Мета:
Тип уроку:
Обладнання та наочність: комп'ютери, підручники, презентація, проектор.
8 клас
Тема: Архітектура комп’ютера. Процесор, його призначення. Пам'ять комп’ютера. Зовнішні та внутрішні запам’ятовуючі пристрої.
Мета:
Тип уроку:
Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, презентація, проектор.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми і мети уроку
Отримані знання та вміння допоможуть вам легко провести діагностику вашого комп’ютера та визначити його склад. Ви зможете самостійно підібрати нові комплектуючі до вашого ПК, якщо забажаєте його вдосконалити, або будете обирати собі новий пристрій. Не забуваємо про правила поведінки під час уроку і поза нам
ІІІ. Актуалізація опорних знань
IV. Вивчення нового матеріалу
Синонімами до слова архітектура є будівля, задум, затія. В нашому випадку це будівля, те як побудований наш комп’ютер.
. Головною платою є материнська (назва схожа до слова матір, яка за кожним наглядає). Материнська або головна плата (англ. motherboard або main- board) — основна складова сучасних персональних комп’ютерів, яка забезпечує передачу даних між пристроями комп’ютера.
Пристрої та плати підключаються до материнської плати за допомого слотів (щілин або пазів) та сокетів (заглиблень, гнізд).
. Процесор комп’ютера CPU є його основною складовою. Він містить пристрій керування, який забезпечує виконання команд комп’ютерної програми, та арифметично-логічний пристрій, який і здійснює операції над даними
Основними властивостями є швидкість опрацювання даних, тактова частота (вимірюється в гігагерцах. Це кількість тактів в одну секунду, тобто кількість операцій, які здатен виконати процесор за секунду), кількість ядер (під процесорів), розрядності (також вказує на швидкодію) та обсягу кеш-пам’яті.
Кеш-пам’ять – це проміжна пам’ять (проміжний буфер обміну в якому зберігається інформація, яка найбільш вірогідніше може знадобитись в той чи інший момент). По даній схемі ви можете бачити, що ядро центрального процесора підключається до шини через кеш пам’ять.
Пам’ять комп’ютера поділяється на 2 види: внутрішня (постійна, оперативна, кеш) та зовнішня (магнітні диски, оптичні диски, флеш носії та інші).
До постійної пам’ять належить жорсткий диск (міжнародне позначення HDD). Основні складові жорсткого диска це електромагнітна головка (яка зчитує та записує інформацію) та саме місце збереження даних – дисків.
Щоб дізнатись властивості одного з розділів постійної пам’яті на комп’ютері потрібно вибрати розділ, натиснути ПКМ, та вибрати вкладання властивості.
Оперативна пам'ять (ОЗП або RAM) — пам'ять ЕОМ, призначена для зберігання коду та даних програм під час їх виконання.
Дізнатись характеристики оперативної пам’яті можна за допомогою натиснення по вільній робочій область в «Мій комп’ютер» ПКМ та обравши пункт «Свойства».
Перейдемо до зовнішніх носіїв. Найстаріший та неактуальний пристрій – магнітний диск. Його розмір складає всього 2880 КБ, тобто 2,8 МБ. Думаю всім зрозуміло чому він став не актуальним.
Оптичні диски також помалу виходять з використання користувачів. Основні категорії дисків:
Найбільш стрімкого розвитку зараз зазнають флеш носії. Це зручні, маленькі та дуже вмістимі пристрої. Стандартом на даний момент це флешка розміром 32 ГБ у пересічного громадянина. Найбільша ж поки 1 ТБ.
V. Фізкультхвилинка
Хто ж там, хто вже так стомився?
І наліво нахилився.
Треба дружно всім нам встати
Фізкультпаузу почати.
Руки вгору, руки вниз,
Вгору трошки подивись.
Руки склали, як вітряк
І покрутимося так.
Вище руки підійміть
І спокійно опустіть.
Будемо дружно ми сідати
І до праці приступати.
VІ. Усвідомлення набутих знань й формування вмінь та навичок
Визначте на ПК властивості об’єму жорсткого диска та тактову частоту процесора
Створіть текстовимй документ з рекомендаціями щодо придбання пристроїв введення та виведення даних. У документі передбачте назву пристрою, 2-3 приклади моделей і їх зображення, ціну та посилання на інтернет-магазини для можливого придбання. Потрібні відомості знайдіть в інтернеті
Вправа для профілактики короткозорості та порушення зору
Вії опускаються...
Очі закриваються...
Ми спокійно відпочиваємо... (2 рази)
Сном чарівним засипаємо...
Наші руки відпочивають...
Важчають, засинають...(2 рази)
Шия не напружена,
А вона розслаблена...
Губи трохи відкриваються...
Так приємно розслабляються. (2 рази)
Дихається легко, рівно, глибоко.
Ми чудово відпочиваємо.
Сном чарівним засипаємо...
VI. Підбиття підсумків уроку
VIІ. Домашнє завдання