Конспект уроку математики у 1 класі "Додаємо і віднімаємо на основі складу чисел першої сотні.

Про матеріал
План-конспект уроку математики в 1 класі "Додаємо і віднімаємо на основі складу чисел першої сотні. Обчислення виразів". Матеріал уроку сприяє формуванню обчислювальних навичок додавання і віднімання на основі десяткового складу числа, вмінь виконувати дії з круглими числами, розв’язувати задачі; розвиткові ключових компетентностей: математичної, спілкування державною мовою, екологічної грамотності та компетентності у природничих науках.
Перегляд файлу

                                 Урок математики у 1 класі

                                                                                 

                                                                                                    

Тема уроку. Додаємо і віднімаємо на основі складу чисел першої сотні. Обчислення виразів.

Мета. Формувати обчислювальні навички додавання і віднімання на основі десяткового складу числа.

      Актуалізувати вміння додавати на основі десяткового складу числа в межах 20, віднімати  від числа другого десятка його одиниць або десятків, віднімати від двоцифрового числа його десятків або одиниць; формувати вміння  виконувати дії з круглими числами ; розв’язувати задачі. Закріплювати правила знаходження невідомого компонента арифметичних дій.

       Розвивати ключові компетентності: математичну, спілкування державною мовою, екологічна грамотність та компетентності у природничих науках. Сприяти  розвиткові наскрізних вмінь: доносити власну думку, критичне мислення, ініціативність та емоційний інтелект.  Розширювати кругозір дітей, поглиблювати  знання про  мешканців лук та водойм. Виховувати охайність у оформленні письмових робіт,  бережне ставлення до природи.

Хід уроку

І. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Скажіть, яка зараз пора року?

Які зміни відбуваються в живій природі з приходом весни?

Сьогодні ми будемо мандрувати весняними луками, милуватися красою природи та разом із мешканцями лук дізнаємося багато цікавого й нового  і не тільки в математичній науці.

ІІ. Актуалізація опорних знань і способів дії.

1. Математична розминка. (Слайди 2 – 4)

Першою нас зустрічає жабка і запрошує на математичну розминку.

- Порахуйте від 8 до 18; від 33 до 46; від 56 до 68.

- Назвіть числа першого (другого, четвертого, шостого...) десятка.

- Назвіть попереднє число до числа  28,  36,  45,  72,  14.

2.Порахуймо усно.(Слайди 5 -8)

Наша жабка дуже кмітлива і часто рахує усно. Допоможемо їй!                                 - Запам’ятайте  числа, яких торкнулась жабка -   4,  2,  1.                                            Додайте  їх і запишіть приклад. Самоперевірка за слайдом.

- Запам’ятайте числа, яких торкнулась жабка -   20, 30, 10.

Додайте їх і запишіть приклад. Самоперевірка за слайдом.

 

3.Хвилинка – цікавинка.(Слайд 9)

Чи знаєте ви цікаві факти із життя жабок?

Жаби – дуже незвичні тварини. Узимку вони сплять під льодом і снігом, можуть дихати шкірою, навіть пити, якщо потрібно шкірою, не розкриваючи рота. Їх витріщені очі бачать усе, що знаходиться попереду і ззаду одночасно. Але бачать тільки те, що ворушиться. Язик у них прикріплений до щелепи не заднім кінцем, а переднім, тому жаба може викидати його далеко вперед, щоб легше ковтати здобич, жаба проштовхує її в горло за допомогою очей.

4. Допоможіть жабці. (Слайди 10 - 11)                                                                                   Чи вийде у вас так вправно ловити мух, як і жабці. Зловіть всіх мух, число на яких більше за вираз 4+3.  Самоперпвірка за слайдом.

5.Рахуємо з LEGO. (Слайди 12 – 15)

Зі своїми подружками жабки полюбляють різні ігри. І ми з вами також пограємо із LEGO.

-Побудуйте вежу від найменшого числа до найбільшого.                                                (17, 11, 15, 18,  13,  19)

-Який вираз має найбільше значення?                                                                             (17 – 10           11 + 1      15 – 5)

-Який вираз має найменше значення?                                                                                        (10 + 7             17 – 1      18 + 1) 

-Який вираз має правильну відповідь?                                                                                   (8 + 10 = 20          4 + 10 = 16       7 + 10 = 17

Молодці! Чудово впоралися із завданням з цеглинками. 

6. Зарядка для очей. (Слайд 16)                                                                 

ІІІ. Закріплення вивченого. Формування вмінь, навичок і способів дій.

1. Перенесення способу міркування при додаванні до 10 будь-якого числа одиниць на числа в межах 100  та віднімання на основі десяткового складу чисел.    Пригадайте і прокоментуйте  зразки із пам’яток.                  (Слайди 17-18)                                                                                                                        

Пам’ятка

Додавання на основі десяткового складу числа

• Замінюю двоцифрове кругле число десятками.

• Читаю інший доданок з назвою «одиниць».

• Поєдную десятки з одиницями.

• Записую число, яке містить дану кількість десятків і одиниць.

Наприклад: 30+7=3 д. 7 од.=37.

 

 

Пам’ятка

Віднімання на основі десяткового складу числа

• Визначаю десятковий склад зменшуваного: ...десятків ...одиниць.

• Називаю від’ємник зі словом     одиниці

                                                         десятки .

• Віднімаю від двоцифрового числа його одиниці,  залишаться  десятки.

       Віднімаю від двоцифрового числа його  десятки, залишаються одиниці.

                                                           

Наприклад:                 53–3=5 д. 3 од.–3 од.=5 д.=50

                                   53–30=5 д. 3 од.–5 д.=3 од.=3

 

2. Знайдіть значення виразів з коментованим письмом.  (Слайд 19)                                   Завдання 4 стор. 121 підручника.                                                                                         Ви поміти, що наша жабка вже із подружкою і вони дуже задоволені вашим коментуванням прикладів. Ви як справжні математики.

3. Розвиток логічного мислення. (Слайд 20)

Здогадайтеся, які числа пропущені в  істинних рівностях завдання 5 стор.121 підручника.                                                                                                                                 І ви знову порадували наших нових друзів.

4.Хвилинка-цікавинка. (Слайд 21)

 

Діти, ви, мабуть, вже здогадалися, що сьогодні ми потоваришуємося не тільки із жабкою, а ще й із її приятелями. Як ви гадаєте, хто це?

        Черепаха — найповільніша тварина у світі. А чи знали ви, що це стосується тільки сухопутних черепах? А от деякі із земноводних — здатні розвивати швидкість до 35 км/год і занурюватися на глибину більше одного кілометра. До речі, черепахи можуть жити і у прісних водах  річок та озер, і у морях та океанах.                                                                                                                                                 Деякі черепахи можуть обходитися без кисню до 10 годин поспіль.                                   В дикій природі черепаха впадає в сплячку для того, щоб успішно пережити несприятливі умови — це може бути, як взимку, так і влітку.                                            Багато черепах доживають до 100 років.

5.Поміркуймо над задачею 6 стор.121. (Слайд 22-24)

І наступне завдання від черепашки.

        Поставте до умови таке запитання, щоб розв’язанням  задачі був вираз 12 – 2,  вираз 12 + 2.

6.Проблемне питання.                                                                                        

       Подумайте, якщо черепашка грілася на сонечку із крабами, то вона жила в річці чи в морі? Чому?  А що ви знаєте про крабів?

                                                                                                                                                   7. Хвилинка-цікавинка. (Слайд 25)

          Краби населяють моря й океани. Ці морські істоти мають вісім ніг,  попереду розташовуються клешні. Рекордний розмах клешнів — біля двох метрів. Очима краб може дивитися в усі сторони.

Зуби знаходяться у шлунку.

Дихають подібно рибам у воді. Однак, можуть тривалий час перебувати на суші, поки зябра не висохнуть.

 

ІV. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності.

Які випадки додавання ми сьогодні розглядали? Які випадки віднімання?

Як слід міркувати, щоб до круглих десятків додати одиниці? Наведіть приклади.

Як слід міркувати, щоб від двоцифрового числа відняти одиниці? десятки? Наведіть приклади.

Чи сподобалася вам мандрівка з новими друзями?

Яка цікавинка вам запам’яталася найкраще?

Тож живімо в дружбі з природою і вона нам віддячить.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
11 травня 2023
Переглядів
1004
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку