|
|
1 |
«Розробити конспект уроку із використанням ігрових методів навчання»
«У грі розкривається перед дітьми світ,творчі можливості особистості.Без гри не має і не можебути повноцінного дитячого розвитку.»
В.Сухомлинський.
ВСТУП
Гра-одна з найважливіших сфер у життєдіяльності дитини,засіб її повноцінного розумового розвитку.Це один із шляхів виховання та важливий засіб успішного засвоєння учнями математичних знань,умінь,навичок.
Створення ігрових ситуацій на уроках математики підвищує інтерес дітей до предмету,вносить різноманітність,емоційне забарвлення у навчальну роботу,знімає втому,розвиває кмітливість і спостережливість. Підібраний матеріал сприяє розвитку інтелектуальних здібностей дітей,формуванню пізнавальних інтересів учнів до вивчення математики.
Тема уроку: Повторення і закріплення додавання і віднімання в межах 20.
Мета уроку: узагальнити і система тизувати знання учнів додавання і віднімання в межах 20; закріпити вмінні розв`язувати задачы;вправлятися в кількісній лічбі;розвивати логічне мислення;виховувати старанність,охайність та уважність.
Обладнання: роздруковані зображення героїв з мультфільму «Маша та Ведмідь»,конверти із завданням,ТЗН.
Хід уроку:
Організаційний момент
Перевірка готовності класу до уроку:
Продзвенів і стих дзвінок,починається урок.
Всі за парти посідали,працювати починаєм.
Мотивація навчального процесу
Ігровий момент
-Ой,дітки,а хто це до нас прийшов?(малюнок Маші)
-А Маша до нас завітала не просто так,а прийшла просити допомоги.Вона заблукала в лісі і розминулася зі своїми друзями.І щоб знайти їх,нам потрібно виконати завдання з математики.Допоможемо?(Так)
Основна частина
Каліграфічна хвилинка
Перше завданнянам принесла нам Маша.Вона йшла лісом і знайшла цей конверт.А що в ньому,ми дізнаємося,коли його відкриємо.А скажіть ,дітки, ви вмієте відгадувати загадки?(Так)А в нас тут аж дві загадки.
Загадка№1:Ця цифра рівна і до стовпчика подібна.Всі рахунки,всі таблички починають з…(одинички)-записую число 1 на дошці.
Загадка №2:Два кільця без кінця,усередині без цвяха.Якщо я перевернусь,то не змінюсь.(вісім)-записую число 8 біля1.
-Хто мені скаже,яке число у нас вийшло?(вісімнадцять)
-А як іще ми можемо прочитати це число?(1дес.8од.)
-Що ми можемо ще сказати про це число?(двоцифрове) –Чому?
-Назвіть мені попереднє число.(17)-А хто назве наступне?(19)
-Молодці!А тепер гарненько запишіть рядочок цього числа в зошиті.(нагадую про правила сидіння під час письма).
-Ми виконали завдання яке нам дала Маша?(Да) Молодці!Ми з вами знайшли першого товариша,це Ведмідь.
Він також прийшов не з порожніми лапами,в низ для нас завдання.
Завдання на увагу .Гра «Знайди зайве».
1.см,дц,кг,м 2.год,хв,доба,дм
3.1,3,10,5,7,9 4.10,20,38,50,80 -Чому?
Складання і розв`язування задач за схемами.
-Ми допомогли Ведмедику?Ми-молодці! Ой,а хто це прийшов до нас із лісу?
-Коза!А що вона нам принесла?Якісь схеми.Діти,що це за схеми?(Схеми задач)
Рішення записуємо в зошит.
-Які ми з вами молодці!
Фізхвилинка.
Хто це так швидко скаче?Вгадаєте,що це за звір такий?
-Зайчик у нас прудкий?Як ви думаєте,з чим він до нас прийшов?Ми любимо з вами відпочивати? Настав час.
https://www.youtube.com/watch?v=3sg5oJQmlBY&ab_channel=CreativeTeacher
Відпочили?
Розв`язування прикладів.
А хто це до нас підходить і так голосно сперечається?
Да,це вовки.Вони сперечаються,хто розумніший вони,чи наші дітки.Докажемо їм,що ми розумніші.Потрібно швидко розв`язати приклади.
Молодці! Ми з вами справилися із завданням!
Робота з ЛЕГО.
Хто це так радісно гавкає і виляє хвостиком?
Звісно,це наш песик.А з чим він завітав до нас?
Дістали всі ЛЕГО.Робота усно.
Молодці!Ми з песиком бачимо,що ви вмієте швидко рахувати.
Самостійна робота.
А он де в лісовій калюжі лежить свинка Розочка.
-Я принесла останнє завдання. Вам потрібновставити пропущені знаки арифметичних дій,щоб вирази були правильні.Цю роботу ви виконуватимете самостійно,записуючи приклади в зошит.
(Діти виконують завдання самостійно,а потім перевіряємо.)
-Які ви в мене молодці! Маша і звірі вам дуже дякують.
Рефлексія.
-Як ви гадаєте, ми плідно попрацювали на уроці?У вас на партах є смайлики.Підніміть,будь ласка,як ви вважаєте ви попрацювали на уроці.
(Діти піднімають кожен свій смайлик.Хто підняв похмурий смайлик-розбираємо,що йому не вдалося сьогодні на уроці.)
Висновок: Отже,гра-один із основних та цікавих моментів у вихованні та підтримки інтересу до навчання у молодших школярів.Граючись,діти успішно засвоюють навчальний матеріал,формують необхідні умінні і навички.Навчаються розв`язувати задачі,приклади,порівнювати числа та вирази,а також узагальнювати,робити самостійні висновки і обгрунтовувати їх.
Я вважаю,що ігрові моменти потрібно включати не тільки на уроках математики,а й на всіх інших уроках.Адже діти 1-2 класів через гру краще засвоюють матеріал,їм цікаво,а зміна різних видів діяльності дає змогу зацікавити дітей і не нудьгувати на уроці.Значну увагу під час планування уроку слід приділяти тому,щоб всі використані ігрові методи відповідали віковим та індивідуальним особливостям учнів,а також темі уроку.