ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ
ДЛЯ 7 КЛАСУ НА ТЕМУ «ФУТБОЛ»
Мета уроку:
1.Навчати основних елементів техніки гри у футбол.
2.Удосконалювати функціональні можливості організму та розвивати фізичні якості школярів.
3.Виховувати в учнів потребу у систематичних заняттях фізичною культурою і спортом та розвивати морально-вольові якості. Завдання уроку:
1.Повторити техніку виконання удару по м'ячу внутрішньою стороною стопи.
2.Удосконалювати техніку зупинки м'яча підошвою, ведення м'яча внутрішньою та зовнішньою частиною підйому.
3. Сприяти розвитку швидкості, координації рухів та функціональних можливостей організму школярів.
Інвентар: м'ячі футбольні, ворота гандбольні, фішки, гімнастичні лави, дидактичний матеріал. Місце проведення: спортивний зал школи.
№ |
Зміст уроку |
Дозуванн |
Організаційно-методичне забезпечення |
пор. |
Підготовча частиная (10—12 хв) |
||
1 |
Шикування. Рапорт. Привітання. Завдання уроку |
1 хв |
Фронтальний метод. Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів |
2 |
Перевірка виконання домашнього завдання |
30 с |
Опитування. Назвати українських футболістів — володарів «Золотого м'яча» |
3 |
Замірювання ЧСС за 10 с |
ЗО с |
Звернути увагу на учнів із підвищеною частотою серцевих скорочень |
4
|
Виконання організуючих вправ
|
30 с |
Звернути увагу на чітке виконання поворотів на місці |
5 |
Вправи для формування постави і профілактики плоскостопості. Ходьба:
• звичайним кроком; • на носках; • на п'ятках; • на зовнішній стороні стопи; • на внутрішній стороні стопи; • перекатами з п'ятки на носок; • із рухом стегна назовні та всередину; • у напівприсіді; • у повному присіді
|
1,5 – 2 хв
10 – 15с 10 – 15с 10 – 15с 10 – 15с 10 – 15с 10 – 15с 10 – 15с
10 – 15с 10 – 15с
|
В русі. Дистанція 2 — 3 кроки. Стежити за поставою
Темп середній Руки на пояс Руки за голову Руки на пояс. Спину тримати рівно Руки на пояс Руки на пояс До середньої лінії виконувати рух стегна назовні, від середньої лінії — рух стегна всередину
Руки на пояс Руки на колінах
|
6 |
Спортивна ходьба з переходом на біг
|
10 – 15 с
|
Стежити за поставою. Поступово прискорювати темп ходьби. Стежити за правильною постановкою стопи та активним рухом рук |
7 |
Біг: • звичайний; • з високим підніманням стегна; • приставними кроками правим та лівим боком; • схресним кроками правим та лівим боком; • із закиданням гомілки назад —назовні; • із винесенням зігнутої в колінному суглобі ноги вперед — усередину; • з оббіганням м'ячів; • із перестрибуванням через м'ячі; • правим та лівим боком з імітацією удару по м'ячу внутрішньою стороною стопи; • прискорення; • прискорення після торкання рукою підлоги |
2,5 –3,5 хв 20 – 30с 10 – 15 с 10 – 15 с
\10 – 15 с
10 – 15 с 10 – 15 с
10 – 15 с 10 – 15 с 10 – 15 с
10 – 15 с
10 – 15 с
|
Дистанція два — три кроки Темп середній Стежити за роботою рук і ніг До середньої лінії — правим боком, від середньої лінії — лівим До середньої лінії — правим боком, від середньою лінії — лівим Руки позаду. Діставати п'ятками долоні Руки попереду. Діставати серединою внутрішньої стороною стопи долоні Стежити за дотриманням техніки безпеки Стежити за дотриманням техніки безпеки До середньої лінії — правим боком, від середньої лінії — лівим. Звернути увагу на правильну постановку стопи Діти з ослабленим станом здоров'я виконують звичайний біг Діти з ослабленим станом здоров'я виконують звичайний біг |
8
|
Відновлення дихання
|
20 – 30с |
Темп виконання повільний. Рухи руками вгору — вдих, униз — видих. Дихання глибоке |
9
|
Загальнорозвивальні вправи а) в. п. — руки вниз. 1 — руки в сторони; 2 — руки вгору; 3 — руки в сторони; 4 — в. п.; б) в. п. — праву руку вгору, ліву — вниз. 1 — 2 — пружні рухи руками назад; 3 — 4 — те саме, зі зміною положення рук; в) в. п. — зігнуті руки перед грудьми.1 — 2 — пружні рухи зігнутими руками в сторони — назад; 3 —4 — пружні рухи прямими руками в сторони — назад; г) в. п. — зігнуті руки перед грудьми, кисті в замок. 1 — випад правою ногою вперед із поворотом тулуба вправо; 2 — випад лівою ногою вперед із поворотом тулуба вліво; 3 — 4 — те саме
|
2 – 2,5 хв 6 – 8 разів
6 – 8 разів
6 – 8 разів
6 – 8 разів |
У русі в колону по одному. Дистанція два кроки Звернути увагу на правильну роботу рук
Темп середній. Кисті стиснуті в кулаки. Стежити за амплітудою рухів
Спину тримати рівно
Темп середній. Звернути увагу на відповідність випаду і поворотів тулуба. Спину тримати рівно
|
10
|
Повільна ходьба. перешикування |
20 – 30 с |
У дві колонки через середину спортзалу, дистанція 2 – 3 кроки |
11 |
Замірювання ЧСС за 10 с |
30 с |
120 – 140 ударів за 1 хв |
Основна частина (28 – 30 хв) |
|||
1 |
Виконання удару по м'ячу внутрішньою стороною стопи: • імітація удару по м'ячу; • зупинка м'яча підошвою; • підбігання до партнера та імітація удару м'яча внутрішньою стороною підйому
|
2,5–3 хв |
Груповий метод. Звернути увагу на правильний рух ногою, яка б'є, стопа розвертається назовні. Виконувати по черзі. Звернути увагу на дидактичний матеріал
|
2 |
Передача м'яча внутрішньою стороною стопи: • із зупинкою м'яча підошвою; • в один дотик
|
3,5–4 хв |
Виконувати по черзі. Відстань 4 —5 м. Зупинки підошвою. П'ята під час зупинки повинна бути нижча за носок. Стежити за правильною постановою стопи
|
3 |
Гра «Передай швидше м'яч!» (передача м'яча в один дотик на швидкість)
|
До 3 хв |
Змагальний метод. Яка пара швидше виконає 10 передач. Бажано передавати м'яч в один дотик. Звернути увагу на дидактичний матеріал
|
4 |
Ведення м'яча внутрішньою та зовнішньою стороною підйому: • з обводом партнера; • змагання «Обведи швидше!»
|
3,5–4 хв |
Змагальний метод. Яка пара швидше виконає 6 ведень. Звернути увагу на дидактичний матеріал
|
5 |
Ведення м'яча з обведенням умовного суперника та удар по воротах
|
До 6 хв |
Змагаються дві команди «Хто більше заб'є голів». Гол зараховується лише тоді, коли м'яч забили внутрішньою стороною стопи
|
6 |
Замірювання ЧСС |
30 с |
До 140 ударів за 1 хв |
7 |
Навчальна гра із виконанням завдань уроку — удар по м'ячу внутрішньою стороною стопи; зупинка м'яча підошвою; ведення м'яча внутрішньою, зовнішньою частиною підйому: • вітання команд; • навчальна гра; • підбиття підсумків гри; • вітання команд |
9–9,5 хв |
Акцентувати увагу учнів на взаємодію гравців під час гри, чітке дотримання правил і виконання поставлених завдань та дотримання техніки безпеки
Команди розташовані по діагоналі Відзначити Відзначити найбільш технічних гравців |
Заключна частина (3 – 5 хв) |
|||
1 |
Шикування |
20 – 30 с |
Фронтальний метод. В одну шеренгу, на швидкість
|
2 |
Вправи на відновлення в русі: • легкий біг; • ходьба |
1–1,5 хв |
В обхід залу. Дихання глибоке. Під час ходьби рухи руками вгору, вниз розслаблено
|
3 |
Гра на увагу: «Футбольна вікторина» |
1 хв |
Усі учні водночас гучно повинні дати правильну відповідь на поставлене вчителем запитання |
4 |
Шикування у шеренгу |
20 – 30 с |
|
5 |
Замірювання ЧСС за 10 с |
30 с |
До 100 ударів за 1 хв |
6 |
Підбиття підсумків уроку |
20 – 30 с |
Відзначити кращих учнів |
7 |
Домашнє завдання |
20 – 30 с |
Імітація передач, ударів, жонглювання. Вправи ЗФП футболіста |
8 |
Прощання та організований вихід із спортивного залу
|
|
|