефекту здуття, обертання тощо.

Які події можна описати у програмі в середовищі Скретч?

Ми вже використовували подію – Натиснуто кнопку. У програмі ця подія реалізується за допомогою даної команди, до якої приєднуються інші команди.

Часто використовується в проектах подія натиснуто клавішу, де клавішу клавіатури обирають зі списку, від клавіші Пропуск до клавіш із цифрами:

Подію об’єкт на сцені натиснуто використовують для запуску команд у програмі, які пов’язані з кнопками Пуск, Старт, Грати тощо:

Управління подіями у проекті може не тільки користувач. Це можна зробити автоматично, наприклад, у відповідь на зміну фону сцени чи збільшення гучності звуку в проекті.

 

 

Виконання команд у проекті можна призупиняти на деякий час. Для цього використовують команду.

Як у проекті в середовищі Скретч використовують звукові дані?

Звук до проекту можна додати за допомогою інструментів, що розміщені на вкладці Звуки.

У проект можна завантажити мелодію або окремий  музичний фрагмент із бібліотеки звуків. Як і бібліотека образів бібліотека звуків містить декілька категорій.

Запис звуку з мікрофона, встановленого на комп’ютері, здійснюється за допомогою програми звукозапису, вбудованої в середовище Скретч. Крім того, звук до проекту можна завантажити з файла.

Основну частину вкладки Звуки займає музичний редактор, вбудований у середовище Скретч.

У програмі, що містить звукові дані, можна використовувати команди з групи Звук, деякі з них подано в таблиці.

ІV. Засвоєння набутих вмінь та навичок

Робота за комп’ютером

  1.                   Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2.                   Інструктаж учителя.
  3.                   Практична робота за комп’ютерами.

Завдання 1. Літери.

Склади програму побудови першої літери власного імені.

  1.                   Відкрий проект Літери у папці:

Робочий стіл\5 клас\Урок 25\

  1.                   Запусти проект на виконання. Переглянь, яку літеру будує виконавець. Розглянь значення параметрів команд, що складають алгоритм.
  2.                   Сплануй макет обраної літери на папері. Визнач місце розташування її складових відносно розмірів сцени.
  3.                   Використовуючи команди даної програми, створи власну, задавши встановлені значення параметрів команд і їх порядок.
  4.                   Запусти проект на виконання. Перевір, чи твій виконавець правильно будує потрібне зображення
  5.                   Збережи проект з іменем Прізвище-1 у папці:

Робочий стіл \5 клас\5-А(Б) клас\Власне прізвище\Урок 25\

Вправа 2. Музичні інструменти.

Завдання. Зміни та доповни проект Музичні інструменти так, щоб при натисканні мишею на зображення музичного інструмента звучала мелодія, а саме зображення зменшувалось удвічі.

  1.                   Завантаж проект Музичні інструменти з папки:

Робочий стіл\5 клас\Урок 25\

  1.                   Запусти проект на виконання. Прослухай, яку мелодію виконує інструмент Дзвінок (Bell).
  2.                   Зміни програму для виконавця Дзвінок так, щоб подія запускалась натисканням на зображення дзвінка. Використай для цього команду
  3.                   Додай до проекту інші об'єкти:

  1.                   Перемісти для кожного з об'єктів програму, складену тобою для об'єкта Дзвінок. Внеси до програми потрібні зміни.
  2.                   Спробуй натискати на музичні інструменти й отримати мелодію за допомогою обраних музичних інструментів.
  3.                   Збережи проект у папці:

Робочий стіл \5 клас\5-А(Б) клас\Власне прізвище\Урок 25\

з іменем Музичні інструменти.

Закрий всі відкриті вікна.

Повідом вчителя про завершення роботи.

Закрий всі відкриті вікна.

Повідом вчителя про завершення роботи.

  1.                   Вправи для очей.

VII. Домашнє завдання

Опрацювати конспект уроку

VIII. Підсумки уроку

Рефлексія

— Що нового ви дізналися на уроці?

— Що найбільше запам’яталось на уроці?

— Що сподобалося?

ІX. Оцінювання роботи учнів

 

 

docx
Додано
2 червня 2021
Переглядів
1285
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку