Урок 25
Тема: Лінійні алгоритми
Мета:
Тип уроку: комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.
Хід уроку
І. Організаційний момент
IІ. Актуалізація опорних знань
Інтерактивна вправа «допуск»
Учитель ставить запитання, на які учні відповідають по черзі, не встаючи зі своїх місць. Підводяться тільки ті учні, які не змогли відповісти на запитання. Після першого кола допуску в класі стоять лише кілька учнів. Учитель пропонує класу не залишати товаришів у біді, пропонує учням кинути «рятувальні кола», — поставити їм запитання, які вже звучали сьогодні. Рятувальна операція триває доти, доки кожен учень не дасть правильної відповіді. Важливо, щоб вправа проводилась без тиску, створювала ситуацію успіху, зміцнювала в дітей переконаність, що їм це під силу.
Орієнтовний перелік запитань
— Що таке алгоритм?
— Хто або що може бути виконавцем алгоритму?
— Які ви знаєте форми подання алгоритму?
— Яка форма подання алгоритму є найзручнішою? Чому?
— Чи можна уявити життя без виконання алгоритмів?
— Що таке програма?
— Що таке середовище виконання алгоритму?
— Які бувають структури алгоритму?
— Що означає структура слідування?
— Чи може в структурі слідування якась команда починатися словом «якщо»?
— Який алгоритм називаємо лінійним?
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
Як створюють лінійні алгоритми в середовищі Скретч?
Якщо команди приєднуються одна до одної за допомогою пазів послідовно, то така програма буде реалізовувати лінійний алгоритм.
Розглянемо, наприклад, проект Кулька, у якому кожна команда виконується послідовно один раз без жодних умов.
У програмі використано команди, які змінюють вигляд виконавця. За допомогою команди Змінити ефект можна не тільки змінювати колір об’єкта, а й надавати об’єкту ефекту здуття, обертання тощо.
Які події можна описати у програмі в середовищі Скретч?
Ми вже використовували подію – Натиснуто кнопку. У програмі ця подія реалізується за допомогою даної команди, до якої приєднуються інші команди.
Часто використовується в проектах подія натиснуто клавішу, де клавішу клавіатури обирають зі списку, від клавіші Пропуск до клавіш із цифрами:
Подію об’єкт на сцені натиснуто використовують для запуску команд у програмі, які пов’язані з кнопками Пуск, Старт, Грати тощо:
Управління подіями у проекті може не тільки користувач. Це можна зробити автоматично, наприклад, у відповідь на зміну фону сцени чи збільшення гучності звуку в проекті.
Виконання команд у проекті можна призупиняти на деякий час. Для цього використовують команду.
Як у проекті в середовищі Скретч використовують звукові дані?
Звук до проекту можна додати за допомогою інструментів, що розміщені на вкладці Звуки.
У проект можна завантажити мелодію або окремий музичний фрагмент із бібліотеки звуків. Як і бібліотека образів бібліотека звуків містить декілька категорій.
Запис звуку з мікрофона, встановленого на комп’ютері, здійснюється за допомогою програми звукозапису, вбудованої в середовище Скретч. Крім того, звук до проекту можна завантажити з файла.
Основну частину вкладки Звуки займає музичний редактор, вбудований у середовище Скретч.
У програмі, що містить звукові дані, можна використовувати команди з групи Звук, деякі з них подано в таблиці.
ІV. Засвоєння набутих вмінь та навичок
Робота за комп’ютером
Завдання 1. Літери.
Склади програму побудови першої літери власного імені.
Робочий стіл\5 клас\Урок 25\
Робочий стіл \5 клас\5-А(Б) клас\Власне прізвище\Урок 25\
Вправа 2. Музичні інструменти.
Завдання. Зміни та доповни проект Музичні інструменти так, щоб при натисканні мишею на зображення музичного інструмента звучала мелодія, а саме зображення зменшувалось удвічі.
Робочий стіл\5 клас\Урок 25\
|
|
|
|
Робочий стіл \5 клас\5-А(Б) клас\Власне прізвище\Урок 25\
з іменем Музичні інструменти.
Закрий всі відкриті вікна.
Повідом вчителя про завершення роботи.
Закрий всі відкриті вікна.
Повідом вчителя про завершення роботи.
VII. Домашнє завдання
Опрацювати конспект уроку
VIII. Підсумки уроку
Рефлексія
— Що нового ви дізналися на уроці?
— Що найбільше запам’яталось на уроці?
— Що сподобалося?
ІX. Оцінювання роботи учнів