Конспект уроку літературне читання
( з використанням навчального посібника «Українська мова та читання» (підручник для 4 класу) О.Савченко.)
Хай твоя мрія здійсниться. Надія Кир’ян «Жар-птиця»
Мета: активізувати знання дітей про життя та творчість сучасних українських письменників; розвивати вміння досліджувати та аналізувати прочитане; удосконалювати навички правильного виразного читання; розвивати мовленнєву компетентність, уяву, фантазію учнів, збагачувати словниковий запас, розширювати світогляд учнів; висловлювати свою думку виховувати любов до рідного слова.
Обладнання: підручник, мультимедійний комплект, гаджет.
Хід уроку
Створення позитивного психологічного клімату класу.
Гра « Створюємо настрій». Відчуємо себе часточками колективу, краю, держави, Всесвіту і скажімо собі:
- Я прийшов на урок для чого? …(Учитися).
- Треба бути яким? …(Спокійним).
- Зі мною хто? …(Мої друзі).
- Вони мене що? …(Поважають).
- Мені це як? …(Приємно).
- Я готовий до чого? …(До успішної роботи).
Емоційне налаштування
Я - сонце. Діти, давайте привітаємося із сонячним промінцями і перетворимося на маленькі сонечка: «Я- маленьке сонце. Я прокидаюся. Я вмиваюся. Я розчісую свої промінці і піднімаюся вільно і урочисто. Я-велика Куля. В мене є багато тепла і світла. Я- велике Сонце. Я дарую своє тепло всім: небу, хмаркам, річці, полям, тваринам, людям. Я посміхаюся від щастя дарувати тепло.»
- Діти, який у вас став настрій?(відповіді дітей.)
Пропоную з таким настроєм провести цей шкільний день і отримати задоволення від власних успіхів.
«Рухлива вправа для очей.».
Сьогодні на уроці ми продовжимо знайомитися з сучасними українськими письменниками та письменницями.
Продовжимо вчитися визначати головну думку та мету твору.
Згадайте – українська письменниця Надія Кир’ян.
Згадайте вірш Надії Кир’ян «Про наших улюбленців». Читання тексту вчителем.
Опрацювання вірша Надії Кир’ян «Жар-пташка». Читання тексту вчителем.
Фізкультхвилинка.
Слухати ми перестали
I тепер вci дружно встали.
Будемо відпочивати,
Нумо вправу починати.
Руки вгору, руки вниз,
I легесенько прогнись.
Покрутились, повертілись,
На хвилинку зупинились.
Пострибали, пострибали,
Раз — присіли, другий — встали.
Хто ж там, хто вже так стомився?
І наліво нахилився.
Треба дружно всім нам встати,
Фізкультпаузу почати.
Руки вгору, руки вниз,
Вгору трішки подивись.
Руки склали, як вітряк,
І покрутимося так.
Вище руки підійміть
І спокійно опустіть.
Потім дружно всі сідаймо
І до праці приступаймо.
Робота над віршем.
Прочитайте слова, правильно ставте наголос. Назвіть орфограми, які є в словах. Знайдіть дієслова, іменники, прикметники.
Читання тексту учнями.
Бесіда за змістом тексту з елементами вибіркового читання.
Обговоріть.
Намалюйте свої хмаринки думок.
5. Закріплення вивченого.
6. Підсумок.
7. Рефлексія.
Прийом «Рефлексійна руханка»
Ця вправа дозволяє переключити увагу школярів та зняти втому, а також отримати зворотній зв'язок щодо їхнього сприйняття навчального матеріалу.
Принцип виконання: Запропонуйте учням після того, як вами буде названий певний тип роботи, який виконувався на уроці, рухом продемонструвати, чи сподобалось їм це завдання.
Приклади рухів:
Пояснення домашнього завдання.